Juominen ja treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daron33
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka usein juotte(alkoholia) reeni kaudella? Onko henk.koht kokemuksia haitoista?:kippis1: onko tullu vietettyä turhan monta baari-iltaa?

kyl ny ainakin pari kertaa kuussa pitää pikkusen viihteelle heittää. kai se pikkusen palautumista voi hidastaa mut kuka hullu sitä treenais jos ei välillä jois ! :thumbs: :thumbs:

Ehkä join, ehkä en, ei vaikuta lihaskasvuun huomattavati. Viina on muuten vaan perseestä, lihasten takia ei tartte olla juomatta.

Näin harrastelija-tasolla alkoholin kohtuukäytöllä ei mielestäni ole minkäänlaista huomattavaa vaikutusta kehtykseen. Meikä tissuttelee about kerran kaks kuussa enemmän kuin kuusi annosta, saunaoluen tai kaksi otan varmaan kolmisen kertaa viikkoon. Eikös yksi keskikeppana käy ihan hyvin palauttavasta...? :kippis1:

Tärkeämpää on huolehtia riittävästä ja monipuolisesta ravinnosta, sopivasta treenistä sekä riitävästä unesta, kuin jostain parista kolmesta ryyppyreissusta kuukauden aikana. Toki asia on sitten eri, jos viinaa alkaa ammatikseen lipittää... Kohtuus kaikessa, myös treenaamisessa. :thumbs:

parempi juoda kuin olla paskana tziigamas ku frendit juo tai möksäämäs himas.
Jos tykkää juoda sillontällön nii why not...
ite vähentäny juomisen kyl huimasti..
pitää löytää se kultainen keskitie :D myös humalassa .D

Mulla on alkoholinkäyttö kokoajan vähenemään päin. Viime vuonna taisin olla viisi kertaa viihteellä ja sitten bulgarian matkalla tuli hieman tissuteltua. 2003 meno taisi olla joka viikoista. Jotenkin tuntuu siltä, että kun ikää tulee lisää niin oppii nauttimaan erilaisista jutuista. Nykyään saatan olla jo lenkillä sunnuntaiaamuna kun muut ovat juuri kotiutuneet baarireissuistaan ja nautin aikaisista herätyksistä ilman kankkusta. Ihan täysin en tule jatkossakaan alkoholista kieltäytymään mutta minimissä tuon rilluttelun kyllä pidän. Säästetään ne viihteelle lähdöt sitten sellaisiin specialtilanteisiin. Mun kohdalla tuo alkoholi aiheuttaa vaan seuraavana päivänä ja vielä päiviä eteenpäinkin masennuksen/häpeäntunteen ja sen,että jos lauantaina otan niin seuraavan kerran saan tehtyä hyvän treenin torstaina.

Leelucky sanoi:
Mun kohdalla tuo alkoholi aiheuttaa vaan seuraavana päivänä ja vielä päiviä eteenpäinkin masennuksen/häpeäntunteen ja sen,että jos lauantaina otan niin seuraavan kerran saan tehtyä hyvän treenin torstaina.

Tässä suurimmat syyt joiden takia itselläkin on jäänyt alkoholin käyttö koko ajan vähemmäksi ja vähemmäksi. Kokonaan se ei tule koskaan jäämään, onhan se viinan otto kuitenkin sen verran hauskaa välillä:D ,eikä tämä treenaaminen mun tapauksessa ole niin "vakavaa" etteikö joskus voisi irroitella. Mutta onhan siinä eroa että kun punttailun alkuaikoina kävin ulkona "vanhasta tottumuksesta" joka viikonloppu, mutta nykyään enää vain noin kerran kuukaudessa. Mulle kävi samoin kuin monelle muullekin: ei enää oikeasti huvittanut lähteä, kun jo etukäteen tiesi että treenit menevät päin v****a moneksi päiväksi.

Fakta on myös se että iän myötä nuo morkkikset todellakin pahenevat! Rajoittaa juomisintoa tehokkaasti se, että tietää seurauksena olevan monta päivää sellainen fiilis että on maailman turhin luuseri ja voisi vaan kuolla pois. Paljon hienompaa on vain treenata kovaa ja nauttia siitä upeasta tunteesta hyvän treenin jälkeen kun energia jyllää kropassa, elämä hymyilee ja on niin hyvä olo että melkein itku pääsee ja tekisi mieli syleillä koko maailmaa:lol2: Se on kyllä parempi olo kuin paraskaan nousuhumala.

Ja ettei ihan jeesusteluksi mene, tunnustettakoon vielä se että silloin kun sitten otan, otan kyllä kaikesta huolimatta edelleenkin kunnolla... Tuossa pari viikkoa sitten tuli eräänä perjantaina vedettyä sen verran tehokkaasti persiit olalle, että kotiintuloni kaupungilta oli varmasti melkoinen akrobatiasuoritus. Mies irvaili aamulla että "päätit sitten nukkua eteisessä kenkien päällä!" Kai se sänkyyn asti pääseminen olisi ollut jo liian suuri voimainponnistus, ovi kiinni vaan ja unta palloon! :lol2: Tuon reissun "kunniaksi" onkin sitten "tipaton helmikuu" vuorossa!

Lähes tulkoon joka lauantai tulee otettua vähän reippaammin. En ole huomannut minkäänlaista eroa kehityksen suhteen tällä nykyisellä tahdilla verrattuna kun olin koko kesän juomatta. Enkä muutenkaan jaksa stressata enää niin paljon, ku joskus vielä nuorempana.

Lukekaa BODY- lehden artikkeli alkoholista niin ette juo enää ikinä:hyper: Kyllä mun mielestä asia on niin, että jos haluaa treeniasiat hoitaa niin hyvin kuin pystyy ei siihen alkoholi suurissa määrin sovi. Täällä spesialistit punnitsee kaurahiutaleita gramman tarkkuudella ja vetää perjantaina pullon kossua:D Jokainen tehkööt omat ratkaisut. Itellä menee seuraava viikko täysin penkin alle jos tulee vedettyä oikein kunnon lärvit.

Posedown sanoi:
Lukekaa BODY- lehden artikkeli alkoholista niin ette juo enää ikinä:hyper: Kyllä mun mielestä asia on niin, että jos haluaa treeniasiat hoitaa niin hyvin kuin pystyy ei siihen alkoholi suurissa määrin sovi. Täällä spesialistit punnitsee kaurahiutaleita gramman tarkkuudella ja vetää perjantaina pullon kossua:D Jokainen tehkööt omat ratkaisut. Itellä menee seuraava viikko täysin penkin alle jos tulee vedettyä oikein kunnon lärvit.

Kyllä siinä on muitakin vaihtoehtoja kuin lärvit tai absolutismi. Pari paukkua ei viikonloppuna ei maailmaa kaada, jos ei ole kisoja viikon päästä. Ja mitä tulee tuohon body - lehden artikkeliin, niin en varmasti lue :D

Kerran parissa viikossa tulee otettua kännit.
Mun määrät ei tosin oo mitään ihan kauheita. Usein riittää alle 10-säkki.

Lähes joka viikko tulee jonkinasteiset kännit juotua. Ei vaan kiinnosta jäädä kotiin kyhjöttämään kun muut lähtevät viihteelle.

Itse kun lopetin joka viikonloppuisen ryypiskelyn niin kehitys hyppäsi ihan uusiin ulottuvuuksiin. Satunainenkin ryypiskely tekee hallaa esim. testotasoille. Itselläni menee käytännössä katsoen koko viikko vituilleen jos vedän perseet.
Parin päivän koistinen, helvetin huono ruokailu sen johdosta. Viikon ensimmäinen ja tärkein treeni vituilleen--------------->armoton vitutus sen takia, loppuviikonkaan treenit ei kulje vituille menneen aloituksen takia ja sitten onkin taas perjantai ja pitäisi vetää taas perseet. Kandee sekin muistaa, että vuodessa ei kovinkaan montaa treeniä/lihasryhmä tule.......Jos 4kertaa viikossa treenaa ilman sairasteluja/loukkaantumisia niin sehän tekee 48 treeniä/lihasryhmä vuodessa. Jos krapulan takia skippaat vaikka vain viisi treeniä niin se on 10% koko vuoden treeneistä, aika vitusti.:jahas:

Itse kärsin gynoista ja viimeksi kun tupaantuliaisten takia jouduin tissuttelemaan viimevuoden lopulla niin loppuilta tai paremminkin alkuyö meni täysin vituiksi sen takia koska tissit olivat täysin kosketusarat eli ei ole paskapuhetta, että alkoholin käyttö aiheuttaa mm. gynekomastiaa. Gynot vittuili vielä pari päivää ryyppäämisen jälkeen...

Jokainen ryypätköön ihan vapaasti, mutta siinä vaiheessa kun alkaa kiroamaan kun ei kehity eikä treenit kulje vaikka kaikki on kunnossa niin olis viisasta koittaa jokunen kuukausi ilman alkoholia. Voisi yllättyä aika lailla..

Tuttua on, että suomalaisille se juominen tarkoittaa aina perseiden vetoa. Toinen vaihtoehto on lopettaa koko juominen. Henkilökohtaisesti mulle perseet tarkoittaa 8-10 annosta alkoholia kerralla, mikä ei tunnu seuraavana päivänä missään. Näitä "perseitä" tulee vedettyä muutaman kerran vuodessa. Muuten alkoholia kuluu 0-4 annosta viikossa. Näilläkään annoksilla ei ole positiivistä vaikutusta kehitykseen, mutta ei niistä mitään haittakaan ole. Aina sitä pipoa ei tarvitse ruuvata liian tiukalle.

Back
Ylös Bottom