Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiiä onko nyt oikea thriidi kysyä mutta kysynpä kuitenkin [emoji14]. Nyt taas armeijan suoman tauon jälkeen aloittelin uudestaan lenkkeilyä ja nyt kun on sykemittarikin, niin vähän taas oli mielenkiintoista puuhaa... kysymykseni on se, että meneekö tottumattomuuden piikkiin kun 5min suht rauhallisen juoksun jälkeen syke oli +180? Ennen inttiä 2014 keväällä tuli enemmänkin juoksenneltua ja nyt viimeksi helmikuussa cooperissa 2500m järjettömissä olosuhteissa (räntämyrskyssä, hirveässä tuulessa, liukkaalla radalla ja väärin mitatulla radan pituudella ), ja sitten kun alkoi vetää intervalleja niin tein 6x30s intervallia 1,5min kävelypalautuksella ja sykemittari näytti keskisykkeeksi 170 ja maksimiksi 197. Eli paraneeko arvot tuosta kunnon kehittymisen mukaan vai vaikuttaako huonolta?
Tosiaan unohtui vielä mainita, että tavoitteena on jossain lähiaikoina armeijan jälkeen hakea pelastusopistoon ja cooperin pitäisi olla se järisyttävä 3100m, että saisi pointsit kotiin, varsinainen kiire ei ole, mutta jos mietitään, että kokeilumielessä aion hakea tänä syksynä jo opistoon ja aikaa on noin 6kk saada cooper 2500->3100m. Onko ylipäätään mahdollista ja miten siinä tapauksessa kannattaa rakentaa treenejä? Olen 174cm pitkä ja elopainoa on 74kg, jollain ihan suuntaa-antavalla kehonkoostumusvaa'alla rasvaprosentti oli muistaakseni 12. Voimaharjoittelua onkin tullut tehtyä jonkin verran ja se puoli alkaa olla jokseenkin kunnossa ja nyt tosiaan näillä tavotteilla ja suunnitelmilla pyrkimyksenä on kehittää sitä peruskuntoa, kestävyyttä ja tottakai sitä cooper-tulosta, miltä tämä kuulostaa?
Mitään FREE kenkiä ei kannata juoksuun ostaa. Todella löysät pohjat. Ei tue kunnolla.
Erittäin suuret kiitokset epicurus! Juurikin tuosta veikkaamastasi triggerpisteen kohdalta löytyikin todella kipeät kohdat. Niitä olen nyt parina päivänä käsin ja tennispallolla survonut, eikä ainakaan kävellessä tuntunut enää tänään kipua. Juoksemaan en vielä uskaltautunut, mutta hyvältä vaikuttaa
Olisiko hyviä vinkkejä kuumalla kelillä juoksemiseen?
Hikoiltua tulee myös reilusti, eikä kiire ole tyhjentämään rakkoa lenkin jälkeen, mutta samaan aikaan ei tunnu että joisin liian vähääkään.
Penikoista joku puhui aiemmin, että venytyksiä pohkeelle. Muistakaa nyt kuitenkin aina se, että maallikkona teidän on vaikea itse tehdä johtopäätöksiä tuon ongelman suhteen. Itse kokeilin pitkään jos jonkinlaista itsehoito-ohjetta ja hierontoja eikä vaan auttanut. Lääkärille menin ja tämä totesti välittömästi että puukon alle. Vaivat katosi välittömästi leikkauksen jälkeen. Pointtina se, että käykää juttelemassa lääkärin kanssa asiasta, jos ne oikeasti vaivaavat. Itsellä kirjaimellisesti estivät juoksemisen, veti säären niin jumiin ettei nilkkakaan taipunut enää muutaman minuutin juoksun jälkeen. Olisi säästynyt kuukausitolkulla kivuliasta juoksun yrittämistä jos olisin heti alkujaan mennyt lääkäriin.