Juoko mimmit alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emely
  • Aloitettu Aloitettu
Terveellisen ja liikunnallisen elämäntapani vuoksi olen juonut yhä harvemmin ja harvemmin, ja monta kertaa miettinyt juomisen lopettamista kokonaan. Olen lähinnä mennyt nyt fiiliksen mukaan - jos ei ole ollut erityistä syytä juhlia, en ole sitä myöskään keksinyt, ja on mennyt esim. kuukausi koti-iltojen merkeissä, mutta jos on ollut esim. valmistujaisia, tupareita tms, olen kyllä ollut menossa mukana, mutta seuraavana päivänä on ollut aina yhtä kamala olo, etenkin henkisesti.

Viime viikonloppuna oli eräs tapahtuma, jonka johdosta tuli sitten otettua yksi jos toinenkin - tuloksena oli illan päättyminen oksenteluun ja totaaliseen sammumiseen. En tiedä johtuiko se siitä etten ollut pitkään aikaan ottanut, vai vaan juomiseni määrästä ja tahdista. Enivei, morkkis on vieläkin KAUHEA. Tuntuu mm. että kaikki treenit menivät yhden illan takia hukkaan, vaikka näin ei tietenkään ole. Puhumattakaan niistä vähistä aivosoluista mitkä menin tolla dokaamisella tuhoamaan!

Juotteko te kuinka usein? Ette lainkaan, kohtuudella, joka viikonloppu? Kultainen keskitie olisi kai paras, mutta mulla vähän kaikessa on kaikki tai ei mitään- meininki, joten itselle paras olisi sitten olla kokonaan ilman. Kaiken lisäksi, en keksi yhtään hyvää syytä juoda!! Rentoutumiseenkin otan paljon mieluummin suklaata kuin siideriä.
Te jotka ette juo, millaiset ovat olleet sosiaaliset paineet? Oletteko kyllästyneet selittelyyn?

Alkaisikohan tästä elämäni absolutistina =)

Kyllä tulee otettua silloin tällöin, välillä useammin ja välillä harvemmin. Mutta ehkä keskimäärin 1-3 krt kuukaudessa tulee otettua, nykyään tosin olen osannut ottaa hillitymmin ja keskittyä illan vietossa muuhunkin kuin vain juomiseen. Nuorempana en osannut kontrolloida juomistani ollenkaan, oli vain ääripäät: joka ei tippaakaan tai sitte perseet olalla.
Tietysti välillä on morkkista siitä, että pari päivää juomisen jälkeen menee itsensä keräilyyn ja treenit siirtyy. Mutta jos en lähtisi viihteelle minulla ei olisi työn ja salin lisäksi mitään muuta elämää. Onneksi tosiaan nykyään voin lähteä viihteelle selvinkin päin :)
Huono olosi johtui varmaankin juuri siitä ettet ole juonut aikoihin, itse huomaan tämän jos on esim. Kuukaudenkin tauko juomiseen on olotila ja humala ihan järkky! Jos taas tulee otettua joka viikonloppu ja vaikka kumpanakin päivänä, krapulasta ei tietoakaan..

Aiemmin otin enemmän, nykyään harvemmin, ja ehkä tästä johtuen (?) darrat on kaameita, joten ei tarvii kun muistaa se olo ja ei houkuta kyllä koskeakaan. En oo koskaan harrastanu yksiä tai kaksia, joten joko otan kunnolla tai en ollenkaan.
Kaveripiiri oikeestaan tietää jo ettei mulle maistu. Jos on syytä juhlia sen teen.

Joo sama, en oo koskaan ymmärtäny tissuttelua, mulle yhdelle meneminen koulun jälkeen on vain turhaa kalorien keräämistä, yhtä hyvin voin juoda yhden lasillisen vissyä =) ja oon sit juonu mieluummin harvoin ja kunnolla, kuin usein ja vähän, mutta koska olen todennut että siinäkään ei näköjään ole mitään järkeä, niin parempi kai sitten olla kokonaan ilman.

En löydä enää yhtäkään hyvää syytä juoda, ja koska välitän kropastani ja hyvinvoinnistani, en halua tunkea sellaista myrkkyä sisääni. Ja koska sisälläni asuu pieni kapinoitsija, tämä on vastalauseeni alkoholikeskeiselle yhteiskunnalle, ja sille että suomalaiset tarvitsevat viinaa ollakseen sosiaalisia =)

Yhdelle ei koskaan, mutta paljon ehkä kerran kahdessa kuussa. Tekee kuusi iltaa vuodessa, just sopiva tämän ikäiseille vanahukselle :kippis1:

Mölliskö, häviit mulle tossakin.;) Nyt on tahti rauhoittunut (vai kuvittelenko vain?), kun pitää opiskella niin ahkerasti. Ei ehdi, ei jaksa. Vaikka en mä viikolla juonut ennenkään. Turhaan sitä yhtä tai kahta juo, jos otetaan niin otetaan. Enkä pode huonoa omaatuntoa, maailma on tarpeeksi katala paikka muutenkin, perse eellä pitää kiivetä puuhun ettei kukaan puukota selkään ja katajikko nauraa vaikkei sinne kapsahtaisikaan. Hyvä maksetaan aina pahalla, kuten lapsuuden satukasettini opetti, oli pahempi kuin Grimmit konsanaan. Kun mikään ei tunnu reilulta niin ainakaan alkoholi ei petä, kertaakaan en ole selväksi jäänyt kun juonut olen, ja vaikutus tuntuu vielä seuraavanakin päivänä. Jos nyt sitten joskus kiskaisee ne kännit, niin entä sitten? Jos aina ei ole ratkiriemukastakaan, niin ainakin useimmiten, ja siinä vaiheessa kun ensimmäisen korkkaa hyvässä seurassa, kun ilta on aluillaan ja yhä kaikki mahdollisuudet maailman onnistuneimpaan baari-iltaan, niin se on kuulkaas hyvä fiilis. Väliäkö sillä vaikka aamulla on kauhea hedari, voi se migreeni tulla muutenkin. Ja onko kiva kuulla kavereilta kuinka hauskaa oli, kun on itse edellisen illan istunut yksin kotona facebookin kanssa? Hetken ilo on silti ilo, turha kenenkään valittaa kuinka elämä on tylsää ja harmaata jos ei välillä osaa irrottautua. Joku voi mennä mun puolesta vaikka hot-joogaan jos se sille ajaa asian, mutta mä menen kyllä mieluummin baariin. Ei mulla muuta.

Mun kohdalla vuorotyö on haukannut melkoisen siivun sosiaalisesta elämästä - ainakin viikonloppuisin! Useimmiten kun on jotain kemua, niin mä olen joko töissä, menen seuraavana aamuna töihin tai sitten mulla on joku yövuoron jälkeinen päivä ja niin väsynyt ja töttöröö etten jaksa dokailla. Viikollakaan ei tule käytyä ulkona. Olen kyllä muutenkin sitä mieltä ettei viinan juonti ole mun juttu. Muutaman kerran vuodessa kun vetää pidemmän kaavan mukaan niin se on ihan ok, eli kun on ns. hyvä syy juoda(juhlat,risteily,mökkireissu tms.). Mun juomiseen on vaikuttanut myös paljon se ettei poikakaveri juo juuri ollenkaan. Mäkään en tosiaan juo "muutamia", aivan turhia kaloreita!! Sillon kun juon niin juon yhtä tiettyä punkkua tai drinkkejä.
Mutta pikkujoulukausi alkaa pian! Silloin kyllä otan hyvässä seurassa muutaman "näkäräisen" ;)!

Mulla kans sama: silloin, kun juon, niin juon enemmän. Ei ryypiskelyssä oo mun mielestä mitään järkeä, siispä juon tosi harvoin. En halua myrkyttää kehoani alkoholilla enkä pilata seuraavan päivän treenejä. Mieluummin hurautan baariin/ravintolaan autolla, oon vähän aikaa istumassa ja meen kotiin nukkuu :p

Juon, mutta huomattavasti harvemmin kuin ennen. Yhden tai kaksi lasillista saatan nauttia viiniä 1-3 kertaa kuukaudessa, mutta varsinaiset kännit ovat hyvin harvinaisia nykyään. :)

Mä juon paremmilla aterioilla viiniä, makuelämys on tuolloin omaa luokkaansa.
Joskus on illanistujaisia, joissa tulee juotua muutama lasi viiniä... tietynlaisen hiprakan jälkeen ei enää maistu. Tuohon tiettyyn pisteeseen kun jättää, voi seuraavana päivänä kevyesti treenata. Mutta jos se menee tuosta yli, niin sit on hukkapäivä edessä. Tuota ei ole kyllä tapahtunut yli puoleen vuoteen...
En kuitenkaan mene vannomaan etteikkö tässä joku päivä voisi ratketakin :dance:.
Töiden jälkeen yhdelle, saunakalja, keikkaryyppäykset olen jättänyt kokonaan. Keikolta saa niin paljon enemmän selväpäisenä irti, ja jos pakko saunassa jotain juoda, alkoholittomat oluet on ihan mainioita. Nykyään voipi löytää pubeja ja kauppoja, joissa on erittäin hyvät alkoholittomien oluiden valikoimat, (ei aina vain Nikolaita).Humalaa kun en todellakaan ole hakemassa, joskus vain kaipaa oluen makua.

Mun alkoholin kulutus on aina ollut kavereita vähäisempää. Siitä on joskus saanut kuulla mutta nykyisin eivät varmaan enää jaksa :D Nuorempana harrastin sitä että kun harvoin otetaan, otetaan sitten kunnolla.
Nykysin en edes tykkää humaltua liikaa ja se pari kuivaa siideriä/olutta/mojitoa/punkkulasillista tms riittää vallan mainiosti esim. kerran kuussa/kahdessa. Illanvietoissa on yleensä pullo punaviiniä mukana jos paikanpäällä ei ole juomatarjoilua. Viime kerroilla puolikas pullo on jäänyt juomatta.

Joskus enemmän, joskus vähemmän. Keskimäärin varmaan 2krt kuussa. Nykyään juon paljon vähemmän kuin ennen, mutta fiilispohjalta tosiaan. Mulla on aika hyvä viinapää, voin aika vahvoja litkuja juoda alas pelkäämättä sammumista/oksentelua tms. Krapulakin tulee todella harvoin. Voin lähteä myös ulos selvinpäin, ei sekään ole ongelma. Yleensä uloslähtiessä otan kämpillä ehkä pari-kolme siideriä ja baarissa ehkä 1-2 rommikolaa ja siiderin. Ja noilla ei viel mitään humalaa pahemmin tule. En oikein osaa juoda kotona istuskellessa mitään paria, tykkään ottaa muutaman tai sit vähän enemmän kun lähen ulos.

Ei myöskään ole ongelma lähtee selvinpäin liikenteeseen, esim. kesällä lähdin monestikin baariin vain tanssimaan ja tapaamaan ihmisiä. Se on aina ongelma vain muille jos itse ei juo >:(

En juo oikeastaan juuri koskaan. Hyvistä viineistä pidän, joten saatan juoda ehkä hyvällä tuurilla kerran kuussa lasillisen. En näe mitään syytä, miksi minun tulisi tunkea kehooni jotain, mistä se ei todellakaan hyödy yhtään mitään. Tupakkaa en myöskään polta ja huumeista puhumattakaan. Mutta tästä huolimatta käyn todella useasti baareissa, tykkään tanssia ja vietän mukavaa aikaa ystävieni kanssa.

Mä juon kanssa harvoin mut kun juon, niin juon kunnolla. Haluaisin lähteä usemmin koska oon ihan out mun kavereiden sosiaalisesta elämästä ja mieskäänteistä. Mutta homma kun on se, että jos on töissä ma-la ja treenit su niin ei jää yhtäkään darrapäivää viikolle. Ja mun darrat on tunnetusti kamalia ja kahden päivä kestäviä. Johtunee asenteesta että kun juodaan niin myös juodaan. Nykypäivänä saattaa myös hämätä se että ennen pystyin juomaan kamalia määriä, nykyään kun juon vähemmän niin ei itsekään edes tajua, ettei pysty juomaan niin paljoa. Ikinä en muista sekuntiakaan illasta kun lähden juomaan ja heräilen aina mistä sattuu. Tämä on myös yksi syy miksi oon jättänyt juomingit vähemmälle. Ja näin oman lajin kisakaudella koen paljon tärkeämmäksi treenata ja treenata, varsinkin kun on näin huono. Joten sunnuntain treenejä ei voi jättää väliin vaikka ne eivät valmentaja-treenit olekaan. Tätähän en kaverit aina ehdottelee että jätä su treenit väliin... Mut en :) Kalenterista kyllä eilen varasin kaverin kanssa aikaa marraskuulle että lähdetään ryyppäämään, joten silloin ainakin taas otetaan :)

Mulla on kaksi pientä lasta joten juon tuskin koskaan :) Viimeisen neljän vuoden aikana olen ollut humalassa ehkä 3kertaa. Joskus juon yhden siiderin tai lasin viiniä, mutta aika harvoin. Aikanaan olen kyllä juonut parin muunkin edestä vaan eipä ole juuri moista ikävä ja ne pari kertaa kun olen baarissa käynyt niin ei oikein ole enää mun juttu. Mielummin illan istujaiset hyvien ystävien seurassa!

Ennen olin enemmänkin kaikki tai ei mitään asenteella, että harvoin mutta kunnon kännit! Nykyään juon ehkä useemmin kun ennen mutta kohtuullisemmin. Tää tarkottaa muutamaa viinilasillista tai paria 0,5 siideriä. Esim. eilen kun oltiin syömässä ja teatterissa+bileissä sen jälkeen otin ruuan kanssa kaksi pientä lasia viiniä. Inhoan krapulaa ja sitä kun seuraavapäivä menee hukkaan. Hauskaa voi pitää myös selvinpäin tai muutaman ottaa maun+hyvän seuran vuoksi ja mennä nukkumaan ennen klo 5.00. Paljon enemmän saa nauttia seuraavasta päivästä :)

Juon mä sillon kun lähden ulos viihteelle, eli noin ehkä kerran kuussa tai jotain. Harvemmin tulee edes krabbista, eli voi mennä salillekin seuraavana päivänä. Mä oon ollut pienestä iästäni 12 vuotta absolutistina eli nyt pitää ottaa sitten takasin :D

Mä maistelen mielelläni hyviä viinejä ja oluttakin joskus. Saattaa mennä pitkä aika, että en juo yhtään mitään, sitten taas voi olla viikkoja millon juon useampana iltana lasillisen punkkua. Ulos tulee mentyä selvinpäin ja kotonakin menen nukkumaan tai siirryn veteen ennen humalatilaa. Mulle tulee todella helposti pahaolo ja oksentaminen tai tunne siitä että pitäisi oksentaa on kamala. Väkeviä tai siideri/lonkeroa en tykkää juoda ollenkaan juuri tuon nopean pahoinvoinnin takia, eikä niiden maku mua muutenkaan miellytä.

Jos miehet on rumia ja huonokäytöksisiä humalassa, niin humalainen nainen on kyllä jotain todella kamalaa.

Jos miehet on rumia ja huonokäytöksisiä humalassa, niin humalainen nainen on kyllä jotain todella kamalaa.
Tämä on kieltämättä totta. Jotenkin vain sitä humalaisassa tokkuroivaa naista on paljon kamalampi katsella. Ja mitä vanhempi, sen kauheampaa katseltavaa (ja kuunneltavaa).

Back
Ylös Bottom