Julle, vyön kanssa vai ilman?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Tahvo Tohveli
Jos tarkoitus on hakea voimaa, niin ei kannata käyttää. Kun käyttää vatsaa oikein selän tukena ei vyötä tarvitse käyttää.

Buhahaha. Ton homman mä osaan. Omaan jonkun verran vatsaa ja vielä, kun siihen lisätään täydellisesti osaamani tyyli pullistaa sitä. Tuo tosiaankin helvetisti tukea varsinkin kyykyissä.:D

Se on hyvä taito osata. Läheskään kaikki eivät nimittäin osaa pullistaa vatsaa kunnolla, niinkuin en itsekkään kovin hyvin osaa. Pro pullistajat saavat mahan paisumaan niin, että näyttää ihan kuin olisi jalkapallo paidan alla!!

Pullistaa?

Mulla on ollut sellainen käsitys, että kun käytetään vyötä, niin silloin pullistetaan vatsaa, jolloin vyö kiristyy entisestään.

Ja kun ei ole vyötä niin jännitetään napaa selkärankaan päin(?)....

Ja näin minä olen ainakin tehnyt......... :david:

Re: Pullistaa?

Originally posted by letku
Mulla on ollut sellainen käsitys, että kun käytetään vyötä, niin silloin pullistetaan vatsaa, jolloin vyö kiristyy entisestään.

Olet tehnyt väärin. Pallea niin täyteen ilmaa kuin mahtaa ja sitten vielä vähän enemmän ilmaa sinne.

Re: Pullistaa?

Originally posted by letku

Ilman vyötä tehtäessä sisemmät vatsalihakset toimivat ikään kuin vyönä eli ilma puristuu niitä vasten ja aiheuttaa vatsaonteloon paineen, joka tukee selkärankaa.
Vyöhän ei itse asiassa juurikaan tue sinällään selkää, vaan senkin vaikutus perustuu tuohon samaan paineen kasvuun.

Myös minun mielestä se menee juuri näin. Perustelut ilman vyötä vatsan sisään jännittämiselle:
T-mag ja Paul Chek

Perustelut vatsan vyötä vastaan pullistamiselle: Noh, kysy keneltä voimanostajalta tahansa!

Kummalla tavalla sitten kannattaa treenata: Voimanostajan tulee oppia käyttämään vyötä ja opetella ottamaan paineet oikeaan paikkaan. Kehonrakentajan vyötärö ei ainakaan kapene opettelemalla pullistamaan vatsaa vyötäröä vasten.

Treenasin kesän aikana reilun kuukauden ilman vyötä, hieman pidemmillä sarjoilla ja miinuskaloreilla. Kun siirryin jälleen vyön käyttöön, vyötärön ympärysmitta navan kohdalta kasvoi (palautui) viitisen senttiä yhden maksimi veto ja yhden maksimi julle treenin jälkeen. Painon nousua ei tuona aikana ilmennyt.

Originally posted by N.O.Kummonen
Myös minun mielestä se menee juuri näin. Perustelut ilman vyötä vatsan sisään jännittämiselle:
T-mag ja Paul Chek

Perustelut vatsan vyötä vastaan pullistamiselle: Noh, kysy keneltä voimanostajalta tahansa!

Kummalla tavalla sitten kannattaa treenata: Voimanostajan tulee oppia käyttämään vyötä ja opetella ottamaan paineet oikeaan paikkaan. Kehonrakentajan vyötärö ei ainakaan kapene opettelemalla pullistamaan vatsaa vyötäröä vasten.

Treenasin kesän aikana reilun kuukauden ilman vyötä, hieman pidemmillä sarjoilla ja miinuskaloreilla. Kun siirryin jälleen vyön käyttöön, vyötärön ympärysmitta navan kohdalta kasvoi (palautui) viitisen senttiä yhden maksimi veto ja yhden maksimi julle treenin jälkeen. Painon nousua ei tuona aikana ilmennyt.

No sitähän minäkin, tossa äsken peilin edessä pullistelin mahaa ulos ja jännittelin enkä saanut alaselässä tuntumaan minkäänäköistä painetta. Tästä oli kyllä aikaisemmin jossain thredissä juttua, joku legenda, joka aina mavetti ilman vyötä hirmu tuloksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielestäni pitää kyllä jännittää vatsaa niin että se menee ulospäin. Erityisen tärkeää on IMO että alavatsa on kuin kuula, ja kova sellainen.

Puhun nyt omasta kokemuksesta, ja itse en ole vyötä käyttänyt. Väittäisin että keskivartaloni ei ole nostoissa pettänyt pariin vuoteen, vaikka olen ottanut maksimia ja jopa jäänyt kyykyssä alle (voimatelineessä).

Meneepä sekavaksi. Eli minä teen sen seuraavasti : ilmaa vatsaan, jolloin maha pullistuu ulospäin. Sen jälkeen kova jännitys vatsalihaksilla. Eli ensin ulos ja sen jälkeen sisään. Näin siis ilman vyötä.

Tietysti täytyy muistaa, että jos selän ojentajat eivät pysty pitämään selkää kaarella, niin mikään hengittely ja pullistelu ei auta. Eli selkää suojaa ensi sijassa aina vahva selkä.

Tottakai vedän pallean täyteen ilmaa, mutta en pullista vatsaa ulos, en saa tosiaan niin hyvää painetta ja tukea selkärankaan kuin omalla tavallani. :confused:

Suositut

Back
Ylös Bottom