Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Tahvo Tohveli
Jos tarkoitus on hakea voimaa, niin ei kannata käyttää. Kun käyttää vatsaa oikein selän tukena ei vyötä tarvitse käyttää.
Originally posted by letku
Mulla on ollut sellainen käsitys, että kun käytetään vyötä, niin silloin pullistetaan vatsaa, jolloin vyö kiristyy entisestään.
Ja kun ei ole vyötä niin jännitetään napaa selkärankaan päin(?)....
Ja näin minä olen ainakin tehnyt.........
Originally posted by letku
Mulla on ollut sellainen käsitys, että kun käytetään vyötä, niin silloin pullistetaan vatsaa, jolloin vyö kiristyy entisestään.
Ja näin minä olen ainakin tehnyt.........
Originally posted by N.O.Kummonen
Myös minun mielestä se menee juuri näin. Perustelut ilman vyötä vatsan sisään jännittämiselle:
T-mag ja Paul Chek
Perustelut vatsan vyötä vastaan pullistamiselle: Noh, kysy keneltä voimanostajalta tahansa!
Kummalla tavalla sitten kannattaa treenata: Voimanostajan tulee oppia käyttämään vyötä ja opetella ottamaan paineet oikeaan paikkaan. Kehonrakentajan vyötärö ei ainakaan kapene opettelemalla pullistamaan vatsaa vyötäröä vasten.
Treenasin kesän aikana reilun kuukauden ilman vyötä, hieman pidemmillä sarjoilla ja miinuskaloreilla. Kun siirryin jälleen vyön käyttöön, vyötärön ympärysmitta navan kohdalta kasvoi (palautui) viitisen senttiä yhden maksimi veto ja yhden maksimi julle treenin jälkeen. Painon nousua ei tuona aikana ilmennyt.