Mites toi täyskontakti jujustsu juttu? onko sitä hjj:ssä?
Näyttää ihan kivalta ja vapaaottelumaiselta :D
toi ainaki on hieno
http://www.youtube.com/watch?v=Z9CnW2JYChs
Toihan rupes jo näyttämää kivalta ju-jutsulta
Varsin lähellä näyttäisi tosiaan olevan vapaaottelua.
Tosiaan itse aiheeseen, niin kuin täällä on jo sanottukkin, riippuu viimekädessä ihan siitä, mitä lajilta haluaa, mutta itse vapaaottelun (shooto) harrastajana voin kyllä ks. lajia suositella lämpimästi. Etenkin jos puhtaan ip-touhun lisäksi kamppaileminen kiinnostaa.
Tappeleminenhan on kivaa, siis silloin kun puhutaan kehässä /häkissä /tatamilla tapahtuvasta mylläämisestä ja siinä ei mielestäni ole mitään väärää jos siitä pitää. Taitaa olla kuitenkin ammattilaisottelijoilla aikalailla yhdistävä tekijä lajista riippumatta (kontaktilajit), että tappelemisesta täytyy ainakin jollain tasolla tykätä
Vielä tohon lisätäkseni, en tiedä kuinka paljon ip ju-jutsussa painotetaan fysiikkaharjoituksia, mutta tämä on yksi tekijä mikä erottaa kamppailu-urheilijan yleensä puhtaasta ip-harrastajasta. Jos vertaat esim. keskiverto krav maga harrastajaa keskiverto Kreko-painijaan, niin saattaa huomata fysiikassa hivenen eroavaisuuksia, joka johtuu tietysti siitä, että tavoitteet joita varten treenataan ovat hyvinkin erilaiset.
Taas riippuu siitä, mitä lajilta haluaa. Itse olen kilpailuhenkinen ja pidän kovasta nujuamisesta, joten vapaaottelu yhdistettynä sivulajeihin: nyrkkeily, thai-nyrkkeily ja paini ovat sopineet itselleni täydellisesti.