Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Olipahan hyvä pläjäys, kiitos! Pari kysymystä heräsi, näihin tosin saattaa olla tulossa vastaus seuraavassa jaksossa. Mutta ei se mitään, kysyn silti
1. Naisilla kehitys ei taida aloittelijanakaan olla tyyliä "kyykky 3 krt./vko., joka kerta lisää painoa". Ohjelmoisitteko silti naistreenaajille treenit perustuen videolla mainitsemaanne aloittelijaohjelman tyyliin? Odotetaanko mimmeillä/nonresponderimiehillä sitten vaan hitaampaa painoprogea mutta se olisi silti paras alkuun. Tää on toki yleistys ettei naisten olisi mahdollista saavuttaa nopeaakin kehitystä, mutta U got the point.
2. Aloititteko itse tuollaisella "tylsällä", lähes pelkkään sarjapainoprogeen perustuvalla perusohjelmalla jonka mainitsitte olevan paras, mutta jota kukaan aloittelija ei kuitenkaan noudata![]()

Aika monella perus salitreenaajalla tuntuu tulevan vinkit joiltain perheeltä tai muilta tutuilta vieläkin johonkin 1950 luvun tyyliin ja uskomuksiin perustuen ihmisiltä jotka ei edes salilla treenaa.1. Proffan kanssa samoilla linjoilla! Suurin osa naisista vaan tuppaa tekemään niitä "vitkutuksia" ja pakaropotkuja, unohtaen sen perus tekemisen! Tästä syystä naisten lihaskasvukin jää usein hyvin matalalle tasolle. Tähän täytyy sanoa, että puolet asiakkaistani on naispuolisia, joten hieman olen päässyt tutkimaan tätä asiaa teorian lisäksi myös käytännössä.
2. Taisin treenata alkuun jollain 3-jakoisella ilman, että jalkoja tuli edes treenattua :D Jossain kohtaa sitten otin myös jonkun 5-jakoisen käyttöön, jolla tulikin sitten treenattua täysiä kunnes se ei aiheuttanut enää mitään kehitystä... Joten voisin sanoa, että kaikkea 1-7 jakoisten väliltä on tehty. Nuo tiheämmät jaot muutaman viime vuoden aikana![]()
Aika monella perus salitreenaajalla tuntuu tulevan vinkit joiltain perheeltä tai muilta tutuilta vieläkin johonkin 1950 luvun tyyliin ja uskomuksiin perustuen ihmisiltä jotka ei edes salilla treenaa.
Siellä varmasti puhuttiin kaikenlaisista proteiinihormooneista ja ihme jauhoista.Joo että niillä proteiinihormooneilla ne saa tuloksia ja näin ei ainakaan kasva lihakset jos kaurapuuron vain syö aamulla.Meikä alotti armeijassa treenaamisen ja siellä kuuli kyllä semmosta vitun legendaa salilla, ettei mitään rajaa. Sillon ne tietty uskottiin kiltisti. :D
Ookko kattonut ikään vaikka Ronnie Colemanin videoita?Niissä se ei muistaakseen koskaan ala näin hifistelemään ja silti se oli varmaan kaikkien aikojen kovin monen mielestä ja ihan ilman tällaista hifistelyä.Tulihan se sieltä. Miks sit luet tai kommentoit?
Ookko kattonut ikään vaikka Ronnie Colemanin videoita?Niissä se ei muistaakseen koskaan ala näin hifistelemään ja silti se oli varmaan kaikkien aikojen kovin monen mielestä ja ihan ilman tällaista hifistelyä.
Mä oon monta kertaa pohtinut mielessäni, että oliskohan Ronnie ikinä saavuttanut samanlaista lihasmassapotentiaalia, jos treenit olisivat olleet, noh sanotaanko "toisenlaisia", ettei pahoiteta kenenkään mieltä ;)
Huoh. Tai Haney omia massojaan. Tai Heath.(joka muuten videoiden mukaan treenaa liian löysästi). tai. tai. tai. Esimerkkejä riittää. Eikös Ronnie itse juuri jollain videolla tunnustanut että suurin osa niistä sen treeneistä kuvatuista videoista oli pelkkää showta faneja varten?
Siitä ei kuitenkaan liene eriäviä mielipiteitä, että mekaaninen kuormitus ja sen progressiivinen nostaminen (tekniikan pysyessä samana), on lihaksen kasvatuksen yksi parhaaksi todettuja menetelmiä.