Mulla on mennyt monen monta juhannusta tuhannen kännissä (esim. 1991, 1992 ja 1993 Nummirockissa joka vuosi ja aina oli semmoinen 5-8L kiljua eväänä, oheen meni muutakin, jos jostain sai, omat rahani eivät silloin muuhun riittäneet, kuin kiljuun, yök), pienessä sievässä ihan vähän tissutellen ja myös vesiselvänä. Oikeastaan ainoastaan nuo kovassa kännissä vietetyt jussit ovat ainoita, mitä en kaipaa ja millaisia en aio enää viettää. Mulla ei ole uskonnollisia eikä terveysfasistisia, eikä edes työhön liittyviä syitä 2013 vesilinjalle. Kunhan nyt vain sattuu juhannus tänä vuonna niin, että juhannuspäivästä alkaa ensimmäinen kunnon loma kuuteen vuoteen ja on syytä ja paikka kääntää vuorokausirytmiä. En edes ajattele asiaa niin, että "Voivoi, kun nyt menee juhannus tämmöiseen!", koska eipä näillä juhlapyhillä ole mulle merkitystä.
Jos olisi valinnanvaraa enemmän, niin reissaisin varmaan isän mökille, rentoilisiin siellä ja varmaan menisi hieman viiniä ruoan kanssa, ehkä muutama olutkin siinä ohessa. Noh, ehdin tehdä semmoisen reissun heinäkuussa.
Hmmm, ehkä kesäiseen tyyliin voisi repäistäkin niin, että ottaisi vähän polttopuita ja menisi jonnekin lähialueiden rannalle tai metsiin nuotiopaikalle makkaraa grillaamaan. Kai noita elokuvailtamia ehtii viettää syksyllä ja talvellakin.