Jouluherkut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werski
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Konvehdit, joulupuuro, tortut, kinkku ja lanttulaatikko :kuola: on parhaita jouluherkkuja. Mutta tottakai puuroa ja raejuustoa kannattaa syödä myös pyhien yli, ainakin henk koht menee maha jökkiin jos elää vain em. herkuilla. Kotosalla käytävä joulun aikaan mutta aaton merkitys alkanut vähentyä "iän" myötä. Kun ei se pukkikaan tule enää:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mutta tottakai puuroa ja raejuustoa kannattaa syödä myös pyhien yli, ainakin henk koht menee maha jökkiin jos elää vain em. herkuilla.

Tai veteläksi, nimim. erään Jouluaaton n. 10 kertaa kakkosella aikaansa viettänyt...

Syön jouluna just ja tasan sitä, mitä huvittaa ja milloin huvittaa. (Tosin suklaat ja leivonnaiset eivät ole juurikaan huvittaneet enää muutamaan vuoteen...)

Perheemme jouluperinteisiin on aina kuulunut se, että menemme aattona ennen saunaa hiihtämään Puijolle koko porukka. :) Toivottavasti pääsemme tänäkin vuonna, tällä hetkellähän lunta ei ole Kuopiossakaan yhtään... Myös salilla aiomme iivilin kanssa käydä varmasti ainakin kerran pyhien aikana, ja yritämme kovasti yllyttää anoppejakin mukaan ;)

Kyllä, kaikkea tulee syötyä, eniten kuitenkin kinkkua, puuroa ja kalaruokia (erilaiset lohet ja lipeäkala, mmmm:kuola: :kuola: ). Konvehteja en osta itse, mutta kun niitä aina laatikollinen tai kaksi ilmestyy lahjaksi, niin kyllä ne tulee syötyäkin.
Ja salille ei pyhien aikana mennä, mutta loman (2 viikkoa)aikana kuitenkin.

Lihaa en ole syönyt moneen vuoteen, en siis joulunakaan. Kalaa, sitä pitää olla ja syön surutta paljon. Sen lisäksi ehdoton jouluruoka on imelletty perunalaatikko. Paljon muuta en sitten kaipaakaan. Leivonnaiset eivät ole pitkään aikaan kiinnostaneet ja suklaat ovat myös tökkineet jo useamman vuoden.

Tänä vuonna ajattelin kyllä kokeilla tehdä rahka - mustaviinimarja-hyydykettä. Jossain oli just resepti - taisi olla viimeisessä oman toimituksen tekemässä Pirkka-lehdessä. Täytyykin katsoa, että se on vielä tallessa... :)

Niin, se mikä lihottaa jouluna minua, ovat pähkinät ja juustot - ja punkku. Niitä pitää olla. Viime aikoina ovat kyllä tököttäneet nuo rasvaiset juustotkin. Taidan tyytyä max. 17 rasvaprosenttisiin :rolleyes:

Paljonkos muuten yhdessä piparissa on kaloreita? tietääkö joku. Noin ihan keskimäärin.

nimim. söin juuri kymmenen

:D

Ässä marketista sai suklaakonvehdin ja kyllä se maistuikin hyvältä pitkästä aikaa. Suklaata tulee vedeltyä varmasti, samoin pipareita.
Joululaatikot ei hirveästi maistu paitsi ny tietty aattona. Kala ja kalkkuna taivaallista. Ja rosolli kans.

Piparissa varmaan joku 40kcal? ainakin kaupan valmiissa.
Minä kun tuppaan tekemään sellaisia vajaan sentin paksuisia ja hiukan raakoja sisältä. :D

Oon ottanu jo varaslähdön jouluun :D Viime viikonloppuna tuli paistettua lanttu- ja porkkanalaatikkoa. Kevyt versioita kylläkin. Jouluherkkuja odottelen jo vesikielellä. Mitään tressiä en aio ottaa 1-2 päivän herkuttelusta. Pääasiassa syön kinkkua, kalaa ja laatikoita. Tietysti myös rosollia ja muita kasviksia sekä puuroa. Loppuen lopuksi herkuttelu pysyy kohtuudessa. Tortut, piparit ja suklaat jää vähemmälle,kun en niitä erityisesti himoitse... vähän voi toki maistella :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jännä juttu että yleensä puhutaan nii kuin kinkku olisi jotenkin joulupöydässä se iso paha juttu vaikka ihka oikeesti ne lisukkeet mitä sen kinkun kanssa vedetään on niiitä lihottavia asioita. Itse aion syödä kinkkua sen minkä kerkeän ja jättää laatikot, tortut ja suklaat muille niitä himoitseville. sit kun sen kinkun kanssa syö just perussalaattia, kohtuudella kalaa, leipää jne, niin nou hätä. Kuiteskin aktiivisena treenaajana on varaa syödä ihan reippaasti verrattuna ns taviksiin...

Ja kyllä mä muutaman palan tummaa suklaata, piparia ja homejuustoa aion herkutella. Onneksi en edes tykkää joulutortusta. Ne on aika rasvaisia verrattuna esim. pullaan.

Periaate on että koska mikään joulupöydässä ei oo myrkyllistä niin ei oo syytä kiusata itseänsä kieltämästä itseltään jotain jos sitä ihan oikeasti haluaa.
Kunhan pysyy kohtuudessa.

Zone-sarja -42%
Jouluherkut kyllä uppoaa lähes kaikki meikäläiseen. Tykkään niin laatikoista kuin kinkusta ja pipareista ja tortuista. Äippä tekee joulutortut rahka-voitaikinaan joten rasvapläjäyskään ei ole niin paha ja maku on parempi kuin perinteinen taikina, kannattaa kokeilla. Laatikot myös tehdään ruokakermaan ja mun mielestä maku on tosi hyvä. Varsinkin porkkana ja lanttulaatikosta tykkään kuin hullu puurosta. Syksyllä äiti kokeili tehdä pullaa speltjauhoista ja maku oli tosi hyvä. Joten uskon että joulupöydän pullakin on täysjyvästä :D

Mä kun en sitä punasta lihaa oo syöny 10vuoteen niin mun joulusapuskat koostuu pääosin porkkanalaatikosta, rosollista, riisipuurosta, sekametelisopasta jne ja emo on varmaa tehny jtn kanasoosii tai kalkkunajuttuu mulle erikseen. Which is nice :D Harkinnan varaan jää tortut sun muut tuhdit herkut, joita varmasti sukuloidessa sais syödä ähkyyn ja pahaan oloon asti, mut eiks jouluna voi antaa itselleen luvan vähä löysätä ruokavaliosta? :lol2:

:hyper: :haart:

Jouluruuat... njamiiiii.. Odotan niin innolla lanttulaatikkoa, uunissa paistettua kasvispataa, rosollia, lohta, kalkkunaa jne... kuola valuu suupielestä kun miettiikin äipän joulupöytää.. :kuola:

syön kyllä ihan huoletta niin paljon kun mahtuu ja niin kauan kun ruokaa riittää :D
jouluherkuista suklaakonvehdit, erilaiset pähkinät ja hedelmät uppoavat myös hyvin.. eikä kaloreita kauheesti lasketa (rupee vaan hirvittämään..)

joulutorttuja ja pipareita en ole syönyt vielä ja tuskin tulen tänä jouluna syömäänkään, eivät ole lemppareitani (joskus ihan ok.) kinkkua varmaan maistan, mutta mielummin syön kalaa/kalkkunaa.

Treenaamassa meinaan kyllä käydä joulun pyhinäkin, kun salilla on rauhallista ja sen jälkeen on ihana mennä saunomaan ja syömään porukoille..

edit.. ja riisipuuro kaneli-sokerilla, naaammm..

syön kyllä ihan huoletta niin paljon kun mahtuu ja niin kauan kun ruokaa riittää :D

Samalla asenteella joulunviettoon täälläkin! Aion syödä kaiken mikä ei ehdi alta pois...:rock: Ja joulutorttuja vedän varmasti pellillisen.
Huh, oi joulu joudu jo!

No kyllä mulle kans maistuu noi jouluherkut :) Joulu on ainut juhlapyhä mitä odotan ja mistä oikeasti tykkään. Vaput, Uudet vuodet sun muut on ihan turhia.Jouluna menen porukoille syömään ja siellä on aina vaikka mitä hyvää. Eniten tulee syötyä erilaisia kaloja, laatikoita, rosollia, joululeipää ja kinkkua. Riisipuuroa aamupalaksi :kuola: Joulutorttuja yritän syödä kohtuudella, ne on ainut joululeivonnainen mistä tykkään.

En tod ota mitään stressiä joulusta, niitä ruokia syödään kuitenkin vain se pari-kolme päivää. Joulu on kerran vuodessa vaan :)

Joulu...menee tänä vuonna hieman erilaisten pöperöiden parissa, mutta silti listalta löytyy (vain?) kalkkunarulla sekä lohi.

"Normaalina jouluna" herkkuihin kuuluu nuo kaksi edellä mainittua sekä riisipuuro,äidin tekemä kastike (kinkun/kalkkunan nesteestä), itse tehdyt lihapullat, maksalaatikko.. ja maustekakku :kuola:
siinä se suurinpiirtein on.
En syö muita laatikoita,en. Enkä rosollia,en. Joskus maistan,mutta vain todetakseni etten tykkää niistä,tänäkään vuonna.
Kinkkua en ole syönyt sen jälkeen kun maistoin ensimmäisen kerran kalkkunarullaa.
Kun ei itse syö läheskään kaikkea jouluun kuuluvaa,on tullut sovellettua tietenkin oman näköinen joulu,pojan mieltymykset otettuna myös huomioon.

Tänä jouluna tulen kaipaamaan ainoastaan riisipuuroa,sen tiedän jo nyt.
Poika on onneksi luvannut sitä syödä myös mun puolesta!

Tuskinpa mitään haittaa jos pari päivää syö surutta mitä tahtoo :) jouluruoka maistuu niin hyvältä kun ei ole taas vuoteen syönyt laatikoita tms. Kun paluu arkeen taas tulee vastaan, mahd.turvotus/kilot kyllä katoaa nopsaan

Enpä kyllä aio tarkkailla syömisiäni yhtään. Odotan joulua ja ruokia jo aivan innolla..!

Kinkku, karjalanpaisti, porkkanalaatikko, lohi, rosolli... :kuola: Jotain makeisiakin menee mutta ei hirveämmin sillä en pidä esim. suklaasta. Marmeladit on hyviä. Leivonnaisia myös vähemmän, pullasta tai pipareista en välitä lainkaan. Riisipuuro ja rusinasoppa on kans nam.

Oi tule jo joulu!:joulu6:

Jouluruoat maistuu myös täällä. Lohi, rosolli, karjalanpaisti, riisipuuro ym. - noita menee kohtuudella. Joulutortuista tykkäsin hirveesti nuorempana, mutta olen päässyt eroon niistä lähes kokonaan ajattelemalla, että "kamalia rasvapaukkuja"! Samalla konstilla oon päässyt kokonaan eroon suklaasta, eli yritän jotenkin ajatella, että nuo olisivat inhottavia ällöjä, joista tulee paha olo ja morkkis, eivätkä herkkuja. En mä mikään ahmija ole koskaan ollut, mutta painoa tuli tarkkailtua nuorempana. Nyt "bodaajana" ei kaloreilla ole enää niin väliä, mutta ruoan terveellisyydellä kylläkin, eli ei yhtään haittaa, vaikka tortut ja sukaa ei maistukaan. :)
Mutta kyllä yhden tortun ja muutaman konvehdin voi joulun aikaan hyvällä omatunnolla vetää! Turhan tarkka ei kannata olla.

Latest posts

Back
Ylös Bottom