Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Herkkukori ja sinne kaikkee kivaa :) Niitä on kaikenlisäks kiva väsätä :)

Ei oikein osu. :( Se on semmonen jonka voi kasailla jollekin joka asuu esim jossain perähikiällä eikä siellä ole kuin yksi lähikauppa. Sitten vois ostella herkkukoriin jotain erikoisempia juttuja.

Nyt on sitten lahjoja niin paljon hankittuna ettei mitään rajaa. Huh huh! (Silti nuo kaksi on kysymysmerkkejä... Äiti ja appivanhemmat siis.)
Isän moottorisaha on vielä kaupassa, mutta mennään se kohta hakemaan ja laitellaan matkiksen kautta matkaan. :)
Miehen yhen lahjan jouduin paljastamaan kun se pässi eilen ilmoitti että moisen menee ostamaan ihan kettuillakseen itelleen joululahjaksi. Eikä auttanut kun sanoin että ÄLÄ mene. Totesi vain että MENENPÄS. Pakkohan se oli paljastaa. :( Onneksi ei ollut ainoa, eikä paraskaan lahja. Kai. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai että, kun odotan jo joulua. :joulu8: En varmaan lapsenakaan odottanut sitä niin paljoa kuin nyt opiskellessa. Joululoma on koko vuoden ainoa loma, koska yliopisto ei syys- tai hiihtolomia tunne ja pääsiäisen päivätkin menee yleensä harjoitustöitä vääntäessä. Tenttiviikon päättyminen vielä ennen joulua tuo varsinaisen multihuipentuman joulunodotukseen. Kyllä kelpaa ens viikon jälkeen suunnata kotipuoleen patojen ääreen - etenkin kun kotona on tullut viimeks käytyä yli kaks kuukautta sitten. Vielä pitää vaan jaksaa vetää nenä kiinni kirjaan muutaman päivän ajaks.

Suomen joulu :haart: en millään jaksaisi odottaa! Luistelua, hiihtämistä, ratsastusta lumisessa maastossa, äidin ruokia... Ihanaa. Joulu on parasta.

Kyllä joulu vaan on vuoden kohokohta. Muista juhlista en oikeastaan liiemmin perusta ja varsinkin pakkoryyppäjäiset suorastaan ärsyttävät... Mutta joulukuusen tuoksu, riisipuuro ja luumukiisseli, KINKKU, joululaulut, lahjojen avaaminen illalla, sitten konvehteja kahvin kanssa ja lautapelejä ym. perheen kesken. :) Ja lahjojakin löytyi tänä vuonna kaikille.

On kiva viettää tänä vuonna matalan profiilin joulu, ei mitään sukulaishässäköitä vaikka ei minulla heitä vastaan mitään ole. Ihan mukava vain rauhoittua, avata parit paketit ja syödä niin perkeleesti kovan työputken jälkeen.

Tänään vois mennä ostamaan lahjat, siinä onkin mun jouluvalmistelut. Valmiisiin pöytiin saa mennä, kotiin en jouluruokia osta, enkä koristele.
Parasta joulussa on se että näkee vanhoja ystäviä jotka tulevat ulkomailta tänne joulunviettoon.

Jummijammi, viimeset kaks tenttiä tehty tänään ja parhaillaan istuskellaan junassa kohti kotikotia. Nyt alko meikäläisen joulu! :joulu3:

Ui saakeli kun odotan maanantain mättöpäivää. Alkaa ihan heikottaa kun miettii sitä kalorimäärää mikä tulee syötyä.

Re: Joulufanitus 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012

Aamulla pitää käydä mavettelemassa ennen sukulaisille lähtöä - tulee pian kiirus.

Op Op Open Santa style..merry xmas merry xmas, hohhohoo for everyone...

Pohjois-koreassa on bileet! Sorry, mutta suomessa on vähän hiljaisempaa...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aloitan tänä jouluna oman jouluperinteen. Ei yhtään paskalla maistuvia perinteisiä jouluruokia pöydässä, vaan laitan jotain todella hyvää ja helppoa ruokaa, josta ei kuitenkaan tule sitten omaa jouluperinneruoakaa. Ei sukulaisia kylään, joiden takia pitää jatkaa rasittavaa toisten ihmisten jouluperinnettä, josta en itse pidä.

Pidän kuitenkin ajatuksesta että jouluna syödään vuoden parasta ruokaa kotona. Sen ei kuitenkaan pidä olla sellaista sontaa, mihin omat isovanhemmat ovat pari vuosisataa sitten joutuneet köyhyydessään tyytymään. Kaiken ei myöskään tarvtise olla "täydellistä" ja noudattaa samaa kaavaa vuodesta toiseen. Ajatus rauhoittumisesta, perheen kanssa olemisesta ja lahjojen antamisesta on myös kaunis. Paradoksaalisesti juuri vähemmällä jouluamisella ja vähentämällä kaikkea, voi vain onnistua ed. mainituissa asioissa; vähemmän perinteitä, vähemmän sukulaisia, vähemmän lahjoja, vähemmän kaikkea.

Taloudessa ei ole radiota, joten "perhe ajetaan hankeen kännissä"-itkuvirsiä ei tarvitse siis kuunnella. Michael Bublen joululevyä ja vanhoja iloisemman tunnelman vetoja tyyliin Dean Martin, Bing Crosrby, Sinatra tulee puolestaan varmasti soitettua. Joulukuusta en sisälle hanki sotkemaan, mutta ajattelin koristella maltilla jonkun pihapuskan ainakin valoilla. Tai lainata kuusen valtion metsistä. Työviikon jälkeen lähden todennäköisesti ajamaan vasta aamuyöstä kotiin. Näin ollen minuun ei tartu kanssa-autoilijoiden "joulumieli", johon ilmeisesti kuuluu rasvaamaton vaihdekeppi anuksessa.

Meillä syödään joka päivä hyvää ruokaa, mutta itse olen eri mieltä tuosta jouluruoasta. En pidä siitä varsinaisesti, en oikeastaan lainkaan, mutta onhan se kaiken kirjavuudessaan sellainen makujen kakofonia ja perinne, että kyllä tulee pienessä mittakaavassa tuota laitettua. Mutta ihan Saarioisten laatikoita tuunaamalla jne. Jostain kun saisi jotain 200gr laatikoita niin ei tartteis heittää niistäkään 90% roskiin.

Kyllähän sitä saa syödä jouluna vaikka mitä sisäfilettä, mutta kyllä mun mielestä jouluruuat kruunaa joulun! Mun makuun maistuu kaikki laatikoista ja rosollista aina kinkkuun saakka, enkä sonnaksi lähtisi mitään niistä arvostelemaan. Kukin toki tavallaan, mutta kyllähän se joulun paras hetki on siinä joulupöydässä. :kuola:

Meillä syödään joka päivä hyvää ruokaa, mutta itse olen eri mieltä tuosta jouluruoasta. En pidä siitä varsinaisesti, en oikeastaan lainkaan, mutta onhan se kaiken kirjavuudessaan sellainen makujen kakofonia ja perinne, että kyllä tulee pienessä mittakaavassa tuota laitettua. Mutta ihan Saarioisten laatikoita tuunaamalla jne. Jostain kun saisi jotain 200gr laatikoita niin ei tartteis heittää niistäkään 90% roskiin.

Meinasin että ostan pienet laatikot ja laitan yli jäävät pakkaseen. Porkkana- ja perunlaatikko uppoa ympäri vuoden kuitenkin (siis mulle).

Kyllähän sitä saa syödä jouluna vaikka mitä sisäfilettä, mutta kyllä mun mielestä jouluruuat kruunaa joulun! Mun makuun maistuu kaikki laatikoista ja rosollista aina kinkkuun saakka, enkä sonnaksi lähtisi mitään niistä arvostelemaan. Kukin toki tavallaan, mutta kyllähän se joulun paras hetki on siinä joulupöydässä. :kuola:
Toiset tykkää, toiset ei. Mä muistan ikuisesti yhen mun parhaan jouluruokailukokemuksen. Äiti ajoi mut joulupöydästä "muualle yökkäilemään", ja tuo siis mun lapsuudessa varmaan ainoa kerta kun ei lautasta ollut pakko vetää tyhjäksi.

Joulusafkat on ihan jees jos ne on tehty oikein eikä ole tuhatta eri sorttia sotkemassa.

Meille tulee jotain toistakymmentä ruokavierasta, että kai se 8 kg kinkku sentään saadaan tuhottua. ;)

Ajattelin että kirjoitankin tän pienen tarinan isien ketjuun vai tänne ja päätin että tänne kun se nyt on joulujuttu kuitenkin.

Eli mulla on 4 ja 6 vuotiaat pojat. Ne tietysti odottaa kovasti joulua. Ne tuossa pari päivää sitten otti lahjanarujen pätkiä itselleen. Ihmeteltiin että mitä ne niillä tekee ja vastaus oli että "yhtä juttua vaan".

No eilen ne puhuivat sitten että niillä on mulle jouluyllätys. Ajattelin että ovat äidin kanssa tehneet jotain paketeita ja totesin vain että "joulu on yllätysten aikaa". Meni jotain tunti ja kysyivät että laitanko reinotossut kun lähden töihin. Sanoin että en tietenkään vaan ihan ne talvikengät mitkä on tähänkin asti ollut. Kohta tulivat varmistamaan kengän kanssa että ai nämä. Minä siihen että just ne ja nyt ne kengät takaisin eteiseen.

Aamulla sitten lähdin ennen kukonlaulua salin kautta duuniin. Huomasin että kengässä no jotain sinne kuulumatonta. No pojat olivat pari suklaakonvehtia pakanneet ensin nätisti talouspaperin sisään ja sitten niillä muutama päivä talteen keräämillään koristenauhojen pätkillä sen viimeistelleet. Meinasi ihan tippa tulla linssiin, oli aika suloista kyllä.

Kauan olivat suunnitelleet ilmeisesti tuota.

Aamulla sitten lähdin ennen kukonlaulua salin kautta duuniin. Huomasin että kengässä no jotain sinne kuulumatonta. No pojat olivat pari suklaakonvehtia pakanneet ensin nätisti talouspaperin sisään ja sitten niillä muutama päivä talteen keräämillään koristenauhojen pätkillä sen viimeistelleet. Meinasi ihan tippa tulla linssiin, oli aika suloista kyllä.

Kauan olivat suunnitelleet ilmeisesti tuota.

Ihanat pojat :haart:

Onneksi teillä ei ole tehokasta lattialämmitystä eteisessä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom