Käytiin iltapäivällä syömässä mun vanhempien tykönä ja sen jälkeen joulupukki toi lahjat. Ruoka oli hyvää ja lahjat osuvia. Tähän sitten päättyikin "normaali" osuus.
Siitä sitten lähdettiinkin pienen pohdinnan jälkeen päivystykseen kun eukon 6-vuotiaalle muksulle nousi korkea kuume ja kaveri yski kuin winchester (oli ollut samaa vaivaa jo aikaisempinakin päivinä, mutta näytti menneen pois lääkkeillä). Ihme taas että se puuaivonen päivystystäti kehoitti vaan ottamaan kipulääkkeitä yms koska kyseessä luultavasti tavallinen flunssa...
Päivystyksessä otettiin verinäyte tulehdusarvojen selvittämiseksi ja tässä operaatiossa pääsi useampi "perkele" yms painokelvotonta pienen äijän suusta (osa sellaista settiä etten ole vähään aikaan kuullutkaan).
Tulehdusarvot oli korkeat ja lääkärin pohdintojen jälkeen eukko + muksu lähetettiin kotiin keuhkokuumetta hoitavien lääkkeiden kanssa (keuhkokuvia ei otettu vielä tässä vaiheessa koska päivystyksen röntgen oli mennyt kiinni).
Tämän jälkeen lähdin hakemaan pienempää kaveria mun vanhempien tyköä (n.25km suunta). Tultiin sitten kotiin pienemmän kanssa ja melko heti eukko + muksu lähti taasen kohti päivystystä kun muksullä hengittäessä sattui olkapäässä ym kehossa.
He saivat onneksi lähetteen TYKS:in keuhkokuvaukseen ja nyt sitten ovatkin osastolla viettämässä jouluyötä, pienemmällä tippa käsivarressa...
ps. näin jälkeenpäin katsottuna taisi mennä väärään threadiin, mutta ei mua tämä touhu oikeastaan vitutakkaan (jouluvitutusketjukaan ei oikein osu). Pääasia että nyt sai pieni kaveri hoitoa.
Hehkutetaan nyt tännekin! Ei joulua parempaa aikaa vaan ole: aamulla lenkille, saunaan, syömään ja juomaan, siitä lahjojen jakoon joulupukin vermeet päällä, porukoille nauttimaan itse lahjoista, ja taas syödään ja juodaan ja jos ei päivällä ole käyty kirkossa niin sitten yökirkkoon.
Ihanaa kun pääsi 3 päivän joululomille tuoreena alikessuna :D Tämän päivän aikana pitäis hankkia kunnon joulufiilis huomista varten. Lahjat, jouluruoat, glögi, joulubiisit, tv-ohjelmat <3
Mä siirryn tänä vuonna jouluvitutuksesta joulufanitukseen. Jotenkin on tosi kiva fiilis tulevasta joulusta. Koulustressit sai jättää taakse jo viikko sitten ja töistäkin lomaa. Kaupungin hälinästä maalle rauhottumaan ja perheen kanssa laatuaikaa viettämään. Vielä konttausvaiheessa olevan kummipojan kanssa saa temmeltää koko aaton ja syödä äidin ja siskon tekemiä jouluruokia. Päälle vielä vähän glögiä. Toki menin vielä lupautumaan muutamaan paikkaan viemään joulumieltä joulupukin ominaisuudessa. Siellä katsella naurettavan hyvällä tuntipalkalla nauravia ja laulavia lapsia.
Joulupäivänä sitten ison glögin paikka kaveriporukan kera perinteiseen tapaan. Kunnon rymistelyä tonttulakki päässä pitkin kyliä. Tapaninpäivänä sitten vielä darramätöks iso setti jouluruokaa monen kattauksen voimin. Sen jälkeen onkin saanu joulusta tarpeekseen ja voi alkaa kurkotella kohti uuden vuoden kekkereitä.
Jee jee, sika on uunissa, muksut nukkumassa, terästetty glögi mukissa ja K1 eurosportilta. Kohta loput lahjat pakettiin.
Tänään ku kävin vikoja safkoja ja lahjoja hakee, niin oli siistiä, kun cittarissa oli 12 kassaa auki eikä missään jonoa (klo:18.30). Sai rauhassa pyöriä eikä tarttenu olla mummojen tönittävänä, silloin alko se rauhoittuminen ja joulufiilis nousi kattoon.
Huomenna ekaa kertaa elämässäni töihin aattona, onneksi vain klo 08-13 Siitä sitten vanhempien luo viettämään joulua. Kaikki on hyvin erilaista kuin ennen. Erolla osansa asiaan, ja silläkin että olen hieman hillinnyt joulufanaattisuuttani. Tänä vuonna puolitin lahjamäärän, pitää ottaa iisisti.
Mutta kiva lähteä maalle kovaan paukkupakkaseen ja lumen keskelle nauttimaan jouluisesta tunnelmasta, takkatulesta, ruoista ja musiikista. Ja eniten odotan sitä mitä äiti ja isäpuoli tykkäävät lahjoistani
Huomenna porukoille käymäs, tietää siis armottoman määrän safkaa. Ja tänä jouluna oon mielestäni ainakin keksinyt tosi hyvät ja tarpeelliset lahjat kaikille, joten ei tuu viimevuosien "aijaa, tälläinen lahja"- ilmeitä enää.