Joulufanitus, jo vuodesta 2005

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai mä jotenkin joulua fanitan kun mun huoneen ikkunan kulmassa on roikkunu tollanen joulutähti kesät ja talvet jo parin vuoden ajan. :D Mitä sitä turhaan ottamaan pois.

Varpunen jouluaamuna on ollut yksi suosikkilauluistani monen vuoden ajan. :haart:

Täällä taas on parin viime vuoden ajan ollut ykkösenä joululauluista "Tonttu."
Täytynee aloittaa kuuntelu jo nyt, että voi jouluaattona jo kuunnella sen kuivin silmin :rolleyes:

Anoppi väsännyt noin 50 käpytonttua kirjahyllyjen täytteeksi. Niin kaunista, niin kaunista..

Pipariraportti

Noniin, piparitaikinat tuli leivottuu ja nyt on pari päivää maiseltu, että mitä niistä oikein tuli. Tein siis kaksi taikinaa, tavallinen ja hieman paranneltu versio. Normaalista piparitaikinasta tein korvauksia seuraavasti:

sokeri -> makeutusaine
kerma -> 10% kahvikerma
vehäjauho -> soijajauho + vehnäjauho (1/2)
mausteet -> mausteet 125%

siirapin ja rasvan määrän jätin samaksi.

Muunneltu taikina maistui hieman erilaiselle, mutta kuitenkin ihan hyvälle. Vähän tuhdimmalle, ehkä hieman jauhoisemmalle. Mausteita olisi voinut laittaa enemmän. Taikina oli väriltään tummempaa. Paistamisen jälkeen maku ihan ok, vähemmän makea kuin tavallisesta taikinasta tehty (vaikka makeutusainetta yhtä paljon kuin tavallisessa taikinassa sokeria). Ekat pari päivää nämä "bodypiparit" maistuivat ihan hyvälle, mutta sitten niiden vanhetessa maku muuttui jauhoisemmaksi. Jos joulupäivien aikana vahtisin ääritarkasti dieettiä, niin kyllä voisin nautiskella näistä pipareista, mutta muutoin en. Seuraava kokeilu, jonka aion tehdä, on täysjyväpipari. Saatan myös tehdä pienen kokeiluerän uutta bodypiparia, lisäämällä makeutusaineen ja mausteiden määrää. Soija imee kaikki mausteet niin, että niitä tosiaan olis pitäny heti uskaltaa laittaa ronskisti enemmän.

Löysin haluamani kuusen ja valot (näissä kaupoissa, joista aiemmin yritin etsiä, ei siis silloin vielä ollut joulukampetta tarjolla kuin nimeksi ja siksi kerkesin jo ihan ahdistua, että eikö niitä enää saa mistään) :) Mut nyt olis sit melkein kaikki kamppeet hommattu. Lanttu- ja porkkanalaatikot tein eilen pakastimeen. Ja tosi hyvä että tein. Jos olisin tehnyt vasta joulun alla, niin olis kyllä todellakin alkanu ahdistamaan kiire kaiken muun sähellyksen ohessa. Vaikka prosessi on varsin yksinkertainen, niin aika kauan meni aikaa paistamisineen kaikkineen. Pöytäliinan ja lautasliinat meinasin kirjailla vielä, mut jos en kerkee niin jätän suosiolla ensi vuoteen ja käytän jotain vanhoja. Ainii, ei mulla oo verhojakaan vielä keittiön ikkunaan ...

Anoppi väsännyt noin 50 käpytonttua kirjahyllyjen täytteeksi. Niin kaunista, niin kaunista..
HAHA! Tiedän että saatte niitä mukaanne "Hesaan". :hyper:

Täysjyväpipareita saa muuten ainakin Ikealta.

Itse en tykkää kuunnella joululauluja kuin Suomeksi.

No hittohinen, nyt menin ostamaan six-päkin Olvin jouluolutta, kun oli Prismassa tyrkyllä.

Enkä edes oikein tykkää tummasta oluesta. Selkeästi pakkiksen hempeä joulufiilis youtube-joululauluineen tarttui ja jouduin mielenhäiriöön.

Lanttu- ja porkkanalaatikot tein eilen pakastimeen. Ja tosi hyvä että tein. Jos olisin tehnyt vasta joulun alla, niin olis kyllä todellakin alkanu ahdistamaan kiire kaiken muun sähellyksen ohessa.

Jopas olet ollut ahkera! Mä teen laatikkoruoat vasta just joulun alla, kun pitää saada se pakollinen joulustressikin koettua :rolleyes: Muuten yritän kyllä aloittaa hyvissä ajoin joulunhössötyksen.

Glögin juominen on jo alotettu aikaa sitten... Tänää aattelin alottaa siivota ja laittaa samalla parvekkeelle ulkovalot :) Joululahjoja on jo alotteu miettii, sekä mitä pyytää ja että mitä hankkii :D

Superhyvää glögiä join eilen, jotain Ikean jutskaa, 12%.

Kinder-joulupukkeja olen ostanut jo 15kpl.

Enää kaksi viikkoa ja sitten se ois joulukuu :haart:
361_smiley_face_and_christmas_tree.gif

Tuli sitten Jotexilta perjantaina mieletön laatikko sisustuskamaa... :nolo: Osa ihan normisettiä mutta jotain jouluistakin tuli tilattua, mm. tälläisiä pahvitähtiä kolme, hinta oli vain 4.99e/kpl. Otin itse mustat mutta on siellä sellaisia perinteisiä punaisiakin.

92-7403.jpg

Huomattavasti näyttävämmät livenä, kaunis kirjailu ja metallihelmiä ym. Halkaisija 63cm. Tuo on siis ihan koriste, ei valaisin (tosin kai sinne valaisimenkin sais sisälle?) En tiedä... Ei ehkä paloturvallinen jos leimahtaa liekkeihin toi pahvi :joulu2:

Toivoisin niin jo lunta, tulisi hieman valoa tähän pimeään synkkyyteen...
380_snowman.gif

Jee. Joulu on tulossa jo! Mä oon koittanut toppuutella etten viä täs kuus alkais höösäämään mut oon mä paljon jo suunnitellut :).Ens kuussa sit alan toteuttaa ni et hihat viuhuu :). IHANAA ET TULEE JOULU TAAS :haart:.

P.S: MissEve "the joulufanittaja" on takasin :hyper:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom