Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Odotan muuten innolla, että MissEvilEve kertoo mitä he on tehneet jouluaattona... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
anteeks ja hyvää joulua

Blääh! En oo saanut kameraa lainaks ja senkin minkä pukki toi.. kameran siis.. se on hajalla :(. Takuuseen menee mutta ei onnistu viäkään kuvat omista jouluhärpättimistä. Yhyy! Oli mulla se oma rämä jo mukana ja räpsin sillä kuvia mut se sitten "katos" syystä jota en ala nyt kertoilee. Mutta en oo päässyt päivittää blogia sen enempää kun tätäkään threadia kivoilla kuvilla. Blääh! Megamälsää.

Eniveis oikein mukava joulu on ollut. Aatto ja tää, eka joulupäivä. Huomenna taas koittaa arki, vaikka onkin pyhä, kun täytyy paukata takas duuniin. Vaik meinaan mä siälläkin viä "tonttuilla" ja pitää tonttulakkia (jossa on HIANO PETTERI otsalla) päässä :joulu3:.

Mutta hey, nautitaan kaikki nyt joulusta kun sitä viä on. Eihän se toki aattoon lopu, ehei.
OIKEIN OIKEIN LÄMMINTÄ, RAUHALLISTA JA IHANAA JOULUA
kaikille pakkislaisille.

Koitan junailla jos sais vaikka sit vähän jälkijunassa laitettua muutaman kuvatuksen tänne mun jouluvalmisteluista.

Astu sisään joulumaahan, tervetulleeksi sut toivoo saahan?
Oltiin maalla hämyisessä tuvassa, valoa ja lämpöä silti joka kuvassa.
Kuulet kohta tarinan, jälkeen joulukirstun narinan...
Raotan mä salaisuutta, kohta näätte jotain uutta!
Pala palalta se aukeaa, kun salainen joulutaika raukeaa.
Tunteen erikoisen hyvän, saatte kokee herkän syvän...
:haart:

Ikkunasta katselen,
mä kaiken muun unohtaen.
Siellä näen mökin lämpimän,
muistoja herättävän.

Tuol ylhäällä taivaalla tuikkivi tähti,
tää on se ilta jolloin pukki töihin lähti...

Kuva1-1.jpg

Joulu oveen kolkuttaa,
hymyy tuiskusäässä,
lapsikullat avatkaa
olen aivan jäässä.

Astu vieras peremmälle tupaan
joulumielen kauniin sulle lupaan...

Kuva2.jpg

Sytytä tuikkuja,
tuhlaa rakkautta,
kutsu tontut ja enkelit kylään.

Kuistinkin mä valaisen,
lämpöö jaamme palasen...

Kuva4.jpg

Kellot jo kaikuvat kaamoksen yössä,
yhä vain hyörimme kiireessä, työssä.

Jääköön kiire ja työ –
nyt kulkuset helkkävät teille –
Tulee Jouluyö.

Kuva3.jpg

Jatkuu myöhemmin...:joulu8:

Jouluruokaa tarjoo kunnon väki, kunnon väki,
raoistansa sen jo tonttu näki, tonttu näki...

kuva6.jpg

Pöydänpäälle veitikkaiset rientää, veitikkaiset...

kuva10.jpg

Syövät paistia ja juovat lientä, juovat lientä...

kuva11.jpg

Herkkua on siinä monenlaista, monenlaista...

pakk1.jpg

Kuiske kuuluu miltä ruoka maistaa, ruoka maistaa...

pakk2.jpg

Jatkuu myöhemmin...:joulu8:

Kynttilät taas valon tuovat
joulunajan hämärään.

kuva12.jpg

Iloa, lämpöä, tuikkujen tunnelmaa,
tätä kaikkea joulu aikaan saa.

kuva14.jpg

Kauneus, loisto, kimmellys, juhlatunnelma oiva.
Tuoksut, puhtaus, salaperäisyys, odotus ja toivo.

kuva15.jpg

Koko perhe joulukuusen luokse kokoontua saa
nyt joulua juhlimaan koko maa

kuva8.jpg

Minne hohde minut johtaa, kuusen luotako löydän kauniit tavarat,
vai onko sinne kokoontuneet sydämet avarat?

kuva9.jpg

Aattoilta yöksi vaihtuu,
kynttilät vain loistavat.
Radiosta hiljaa kuuluu
joululaulut kauneimmat.

kuva16.jpg

The End :haart:

Nostetaas fanitusketjukin esiin :haart:

Marraskuu, joulukuuta edeltävä kuukausi joten nyt saa taas joulufanit nostaa päätänsä. Minä olen hillinnyt itseni ikuisena joulufanina, pidän tiukan linjan siinä että ennen marraskuuta en joulusta puhu, ja ennen joulukuuta en joulukoristeita laita.

Lahjoja alan ostelemaan hiljakseen, ensimmäiset lähtee tilaukseen tänään ;)

Edit: Kiva näköjään kun löytyi viime jouluiset mökkikuvat täältä, jee jee ! Hävisivät hajonneen koneen mukana niin saankin osan tunnelmasta tallennettua uudelleen :hyvä:

MissEvilEve, rakas joulufanitusystäväni :haart:

Mää oon jo kuukauden miettiny, että mistä ihmeestä saan uuden muovikuusen, kun vanhan jätin exälle (haluan itselleni ISON kuusen). Edellisen ostin postimyynnistä, mutta yhdessäkään katalogissa ei ole muovikuusta näkynyt :( No, pääsen ehkä tässä jossain vaiheessa kiertelemään Etolat, Stockat ja KodinYkköset läpi, kai sieltä jostain yksi iso muovikuusi löytyy.

Jouluvaloista haaveilen myös. Exäni ei antanut mun hankkia sellaisia kuin halusin, joten nyt todellakin hankin ne. Silmiä hivelee jo etukäteen mielikuva, kun sellainen pisaravaloverho (~40cm korkea, ~3m leveä) valaisee pilkkopimeän pihani terassia. Oijoi. :haart:

Ruoat on palttiarallaa mietitty valmiiksi, ja jahka tässä isompi innostus iskee, niin teen laatikot varmaan jo ennalta pakastimeen valmiiksi. Joululeipää harjoittelin viime vuonna, ja löysin kyllä suosikkireseptini. Toivottavasti löydän sen reseptin vielä ;)

Pipareita tehtiin viime vuonna lasten kanssa jo lokakuussa :D Nyt on selvitty lokakuusta ja meinasinkin, että ens viikonloppuna voitais jo paistaa piparit ja maistaa ekat glögit :) Lasten joulunodotusta on niin hieno lietsoa :D

Mä olen kerrankin ollut ajoissa ja ostanut jo muutaman lahjan valmiiksi. Samoin kuopuksen synttärilahja on ostettu, hänellä kun on syntymäpäivä jouluaattona.

Tänä vuonna vietetään joulu pohjoisessa, joten lunta ainakin pitäisi takuuvarmasti olla. Samoin ruoan kanssa ei tarvitse niin kovasti touhuta, kun ostetaan puoliksi sapuskat ja äiti tekee laatikot.

Mulle joulusta ei tule stressiä, päinvastoin, on todella mukava suunnitella miten ja millä voi ilahduttaa perheenjäseniä ja ystäviä. Samoin on ihana katsella lasten jouluinnostusta, kun kaikki on niin jännää.

Glögiä on jo muutama purkki tullut juotua, pipareita voisi viikonloppuna poikien kanssa jo leipoa :)

Oi, mikä ihana thread! :joulu6:

Joulua odotetaan innoissaan täälläkin! Join ensimmäiset glögit n. kuukausi sitten, pipareita leivon todennäköisesti vielä tämän kuukauden aikana. :haart: Onko teillä tiedosssa vähäkalorista piparien reseptiä, vai tyydynkö taas tuttuun & perinteiseen? (Jouluna en laske kalorimääriä, mutta vertailun vuoksi olisi mukava kokeilla tällaista reseptiä. Onko maku erilainen tms..?) :)

Joulupyhät vietetään vanhempien/ puolison vanhempien/ isovanhempien luona, mutta aion siitä huolimatta laittaa pikku-kotimmekin nätiksi. :rolleyes: Pian voisikin lähteä koristeostoksille, sillä en omista ainuttakaan koristetta! (Muutin muutama kuukausi sitten ikiomaan kotiin äidin helmoista).

En oo kyllä kuullukkaan vähäkalorisista pipareista, mutta nyt kun otit asian puheeksi, niin voisin koittaa yhtä versiota samalla kun teen normitaikinankin. Eli kerron sitten viikonloppuna mitä niistä oikein tuli. Ajattelin korvata osan jauhoista soijajauhoilla ja osan sokerista sit makeutusaineella. Hmm, nyt alko todellakin kiinnostamaan, makuhan ei välttämättä kauheesti muutu, koska piparimausteet itsessään on aika voimakkaita. Mutta, raportoin tästä viikon loppupuolella.

En oo kyllä kuullukkaan vähäkalorisista pipareista, mutta nyt kun otit asian puheeksi, niin voisin koittaa yhtä versiota samalla kun teen normitaikinankin. Eli kerron sitten viikonloppuna mitä niistä oikein tuli. Ajattelin korvata osan jauhoista soijajauhoilla ja osan sokerista sit makeutusaineella. Hmm, nyt alko todellakin kiinnostamaan, makuhan ei välttämättä kauheesti muutu, koska piparimausteet itsessään on aika voimakkaita. Mutta, raportoin tästä viikon loppupuolella.

Raporttiasi odotellessa! :)

Lueskelin tässä pipariohjetta, niin rasvaahan siihen taikinaan tulee aika paljon, melko usein ~puolet voi noista jättää pois leivontaohjeista ilman, että herkusta tulee syömäkelvotonta. Ja kerman voi varmaan vaihtaa kevytkermaan myös. Mut joo, en tee tota tänään, vaikka mieli tekis jo :) Soijalla ajattelin siis parantaa koostumusta hiilaripommista proteiinipitoisempaan.

Pakkiksen ekat piparit?

Mee: Joko sulla on jo ekat valmiina? :D

Liitteet

• pipari.jpg
    pipari.jpg
    87 KB · Katsottu: 332
MissEvilEve, rakas joulufanitusystäväni :haart:

Mää oon jo kuukauden miettiny, että mistä ihmeestä saan uuden muovikuusen... Edellisen ostin postimyynnistä, mutta yhdessäkään katalogissa ei ole muovikuusta näkynyt :( No, pääsen ehkä tässä jossain vaiheessa kiertelemään Etolat, Stockat ja KodinYkköset läpi, kai sieltä jostain yksi iso muovikuusi löytyy.

Jouluvaloista haaveilen myös. Silmiä hivelee jo etukäteen mielikuva, kun sellainen pisaravaloverho (~40cm korkea, ~3m leveä) valaisee pilkkopimeän pihani terassia. Oijoi. :haart:

Kuusia on nettimyynneissä ainakin netanttilassa ja hobbyhallilla. Jos ei halua tilata niin Prisma, Anttila ja Etola ovat oivat paikat käydä hakemassa. Meillä on 210cm, eli iso ja tuuhea kuusi :)

1366954_kuva2.jpg

1366954_kuva3.jpg

Noita valoverhojahan on joka mesta täynnä, myöskin nuo nettikaupat. Eli eikun tilailemaan :thumbs: Itse olen jo hirveän määrän tilaillut kamaa, pitäisi ensi viikolla olla postissa. Jee! :dance:

8722290.jpg

7021629.jpg

Pakkiksen ekat piparit?

Mee: Joko sulla on jo ekat valmiina? :D

Ei oo valmiina kun en koskaan leivo pipareita. Mulle riittää ne kaupan valmiit ja niistäkin jää puolet syömättä :D

Hehkutan vielä sellaista että sain tänään työvuorosuunnittelusta tiedon että mulla on vapaata 24-28.12, eli kaikki joulupyhät + pari päivää päälle. IHANAA! Enkä ehtinyt edes itse pyytää vaan mulle tarjottiin niitä. Jee jee! Oisin saanut 24.12.08-01.01.09 jos olisin halunnut mutta tarvin vapaapäiviä enemmän myös joulua edeltäville viikoille niin ei viitsinyt ottaa.

Vähänkö olen onnellinen!

Edit: Ostin muuten muutaman joululahjan tänään :D

Tänä vuonna on luultavasti joulua rinnassa aika paljon, kun alkaan intin TJ edetä nollaa kohti :) Suklaakalenteri pitää tietenkin hommata kaapin oveen :D

Toivottavasti toteutuu suunniteltu 10 päivän joululoma, jonka jälkeen olen kasarmilla kolme päivää ja taas lomalle viettämään uutta vuotta. Sitten takas seuraavana päivänä ja yön yli nukkuminen ja kotiutuminen toinen päivä tammikuuta :)

Nyt on ostettu lisää joululahjoja ja tänään söin ekat joulutortutkin. Maistuipa hyvältä nyt, toista se on uutenavuotena kun yrittää syödä viimeisiä torttuja pois kuleksimasta..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom