Joulufanitus, jo vuodesta 2005

On se mukavaa kun Joulu taas tekee tuloaan. Illat ovat hämärät, metsän yllä kuu valaisee pilvet, tähdet välkkyvät ja on hanget korkeat nietokset. On mukavaa illalla hiljentyä hetkeksi lämmin glögilasi kädessään ja muistella mitä kaikkea tuli tehtyä kuluneena vuonna läheistensä kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hullu inkkari sanoi:
On se mukavaa kun Joulu taas tekee tuloaan. Illat ovat hämärät, metsän yllä kuu valaisee pilvet, tähdet välkkyvät ja on hanget korkeat nietokset. On mukavaa illalla hiljentyä hetkeksi lämmin glögilasi kädessään ja muistella mitä kaikkea tuli tehtyä kuluneena vuonna läheistensä kanssa.
Mitä tekemistä tuolla on joulun kanssa?

Emmah sanoi:
Mitä tekemistä tuolla on joulun kanssa?
No ei välttämättä mitään, mutta kyllä minullekin joulu on aina ollut enempi tuollainen rauhan ja hiljentymisen hetki. Oikean talven alkua ja kesää odotellessa. Ja sillä taas ei ole mitään tekemistä marketeissa soivien joululaulujen ja telkkarin joulucocacolamainosten kanssa.

Joulu on kyllä kivaa aikaa, kiva katsella kiireisiä ihmisiä ja odotella ensimmäistä kinkun paistamista kotona. Tämä tapahtuu itsenäisyyspäivänä :kuola:

Wuhuu! Joku sitten pystytti tämän fanitus-threadin kun tuo jouluvitutus alkoi mennä OT:ksi ja sivuraiteille kun suurinosa näyttikin fanittavan eikä suinkaan vihaavan joulua. Ihanaa! :worship:

Minä RAKASTAN joulua ja lähes kaikkea mitä siihen liittyy. Pienestä asti se on ollut muuten niin tylsähkön ja kylmän pitkän talven kohokohtia, ilman joulua talvi olisi kyllä aika kurjaa aikaa. :haart:

Jouluna ihaninta olisi valkoiset hanget, kaunis luonto, jo päivällä hiljakseen alkava lumisade joka tihenee hieman iltaa kohti. Rauhallinen ympäristö, radiosta jouluohjelmia ja televisiosta Pukin Kuumalinja jonne lapset soittelevat ja heidän jutuilleen saa nauraa ja itkeä, ilosta :) Joulurauhan julistus, ihanat jouluruokien tuoksut ja muiden herkkujen maistelu pitkin päivää. Lasi kuumaa glögiä, jauhelihapasteija, luumuinen joulutorttu ja käteen muutama suklaakonvehti tai vihreä kuula aina kävellessä tarjottimien ohi. Pähkinöitä kulhoissa, kauniit koristelut, lämmin mieli ja ennen kaikkea pitempijaksoinen aika, koko päivä aamusta iltaan ellei jopa useita muitakin joulunpäiviä läheistensä ja rakkaidensa kanssa. Illalla joulukirkkoon jos mahdollista, joulusaunaan ja lahjojen avaamista :)

Lapsena joulussa tärkeintä olivat juuri lahjat mutta nyt näen sen toisenkin puolen. Minusta oli ihanaa kun sain jo jouluaamuna lahjoja sillä aattona on Eveliinan nimipäivät, pukkia ei ollut niin pitkä aika odottaa. Vielä nykypäivänäkin lahjoilla on suuri merkitys, ostan huomattavilla summilla lahjoja läheisilleni ja toivon itsekin saavani useita kymmeniä lahjoja, ja näin on aina käynytkin. Saan kaikkea ihanaa jota rakastan, tavaroita joita ihailin, yllätyslahjoja joita tarvitsen mutta mitä en koskaan itse tajunnut tulla ostaneeksi. Nautin erityisesti lahjojen ostamisesta muille ja niiden antamisesta, haluan tuottaa onnellisuutta ja hyvää mieltä, nähdä toisten kasvoilla mielihyvän, naurun, ilon, nautinnon siitä että olen heitä muistanut tällä jollakin tavaralla ja että he ovat minulle tärkeitä. :itku: :love:

Vain joulu ei ole lahjojen antamisen aikaa eikä läheisten huomioimista, itse teen sitä ympäri vuoden mutta nautin siitä että erityisesti juuri tällöin saan tehdä sitä ylitsepursuavan paljon. Haluan kiittää läheisiäni siitä että he ovat taas vuoden olleet ympärilläni ja minulle tärkeitä.:love:

Joulu on huippu aikaa kyllä.
Kummelin poikia lainatakseni: "Tänä jouluna en kyllä aja kännissä perhettä hankeen. Ensinnäkään en oo naimisissa ja toiseks ei mulla oo etes kirvestä ja sitä paitsi ei jouluna kuitenkaan oo lunta"

Meikäläinen on kyllä fiiliksissä joulunalusaikana. Oli mahtavaa kun lumi jäi pysyvästi maahan ja on pikku pakkasta. Jotenkin talvi on rauhoittavaa aikaa, etenkin näin ennen joulua. Joulun jälkeenhän ruvetaankin jo odottelemaan kevättä:)

Nämä marraskuun jouluhössötykset vois mun mielestä säästää sinne joulualusviikoille, mutta minkäs teet. Olen kyllä itsekin ruvennut miettimään lahjaa puolivuotiaalle kummipojalle, että se siitä sitten. Lelumainokset tulee tarpeeseen (vaikka sille natiaiselle kelpais pelkkä lahjapaperikin:D )

Mä aloitin lahjojen ostamisen jo jossain lokakuussa. Nyt marraskuussa tahti on hieman kiihtynyt mutta kaikista suurimman erän jätän sinne joulukuun palkkapäivälle ja sen jälkeiselle ajalle.

Joku 30 lahjaa on tullut jo hankittua ja niistäkin kyllä joku 70% on ukolle :D

Lumi sais vaan jo tulla koska joulumieli ei tuon synkkyyden takia ole kovinkaan katossaan. Mä haluan valoa tähän pimeyteen ja ootan sitä että noita jouluvaloja alkaisi näkymään enemmän.

Olen säästänyt ja kituuttanut tätä joulun aloitusta jottei mene joulu pilalle liian hätiköimisen kanssa, ja olen päättänyt että ekat tortut sun muut leivon vasta joulukuun ensimmäisenä päivänä enkä myöskään laita koristeita ennen sitä. Silloin voimme sitten ukon kanssa viettää 'joulun avausta' keskenämme, siihen asti aion pidättäytyä. Yhtään lahjaakaan en ole raaskinut paketoida koska haluan että niitä paketointipuuhia riittää sitten koko joulukuuksi :joulu2: :joulu3:

On toi joulu tullu alotettua jo vähän etuajassa, kaks kinkkua on jo paistettu ja syöty.. Nyt täytyy rauhottua et maistuu viel ens kuussakin:)

Mä tykkään siitä hössötysmeiningistä. Pitää parina viimeisenä viikonloppuna lähteä keskustaan katsomaan sitä meininkiä. :joulu6:

Joulu on ehdottomasti talven kohokohta kuusineen, jouluruokineen, lahjoineen ja jopa joululauluineen. Jouluna on myös joululoma, joka kestää jotain 3 viikkoa ainakin. Sitä on kaivattu tähän opiskelun keskelle. Saa rauhoittua ja irtautua arjen huolista, ja ottaa vaikka alkoholilla terästettyä glögiä.

Jouluruoka on hyvää. Kinkkua ja suklaata vedetään taas mahaan niin että napa ruskaa. Toivottavasti jouluun mennessä on myös kunnolla lunta, niin voisi käydä laskemassa mäkeä pikkuvelin kanssa. :joulu1:

Lahjat eivät enää tässä iässä ole NIIN tärkeitä kuin joskus lapsena mutta on kiva seurata, mitä pikkukersat saa joululahjaksi. Jos sitä myös itsekin saisi jotain kivaa kuten mp3 soittimen...
Itse ostan lahjat tietenkin kovimman hössötyksen aikana.:joulu4: :joulu2: :joulu3:

Niin se on jännä juttu kuinka toisia stressaa ja ahdistaa niin helvetisti ja mä vaan nautin ruuhkasta, hälinästä ja kaikesta hössötyksestä. En edes vahingossakaan yritä pysyä poissa kaupoilta joulun alla vaan otan siitä ilon irti :D

Täällä myös yksi joka pitää joulusta, varsinkin tunnelmasta.
Joulukuussa on myös mukavasti muitakin juhlapäiviä, itsenäisyyspäivä, joulu+joulupyhät ja uusivuosi :o)

Njoo..

Ei joulussa sinänsä ole mitään vikaa, mutta siinä miten sitä esim. Suomessa "vietetään" on. Joulukrääsä, suklaat ym. karkit ilmesty kauppoihin joskus marraskuun alussa. Kyllä, siis marraskuun alussa, melkein kaksi kuukautta ennen ns. laskettua aikaa. Ja joulunavajaiset sun muu joulumyynti alkoi viimestään viime vkonloppuna. Ha-loo? Minkä h*lvetin takia? eikö sitä nyt ehtisi leikkimään jolua vaikka vasta joulukuun alusta kun avataan ja syödään kokonaan se eka joulukalenteri?

Muutaman vuoden päästä joulumyynnit sun muut häsläykset alkaa varmaan pari viikkoa juhannuksen jälkeen. Ei sillä et tää nyt mua ihan kauheasti vaivais, mutta kun vaivaa. Joulu on onneksi vaan kerran vuodessa, se vaan kestää etkoineen ja jatkoineen marraskuun alusta tammikuun alkupuolelle. :david: Miksi? Davidkin on ihan äimänä. Aika kaukana on tää kulutushysteerinen jou-joulu oikeesta joulusta, tai siis siitä mitä sen ehkä pitäisi olla.

*lopettaa vuodatuksen ja jatkaa ranteidensa viiltelyä joulukortilla* :rolleyes:

Joku sitten päätti pistää fanitusthreadin pystyyn. :thumbs:
Tuolla vitutus puolella ehdinkin jo kehua joulua maasta taivaaseen. Joulu on vaan niin ihanaa aikaa. :hyper: :joulu4: :joulu3: :joulu2: :joulu1:
Vaikka kyllähän ne lahjat sun muut meinaa jossain vaiheessa vähän stressiä aiheuttaa.. Tuossa illan mittaan tuli vähän taas joulua mietittyä.. Tajusin, että jostain syystä joulussa on myös jotain hieman surullista. En keksinyt, että mikä sitä surullisuutta tarkalleen aiheuttaisi, mutta joku sitä haikeaa mieltä kuitenkin aiheuttaa..:joulu7:
Ja musta tuntuu, että mun vanhemmat järjestää aina ihanan joulun ja ahdistusta sit luokin, kun pitää päättää, et mennäänkö mun vaiko avon vanhemmille aatoksi. Meidän perheellä on sellaisia perinteitä, että en voisi kuvitella niistä luopuvani. Niinpä mä en ole vielä kertaakaan suostunut menemään appilaan joulun viettoon. :nolo: Joulupäivä tulee sit oltua siellä appilassa.. Mut he viettävät jouluaatonkin aivan eri tavalla, kuin minun perheeni, joten olisi vaikea sopeutua heidän jouluunsa. Onneksi anoppi on aattona töissä, joten sille ei tarvinnut tällä kertaa selitellä, että miksi mennään taas minun vanhempien luokse. :D Mut avokin viihtyy paremmin omien sanojensa mukaan mun perheen luona.. Paremmat ruuat kuulma. :lol2: Tosta mä tosin en olis niin varma..

Kirjoitin vahingossa ukon tunnuksilla, sorrryy :D

Terveisin MissEvilEve

No nii ja sama omilla tunnuksilla :D

Mä olin aiemmin 10 vuotta suhteessa saman henkilön kanssa emmekä KOSKAAN viettäneet jouluaattoa yhdessä. Hän oli aina omilla vanhemmillaan, samoin minä. Kumpikaan ei halunnut luopua omista joulunviettotavoistaan ja toisaalta kun kummallakin oli pienet perheet niin sieltä puuttuminen olisi tuntunut enemmän.

Nykyisen kumppanin kanssa vietän tänä jouluna ensimmäistä kertaa jouluaattoa yhdessä, menemme omien vanhempieni luokse. Aamusta ja päivästä vietämme jonkin aikaa ukon vanhempien luona, ja sitten iltapäivällä siirrymme viettämään joulua vanhempieni luokse viipyen ihan myöhään iltaan, tullen sitten kuitenkin yöksi kotiin. Omalle kumppanilleni varmaankin todella erilainen kokemus sillä heillä ei ole erityisemmin joulua vietetty, ruoat on ollut jne muttei mitään sen kummallisempaa. Meillä taas tosi isot meiningit äidin ja isäpuolen kanssa, mahtaa ukko yllättyä kun saa useita kymmeniä lahjoja :D

Mitä olen muiden ihmisten jouluja seuraillut niin aika pääsääntöisesti jouluaatto vietetään naisen vanhemmilla, ja joulupäivä miehen vanhemmilla. Tiedä sitten miksi näin mutta aikalailla yleiseltä vaikuttaisi se käytäntö....

Megamass sanoi:
Kirjoitin vahingossa ukon tunnuksilla, sorrryy :D

Terveisin MissEvilEve

No minä jo hetken mietin tuota juttua lukiessa, että nyt ei taida kaikki olla ihan kohdallaan. :D

Joulu on ihanaa aikaa!

Meilla on aina keraannytty isolla porukalla, viela isomman poydan aareen. Perinteita on tullut monelta suunnalta ja parhaita niista on paatetty vaalia. Minulle tarkeita asioita joulussa on juuri se yhteen kokoontuminen ja tekeminen yhdessa.

Toki materialisti sisallani huutaa myos niiden pakettien peraan. On kiva antaa ja tosi kiva saada lahjoja. Tana vuonna olen jo suurimman osan lahjoista hankkinut, jopa ostanut itsellenikin omani :)
Pakko saada viela Donna Karanin uusi tuoksu!

Tuosta joulunviettopaikan valinnasta vielä, että miten olette ratkaisseet tuon pulman jos toinen haluaa omille vanhemmilleen aatoksi ja toinen taas omilleen?

Joka joulu mulle aiheuttaa hirveetä ahdistusta juuri se, kun eukko huolii itsepäisesti viettää jouluaattonsa vanhempiensa luona ja omat vanhempani saavat viettää siten joulunsa aina kahdestaan. Jouluaatto on ainoa asia missä vaimoni ei pysty sopimaan asiasta jonkinlaista kompromissiä. Mulle kelpaisi hyvin vuorottelu, mutta kun ei niin ei.
Eniten tässä ottaa päähän kun vaimoni kotona olisi ilman meitäkin tarpeeksi porukkaa ja hässäkkää, ja omat eläkeläisvanhempani ovat muutenkin aina vaan kahdestaan.

Mulla on yksi veli joka asuu meitä muita kauempana ja saa siitä hyvän tekosyyn mennä aina vaimonsa vanhemmille aatoksi. Meikäläinen sitten joutuu aina kakkamaiseen välikäteen kun teet niin tai näin, niin aina tulee huono omatunto :( . Tämä on ainoa asia mikä usein pilaa mun joulutunnelman kokonaan....:itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom