Joulu tulee...

Tänään aloitti tuo äiti taas sen perinteisen noin 2kk kestävän joulu hötkyämisen..
Stressi on valtava koska haluaa että 24.12 kaikki on just eikä melkein täydellistä.
Mutta mites te? milloin rupeatte ajattelemaan että mitäs sitten aattona tehdään? mitä ostais kenellekkin....
Joulu=stressi.

Kiva ois tietää muiden tekemisiä:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Istuskellaan tonne ~20.12, sit vois käydä kaupasta hakee jonkun paketin hernekeittoa ja vittuillakseen lähettää sukulaisille. En siis pahemmin jaksa joulua stressata.

/me odottaa MsEvilEven vastausta... :)

Meillä ei pahemmin stressata. Samat jutut jokajoulu. Ei mitään kauheen erikoisuuksia.

Joulu perheen kanssa(vaimo+lapsi) on ihan mahtavaa!! Aikaisemmin pidin juhlaa tekopyhänä paskapäivänä.
Tässä muutama vinkki onnistuneeseen jouluun! Turha stressi pois, varaa hyvissä ajoin kinkki/kalkkuna+pasteijat leikkeet ym,paikalliselta lihakauppiaalta,stadissa esim wotkins,ja hae paketti kotiin ilman jonotteluita.Perustarvikkeita kun kasaa hyvissä ajoin kaappiin,ja jotain erikoisempia herkkuja.Esim valmiit herkkukorit on oivia ratkaisuita+ karkkia lapsille, samoin juomat,viinit ym(jos ottaa)kannattaa hankkia hyvissä ajoin.Viimehetken hankinnat sitten siitä hieman kalliimmasta mutta mukavan rauhallisesta lähikaupasta,kun muut ryysää megamarketeissa.No lahjat sitten,hmm,helppo homma! posti kulkee ja netti on pullollaan mitä ihmeellisempää tavaraa.Ja toisaalta eihä kyse ole siitä että pitäisi törsätä vaan muistaa!!Eli niille vanhemmille kortti ja kukka on aivan oiva lahja.jos haluaa enemmän antaa niin esim iittalan postimyynnin kautta löytyy oivia lahjoja(halvasta/tod arvokkaisiin)No omaa rakasta voi sitten myös muistaa, ja kauppojahan on taas netissä kaalimadosta kalevalakoruun. No joku huutaa kohta postimaksuista ym,mutta kokeilkaapa lähteä 2v muksun kanssa jouluostoksille stadin ruuhkiin,maksaa joka helvetin pysäköinneistä.jos ees paikan saa.Niin ja voi sitä lapsen huutoa kun se haluu joka ikisen lelun eikä saa niitä.No jokainen tekee tavallaan mutta uskokaa pois tää mun systeemi toimii!ei tuu sen kalliimmaks,ei stressaa ja joulu sujuu mukavammin kun ei oo jormaa otsassa. Hyvää joulun odotusta kaikille.

En juhli joulua joten ei ole stressiäkään. Hieman vituttaa kyllä että sitä joulua tungetaan joka tuutista sisään kun käy kaupoilla.

En juhli joulua joten ei ole stressiäkään. Hieman vituttaa kyllä että sitä joulua tungetaan joka tuutista sisään kun käy kaupoilla.

Miksi et juhli joulua? Onko sinulla jotain ikäviä muistoja joulusta? Vai kuulutko johonkin uskontokuntaan jossa ei juhlita joulua?
Minusta on tosi ikävää kun ihmiset yrittävät tieten tahtoen pilata muidenkin joulun jos itsellään on ongelmia jonka vuoksi ei tee mieli juhlia joulua.

itse olen ilmoittautunut jo hyvissä ajoin jouluksi töihin.
työkavereina on niin paljon perheellisiä, että antaa heidän juhlia joulua.

itse olen ilmoittautunut jo hyvissä ajoin jouluksi töihin.
työkavereina on niin paljon perheellisiä, että antaa heidän juhlia joulua.

Itse olen harkinnut irtisanoutumista. Olen siis töissä joulun päivystäjänä. Kuten jo joululahjatrediin laitoinkin niin paras lahja olisi se että kukaan ei soittaisi töistä jouluna.

Itseäni joulu,synttärit, muut pyhät ym. ei nappaa yhtään. Joulusta on menny maku jo vuosia sitten, viime joulu meni intissä eikä ketuttanu yhtään. Meilläpäin on sali yleensä ollu kiinni suurinpiitein 22.12-25.12 ja 30.12-1.1, ja se vasta stressaa. Tän välin pyörin himassa ihan perseeseen ammuttuna karhuna ja luonnollisesti muija ottaa sen itteensä. Lahjoista vielä, kun en ite halua/tarvi mitään, enkä osaa kellekkään mitään ostaa niin eihän siitä joulusta ikinä mitää tule. Arki on ihanaa, rutiinit on parasta ja treenaaminen elämää...
Noh, katotaan nyt mitä tästä joulusta sitten tulee, ehkä joutuis töihin...

Huh, siis se on vaan yks päivä muitten joukossa ja jaksat stressata siitä yli kuukauden ennen kuin se on. Miten voi edes tehdä kuukauden jotakin joulun eteen ? Ite en stressaa mitenkään, tyttöystävälle ostan lahjan paria päivää ennen joulua ja hyvä on sillä ^_^

Nyt alkaa se helvetti ympäriinsä. Ahdistaa jo nyt mennä ruokakauppaan kun joulua mainostetaan kaikkialla. Hetken päästä stokkan ikkunaan tulee ne tanssivat tontut jotka on pelottavia. Ihmiset alkaa stressaamaan joululahjoista ja kaikesta mikä siihen jouluuun sitten ikinä liittyykään..Se on vaan jotenkin niin raivostuttavaa!!Kaikki joulutontut ym on yhtä pelottavia ku pulut ja lokit (jeps, meikäläistä kun tulee pulu tai lokki lähelle, vaihdan kadun puolta tai juoksen karkuun)

Huh, outoa porukkaa, joulu on kivaa aikaa. Jouduin varastamaan sigunkin tästä tredistä, oli se vaan niin lennokas lause :D :lol2:

Jeps, hieman vituttaa 2 kk aikana tulevat mainokset yms. "jouluhuuma". En haluis olla kaupoissa duunissa: kauhee kiire, kuppaset joululaulut 24/7, stressaantuneet asiakkaat...

Lapsille joulussa on sentään vielä sitä jotain maagista!

Jeps, hieman vituttaa 2 kk aikana tulevat mainokset yms. "jouluhuuma". En haluis olla kaupoissa duunissa: kauhee kiire, kuppaset joululaulut 24/7, stressaantuneet asiakkaat...

Lapsille joulussa on sentään vielä sitä jotain maagista!

Toden totta. Joulu on muuttunu vuosien saatossa koko ajan enemmän ja enemmän stressaavaksi kulutusjuhlaksi. Tuntuu kaikkia muita paitsi perheen pienempiä vituttavan. Kauhea stressi kaikilla lahjoista ja järjestelyistä, jne.
Missä on se joulu, kun ei stressata, istutaan perheen/suvun kanssa aattoiltana kinkkupöydän ääreen rauhassa ja syödään pitkään ja kunnolla ja naatiskellen. :)

Ja nuo joululaulut todellakin ärsyttää. Ei ymmärrä miksi isot kaupat/kauppakeskukset soittaa jotain lapsikuorojen petteri punakuono-lauluja monta kertaa samaa levyä puhki, kun voisi olla vähemmänkin ärsyttäviä joululauluja.

Ei stressiä joulusta, ainakaan vielä:D
Hyvää ruokaa ja juomaa luvassa, lahjoja myös tottakai!
Osittain Etelä-Suomessa vietämme joulua ja osittain Kainuussa, as usual..

Mä en ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka sanovat stressaavansa joulun takia.
Mä kyllä tykkään itse miettiä jouluruokia ja sitten lähempänä joulua leipoa ja kokkailla ja lahjojakin tulee ostettua, mutta sterssiä mä en joulusta saa mitenkään. Parasta joulussa on yhdessäolo, lasten ilo ja hyvä ruoka&juoma. Tunnelmallista on käydä hautausmaalla ja mahdollisesti joulukirkossa, jos huvittaa, mutta mitään pakkoa en näistäkään tee.

Mä oon löytäny joulun "uudelleen" vasta parina viime vuonna... Jossain vaiheessa alko oikeesti ärsyttämään se kaupallisuus enkä viettäny muutamaan vuoteen minkäänlaista joulua, mutta nykyään asiat on toisin. On ihana vihdoinkin pyytää äiti mun ja mieheni luokse koko jouluksi ja laittaa hyvät pöperöt, saunat ja olla koko joulun aika yhdessä. Niin monta vuotta äiti joutu hoitamaan kaiken yksin, nyt on mun vuoro laittaa kaikki valmiiksi.

Ehkä sitä näin vanhempana osaa arvostaa sitä yhdessäoloa eri lailla.:haart:
Eli musta on oikeestaan tosi kiva, että joulu tulee taas. Lahjat on jo hankittu/ mietitty ja ruokapuoli ei stressaa..

Meilläpäin on sali yleensä ollu kiinni suurinpiitein 22.12-25.12 ja 30.12-1.1, ja se vasta stressaa.

Onko tämä nyt enää ihan tervettä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom