Jouko Salomäki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Sunnuntain urheiluruudussa oli juttua Jouko Salomäestä. Näytettiin kun se teki penkkiä 140 kilolla. Perse ei kyllä meinannut pysyä penkistä. En minä sillä, että kyseessä olisi kova rauta, mutta kun täällä on aikaisemminkin ollut juttua muiden lajien urheilijoiden voimista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by mtk77
Sunnuntain urheiluruudussa oli juttua Jouko Salomäestä. Näytettiin kun se teki penkkiä 140 kilolla. Perse ei kyllä meinannut pysyä penkistä. En minä sillä, että kyseessä olisi kova rauta, mutta kun täällä on aikaisemminkin ollut juttua muiden lajien urheilijoiden voimista.

Enään pitäis vaan tietää kuka helvetti on Jouko Salomäki? :lol2:

Painin olympia voittaja vuodelta 1984 sarjasta 74 kiloa ja mailmanmestari vuodelta 1987. Treenaa ikämiesten MM-kisoihin. Ikää nyt 40 vuotta.

painijan voimailu

Mun mielestä toi penkkitulos on melko kova ottaen huomioon et Salomäki tuskin on hirveästi voimaillut viimeisen 10-15 vuoden aikana ja jos sen painokin on vielä alle 80 kg.

Käsitykseni mukaan puhdas nostotekniikka ei ole kovinkaan olennainen asia painijoille, koska niiden ns. lajivoima on joka tapauksessa vääntöä ja nostoja mitä erillaisimmista asennoista. Joten uskon, että tärkeintä on esim. mattopainissa että vastustaja nousee ilmaan ja lentää välittämättä tekniikasta.

Tottakai on tärkeää ettei nostele puntteja sillä tavalla väärällä tekniikalla että loukkaantumisriski kasvaa. Mun käsityksen mukaan loukkaantumisriski ei kasva jos perse nousee penkistä, vai kasvaako?

Re: painijan voimailu

Originally posted by freestyle
Mun käsityksen mukaan loukkaantumisriski ei kasva jos perse nousee penkistä, vai kasvaako?

Kyllä se alaselän hajoomisriski kasvaa kun persettä nostaa.

Kerran erehdyin kokeilemaan isompia painoja persettä nostamalla ja selkähän siinä meni. Nykyään teen penkkiä pelkästään sotilaspenkkistaililla (jalat ilmassa), ja kyllä se rintalihastreeninä tuntuu olevan vähintään yhtä pätevä.

Mä väitän myös että mulla on rintatreeninä sotilaspenkki parempi kuin normaali.
Muistaakseni Arnold vetää pumping ironissa levityksiä jalat ilmassa.

Jokke on kyllä kova mies ja vielä pohojalaasia!!! Painista vielä että on todellinen tekniikkalaji ja varmasti maailman kymmenen kovimman lajin joukossa..

Joukosta kuului juttuja, että se tais olla hulluimpia ukkoja painijoista treenaamaan. Treeneissä se vaihtoi lennossa vastustajaa ja lopetti sit, kun meinas taju lähteä kankaalle. Tosi kova ukko.

Originally posted by mtk77
Painin olympia voittaja vuodelta 1984 sarjasta 74 kiloa ja mailmanmestari vuodelta 1987. Treenaa ikämiesten MM-kisoihin. Ikää nyt 40 vuotta.

Näin....ja muistanko oikein, että Salomäki saa yläkerrasta mm. tähän penkkiin apuja ? Eli eikö "hurahtanut" uskoon joskus 80-luvulla ?

Originally posted by Tanko
Näin....ja muistanko oikein, että Salomäki saa yläkerrasta mm. tähän penkkiin apuja ? Eli eikö "hurahtanut" uskoon joskus 80-luvulla ?
PRRRKele, mitä asiaa! Saako yläkerrasta enemmän apuja ku Titan Furystä? Voisko molempia käyttää yhtäaikaa?

Originally posted by -ö-
PRRRKele, mitä asiaa! Saako yläkerrasta enemmän apuja ku Titan Furystä? Voisko molempia käyttää yhtäaikaa?

No tottahan toki....helppohan se on penkkaa, kun Jesse maastavetää ylhäältä käsin.

Miten mä voin olla näin huono !?! ? :david:

Eikös se ollut kuitenkin 90 lukua Joukon uskoontulo. Kova urheilumies, tehopainosuhde hyvä. Veti kai leukoja about 60 eikä aika tainnut olla paljoa minuutin päälle. Ei välttämättä ollut mitään täysipitkiä vetoja, painijat vetää usein leukoja ristiotteella.
Koskas ne ikämiesten mm kisat on?

tänään klo 21 oli salomäki tuossa tv2 kestääkö kantti ohjelmassa. vartti manne saska(laulaja) yritti saada joukoa pyöräytettyä kenttään, mutta eihän siitä mitään tullut. jokke aina välillä pikkasen pyöräytteli sitä :). kovassa tikissä näytti jouko olevan

Voitti olympiakultaa useampi kylkiluu murtuneena.
Tuttava kertoi hauskan tarinan joukosta, hän kun oli huoltajana Joukolle monesti ollut. Oli joukolla leuka murtunut ottelussa, eikä ollut millään suostunut jättämään leikkiä kesken. Jouko oli vain mutissut että " ryssä tuntuu kypsyvän käsissä.." :thumbs:
joukohan on voittanut jo monta veteraanien maailmanmestaruutta.
Taitaa painot kylläkin olla joukolla nykyään yli 80kg.
Valmentaa ja sparraa muuten Jussi nurmelaa, joka sijoittui 2006 mm5 sarjassa 84kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom