Joskus hävettää olla suomalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Kun täällä nyt on niin paljon näitä naapuri karvakäsi vittuun suomesta -juttuja, niin jutellaanpas hetki siitä, kuinka vitun juntteja ja epäsosiaalisia apinoita ME ollaan. Ja nyt puhuu siis niin suomalainen, kun vaan voi suomalainen olla. Risto Ryti ja Kalevalan kaikki hemmot + 7 veljestä ja niiden luoja Aleksis Kivi kusee kaikki housuun... that´s how suomalainen mä oon.

Mutta mutta, on monesti tullut se fiilis varsinkin ulkomailla, että ei helvetti nyt hävettää olla suomalainen. Ystäväni on ollut matkaoppaana jo useamman vuoden. Hän sanoo, että suomalaiset turistit valittavat aivan järkyttävän paljon kaikesta! Ja ihan virallisia valituksia ja huonoa palautetta tulee suomalaisilta paljon enemmän, kuin esim. ruotsalaisilta ja muilta skandinaaveilta. Ystävälläni on käytössä hätäpuhelin johon turistit voivat soittaa 24h. Bussissa matkalla kentältä hotellille, ystäväni (siis tämä matkaopas) painottaa, ettei puhelimeen saa soittaa ellei ole oikeasti hätä. Joka yö, ja sillä tarkoitan, että JOKA yö ystäväni herää hätäpuhelimen soittoon. On kuulemma useammin kuin kerran joku urpo soittanut ja sanonut, että huoneesta on vessapaperi loppu. Tähän ystäväni vastaa kiltisi ja ystävällisesti, vaikka on kuinka iso kyrpä otsassa, että soita tai mene vastaanottoon ja pyydä heiltä lisää vessapaperia. Tähän monet vastaavat, etteivät uskalla puhua englantia:eek: :curs: WTF!!! Joten ystäväni pitää keskellä fucking yötä kaivaa jostain juuri sen hotellin respan numero ja pyytää heitä toimittamaan lisää paperia asiakkaalle.
Tämä oli siis vain yks esimerkki. Tämä ystäväni toimii suomalaisten, ruotsalaisten ja norjalaisten oppaana. Ja sanoi, että ylivoimaisesti kaikkein vittumaisimmat asiakkaat ovat suomalaiset. Kitisevat ja inisevät joka vitun asiasta koko reissun aikana! Viimeksi kun kävin Alanyassa mä järkytyin, kun niin monet rupes heti hinaamaan oppaalta, että miten pääsee Heikin baariin. Eli baari, jossa myydään suomalaista bissee, soitetaan suomimusaa, näytetään suomalaista tv:tä ja on sisustettu suomalaisittain. Mitä vittua niiden päässä liikkuu?? Mul ei tulis mieleenkään käydä Heikin baarissa ALANYASSA. Ne niinku maksaa monta sataa euroa ja lentää toiselle puolelle Eurooppaa ja haluaa heti ekaks minne? Vittu Heikin baariin!!:curs: :wall:
Jaa maailmaa paljon kiertäneenä voin puhua nyt siis ihan faktoista. Todella monet sanoo mulle ulkomailla, että eikös suomalaiset ole todella sisäänpäin kääntyneitä ja hiljasia? Semmonen kuva meistä on ulkomailla.
Toinen esimerkki. Kun suomalainen astuu lähijunaan, se kävelee ainakin kaks kolme vaunua, että se löytää semmosen penkin, jossa ei istu kukaan muu. Ja monille ei edes se riitä, vaan ne kävelee vaikka koko saatana junan läpi, et ne löytäis kokonaisen loossin, jossa ei istu kukaan muu. Se on niin perisuomalainen näky busseissa ja junissa. Kukaan ei istu vierekkäin. Aina yks henkilö joka rivillä ja katsekontaktia vältetään kuolemaan asti. Olkoon kulkuneuvo kuinka täysi tahansa, niin siellä vallitsee aina tappava hiljaisuus.
Ulkomailla kun kysyy neuvoa kadulla missä asiassa tahansa, niin kaikki on aina ihan messissä. Suomessa kaikki miettii ihan ensimmäiseks, et miks toi puhuu mulle, emmä tunne sitä, mitä toi haluu? Onks toi hullu, kännissä vai miks se puhuu mulle?
Virossa tulee käytya säännöllisesti. Siellä kaikki pitävät suomalaisia tosi juntteina ja urpoina, koska semmosen kuvan me annetaan siellä. Mennään örmyymään ja riehumaan kännissä ilman mitään käytöstapoja. Aina on niin paljon sanottavaa ja ollaan olevinaan jotain... mutta vain kun ollaan humalassa. Muuten ollaan semmosia vitun tuppisuita!
Liftaus on myös yksi hyvä esimerkki. Mä lupaan ja vannon, että tässä maass on kaikkein vaikein liftata! Keski-euroopassa ja joka paikassa muualla ei tarvii kauaa olla nakki pystyssä ennenku joku on innoissaan ottamaan kyytiin ja saamaan itselleen matkaseuraa. Mutta ei täällä, ei. Pietarissa monet menee joka aamu töihin liftaamalla!
Just nyt ei tule yksittäisiä tapauksia mieleen, että milloin on oikeasti hävettänyt olla suomalainen, muuta niitä on anyway monta!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onx toi liftaamisen kritointi niinQ sama asia kun kritisois jotain joka ei antanut röökii kun spuge sitä pyys? Vittu mua vituttaa itseeni ainakin kaikki liftaajat jotka notkuu tien poskessa ja odottaa, että näillä bensan hinnoilla kuskataan ilmatteeksi jengiä. Sama homma röökin pummaamisessa, ei tartte kauaa seistä kadun kulmalla rööki huulessa kun joku vitun apina on pummaamassa. Aina meinaa hitsaa kii ja kuittaankin usein "tehdään niin, että joko sä tarjoot mulle tai painut vittuun siitä vonkaamasta, osta oma aski apina".

Joo. En väitä vastaan.
Suomalaisilla on tapana liikkua omissa porukoissaan, eikä edes yritetä tehdä tuttavuutta muiden kanssa. Sitten kun tulee tuntematon juttelemaan, perinteinen suomalainen mitä vittua toi mulle puhuu -ilme lävähtää.

Itse ainakin olen ylpeä ollessani Suomalainen ulomailla. Viimeviikkoinen Riikan (vai Riian) reissu todisti sen jälleen.

Kaikki tapaamani suomalaiset käyttäytyivät täysin moitteettomasti. Yksi tapaamani Englantilaisturisti käyttäytyi moitteettomasti, mutta paljastui myöhemmin Irkuksi. Voi vittu että tunsin myötä häpeää niiden Brittien puolesta, jotka ensin kaksi tuntia täyttivät koko vanhan kaupungin chanteillaan, humalaisilla huuteluillaan ja fudisriehallaan ja jotka paikallinen Polizei haki turvaan alastomana, ulkoilmakaraoken pöydällä tanssimasta...

- Niin ja miksi meidän pitäisi verrata itseämme muihin skandinaaveihin. Ollaanko me kateellisia jostain vai häpeämmekö me jotain omaamme? Itse en ainakaan!

Onx toi liftaamisen kritointi niinQ sama asia kun kritisois jotain joka ei antanut röökii kun spuge sitä pyys? Vittu mua vituttaa itseeni ainakin kaikki liftaajat jotka notkuu tien poskessa ja odottaa, että näillä bensan hinnoilla kuskataan ilmatteeksi jengiä. Sama homma röökin pummaamisessa, ei tartte kauaa seistä kadun kulmalla rööki huulessa kun joku vitun apina on pummaamassa. Aina meinaa hitsaa kii ja kuittaankin usein "tehdään niin, että joko sä tarjoot mulle tai painut vittuun siitä vonkaamasta, osta oma aski apina".

Itse miettinyt myös tuolta kantilta liftaamista. Sehän on perjaatteessa samaa kuin pummilla matkustamista, preventiona voi toimia etenkin naisilla pelko fyysisen koskemattomuuden menettämisestä tarkastusmaksujen sijaan.

Tuota, minä en ikinä mene istumaan julkisissa kulkuvälineissä tuntemattoman ihmisen viereen. Seison vaikka mieluummin ja minä en näe tässä mitään pahaa.
En myöskään ala hölöttämään tuntemattomille ihmisille, miksi alkaisin?

Minun mielestäni on ihan positiivinen asia, että antaa muiden ihmisten olla rauhassa. Tyhjänhölöttäjät ovat kaikista vastenmielisimpiä ihmisiä maan päällä.

Se, että joissain kulttuureissa on enemmän älämölöä ei tarkoita sitä, että vahemmän älämölöttävät kulttuurit olisivat jotenkin huonompia, päinvastoin.

suomalaiset on moneen muuhun kansallisuuteen verrattuna kauheen aikataulusidonnaisia ja stressaa ihan turhaan semmosista asioista mitkä on vähäpätösiä. ulkomailla kun on niin monesti kun kuulee suomenkieltä jostain suunnasta niin se on just jotain vänisemistä tyyliin: "miksei tää jono liiku!" tai "kato nyt tää on väärä bussi, miks sinä tämän otit?" välillä vois ottaa semmosen who cares- asenteen eikä ottaa kaikkee niin vakavasti:david: .

Onx toi liftaamisen kritointi niinQ sama asia kun kritisois jotain joka ei antanut röökii kun spuge sitä pyys? Vittu mua vituttaa itseeni ainakin kaikki liftaajat jotka notkuu tien poskessa ja odottaa, että näillä bensan hinnoilla kuskataan ilmatteeksi jengiä. ".

Noni tulihan se sieltä. Ei kauaa tarvinnu venaa. Niin suomalainen vastaus kun voi olla. MÄ oon ostanu bensat ni MÄ en ota ketään kyytiin koska tää on MUN auto. Mitä vittua sä häviit siinä, jos otat liftarin kyytiin?? Oisit kuitenki menny siihen suuntaan mihin olitkaan menossa! Onks se sulta pois??

Niin ja lisäyksenä se, että sinä et pidä jostain asiasta ei tee kyseisestä asiasta pahaa tai junttimaista vaan ..noh kaunis ilma kuitenkin..

Keski-euroopan reissun jälkeen en nyt allekirjoita tuota täysin, todellakaan.
Ulkomailla monesti oppii näkemään ne hyvät asiat suomessa, suomalaisissa, meidän kulttuurissa ja tavoissa&käyttäytymismalleissa.

Varmaan kaikissa maissa on kulttuurissa ja ihmisissä jotain hienoa ja erilaista josta voisi ottaa oppia, mutta samanlaisia ulkomaalaisia perseenreikiä me kaikki ollaan jossain asioissa toistemme mielestä.

Miksi pitäisi alkaa jauhamaan scheissea tuntemattomien kanssa? Mikä funktio tällä paskanjauhannalla on? Tuntemattoman kanssa ei voi vaihtaa kuulumisia, ei voi puhella tuttuja juttuja, eikä mitään muutakaan mihinkään liittyvää. Pitäisikö tässä siis tuhlata aikaansa ja pysäytellä ihmisiä kadulla ja jutella kauniista säästä ihan vain että oltais niin vitun etelänmaalaisia?

Itse olen melkoisen paljon ulkomailla liikkunut ja vuoden verran myös asunut ja sellaiseen asiaan olen itse kiinnittänyt huomiota, että pahimmat suomituristit on itseasiassa vähän vanhempaa porukkaa. Sellaisia +-50v tyyppejä, jotka aniharvoin missään käyvät ja sitten kun kerrankin pääsevät "irti" niin jo menomatkalla koneessa ollaan aivan uskomattomassa kännissä (olen mm. nähnyt kuinka keski-ikäinen naisihminen oksentaa juomalaseihin lentokoneessa) ja siellä paikan päällä sitten keskitytään lähinnä siihen kaljan juomiseen eikä vahingossakaan puhuta sanaakaan Englantia, "Suomen kielellä pitää pärjätä perkele"...

Ettei nyt menisi kauheaksi yleistämiseksi, niin valtaosa tuostakin ikäryhmästä käyttäytyy asiallisesti, mutta ne öykkärit ovat sitten sitä luokkaa, että ei ole ihme jos Suomalaisia tietyissä paikoissa juntteina pidetään.

Itse en ole tosin mitään negatiivista palautetta Suomalaisuudestani saanut, kyllä se ratkaisevin tekijä on kuitenkin OMA käytös.

Suomalaisuudesta ei voi kuin olla ylpeä.

Ainoa mitä suomalaisuudessa saa hävetä on tuommoset huhtamon tapaset vätykset jotka vikisee joka asiasta kuin joku helvetin pikku tyttö.

Noni tulihan se sieltä. Ei kauaa tarvinnu venaa. Niin suomalainen vastaus kun voi olla. MÄ oon ostanu bensat ni MÄ en ota ketään kyytiin koska tää on MUN auto. Mitä vittua sä häviit siinä, jos otat liftarin kyytiin?? Oisit kuitenki menny siihen suuntaan mihin olitkaan menossa! Onks se sulta pois??
No totta vitussa se on multa pois. En minä nyt jumalauta tuntematonta ihmistä halua autoon istumaan, en vaikka se siitä maksaisi. Haluan ajella rauhassa tai sitten tuttujen kanssa. Mikä tarve sulla on esim tunkea toisten läheisyyteen ja tuputtaa seuraasi? Jos sulta tulee kysymään joku pummi että saisinkos tulla asumaan sun partsille, niin kai sä nyt sille sanot että no vittu et varmaan saa tulla. Joillakin se kynnys yksityisyyden osalta on alempana kuin sinulla. Ihme soluilua tommoinen, mikä kommari sä olet?

Ja topicciin senverran, ettei hävetä pätkääkään olla suomalainen, ei se pahemmin tule esille missään. En mä toitota ulkomailla "MINA OLLA SOOMIPOIKA!!!". Sulaudun jengiin siinä missä muutkin, paitsi että todennäköisesti olen vähän eksyksissä.

Nää liftarit ovat useimmiten juuri sitä kansaa, jotka vastustavan yksityisautoilua, kannattavat bensan hinnan nostoa ja julkista liikennettä maksamatta siitä penniäkään, paitsi sakkojen muodossa ehkäpä vielä ulosoton kautta. Varmasti kävelylenkki tai pieni odottaminen asioiden uudelleen pohtimisen lomassa tekee vain ihan hyvää.

Niin ja mitä häviän siinä, jos otan liftarin kyytiin. Häviän sen yhden niistä asioista, minkä takia maksan kalliisti yksityisautoilustani; Yksityisyyden autossani. Mikäli joku suvaitsee kyytiini astua, teen kyydityksen hyvän tahdon eleenä kaverilleni. Sovitut kimppakyydit ovat tietenkin asia erikseen.

Miksi ihmeessä ottaisin jonkun ruuvihuulen tien poskesta kyytiini? Kysynkin, mitä voitan siinä?

E: Mike ehti eka. Paskiainen :)

Miksi pitäisi alkaa jauhamaan scheissea tuntemattomien kanssa? Mikä funktio tällä paskanjauhannalla on? Tuntemattoman kanssa ei voi vaihtaa kuulumisia, ei voi puhella tuttuja juttuja, eikä mitään muutakaan mihinkään liittyvää. Pitäisikö tässä siis tuhlata aikaansa ja pysäytellä ihmisiä kadulla ja jutella kauniista säästä ihan vain että oltais niin vitun etelänmaalaisia?

Me ollaan ainut maa tässä koko maapallolla, jotka ollaan näin vitun tuppisuita. Ei haluta tehdä uusia tuttavuuksia. Miks tässä maassa on itsemurha% niin korkea? Koska jengi on niin masentuneita ja yksinäisiä! Ja ensinnäkin, en nyt hauku suomalaisia, vaan sanoin että usein hävettää olla yksi. Ja toiseksi, koko loppu 5,955 miljardia ihmistä maailmalla on paljon avoimempia kuin me. Ja mun mielestä... tämä siis vain MUN mielestä on vitun säälittävää. Se, että ollaan ihan hädässä toisessa maassa ja pitää takertua johonki vitun matkaoppaaseen ihan ku äidin ja isän tassuun on mun mielestä todella säälittävää. Ja siis mehän eletään superyber hyvinvointi valtiossa. Täällä jos jossain on asiat kuosissa. Ja niin pitääkin olla! Mutta meidän mentaliteettia lähinnä tässä moitin. Ja ite Mike sanoit et miks pitää jauhaa paskaa tuntemattomien kanssa? No sitähän sä et ymmärrä, koska oot suomalainen. Etkä tule koskaan ymmärtämään. Se on osa sua.

Itse miettinyt myös tuolta kantilta liftaamista. Sehän on perjaatteessa samaa kuin pummilla matkustamista, preventiona voi toimia etenkin naisilla pelko fyysisen koskemattomuuden menettämisestä tarkastusmaksujen sijaan.

Pummilla matkustaminen on ihan eri juttu. (Ellei sitten puhuta kyydin pummaamisesta.)

Jos sinä pyydät kyytiä joltain ihmiseltä (= seisot tien poskessa peukku pystyssä) ja saat kyydin (= joku pysähtyy ja ottaa kyytiin), niin se on aivan eria kuin matkustaa julkisella liikennevälineellä maksamatta.

Ja ite Mike sanoit et miks pitää jauhaa paskaa tuntemattomien kanssa? No sitähän sä et ymmärrä, koska oot suomalainen. Etkä tule koskaan ymmärtämään. Se on osa sua.
No kerro nyt hyvä mies mitä mä siitä hyödyn? Enemmän siitä on haittaa kun se on yksinkertaisesti TÄYSIN turhaa ajankäyttöä. Ihminen tekee yleensä asioita jonkun halun tai mahdollisen hyödyn takia. Väitätkö tosissaan, että kaikkialla muualla kuin Suomessa, ihmiset pysäyttelevät toisiaan randomisti vain jäädäkseen puhumaan TYHJÄNPÄIVÄISTÄ paskaa? Väitän, että sä suurentelet asioita ja haluat nähdä asiat miten haluat.

No kerro nyt hyvä mies mitä mä siitä hyödyn? Enemmän siitä on haittaa kun se on yksinkertaisesti TÄYSIN turhaa ajankäyttöä. Ihminen tekee yleensä asioita jonkun halun tai mahdollisen hyödyn takia. Väitätkö tosissaan, että kaikkialla muualla kuin Suomessa, ihmiset pysäyttelevät toisiaan randomisti vain jäädäkseen puhumaan TYHJÄNPÄIVÄISTÄ paskaa? Väitän, että sä suurentelet asioita ja haluat nähdä asiat miten haluat.

Joo, ei se ehkä ihan noin mene (paitsi elokuvissa ;) ). Mutta kyllä se on totta, että monissa maissa (mutta ei todellakaan kaikkialla muualla, paitsi Suomessa), ihmiset helpommin tutustuvat uusiin ihmisiin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että läppää heitetään jokaisen tuntemattoman kanssa joka kadulla vastaan tulee vaan kyllä se tutustuminen yleensä alkaa jostain "tilanteesta"...

Meiltä vaan on unohtunut se jalo paskan jauhamisen taito tuntemattomien kanssa.:(
Esim. Kun meikä poika menee tyttöjen kanssa juttelee niin miksi ne kaikki juoksee karkuun.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom