Jos pizzaa mieli tekee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fermatti
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkastakaas Lidl:n Mozzarella (varmaan muutekin?) pizza. Ovat baijerinmiehet tyrkänneet taikinaan soijaproteiinia. Prot 24.4, HH 10 ja rasva 9g.

Jos siis on ihan pakko saada pizzaa - tiedä sitten mausta....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyviä ovat. Onhan noita tullut syötyä. Viimeksi eilen iltapalaksi ...

Tosin liika on aina liikaa. Kyllästyy aika aika äkkiä sen makuun. Välillä pepperonia, jossa rasvaa riittävästi.

Vielä kevyempi vaihtoehto on Cassasta ostettu jauheliha perhepizza,tais olla muistaakseni 4,5g rasvaa..hiilareita en kyllä muista.On se kyllä vähän kalliimpikin pizza mutta siinä on 750g eli luulis nälän lähtevät.Hinta tais olla vähä reilu 4€.

Tuossa oli mielestäni aika hyvä tuo proteiinien suhde hiilihydraatteihin. Ilmeisesti Saksassa on ravintoympyrä jokseenkin toisennäköinen kuin Suomessa - eiköhän tuo ole tietoinen valinta, että lisätään soijalla proteiinin osuutta.

Suomalaisissa eineksissä hiilihydraatin ja proteiinin suhde menee usein toisinpäin.

Fermatti sanoi:
1.99/2kpl = n. 500g pizzaa

En o varma puhutaanko samoista pitsoista, mutta muistaakseni 2-3e ja 2*350g=700g.

Useasti oon vetäny puolikkaan tollasen leivän kans ateriaks.

Jos Lidliä ei ole lähettyvillä, niin S-marketista Apetitin Frutti di Mare.

Kostaja X sanoi:
En o varma puhutaanko samoista pitsoista, mutta muistaakseni 2-3e ja 2*350g=700g.

Useasti oon vetäny puolikkaan tollasen leivän kans ateriaks.

Jos Lidliä ei ole lähettyvillä, niin S-marketista Apetitin Frutti di Mare.

Joo, se normaalihinta on vissiin 2.99e ja toi paino on pakkauspaino. Muoviton ja pahviton on n. 250g (vähän reilu).

Fermatti sanoi:
Joo, se normaalihinta on vissiin 2.99e ja toi paino on pakkauspaino. Muoviton ja pahviton on n. 250g (vähän reilu).

Punnitsitko itse ? Paketissa lukee vain 2*350g josta mozzarellaa 2*56g.

Tai sitten teet itse.. :)

Aamulla tein pizzapohjan durumvehnäjauhoista, sitten 190gr kevytjuustoa, 150gr kevytmetwurstia, 300gr kinkkusuikaleita ja 200gr jauhelihaa :kuola:

n 3200kcal, proteiinia 180gr (+pizzapohjan 40gr?), rasva laskettuna täytteistä 111gr (+pizzapohjaan meni 0.3dl rypsäriä... onko se nyt sitten n 27gr rasvaa päälle)

Aah... Ei nyt mikään hifistelypizza mutta ei pitäisi olla pahakaan..

Jumppaope sanoi:
Punnitsitko itse ? Paketissa lukee vain 2*350g josta mozzarellaa 2*56g.

Itse punnitsin. Tosin mun vaa'an erottelukyky on 25g, joten otan tuohon lukemaan +-25g roska-silmässä-varaa jos olen kattonut viivat väärin.

Mutta nyanssit sikseen; Pointtini oikeastaan oli, että voikohan noista Saksalaisten tuotteiden ravintoarvoista päätellä jotain siitä, mitä valtion leivissä olevat paikalliset ravintotieteilijät ajattelevat siitä mikä on ihmiselle hyväksi? En usko siihen, että Suomalainen ravintoympyrä olisi mikään ehdoton totuus.

Fermatti sanoi:
Joo, se normaalihinta on vissiin 2.99e ja toi paino on pakkauspaino . Muoviton ja pahviton on n. 250g (vähän reilu).
Ihan näin punnitsematta ja asiasta mitään tietämättä, sanon silti, että :anssi: Huomenna käyn Lidlissä, täytyy ehkä ite ostaa ja punnita vielä.

Jos mä syön pizzaa, niin teen aina itse. Tosin pohja on valmispohja kaupan pakastealtaasta, mutta täytteet saa pistää ite. Siihen kun läiskii päälle tonnikalaa, katkarapua, jauhelihaa/kinkkua, juustoo ja sinihomejuustoo, niin jo on hyvää... :kuola:

Eikä siinä kai ravintoarvotkaan ihan täysin perseellä oo, jotta sillä nyt jonkun päivän sais pilattua.

Ei ne sakut ajattele ravintoasioista yhtään eri tavalla... Katsopaaka Lidilin muiden pizzojen ravintoarvoja! Ne on ihan samanlaiset kuin kaikkien muidenkin pizzojen. Toi mozzarellasäätö on vaan poikkeus, eikä sen perusteella kannata ruveta päättelemään, että saksalaisissa tuotteissa olisi järjestäin enemmän protskua kuin suomalaisissa.

Tosta Mozzarellasta en tiedä, mutta tuli kokeiltua uutenavuotena L-kaupan lohipizzaa. Vaikutti ihan syötävältä jopa rasvojensuhteen, prostkuakin sellaiset 10g/100g (ja se oli sentään reilun puolenkilon satsi), mutta eikös se perhanan kala vaatinut vettä koko loppuyön! Että osasi sitten olla suolapala. Voitte siis kuvitella missä tunnelmissa aamusella peiliin tuli katsottua...

Noloakin nolompaa... olin kädettäny ton vaa'an kanssa ja mulla oli ollu alkuarvo, jossain ihan muualla kun nollassa. Eli kyl se 375 on ihan oikein.

Joop, mutta joka tapauksessa ihan hyvää kamaa varmaan silloin tällöin jos ei ite jaksa ruveta tekemään ja on ihan pakko saada pitsaa. Maussa häviää kyllä jollekin ählämpizzeriallekin, mutta on varmaan terveellisempää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom