Jos on mahaa, niin pitääkö se saada pois ennen lihasmassaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli tosta yhestä postista että miten alas rasvat tulisi saada ennen bulkkia? Tässä rupee kynittymään niin pahasti :D
Oma tarina: painoin muutama vuos sitten 100kg laihdutin -> 70kg, intissä pysy samoissa, intin jälkeen bulk -> 85 kg (ja läskiä tuli). Pituus: 175cm.

Nyt olen laihduttanut taas sinne 70kg tuntumaan, mutta läskiä löytyy silti ja lihaa on lähtenyt kiitettävästi, vaikka olen syönyt todella tarkasti. Eli nyt mietinkin vain että pitääkö rasvat saada kuinka alas ennenkuin kannattaa ryhtyä hitaasti bulkkaamaan edellisestä bulkista oppineena. Tai siis kannattaako ruveta bulkkaamaan, vasta silloin kun päkki näkyy selkeästi?

IMO 10% on yläraja sille mistä kannattaa ruveta bulkkaamaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
toisaalta lainattua " Get lean before you decide to get big. Your insulin sensitivity will be much better when you start bulking, you'll be able to eat more carbs, and you'll 'look' a lot bigger than you are."

Varsinaiseen kysymykseen vastaamatta haluan vain tulla toivottamaan paljon tsemppiä reenaamiseen! Itse painoin pari vuotta sitten 104kg ja vihasin ulkonäköäni yli kaiken. Sitten päätin tehdä muutoksen elämääni ja aloin tiputtamaan painoa aika rajusti. Aloitin juoksemisen ja juoksin aluksi n. 5-7 kertaa viikossa 5km lenkkejä. Vähitellen tuloksia alkoi tulla ja siihen jäi tavallaan "koukkuun". Pikkuhiljaa sitä alkoi huomaamaan kuinka pari kk sitten juostu lenkki alkoi tuntumaan "helpolta". Nykyään painan n. 78kg ja pystyn juoksemaan heittämällä 10-15km ilman mitään vaikeuksia. Cooperissa luulisin pystyväni melko vaivattomasti juoksemaan 3000m (en ole kokeillut). Salitreenailun aloitin n. kk sitten ja tuloksia silläkin saralla alkaa jo näkymään. Käyn noin 4-5 kertaa viikossa puntilla ja lenkit ovat jääneet vähemmälle, innolla odotan mitä on luvassa esim muutaman vuoden päästä. Tsemppiä!

Zone-sarja -42%
Mulla on kans sama ongelma kun Joojoomiehellä. Itellä paino kans huiteli 1,5v sitten 90kg:ssä. Pudotin sitten painoo nykyiseen n.70kg:hen jossa ollaan nyt vuosi pysytty. Oon edelleenkin ns. laihaläski BMI 18,3, vatsamakkarat löytyy, kunnon kylkifileet ja manboobsit. Tarkotus oliskis kiinteyttää kroppaa ja saada lihasta tarttumaan. Oon nyt kolmisen viikkoo käyny salilla kolmijakosella ohjelmalla jonka oon napannu täältä, A:rinta,olkapäät,ojentajat ja epäkkäät B:jalat ja C:selkä, hauikset ja forkut. Lämmittelynä noina päivinä oon vetäny vartin crossarilla ja kolmena päivänä viikossa tehny aerobista 40min crossarilla. Yhden päivän viikossa oon huilinu. Laskin että kalorikulutuksen on n. 2600kcal/d, mutta syön vain n. 2000kcal/d. Pitäisikö siis minun jatkaa miinuskaloireilla edelleen jotta saan BMI:n pienemmäksi edelleen tehden voimaharjoittelua ilman lihasten kasvua. Vai alkaa bulkkaamaan +200-500kcal/d ja kun on tullut lisää painoo niin ruveta sitten vasta diettaamaan jotta olisin ensi kesän osalta tavoitteessani?

Mulla on kans sama ongelma kun Joojoomiehellä. Itellä paino kans huiteli 1,5v sitten 90kg:ssä. Pudotin sitten painoo nykyiseen n.70kg:hen jossa ollaan nyt vuosi pysytty. Oon edelleenkin ns. laihaläski BMI 18,3, vatsamakkarat löytyy, kunnon kylkifileet ja manboobsit. Tarkotus oliskis kiinteyttää kroppaa ja saada lihasta tarttumaan. Oon nyt kolmisen viikkoo käyny salilla kolmijakosella ohjelmalla jonka oon napannu täältä, A:rinta,olkapäät,ojentajat ja epäkkäät B:jalat ja C:selkä, hauikset ja forkut. Lämmittelynä noina päivinä oon vetäny vartin crossarilla ja kolmena päivänä viikossa tehny aerobista 40min crossarilla. Yhden päivän viikossa oon huilinu. Laskin että kalorikulutuksen on n. 2600kcal/d, mutta syön vain n. 2000kcal/d. Pitäisikö siis minun jatkaa miinuskaloireilla edelleen jotta saan BMI:n pienemmäksi edelleen tehden voimaharjoittelua ilman lihasten kasvua. Vai alkaa bulkkaamaan +200-500kcal/d ja kun on tullut lisää painoo niin ruveta sitten vasta diettaamaan jotta olisin ensi kesän osalta tavoitteessani?
Helpoin ratkaisu on ehdottomasti nyt salitreeniä aloitellessa pudotella ylimääräiset rasvat pois ja sitten jatkaa vaikka lähes peruskulutuksen mukaisilla kaloreilla tai pienillä plussakaloreilla. Aluksi kehitystä tulee voimapuolella myös miinuskaloreilla.

Helpoin ratkaisu on ehdottomasti nyt salitreeniä aloitellessa pudotella ylimääräiset rasvat pois ja sitten jatkaa vaikka lähes peruskulutuksen mukaisilla kaloreilla tai pienillä plussakaloreilla. Aluksi kehitystä tulee voimapuolella myös miinuskaloreilla.

Eli siis jatkan miinuskaloreilla vetoo ja reeniä samalla lailla kuin viimeiset 3 viikkoakin?

Eli siis jatkan miinuskaloreilla vetoo ja reeniä samalla lailla kuin viimeiset 3 viikkoakin?
Niin minä ainakin ehdottomasti tekisin tuossa tilanteessa. Jos tarkoitus on saada rasvakerrosta pois ympäriltä, niin bulkkaamalla se ei mihinkään katoa. Parasta dieetata ensin ja sitten aloittaa lihasmassan kasvatus.

Toisin sanoen siis jatkat kuten olet jo tehnytkin viimeiset kolme viikkoa. Onko kolmen viikon aikana tullut kiristymistä puntarin tai peilin perusteella?

Niin minä ainakin ehdottomasti tekisin tuossa tilanteessa. Jos tarkoitus on saada rasvakerrosta pois ympäriltä, niin bulkkaamalla se ei mihinkään katoa. Parasta dieetata ensin ja sitten aloittaa lihasmassan kasvatus.

Toisin sanoen siis jatkat kuten olet jo tehnytkin viimeiset kolme viikkoa. Onko kolmen viikon aikana tullut kiristymistä puntarin tai peilin perusteella?
Puntaria en oo kattonu, koska mielestäni peilistä ne tulokset parhaiten näkyy. Mutta valitettavasti en oo vielä huomannu mitään eroa. :wall:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moi olen 18v poika pituutta on noin 185-187cm ja painoin vähän ennen kesää 121kg, koska noissa rekka hommissa ei ollut oikeen säännöllistä ja terveeellistä ruokaa. Mutta alotin siis vähän ennen kesää puottaa painoa, ja painoin viikko sitten 109.7kg ja olin viikon kipeenä ja en tehnyt mitään söin melkein vaan ja nyt tänään 1.10.2012 kävin vaakassa ja painoin 107.6kg eli miten voin olla laihtunut jos en oo mitään tehnyt viimeiset pari päivää oon juonu 3 litraa vettä päivässä ja ollu enemmän syömättä kun ei oo päässy liikkumaan kipeenä. muuten reenaan söönnöllisesti. Ja jos otan painon sellasena päivänä että en oo syöny mitään juonu vaan vettä niin onko se vaakan luku mun oikea paino..........

ja jos kesällä painoin noin sen 121kg ja nyt 107.6kg eli lähteny 13 kg niin onko se pysyvää kun yleensä viikoossa paino putoaa 1-2.5kg tai joskus kun ei teee mitään se pysyy samana ja pudotan painoa käymällä lenkillä sellasta 1h holkkä ja kävely lenkiä ja kalori mittarin mukaan lenkillä palaa semmonen 600-800 kcal

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom