Jorma Räty

Kun kattelee noita kisa-gallerioita, niin tuollahan on suurin osa varmaan ihan natikoita :eek:

Ei nyt varmaan mikään kauhean tärkeä ilmoitus, mutta muistan kun aloin 6 luokalla koulussa silloisessa HE-MAN Sport (tai jotain) kuntosalilla Pasilassa käymään kavereitteni kanssa, ja jorma minulle ensimmäisen ohjelman teki, niin oltiin kaikki (kolme) 6 luokkalaista jo pidempiä kun jorma...
On se leveä, mutta palvelupöydän takaa ei näkyny kuin päälaki. :rolleyes:
Hieno kehonrakentaja ja sen muistan että harvinaisen ystävällinen sellainen viellä tällaisille lapsille oli...muut kehoilijat aina vaan ärjyivät että menkäähän muualle leikkimään. :jahas:
Olisi kiva nähdä kyseiset kehoilijat tänään, noin 14 vuotta myöhemmin...katottaisiin ketkä leikki ja nyt. :whip:

strong sanoi:
Niinpä...

best_picture_ever.jpg

:lol2: Hyvä strong! :thumbs:

Vuosi 1980, MM Manila.

number_one sanoi:
Vois Jorma kohta taas päivittää noita sivujansa :)

Jorma päivittänyt sivut. Minulla "tökki" joidenkin kuvien osalta.
Toivottavasti sivu toimii kohta paremmin.
Lukekaa mielenkiintoinen vuosi 1980.

Hemmetin isot kädet ollu Jormalla! :rock:

19 -vuotias selkä!
kuva10.jpg

1980
TUPLA2_s.jpg

Hyvät kädet kyllä ja ei selkäkään kylmäksi jätä jo tuossa vaiheessa!

Jorman sivut

formula7 sanoi:
Jorma päivittänyt sivut. Minulla "tökki" joidenkin kuvien osalta.
Toivottavasti sivu toimii kohta paremmin.
Lukekaa mielenkiintoinen vuosi 1980.

Nyt näytti toimivan. :hyper: <br>On muuten mielenkiintoiset sivut. Itse aloittelevana kuntoilijana ei voi muuta kuin :worship: Jorman uraa.

SM-1980 -jutussa on most muscular -kuva tuon ajan lupaavimmasta suomalaisesta kehonrakentajasta Tomi Mårtenssonista. Hän kilpaili seuraavan vuonna alle 80-kiloisissa EM-kilpailuissa (pronssia), mutta lopetti sitten yllättäen treenaamisen kokonaan.

Tomilla oli fantastinen symmetria, ja lihakset kasvoivat tasaisen helposti. Moustikuvasta muuten näkyy hänen erinomainen rintalihaksistonsa. Erikoista oli, että koska rinta kehittyi niin helposti, hän ei treenannut rintaliikkeitä ollenkaan!?!

Jouni Virtamo sanoi:
SM-1980 -jutussa on most muscular -kuva tuon ajan lupaavimmasta suomalaisesta kehonrakentajasta Tomi Mårtenssonista. Hän kilpaili seuraavan vuonna alle 80-kiloisissa EM-kilpailuissa (pronssia), mutta lopetti sitten yllättäen treenaamisen kokonaan.

Tomilla oli fantastinen symmetria, ja lihakset kasvoivat tasaisen helposti. Moustikuvasta muuten näkyy hänen erinomainen rintalihaksistonsa. Erikoista oli, että koska rinta kehittyi niin helposti, hän ei treenannut rintaliikkeitä ollenkaan!?!

Muistelen vanhasta Kehonrakennus -lehdestä, että Tomi treenasi Mentzerin Heavy-dyty -ohjelmalla ja ylisti hommaa kovasti, vai muistanko väärin...?

Tomi Mårtensson

Jasoni sanoi:
Muistelen vanhasta Kehonrakennus -lehdestä, että Tomi treenasi Mentzerin Heavy-dyty -ohjelmalla ja ylisti hommaa kovasti, vai muistanko väärin...?

Muistat oikein! Kuten myös Jouni joka sanoi Tomi Mårtenssonista, että oli todella lahjakas ja erittäin hyvän mallinen. Olin katsomassa kun hän voitti
(-80 kiloa nuorten sarjassa) SM kultaa 1981 Jyväskylässä, täysin pistein. Tomi oli todella kova juniori kuten silloin myös eri sarjassa kilpailleet Jari Leino sekä Peter Keränen.
Olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten olisi vielä kehittynyt jos olisi jatkanut
uraa. Ei koskaan kilpaillut yleisessä sarjassa eli lopetti jo juniori ikäisenä
kilpailemisen. EM - kilpailuissa sijoittui pronssille ( nuorten sarja -80kg ).

Hieman jatkoa edelliseen

Ja kuva mistä Jouni puhui Rädyn sivuilla...Tomi on siinä jutun mukaan
18 - vuotias.
Mainittakoon, että Jouni Virtamo oli pitkään Kehonrakentaja
lehden päätoimittaja ja kirjoitti erinomaisi raportteja.
Lehti oli silloisen kehonrakennus liiton oma "äänitorvi",
joka ilmestyi 1 - 2 kertaa vuodessa. Kyllä sitä lehteä silloin odotettiin
ei ollut tällaisia netti "systeemejä" mistä kilpailu tulokset saa melkein heti
tietoon, vaikkei ole kilpailuissa itse paikalla.

Mulla löytyy vintiltä vieläkin jokunen numero mainittua lehteä. Ja siellähän se Jouni pääkirjoituksissa virnuilee!

Muistelen myös, että Tomi tuli uskoon ja bodyhommat loppui siihen. Muistanko edelleen oikein, heh..?

Jasoni sanoi:
Mulla löytyy vintiltä vieläkin jokunen numero mainittua lehteä. Ja siellähän se Jouni pääkirjoituksissa virnuilee!

Muistelen myös, että Tomi tuli uskoon ja bodyhommat loppui siihen. Muistanko edelleen oikein, heh..?

Näin kävi, kuten monelle muulle SM - bodarille myöhemmin.

Back
Ylös Bottom