Ihmiset on erilaisia, kännykän jättäminen pois on mulle luxusta, ei suinkaan askeettisuutta. Tehköön kukin miten haluaa, kunhan ei häiritse muita. Silti olen sitä mieltä, että monellekin tekis ihan hyvää olla ilman kännykkää edes tunti, eikä kyse ole pelkästään salista. Yhdelle työkaverille joskus totesin, että jos sulta otetaan känny yht'äkkiä pois, tod. pyörisit vain akselisi ympäri puoli tuntia osaamatta tehdä mitään, tuskin löytäisit edes kotiin.Joo tätä olen miettinyt kun monesti kuullut valitusta kännykän käytöstä salilla. Mulla ainaki päiväkirja ja notekset siellä. Lisäksi musat ja taukojen ajastus tulee luurista. Mun mielestä ihan turhaa jättää tarkoituksella puhelimen käyttö salilla ihan vaan askeettisuuden hakemiseksi.
Harjoitusohjelman ei pidä olla niin monimutkainen, ettei se muistissa pysyisi ilman apuvälineitä. Taukoja taas on ihan turha sekunnin tarkkuudella pitää. Sellaiset kuuluu jonnekin juoksuradalle vetoharjoituksiin. Toisaalta, tekeehän moni siihen ruutuvihkoonkin todella tarkat merkinnät ja jos tuntee saavansa siitä hyötyä, niin mikäs siinä. Tunnustan kuuluvani niihin, jolla on vain tietyt raamit ja varsinainen treeni menee enemmän päivän tuntemusten mukaan. Mutta miten sitten pärjättin ennen älykännyköitä. Siitä ei ole loppujen lopuksi kauan, vain 10-15 vuotta.