@PT-Vatanen korona ketjussa joku mainitsi että poliisit oli käyneet kylässä. Tarkistivatko treenaajien lisenssit jne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on tällä hetkellä 8 yrittäjää ketkä tekee töitä Ptvgym Oy:lle mutta minun lisäksi ketään ei ole palkkalistoilla. Homma toimii hyvin näin, kaikille reilua peliä. Kukaan ei tee täyspäiväisenä hommia pelkästään minulle vaan tekevät myös muita töitä siinä ohessa.En tiedä nyky tilanteesta mutta ainakaan vuosi sitten ptv gymeillä ei tietääkseni ollut kyllä yhtään työntekijää, ja muistelisin Vatasen myös itse jollain videolla sanoneen että Suomessa ei työntekijää/tekijöitä kannata palkata, mikä on kyllä täysin totta.
Nyt vähän höpöhöpö juttuja mutta jatkakaa vaan..Eivät ole työntekijöinä vaan laskuttavat sen 15€/h (sis.alv) ja saavat lisät, lomat ja sairaslomat sitten somenäkyvyytenä
Poliisit kävi muutamaan otteeseen salilla tsekkaamassa meidän juhlia jotka järjestettiin salilla. Kaikki ok!@PT-Vatanen korona ketjussa joku mainitsi että poliisit oli käyneet kylässä. Tarkistivatko treenaajien lisenssit jne?
Mulla on tällä hetkellä 8 yrittäjää ketkä tekee töitä Ptvgym Oy:lle mutta minun lisäksi ketään ei ole palkkalistoilla. Homma toimii hyvin näin, kaikille reilua peliä. Kukaan ei tee täyspäiväisenä hommia pelkästään minulle vaan tekevät myös muita töitä siinä ohessa.
kukkakauppa voi sitten pitää yksityistilaisuuden myös, Jukka Palmun syntymäpäivät.Kyllähän tosta toivoisi, että joku vastuuseen joutaisi ja korvaisi jokaiselle saliyrittäjälle todennetut tappiot. Aika mielivaltaista touhua, samalla perusteella voisi kieltää esim kahdeksi viikoksi kukkakauppojen aukiolon ja yrittäjät sitten odottelis vaan ja ottais takkiin. Mitään perustetta ei toki tarttis antaa, laitetaan vaan kii huvikseen.
Täähän selvää, että mitään tule kukaan koskaan saamaan.Kyllähän tosta toivoisi, että joku vastuuseen joutaisi ja korvaisi jokaiselle saliyrittäjälle todennetut tappiot. Aika mielivaltaista touhua, samalla perusteella voisi kieltää esim kahdeksi viikoksi kukkakauppojen aukiolon ja yrittäjät sitten odottelis vaan ja ottais takkiin. Mitään perustetta ei toki tarttis antaa, laitetaan vaan kii huvikseen.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että kuntosaleja ei pitäisi sulkea, mutta tuo ilmaantuvuusluku on sellainen, ettei sitä voi kovin paljon noteerata. Se on alan oman etujärjestön teettämä selvitys, joka on tehty ennen nykyisiä tartuntamääriä ja omikronia. Sinällään se oli laaja selvitys ja siinä oli yhdeksää maata tarkasteltu, mutta tässä hetkessä tuo luku ei ole enää oikein relevantti. Ja jos en väärin muista, se oli 0,88. Jostain on jäänyt elämään tuo sadasosan eri lukema, veikkaan että Johanna Riihijärven haastattelusta.Kuntosalien on todettu levittävän virusta 0.87:lle henkilölle jokaista 100 000 treenikertaa kohden, joten se ei ole mitenkään tulkittavissa välttämättömäksi.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että kuntosaleja ei pitäisi sulkea, mutta tuo ilmaantuvuusluku on sellainen, ettei sitä voi kovin paljon noteerata. Se on alan oman etujärjestön teettämä selvitys, joka on tehty ennen nykyisiä tartuntamääriä ja omikronia. Sinällään se oli laaja selvitys ja siinä oli yhdeksää maata tarkasteltu, mutta tässä hetkessä tuo luku ei ole enää oikein relevantti. Ja jos en väärin muista, se oli 0,88. Jostain on jäänyt elämään tuo sadasosan eri lukema, veikkaan että Johanna Riihijärven haastattelusta.
Kuten sanoin: Tilanne koronan suhteen on muuttunut aivan ratkaisevasti tuon selvityksen jälkeen. Tartuntamäärät ovat räjähtäneet ja mukaan on tullut uusi ja huomattavasti aiempaa helpommin leviävä virusmuunnos. Tartuntaketjujen selvittäminen on muuttunut hyvin vaikeaksi, jopa mahdottomaksi. Siksi tuota ilmaantuvuuslukua (joka oli oikeasti 0,88, Riihijärvi muisti väärin) ei voi enää pitää relevanttina. Lisäksi siihen on syytä suhtautua kriittisesti sen vuoksi, että kyseessä on etujärjestön selvitys. Olen sitä sen verran vilkaissut, että pidän sitä ihan hyvänä selvityksenä, mutta nykytilanteesta se ei enää kerro paljonkaan.Kuntosalit ovat kiinni juuri ennen parhainta sesonkia ja se voi olla kohtalokasta – kuntosaliketjun toimitusjohtaja: "Tämä on väärin"
Kuntokeskus Liikun 35 kuntosalista 14 on tällä hetkellä suljettuna. Toimitusjohtaja ei ymmärrä, miten ihmisten kuntoilun ja hyvinvoinnin ylläpitämisen estäminen auttaa pandemian hillitsemisessä.yle.fi
Riihijärvi muistuttaa, että THL:n tekemä asettaa kuntosaliharjoittelun alimpaan mahdolliseen riskiluokkaan. Hiljattain ilmestyi myös eurooppalaisen keskusjärjestön (Europe Active) kuntosalien tartuntariskistä.
– 185 miljoonaa kuntosalikäyntiä oli tutkittu ja siellä oli 0,87 tartuntaa per 100 000 treenikertaa. Eli nyt ollaan Suomessa tilanteessa, jossa estetään 100 000 terveyttä edistävää kuntosalikäyntiä, jotta mahdollisesti säästytään yhdeltä tartunnalta, perustelee Riihijärvi.
Liikuissa on vielä oman datan perusteella oliko +3 miljoonaa käyntiä kirjattu ja oli yksi mahdollinen tartunta tullut sinä aikana.
Käsittääkseni tuo selvitys ei kyllä ollut erityisen laadukas, mutta en sitä itse ole kahlannut läpi. Kuten itsekin mainitsit se on etujärjestön suorittama, metodologisiakin puutteita oli vissiin melko paljon. On tietenkin päivänselvää, että saleilta tarttuu jonkin verran virusta, varsinkin ilman mitään rajoituksia. Ihan sama kuin kaikissa muissakin (sisä-) tiloissa, joissa liikkuu paljon ihmisiä.Kuten sanoin: Tilanne koronan suhteen on muuttunut aivan ratkaisevasti tuon selvityksen jälkeen. Tartuntamäärät ovat räjähtäneet ja mukaan on tullut uusi ja huomattavasti aiempaa helpommin leviävä virusmuunnos. Tartuntaketjujen selvittäminen on muuttunut hyvin vaikeaksi, jopa mahdottomaksi. Siksi tuota ilmaantuvuuslukua (joka oli oikeasti 0,88, Riihijärvi muisti väärin) ei voi enää pitää relevanttina. Lisäksi siihen on syytä suhtautua kriittisesti sen vuoksi, että kyseessä on etujärjestön selvitys. Olen sitä sen verran vilkaissut, että pidän sitä ihan hyvänä selvityksenä, mutta nykytilanteesta se ei enää kerro paljonkaan.
Anyways: salit auki.
Tosi jännääHmm. Aika jännä että tovi sitten tämmöset keskustelut ois heti siirretty koronaketjuun sanomisen kera.
Somesta tuttu kuntosaliyrittäjä kyllästyi rajoituksiin – alkoi järjestää saleillaan juhlia
Kuntosaliyrittäjää ei ollenkaan haittaa, vaikka joku hänen juhlavieraistaan päättäisi ryhtyä kuntoilemaan. Avi valittelee valvontaresurssien puutetta.www.is.fi
Ai että noita kommentteja