PTVGYM Jooel Vatanen

Se on ihan se ja sama onko auto neliveto vai etuveto jos on paskat renkaat. Kitka on kuitenkin lopulta se mikä määrittää pääsetkö sä sillä koslalla eteenpäin vai et.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on ihan se ja sama onko auto neliveto vai etuveto jos on paskat renkaat. Kitka on kuitenkin lopulta se mikä määrittää pääsetkö sä sillä koslalla eteenpäin vai et.
Jos on samanlaiset/verrattavat renkaat niin on se neliveto parempi. Mieluumin neljä paskaa pyörivää rengasta kuin kaksi. Oma kaninkolonsa sitten se että missä autoissa on kunnollinen neliveto, muissa kuin audeissa elikkä lambossa.
 
En ole mikään rattimies ja ajelen 1,2 litraisella etuveto Qashqailla joten ole ehkä paskin asijantuntija. Mutta vaikea kuvitella että maantiekäytössä tai offroadilla varsinkaan, nelivedosta olisi haittaa käytännössä. Jos se kuluttaa hiukan enemmän bensaa niin ei se tee siitä silti huonommin ajettavaa. Olen ajanut paljon nelareilla ja onhan se kenties kuivalla asfaltilla "kankeampi" jossain ääriolosuhteissa, mutta se että siitä olisi liikenteen seassa haittaa, en osaa samaistua. Jos saisin päättää niin ajaisin ehdottomasti nelivedolla talvella, vaikka etu- ja takavetoisillakin olen toistaiseksi pärjännyt. Firman auto on neliveto ja kyllä se niin saakelin kiva on talvella!
 
Neliveto pitäs olla pakollinen kaikkiin pohjoismaihin tuotaviin autoihin. Ihan paskaa kaikki vajaavetoiset.


Edit. Pakko korjata sen verran, että kaikkiin pohjoismaihin tuotaviin UUSIIN autoihin
Ja automaatti, mutta onneksi se alkaa jo olla oletuksena. Kuka helkkari haluaa kauppakassiin manuaalin, harrastevehkeet sitten erikseen. Joku kuitenkin tulee sanomaan että manuaali on parempi siksi ja siksi mutta kerron jo nyt että olet väärässä.
 
Ja automaatti, mutta onneksi se alkaa jo olla oletuksena. Kuka helkkari haluaa kauppakassiin manuaalin, harrastevehkeet sitten erikseen. Joku kuitenkin tulee sanomaan että manuaali on parempi siksi ja siksi mutta kerron jo nyt että olet väärässä.
Olen pääasiassa samaa mieltä, mutta paska automaatti vituttaa paljon enemmän, kuin manuaalilla ajo.

Esim itsellä oli opel mokka X -19 ja sen automaatti oli ihan vammanen, tunki liian aikaisin liian isoa silmään ja aina kun hipas kaasua, niin pudotti alaspäin.

Toki muutenki asennevamma, haluan päättää itse :D
 
En voi väittää, että olisin joka Suomen kolkassa ajanaut, mut en kyl oo vielä ensimmäistäkään kurvia tai mäkeä nähnyt, josta ei nopeusrajoituksen ja tilannenopeuden puitteissa selviäis karvalakkietuvedolla lain raameissa olevilla renkailla. Turha mun mielestä kiistellä mistään paremmuudesta, kun kyse en selkeesti vaan siitä, että autot on kivoja ja vielä kivempaa on, jos ne pärisee ja voi kertoa kaverille, et tällä vois ajaa rallia, jos osaisin ylipäätään ajaa kovaa.

Mut siis kyllähän jokasen nuoren pitäis ajaa pari ekaa talvea takavetoisella autolla, jossa ei oo tehostimia. Tulee fysiikan lait väkisinki tutuiksi. Taitaa vaan olla kaikki tollaset museoautoja nykyään, hehe.
 
En voi väittää, että olisin joka Suomen kolkassa ajanaut, mut en kyl oo vielä ensimmäistäkään kurvia tai mäkeä nähnyt, josta ei nopeusrajoituksen ja tilannenopeuden puitteissa selviäis karvalakkietuvedolla lain raameissa olevilla renkailla.
Kyllähän millä tahansa paskalla selviää paikasta toiseen mutta silti ihmiset ostaa vähän parempia autoja.
Mut siis kyllähän jokasen nuoren pitäis ajaa pari ekaa talvea takavetoisella autolla, jossa ei oo tehostimia. Tulee fysiikan lait väkisinki tutuiksi. Taitaa vaan olla kaikki tollaset museoautoja nykyään, hehe.
Mutta tämä on totta, autokouluihin 80-90-luvun autoja 😁
 
Kyllähän millä tahansa paskalla selviää paikasta toiseen mutta silti ihmiset ostaa vähän parempia autoja.

Sitä tarkotinkin tolla, että tässä on enemmän kyse siitä, että autot on kivoja. Ei mulla oo tonnin kenkiä siks, et ne on tarpeelliset ominaisuuksiensa puolesta, vaan siks, ku ne on mun mielestä kivat.
 
Se on ihan se ja sama onko auto neliveto vai etuveto jos on paskat renkaat. Kitka on kuitenkin lopulta se mikä määrittää pääsetkö sä sillä koslalla eteenpäin vai et.

Näinhän se periaatteessa on.
Mutta itse kun ajelen noin puolet ajoistani 4 veto maasturilla ja puolet ajoista takaveto hiacella, niin kyllä vaan talvi kelissä kesärenkaillakin tuo maasturi vie hiacea jossa alla talvirenkaat mennen tullen.
 
Näinhän se periaatteessa on.
Mutta itse kun ajelen noin puolet ajoistani 4 veto maasturilla ja puolet ajoista takaveto hiacella, niin kyllä vaan talvi kelissä kesärenkaillakin tuo maasturi vie hiacea jossa alla talvirenkaat mennen tullen.
Takaveto ja pakettiauto on kyllä paska yhdistelmä.
 
Näinhän se periaatteessa on.
Mutta itse kun ajelen noin puolet ajoistani 4 veto maasturilla ja puolet ajoista takaveto hiacella, niin kyllä vaan talvi kelissä kesärenkaillakin tuo maasturi vie hiacea jossa alla talvirenkaat mennen tullen.
Ottamatta kantaa sen tarkemmin mikä on parempi, mutta aika hölmö verrara neliveto maasturia ja toyota hiacea ylipäätään :D Tai ylipäätään perus henkilöautoa ja hiacea...
 
Back
Ylös Bottom