PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kattelin tossa netflixiltä dokumentin CRACK: huume-epidemian synty. Pisti ihan hymyilyttämään kun huumediileri kertoo että käytti rahansa mm. ostaneensa lenkkareita useita satoja pareja. (Olin juuri kattonu Vatasen kenkä esittely videon) Muutenkin status symbolit olivat aivan samoja 80-90 luvulla kun tänäkin päivinä: hienoja autoja, isoja kultakoruja ja kalliita kelloja. Huom. en rinnasta Vatasta huumediilereihin enkä väitä hänen tekevän mitään laitonta. Huomasin vain hauskoja yhteneväisyyksiä silloiseen ja nykyiseen nopeaan vaurastumiseen.
 
Eikös tuo toimisi ihan normaalisti jos päivittäin pitäisi kädessä?
Kyllä. Noita kannattaa huoltaa säännöllisesti jos joku omistaa mekaanisen kellon. Itse ostaisin tuollaisen heti jos olis paljon ylimääräistä rahaa. Todella hienoja, säilyttää hyvin arvonsa, vanhemmat hyvin pidetyt/huolletut kellot taas nostaa arvoaan vuosi vuodelta. Noita käsin tehtyjä kelloja ois todella siistiä tutkia kellosepän tarkkuuslaseilla.
 
Eikös tuo toimisi ihan normaalisti jos päivittäin pitäisi kädessä?
Toimii.

Periaatteessa voisi sanoa, että jos pitää joka päivä tai edes joka toinen päivä niin ei pysähdy koskaan. Tai no, kai se huoltamatta kusee joku päivä muusta syystä.

Itselläkin moinen koneisto kellossa, sehän on minuutin homma veivaa käyntiin jos pääsee loppumaan. Onhan tuo paljon kivempi kuin paristollinen, meinaan se paristo loppuu kuitenkin just paskaan aikaan. 😁
 
Kattelin tossa netflixiltä dokumentin CRACK: huume-epidemian synty. Pisti ihan hymyilyttämään kun huumediileri kertoo että käytti rahansa mm. ostaneensa lenkkareita useita satoja pareja. (Olin juuri kattonu Vatasen kenkä esittely videon) Muutenkin status symbolit olivat aivan samoja 80-90 luvulla kun tänäkin päivinä: hienoja autoja, isoja kultakoruja ja kalliita kelloja. Huom. en rinnasta Vatasta huumediilereihin enkä väitä hänen tekevän mitään laitonta. Huomasin vain hauskoja yhteneväisyyksiä silloiseen ja nykyiseen nopeaan vaurastumiseen.
Eihän sitä koskaan tiedä mitä sieltä salin takahuoneesta myydään :) Hauska yhteensattuma, itsekkin katsoin eilen kyseisen dokkarin. Oli vähän pitkäveteinen mutta kunnialla katsoin läpi muutamalla torkahduksella. Mielenkiintoisen kuuloinen päihde tuo crack, taidan kuitenkin jättää välistä.
 
Aika huono tekniikka kellossa jos kaks päivää kestää lataus.
Luulis että ton hintanen olis vähän kestävämpi kun muutaman satasen aurinkokäyttöinen g-shock toimii ladattuna puol vuotta.
Mut oisko toi enemmänkin sit koru.
En kovinkaan syvälle ole kellomaailmaan uppoutunut mutta sen verran tiedän että tuo 24h käyntivara on varmaan yleisin, ilmeisesti jossain voi olla 36h mutta ilmeisesti huomattavasti harvinaisempi. Löytyy myös "kellopyörittimiä", eli teline joka pyörii koko ajan ja pitää kellon liikkeessä. Tuollainen kannattaa ostaa sitten kun kelloja on paljon ja haluaa vaihdella niitä aktiivisesti.
 
Vuoden 2020 otin treenien puolesta tosi rennosti. Salilla käytiin 5krt viikkoon mutta se oli mukavuusaluella tekemistä ja pelkkää bodypumppailua laitteissa. Nyt voimapreppiä takana 6vk ja voimatasot alkaa olemaan ennätyslukemissa jos katsotaan salituloksia nyt vs. 2019 sm/mm prepillä. Nyt kun vaan paikat pysyy ehjänä niin tämä voi enteillä ihan hyvää kehitystä. Irish pro kisat on tosi kova tasoiset, eikä siellä ole mun osalta realistista odottaa mitään hyvää sijoitusta mutta siellä käydään nyt punnitsemassa omaa tasoa kun saa maailman kovimpia vastaan.

Nyt parhaat tulokset salilla

Penkki: 3x2 190kg
Kyykky: 302,5kg (lämppäreillä, edellinen ennätys 300kg)
Veto: kevyt 300kg (kovin salinosto viimeprepillä oli 300kg ja se oli nihkeä)
 
Oliko nuo penkkisarjat stopilla?
Voisiko hyvällä lykyllä tulla muutama kilo enemmän kuin viime kisoissa?
Ensimmäinen aina pysäytyksellä ja seuraava ilman. Luulen että kun nyt antaisi palautua niin tulisi aika varma 200kg joka oli viime kauden kovin kisanosto. Nyt vielä 3,5kk aikaa parantaa tulosta. Ei liikaa kuitenkaan iloita vielä, kisat on kisat ja sen päivän kunto määrää.
 
En kovinkaan syvälle ole kellomaailmaan uppoutunut mutta sen verran tiedän että tuo 24h käyntivara on varmaan yleisin, ilmeisesti jossain voi olla 36h mutta ilmeisesti huomattavasti harvinaisempi. Löytyy myös "kellopyörittimiä", eli teline joka pyörii koko ajan ja pitää kellon liikkeessä. Tuollainen kannattaa ostaa sitten kun kelloja on paljon ja haluaa vaihdella niitä aktiivisesti.
Yleisin automaattikellon käyntivara taitaa olla noin 40h. Nykyään monelta valmistajalta jo löytyy yli 70h kestäviä koneistoja ja muutamassa tapauksessa liikutaan 5-10 päivän käyntivarasta, mikä on mekaaniselle kellolle aika hieno saavutus.
 
Yleisin automaattikellon käyntivara taitaa olla noin 40h. Nykyään monelta valmistajalta jo löytyy yli 70h kestäviä koneistoja ja muutamassa tapauksessa liikutaan 5-10 päivän käyntivarasta, mikä on mekaaniselle kellolle aika hieno saavutus.
Nostan käteni virheen merkiksi 😅 Meni luvut sekaisin, kun onhan tuossa omassakin käyntivara pari vuorokautta.
 
Muistanko ihan väärin, vai olitko viimeeksi just kipeenä viikkoa ennen skaboja? Etkös nostanut alle 110 sarjassa silloin?
Joo tais olla silleen että viimeiseen pariin viikkoon en voinut treenata. Kisat meni silti varsin hyvin joten ei se aina niin justiinsa ole. Tuntuu että jengi liikaa hifistelee ja odottaa että se voimapiikkaus on tunnin tarkkuudella pelattavissa, mä olen sitä mieltä että jos on vahva niin on vahva eikä se sieltä nyt muutamissa päivissä tai viikoissa katoa minnekkään. Osittain vähän samaa myös fysiikkapuolella, jos sä olet kunnossa niin sä olet kunnossa, ei tarvii sen enempää kikkailla ja pipetillä mittailla takahuoneessa veden määrää.
 
Piti taas eilen katsoa se Vatasen 380kg kyykky. Sen alun jälkeen, tuollainen suoritus olisi pitänyt kyllä valita vuoden "sydähdyttävimmäksi urheilusuoritukseksi"!

Tsemppiä uuteen nousuun ja laitahan lisää voimavideoita tulemaan. Ovat mielenkiintoisia ja viihdyttäviä. Kiitos!
 
Joo tais olla silleen että viimeiseen pariin viikkoon en voinut treenata. Kisat meni silti varsin hyvin joten ei se aina niin justiinsa ole. Tuntuu että jengi liikaa hifistelee ja odottaa että se voimapiikkaus on tunnin tarkkuudella pelattavissa, mä olen sitä mieltä että jos on vahva niin on vahva eikä se sieltä nyt muutamissa päivissä tai viikoissa katoa minnekkään. Osittain vähän samaa myös fysiikkapuolella, jos sä olet kunnossa niin sä olet kunnossa, ei tarvii sen enempää kikkailla ja pipetillä mittailla takahuoneessa veden määrää.

Sun olkapää/jänne kun muljahti siinä kyykyssä niin vaivasiko se kisojen jälkeen vielä ?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom