PTVGYM Jooel Vatanen

Kumpaa Vatanen suosittelee eli jos treenaa 5x per viikko niin esim
Nelijakoisella:
Ti:jalat
Ke:rinta ja olat
Pe:kädet
La:selkä
Su:vaihteleva paikkoreeni

Vai viisijakoisella
Ti:etureidet
Ke:rinta ja olat
Pe:takajalat
La:selkä
Su:kädet

Aktiivista reeniä takana vuodenpäivät sitä ennen vaihtelevaa.

No jaa, nämä on aina kimurantteja kysymyksiä vastata kun en tiedä minkälainen sun fysiikka on eli onko tarvetta panostaa johonkin muita enemmän mutta olettaen treenihistorian pituudesta niin tärkeintä olisi vain treenata tasapuolisesti kroppaa joten kääntyisin nelijakoisen puoleen. Käsien ja selän paikkoja vaihtaisin keskenään, 2treeniä, 1väliä rytmitys voisi istua aika hyvin tuohon, tarpeen vaatiessa sitten kevennyksiä.

7-vuotias poikani näki sen sun ennen ja jälkeen videon. Totesi minulle että isi ei käy niin paljon kuntosalilla, että tulee tollaiset lihakset. ;) No minä siihen että ei kaikille tule tollaiset lihakset vaikka mitä tekisi ja "puolustelin" itseäni sanomalla että olen käynyt vasta vähän yli vuoden nyt salilla :nolo:. Hurjaa on ollut kehityksesi kuudessa vuodessa. :rock:

7-vuotias poikani näki sen sun ennen ja jälkeen videon. Totesi minulle että isi ei käy niin paljon kuntosalilla, että tulee tollaiset lihakset. ;) No minä siihen että ei kaikille tule tollaiset lihakset vaikka mitä tekisi ja "puolustelin" itseäni sanomalla että olen käynyt vasta vähän yli vuoden nyt salilla :nolo:. Hurjaa on ollut kehityksesi kuudessa vuodessa. :rock:
Haha :D Lapset on hauskoja ja niiden suusta välillä pääsee aikamoisia elämänviisauksia :) Nyt vaan lisää reeniä niin kyllä se siitä lähtee! Kiittos palautteesta! :)

Kiinnostaisi näin kapiukkona missä Vatanen on harmaita vetänyt päälleen? Vanha kunnon Kontioranta? Miten yleisesti ottaen sinun mielestä armeija-aika vaikuttaa bodaamiseen? Plussat ja miinukset?

Kiinnostaisi näin kapiukkona missä Vatanen on harmaita vetänyt päälleen? Vanha kunnon Kontioranta? Miten yleisesti ottaen sinun mielestä armeija-aika vaikuttaa bodaamiseen? Plussat ja miinukset?

Harmaat vedettiin päälle kontiorannassa ja siellä tuli varuskunnan porttia vartioitua 9 kuukauden ajan. Spol hommissa punttia sai vääntää ihan niin paljon kuin huvitti, eli rajoitusta sen suhteen ei ollut lainkaan, vartiovuorojen ja lepovuorojen puolesta aikaa ja virtaa oli nostella. Leirejäkään ei paljoa ollut ja jos oli niin harvemmin siellä viikko tolkulla oltiin. Ainut mikä nyt rajoitti oli ravinto ja silloin en hirvesti lisäravinteita osannut hyödyntää joten sen tekisin eri tavalla jos nyt saisi päättää. Intin alussa paino putosi mutta loppua kohti sain nostettua samaan painoon mistä lähdinkin, intissä en varmaan kauheasti kehittynyt mutta en varmasti ottanut takapakkiakaan. Hyvä reissu ja uuskiksi voisin ottaa jos ne siitä palkkaa maksaisivat :)

Kiitoksia pätkästä! Itellä kans ens vuonna heinäkuus intti kutsuu. Ite kans miettiny vähä näitä järjestelyitä sinne mut nythän saatiin sopivasti hyvää tietoo sitä varten.

Mihinkäs @Konaa on inttiin lähdössä? :D
Konaalle vinkkiä ja samalla kai jo vähän off-topic: Suosittelen hakeutumaan huollon tehtäviin tai ns. Varuskunnallisiin tukitehtäviin (esim. juuri spol). Yleensä huollon tehtävissä sitä vapaata löytyy ja yleensä harjoituksien kalorin kulutus on huomattavasti vähemmän kuin jakke jääkärillä. Ja miksi ei vaikka spaden hommiin hakisi, saa ainakin varmistaa itselleen hyvät safkat ja lipastaa voi aina vähän jostain. Pysyy siis painokin uomissaan. :D

Teetkös vatanen koskaan takakyykkyä ilman stoppia ylhänä eli sarjana eikä perättäisinä ykkösinä? Mahtaako olla lihaskasvulle merkityksellistä kuinka sarjansa tai "sarjansa" hoitaa? Itsellä ongelmia tekniikan kanssa varsinkin jos pumppaa yhteen putkeen ja siksi mielummin pysäytän myös liikkeen ylös ennen seuraavaa toistoa.

Pitää kyllä sen verran antaa palautetta että oon todella tykästynyt Vatasen ulosantiin, rehellistä, hauskaa ja asiantuntevaa sekä muutenkin sellanen tsemppari asenne. Liekö jo bodypiirien seuratuimpia ei kisanneita Sirenin kanssa ? Anyway keep up the good work! Ps. Älä unohda ''kyykkyhaastetta'' :puntti:

Leppoisia päiviä tiedossa ;)

Olet ilmeisesti itse käynyt myös samassa paikassa ? Mitä tykkäsit kuntosalista ? Mitä nyt olen ymmärtänyt, niin nuo saattavat jopa olla parempia mitä kaupungin ylläpitämät salit, koska mm. nuo " johtajat" käyvät itsekin treenailemassa tuolla.

Siellä vaan haet urheilutalon vaksiksi, käyt pikaversion lääkinnästä ja loppuajan ootkin salilla koko päivän, siellä oli ainakin vielä reilu vuosi sitten kaikki mikrot ja jääkaapitkin jne.

Kiitos vaan neuvoista. Eipä itsellä tuon armeijan suhteen muuta "vaatimusta" ole kuin että puolessa vuodessa kotia. Tuskin ne siellä väkisin pitää pidempään, kun tekee heti selväksi ettei kiinnostusta vuoden reissuun löydy.

Pahoittelut Joelille, kun menee täysin offtopick, vaikka tuskinpa tuo sinua haittaa :) Mutta jotta tulee jotain asiaakin niin, mitenkäs on Vatasen jalkojen domssien laita tänäpäivänä ?

Offtopiccia, mutta pakko kommentoida. Niinisalon (aka. Nibizan) sali on muuten ihan jees, mutta ilmastointi on paska. Parhaat valinnat niinisalossa salilla käymiseen on SKOI (sotakoiranohjaaja eli spol, plussana, siellä on helvetisti muijia), Huolto ja kuljetuspatteri jossa esim. linja-autokuski, tavallisten kuskien osalta homma muuttuu kokoajan enemmän ja enemmän perusjääkäriksi joka vain ajaa tarvittaessa, eli se ei ole enää kannattava valinta. Sitten on tietty sääpuoli, jos perse kestää katsella hippejä ja aseettoman palveluksen heppuja. Älä missään nimessä mene TIEDK tai 3JK, en suosittele vaikka ei oliskaan bodari. Puolen vuoden hommat noissa on kurjuutta, paskaa, vitutusta ja hajoamista äärimmillään, E- ja J-kausi ollaan lähes kokonaan maastossa, esim. Nyt meneillään J-kausi, jossa 4vko leirejä, 1 viikko kasarmilla niiden välissä ja viimeinen viikko ennen kotiutumista kassulla. Ennen inttiä painoin 87kg ja kävin aktiivisesti salilla, paskan valinnan ja inttistondiksen takia päädyin vuoden mieheksi sellaiseen paikkaan ettei treenaamisesta oo tullut yhtään mitään ja nyt painoa on 75kg, lihaksista ei enää tietoakaan.

Back
Ylös Bottom