PTVGYM Jooel Vatanen

Empatia on haastavimmillaan silloin, kun pitäisi nähdä ja myöntää sellaisten ongelmien olemassaolo, joihin itsellä ei ole mitään kokemuspohjaa ja jotka koskevat pääasiassa sellaista ryhmää, joiden oikeuksien puolustaminen ei ole suoranainen trendi.

Joka tapauksessa aika hämmästyttävää, jos täällä ei joku aikuinen ihminen ihan oikeasti kykene ymmärtämään, miten rahat voivat loppua. Ihan näin äkkiseltään tulee mieleen 1000+1 tapaa, joiden kanssa päihteillä tai tyhmyydellä ei ole oikeastaan edes tekemistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Empatia on haastavimmillaan silloin, kun pitäisi nähdä ja myöntää sellaisten ongelmien olemassaolo, joihin itsellä ei ole mitään kokemuspohjaa ja jotka koskevat pääasiassa sellaista ryhmää, joiden oikeuksien puolustaminen ei ole suoranainen trendi.

Joka tapauksessa aika hämmästyttävää, jos täällä ei joku aikuinen ihminen ihan oikeasti kykene ymmärtämään, miten rahat voivat loppua. Ihan näin äkkiseltään tulee mieleen 1000+1 tapaa, joiden kanssa päihteillä tai tyhmyydellä ei ole oikeastaan edes tekemistä.
Keskustelufoorumien ongelmahan on myös siinä, että ei lueta kokonaisuuksia ja keskusteluun tullaan vähän niinku puolitiessä.
Minähän se taas virheen tein ja kysyin yksilöltä miten rahat loppuu (kyllä - vaikka täällä kirjoitellaan nimimerkeillä, niin oletan että siellä takana on ihminen). Tähän sitten ei vastannut se jolle kysymys oli kohdennettu ja annasolla -> siitähän se lähti sitten taas spekulointi ja keskustelu elämään. Eikä siinä. Sitähän tämä foorumointi on.

Ongelmia on, ongelmaisia on. Mutta leipäjonojen ruokinta, kasvattaa leipäjonoja.
Jos voidaan sanoa, että kieltolaki ei ole poistanut ongelmaa niin miksi ei voi sanoa että leipäjonot eivät ole poistaneet ongelmaa.
En ole oikestaan kritisoinut niinkään @Vatasta hänen valitsemastaan hyväntekeväisyydestä vaan kritisoinut yleisellä tasolla leipäjonoja. Tässä maassa on pelastusarmeijaa jne. jotka myös auttavat ja pyrkivät auttamaan ihmisen pois siitä tilanteesta mihin apua tarvitsevat.
Ehkä omalla kieroutuneella tavallani yritin jopa vihjaista, että olisi muitakin hyväntekeväisyyskohteita. Minä en niitä tiedä joten turha niitä arpoa omasta päästä. Mutta sen tiedän, että leipäjono on jo ns. paskat housuissa tilanne. Ongelmiin voitanee puuttua jo aiemmin.

Tottakai on ihmisiä joilla on oikeita ongelmia. Mutta ei se nyt ihan oikein ole, jos joku ilmankin apua pärjäävä hakee leipäjonosta ruokaa ja se oikean avun tarvitsija jää ilman. Ratkaisuna ei voida pitää sitä, että ruokitaan sitä jonoa lisää!
Itsekin voin keksiä vielä lisää rahanloppumis skenaarioita ja voisin nekin ihan oikeasta elämästä ottaa.
 
Ei ole Jooel-aihetta - sori - mutta:

Teen osa-aikatyötä ja olen osa-aikasairauseläkkeellä. Työterveyslääkärin ja työnantajan neuvosta hain Kelalta ammatillista kuntoutusta, koska arvion mukaan en voi tehdä tätä nykyistä duunia päälle kuusikymppiseksi. Suunnittelin hakeutuvani uudelle alalle ammattikoulutuksen kautta. Koulutuksen järjestäjä kertoi, ettei kaltaisiani osatyökykyisiä kannata kouluttaa uudelleen, joten aika turhaa on laittaa hakemusta koulutukseen, en tule valituksi. Myös rahoittaja eli Kela perui rahoitussopimuksen: se kuuluu vain täysin työkykyisille, joilla ei ole terveydentilaan liittyviä työrajoitteita.

Teen siis terveydelleni haitallista työtä, kunnes en enää pysty, sairauslomat pidentyvät ja voin lopulta hakeutua kokonaan työkyvyttömyyseläkkeelle huonommassa kunnossa kuin mitä nyt olen. Toinen vaihtoehto on, että työnantaja voi jossain vaiheessa irtisanoa minut - nyt ei voi, koska duunissa on työvoimapula ja työpaikkahaku on auki - ja jään sitten työttömäksi, jonka uudelleentyöllistymismahdollisuudet olevat heikot terveydentilan ja iän vuoksi.

Täytyykin tehdä excel-taulukko! 😉
 
Ei ole Jooel-aihetta - sori - mutta:

Teen osa-aikatyötä ja olen osa-aikasairauseläkkeellä. Työterveyslääkärin ja työnantajan neuvosta hain Kelalta ammatillista kuntoutusta, koska arvion mukaan en voi tehdä tätä nykyistä duunia päälle kuusikymppiseksi. Suunnittelin hakeutuvani uudelle alalle ammattikoulutuksen kautta. Koulutuksen järjestäjä kertoi, ettei kaltaisiani osatyökykyisiä kannata kouluttaa uudelleen, joten aika turhaa on laittaa hakemusta koulutukseen, en tule valituksi. Myös rahoittaja eli Kela perui rahoitussopimuksen: se kuuluu vain täysin työkykyisille, joilla ei ole terveydentilaan liittyviä työrajoitteita.

Teen siis terveydelleni haitallista työtä, kunnes en enää pysty, sairauslomat pidentyvät ja voin lopulta hakeutua kokonaan työkyvyttömyyseläkkeelle huonommassa kunnossa kuin mitä nyt olen. Toinen vaihtoehto on, että työnantaja voi jossain vaiheessa irtisanoa minut - nyt ei voi, koska duunissa on työvoimapula ja työpaikkahaku on auki - ja jään sitten työttömäksi, jonka uudelleentyöllistymismahdollisuudet olevat heikot terveydentilan ja iän vuoksi.

Täytyykin tehdä excel-taulukko! 😉
Minä kiitän, koska kysyin ja sinä vastasit. On kiva (ei tietty sinun tilanne) kuulla näitä oikeita tarinoita.
Tämän takia olisi juurikin tärkeää pumpata sitä apua niin, että sinun EI tarvitsisi turvautua leipäjonoon.
Ja ongelma tuleekin siinä, että jos leipäjonoja tuetaan mutta ei sinun kuntoutustasi niin jotain on rakenteissa pahasti vialla...

Kannatan tuota exceliä, varsinkin jos ei ole seurannut sitä miten rahaa käyttää.
 
Josko lopetetaan tämä leipäjono keissi tähän tässä ja nyt, over and out. Ja ihan erään nimimerkin pyynnöstä (Ei Vatsku, tai minä), joka oikeasti asiasta tietävänä tuli muurahaispesää sohanneeksi suunsa avaamalla ja suurin osa asiasta mitään todellista ei tiedä. Mikäli jatkoa seuraa siivoushommat alkaa, Kitoos.
 
Pyydän anteeksi Vataselta ketjun sotkemista ja tulevaisuudessa en kirjoittele tyhmyyksiä tänne!

Hyvää settiä oli taas viimeisin video! Jatka samaa tahtia!
 
Mikähän tossa on,Niemen videot ei mua ärsytä lainkaan mut nä Vatasen videot kyllä?

Ja samalla kummatkin kaverit ja heidän yritteliäisyydensä on ihan helvetin ok.
 
Vatasen ensimmäisis videoissa oli kyllä sitä jotain mitä ei kyllä voita mikään. Aivan kultasia videoita. En oikein jaksa innostua noista lambojutuista sun muista ja hieman överiksi mennyt nuo jutut minusta mutta eipä kaikkien tuota tarvitsekaan ymmärtää. Todella hyviä videoita tietysti vieläkin, mutta ei samalla tavalla kuin aikanaan. Oon hieman old school. Vataselle silti kyllä hatunnostot siitä mitä on saanut aikaan. Täytyy kyllä arvostaa miestä :)
 
Niin aina jossain vaiheessa käy tää sama juttu. Sitten puolustus on, että on suosittu. Niin Cheek oli kanssa suosittu, mutta tekeekö se sen musasta hyvää vai onko se vain hyvä tuote ja hyvin markkinoitu? Se on täysin subjektiivista eikä mielipiteistä kannata alkaa kiistelemään. Loistavaa kehitystä siis yksilön itsensä kannalta, kun taloudellinen asema paranee ja bisnekset rullaa. Siitä kaikki propsit. Videoista on kyllä valitettavasti tullut vähän samanlaisia, kuin hollywood-elokuvista kiinalaisten omistuksessa. Tietynlainen särmä ja sellainen omaperäisyys on kadonnut ja videot on enemmän tai vähemmän mainostusta ja sellaista turvallista itsensä toistamista ja niiden informaatioarvo on koko ajan laskenut. Ei sinänsä haittaa, pelkälle viihteellekin on tietenkin paikkansa! Osaksi varmasti kyse on myös siitä, että ennen videon tekoon saatettiin käyttää viikko ja videon sisältöä mietittiin enemmän. Nyt 100t näyttöä saa sillä kun ottaa kameran messiin autopesuun, eli panostaa ei tarvitse enää samalla tavalla tavoitteen saavuttamiseksi.
 
Itse olen enemmän extempore videoiden kannalla. Ei sen tarvii olla niin hienoksi tehty esim videomuokkauksilla. Justiinsa kattelin vatasen ensimmäiset my dayt. Niistä tuli samantien semmonen fiilis että ei ole liikaa mietitty vaa on semmonen go with the flow meininki. Hymy tuli huulille kyllä. Onhan se kiva jos video on ns "hieno" mutta liian hieno taas ei oikein nappaa. Se on turhan mainstream nykyään ja tosiaan hirmu moni on siihen suuntaan menossa. Hirmu vähän arvostetaan ns. vaatimattomampia pätkiä. Vanhempiin videoihin on paljon helpompi samaistua näin niinku normitallaajan silmistä. :)
 
Itse seurannut Vatasen videoita niistä Porvoon gymin perustamisesta alkaen, ja en kyllä ole kokenut että videot olisi missään kohtaa huonompaan suuntaan mennyt. Edelleen sekalaista, mielenkiintoista ja sopivan lyhyttä pätkää.
 
4228168E-F9FC-4604-8DAB-0E7C773A88A4.jpeg
88BFE5B3-787F-4C83-B6B7-51B441592F0E.jpeg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom