PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kiinnitin samaan asiaan huomiota jokunen aika sitten. Yhdessä vaiheessa varmaan kymmenen videota putkeen oli sielä "trendaavissa" ja nyt viimeiset videot ei ole enää sinne päässyt. Mietin päässäni että eihän ne voi koko aikaa nostaa samaa kanavaa esille kun on tuolla internetissä vissiin muitakin :D En ole huomannut juuri mitään eroa katselumäärissä olipa video trendaavissa tai ei, joten eipä tuo nyt haittaa,

Mites Vatanen joutui voitelemaan talonyhtiön/kaupungin ton ylimääräisen terassin rakentamiseksi?
T: kokemuksella kaupungin kanssa taistelleena ja insinöörille piirustukset pakotettuna maksaneena :D

Mites Vatanen joutui voitelemaan talonyhtiön/kaupungin ton ylimääräisen terassin rakentamiseksi?
T: kokemuksella kaupungin kanssa taistelleena ja insinöörille piirustukset pakotettuna maksaneena :D

Tuskin on noin pieneen rakennus hankkeeseen mitään lupia kyselly.

Itsekkin olen tässä terassia laajentamassa eikä kyl tulis mieleenkään kysyä kunnalta lupaa siihen😂

Eri asia sit jos olis tyyliin toista taloa tekemässä.

Ihan kaikki eivät ole perillä, että mihin kaikkeen tarvitaan lupa - ja osa tosiaan tietää, että pitäisi, mutta eivät hoida asiaa kunnolla ja maa on täynnä luvattomia rakennelmia.

Kuulin, että joku kunta oli palkannut kesätyöläisen vertailemaan satelliittikuvia ja lupia näiden kartoittamiseksi.

Itse tein sellaisen aurinkokatteen autotallin seinustalle, niin about. saman verran meni rahaa paperihommiin kuin rakennustarvikkeisiin + naapureiden kuulemiset yms. hoidin itse, joka sekin olisi kunnan puolesta ollut muistaakseni luokkaa 100 eur per naapuri.

Meidän vanha talonyhtiö meinasi myös pistää katosrempan säppiin. Ulkorakenteet ja julkisivu, kun kuului yhtiölle.
Hyvä jos vatskun naapurit on tolkun kundeja.

Ei tuo todennäköisesti tarvitse mitään lupia, kun ei ole katettu. Katettu terassi vaatii vähintään toimenpideluvan ja lasitettu terassi yleensä rakennusluvan. Tuskin on liian lähellä naapurin rajaakaan, kun rajoittuu joka tapauksessa rakennuksen ulompaan osaan.

Onneks asun sen verran syrjässä että voi rakennella vaikka mitä kyhäelmiä ilman että tarvii miettiä kyylääkö joku 😁
Ei oo todellakaan terasseihin tai vajoihin haettu lupia, tosiaan eri asia jos laajentais kunnolla taloo mut ei noihin yksinkertaisiin rakennelmiin

Miten tää homma muuten toimii, jos luvanvastainen rakennus/rakennelma on jo rakennettu? Saako siitä sakot vai pitääkö se purkaa?
Nopeella googlettelulla näytti ainakin joissain kunnissa olevan että lupa haetaan vaan sitten jälkikäteen ja aika harvoin joutuu purkamaan. Näytti myös olevan että pienemmät alle 10 neliön rakennelmat menis ihan vaan ilmotuksella.

Miten tää homma muuten toimii, jos luvanvastainen rakennus/rakennelma on jo rakennettu? Saako siitä sakot vai pitääkö se purkaa?

Tota itsekin miettinyt, että mitä seuraa, jos tekee vaan? Taloyhtiö valittaa, niin antaa valittaa? Voiko pakkokeinoilla tulla vaan purkamaan ja laittaa laskua asukkaalle?

Suositut

Back
Ylös Bottom