PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ammattikoulu aikaan sitä itsekin hoki mutta nykyään niin vitun ärsyttävää.
Jossain huoltoaseman parkkiksella 30v ikinuoret bemmimiehet tota hokee 🤣
Joo siis nimenomaan tällainen tulee mieleen. Mallu palaa niin että tuo amiskäyrällä varustettu lippalakkikin käryää. Ja sit niillä itellään on vielä joku 25 vuotta vanha mersu ja uskottelevat itelleen että se on "parempi" kuin uudehko audi.

Itse olen se entinen amisjäbä, joka lippa vinossa silloin yli kakskytä vuotta sitten vannoi vain ja ainoastaan bemarien nimeen. Mitään muuta autoa ei maailmassa ollut. Ja kaikki muut oli aivan paskoja. Ja ne kaikki jotka muilla ajoi oli aivan juntteja. Ja nauroi kaverille miksi tollasen paskan ostit kun tuli vaikka jotain makeeta uutta audia innoissaan esittelemään. Nyt sitä tajuaa jälkeenpäin, ja kauan aikaa jo sitten, että ainut saatanan juntti ketä oli. Niin olin minä itse. Ja miten helpoksi ja mukavaksi se elämä autoilun osalta menikään kun pääsi siitä iästä ohi ja yli ettei tarvitse enää vannoa kuin mielisairas jonkun yhden automerkin nimeen. Ja tajusi miten helvetisti maailmassa on kaikkia siistejä autoja mitä voi haaveilla ja kuolata. Ja ostaa ja ajaa sillä millä haluaa merkkiin katsomatta.

Tai sitten ihmiset vain ottavat liian tosissaan autoihmisten huumoriksi tarkoitetut heitot. Kyllä sitä on tullut omaa auto merkkiä "kehuttua" muiden auto ihmisten seurassa ihan vain pilke silmäkulmassa. On hauska ja mielenkiintoista nähdä minkälaista huumori mallista takaisin heittoa saa sillä kertaa. Joskus tulee jotain todella omaperäistä ja uuttakin, jolle saa sitten nauraa. Enimmäkseen kyllä niitä perus klassikoita.

Kyllä se on pitkälti autoilija kulttuuri maailman huumoria kehua omaa merkkiä yli kaiken, mutta jos joku haluaa ottaa tosissaan ja repiä pelihousunsa niin eikun vain. Ihan perus kahvipöytä keskustelua autoihmisten välillä, mitä ei ainakaan minun mielestä pitäisi ottaa vakavasti vaan vitsillä, kuten se usein on tarkoitettu.

Varmaan niitäkin yksittäisiä mahtuu joukkoon, jotka ovat ihan tossissaan naama punaisena ja oikeasti vihaisena vääntämässä jos jollain on yhtään mitään huonoa sanottaavaa jostain merkistä. Tämä ryhmä kuitenkin todella pieni vähemmistö. Ei ainakaan itselle kovin montaa tosikkoa tullut tuon suhteen vastaan.

Eihän Vatasta voi vihata vaikka yrittäisi kun on niin lepposan oloinen.😁 Vielä nyt kun vaihtanut parturi/kampaaja audin oikeaan autoon. Lambo kyllä tietysti oikeasta autosta meni jo.

Oon aika pitkään ollu audi-miehiä (sitä ennen uskollinen bemaripoju), mut on kyl hieno mersu. Voisin jopa sanoa olevani hieman kateellinen!

edit: toi rahoituskeskustelu käytiin vissiin jo kertaalleen tässä ketjussa :sneaky:

Oonko mä ainoa jonka mielestä noi "kato, oot vihdoin ostanu kunnon auton!"- kommentit on ihan vitun juntteja? :D

Ja ei, ei ole omaa lehmää ojassa.
No se on vähän sellainen kommentti jonka voisi jättää kirjoittamatta mutta jos joku niin kirjoittaa niin en siihen jaksa kuitenkaan reagoida koska no, niin.. Sanoma aika vähissä siinä viestissä :) Mersu on hyvä merkki ja niin on kaikki muutkin.

Vatsku osti auton, mutta auton omistaa rahoitusyhtiö ? Eli vatsku ei ostanut, vaan siirtyi auton haltijaksi, ei omistajaksi. Toki ymmärrän, että tämän hintaluokan auto kannattaa ottaa rahoituksella, kuin sitoa koko summaa pääomana heti kiinni.

Tämä myös sellainen perus kommentti kun ei oikeen muuta keksitä, mutta se on jonkun aina tuotava esille. Mielestäni se on kyllä edelleen ostamista olipa cash/rahoutus, olen tehnyt sitovan sopimuksen jossa lupaudun maksamaan ajoneuvo kokonaisuudessaan ja korot päälle. Ostaminen vaan tapahtuu rahoitusyhtiön avustamana. Käteisellä ostaminen ei olisi ollut mikään ongelma, mutta se olisi ollut tyhmintä pitkään aikaan. Sitoa pääomaa tappiota tuottavaan kohteeseen kun rahan voin laittaa kasvamaan liiketoimintaan.

Vatsku osti auton, mutta auton omistaa rahoitusyhtiö ? Eli vatsku ei ostanut, vaan siirtyi auton haltijaksi, ei omistajaksi. Toki ymmärrän, että tämän hintaluokan auto kannattaa ottaa rahoituksella, kuin sitoa koko summaa pääomana heti kiinni.

Typerintä ininää mitä saa aina kuulla siltä 30v vanhan corollan omistajilta. Millähän prosentilla kuvittelet että ihmiset ostaa uusia autoja täysin omalla rahalla? ehkä 1%? 0,5%? Tiedoksesi jos autoihin ei rahoitusta tarjottais olis meidän tiet täynnä ikivanhoja surmanloukkuja ja autokanta ois murto-osa siitä mitä normaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom