PTVGYM Jooel Vatanen

Komea asunto. Tuskin itse ostaisin isompaa, vaikka rahaa olisi mielin määrin. Nuo autotallit , kun olisi vielä lämpimät. Siinä olisi kaikki mitä asunnolta itse vaatisin. Kyse siis unelma kämpästä.

Hieno asunto. Jos unelma-asunnosta puhutaan niin kyllä lämpimiä autotalleja tärkeämpi olisi mielestäni edes pieni suojaisa oma piha, jossa voisi ottaa kesäsin aurinkoa, grillailla tai pelata vaikka sulkista yms. Nykyään on runsaasti hienoja omakotitaloja, joissa ei ole omaa pihaa ollenkaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hieno asunto. Jos unelma-asunnosta puhutaan niin kyllä lämpimiä autotalleja tärkeämpi olisi mielestäni edes pieni suojaisa oma piha, jossa voisi ottaa kesäsin aurinkoa, grillailla tai pelata vaikka sulkista yms. Nykyään on runsaasti hienoja omakotitaloja, joissa ei ole omaa pihaa ollenkaan.
Itse en voisi kuvitellakaan asuvani että naapuri olisi ihan vieressä, kun omakotitalosta puhutaan.
Onneks asun maalla ja lähin naapuri noin kilsan päässä.

Ja tämä oli vain oma mielipide
 
Syystäkin kun muiden mielipide on se, että kuka haluaa asua jossain metsässä jossa ei ole mitään.
Nimenomaan kun ei ole mitään, varsinkaan hälinää. Arkisin kun töiden puolesta tulee ihmisten ilmoilla oltua ihan liiaksi asti niin vapaa-aika on parasta viettää rauhallisuudessa.

Toiset toki tarvii ympärilleen paljon ihmisiä ja hälinää sekä sen kaupan alle kilsan päähän
 
Toiset toki tarvii ympärilleen paljon ihmisiä ja hälinää sekä sen kaupan alle kilsan päähän
Mitä Suomea katsoo ja syrjäseutujen hinnoittelua, niin suurin osa tarttee ne palvelut. Mutta siinä ei tottakai mitään väärää ole jos itse halua asua syrjemmällä.
 
Mitä Suomea katsoo ja syrjäseutujen hinnoittelua, niin suurin osa tarttee ne palvelut. Mutta siinä ei tottakai mitään väärää ole jos itse halua asua syrjemmällä.


Ei ole ei, jos on valmis maksamaan rahalliset seuraukset. Nyt Kepu on hallituksessa sementoidakseen maantieteellisen tulonsiirron kolmesta kaupungista maaseutupitäjiin. Ainoa syy, miksi Kepu on hallituksessa siis. Eli ottaa helsinkiläisen Sari-sairaanhoitajan selkänahasta massit kainuulaisen Timo pätkätyöläisen maaseutuelämäntavan ylläpitoon. Samaan aikaan vasemmisto ajaa sosiaalisia tulonsiirtoja hallituksessa. Maantieteelliset maakuntatulonsiirtomallit ovat kauaskantoisempia ja kalliimpia. Niiden alasajo maksaa helvetisti, jos joskus saadaan rationaalinen hallitus
 
Ei ole ei, jos on valmis maksamaan rahalliset seuraukset. Nyt Kepu on hallituksessa sementoidakseen maantieteellisen tulonsiirron kolmesta kaupungista maaseutupitäjiin. Ainoa syy, miksi Kepu on hallituksessa siis. Eli ottaa helsinkiläisen Sari-sairaanhoitajan selkänahasta massit kainuulaisen Timo pätkätyöläisen maaseutuelämäntavan ylläpitoon. Samaan aikaan vasemmisto ajaa sosiaalisia tulonsiirtoja hallituksessa. Maantieteelliset maakuntatulonsiirtomallit ovat kauaskantoisempia ja kalliimpia. Niiden alasajo maksaa helvetisti, jos joskus saadaan rationaalinen hallitus
Eli kaikki syrjemmässä asuvat ovat pätkätyöläisiä joiden elämisen rahoittaa kehä 3 sisällä asuvat? Ja siellähän ei ole yhtään sosiaaliturvaa hyväksikäyttävää porukkaa vaan kaikki nistitkin on Lapissa?
 
Eli kaikki syrjemmässä asuvat ovat pätkätyöläisiä joiden elämisen rahoittaa kehä 3 sisällä asuvat? Ja siellähän ei ole yhtään sosiaaliturvaa hyväksikäyttävää porukkaa vaan kaikki nistitkin on Lapissa?

Ei vaan ei ole halua muuttaa kotiseutupitäjästä sellaiselle maantieteeliselle alueelle, että voisi kustantaa oman elämisensä. Ts jos haluat asua maalla, maksa siitä sen mukaisesti äläkä oleta, ett Sari sairaanhoitaja Helsingistä supporttaa elämäntyyliä Kainuussa. Tämä oli pointti. Ei se, millaista porukkaa muuten missäkin asuu.

Helsingillä on ”varaa” nisteihinsä ja rahoittaa myös maaseutujen nistien hoidon.
 
Ei vaan ei ole halua muuttaa kotiseutupitäjästä sellaiselle maantieteeliselle alueelle, että voisi kustantaa oman elämisensä. Ts jos haluat asua maalla, maksa siitä sen mukaisesti äläkä oleta, ett Sari sairaanhoitaja Helsingistä supporttaa elämäntyyliä Kainuussa. Tämä oli pointti. Ei se, millaista porukkaa muuten missäkin asuu.

Helsingillä on ”varaa” nisteihinsä ja rahoittaa myös maaseutujen nistien hoidon.
Ymmärränkö mä nyt oikein et sun mielestä pääkaupunkiseutulaiset elättää maalla asuvat? Mihin tämä laskelma perustuu? Kaikki kuitenkin maksavat veroja asuinkunnastaan riippumatta millä sitten koko maata pyöritetään ja nistit ja muut ei niin hyväosaiset elätetään.
Vai maksatteko te hesalaiset jotain landeveroa myös?
Mä olen koko ikäni maalla asunut ja ilman tukia hengissä pysynyt ja omakotitalon omistan ilman yhteiskunnan tukia. Ja moni muukin tuntemani .
 
Ei vaan ei ole halua muuttaa kotiseutupitäjästä sellaiselle maantieteeliselle alueelle, että voisi kustantaa oman elämisensä. Ts jos haluat asua maalla, maksa siitä sen mukaisesti äläkä oleta, ett Sari sairaanhoitaja Helsingistä supporttaa elämäntyyliä Kainuussa. Tämä oli pointti. Ei se, millaista porukkaa muuten missäkin asuu.

Helsingillä on ”varaa” nisteihinsä ja rahoittaa myös maaseutujen nistien hoidon.
No eiköhän syrjäseuduilla asuvilla ole vara maksaa se asuminen kun se ei siellä kallista ole 😁

Mä en jatka enempää kun en tiedä tarkempia faktoja että missä päin Suomea on suhteessa väkilukuun eniten sosiaaliturvaa hyväksikäyttäviä
 
Ymmärränkö mä nyt oikein et sun mielestä pääkaupunkiseutulaiset elättää maalla asuvat? Mihin tämä laskelma perustuu?
screenshot-2019-01-08-at-11-50-40-560x300.png

Siltähän tuo näyttää.
 
Muistakaa nyt rakkaat pakkotoistolaiset mistä ne elintarvikkeet tulee kaupunkeihin. Ilman maaseutulaisia meillä kaupunkilaisilla voisi olla ruoka niukassa. Maaseutu elättää meitä, ei me niitä. Nyt jos joku sanoo että "Ruoka tulee ulkomailta, eikä maaseudulta" niin, en edes vastaa.
 
Todetaan nyt sen verran, että Suomen vientituloista tule edelleen huomattava osa metsäteollisuuden tuotteista ja niitä metsiä on Kainuussa paljon enemmän kuin Helsingissä. Myös muita teollisuuslaitoksia (metalli, kemia,elektroniikka) löytyy pilvin pimein ympäri Suomea ja varsinkin pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.
Helsinki on monessa mielessä oma lukunsa. Kalliolaisen siivouskomeron hinnalla saa hulppean omakotitalon maaseudulta. Mutta kuka mitäkin arvostaa ja mitä niihin palveluihin tulee, niin monet niistä on aikaa sitten lopetettu maaseudulta eli ei ole mitään sellaista kustannettavaa kuin luullaan. Autolla onneksi pääsee ja Suomessa on hyvät tieverkot. Eikä siellä Helsingissä ole pakko asua jos ahdistaa. Töihinkin pääsee nopeasti rautatietä tai kolmostietä pitkin.
Toki tarkkana saa olla nykyään mistä asunnon ostaa ts. jos miettii sen jälleenmyyntiarvoa. Porvoosta en tiedä, mutta lienee vielä kasvava kaupunki?
 
Ymmärränkö mä nyt oikein et sun mielestä pääkaupunkiseutulaiset elättää maalla asuvat? Mihin tämä laskelma perustuu? Kaikki kuitenkin maksavat veroja asuinkunnastaan riippumatta millä sitten koko maata pyöritetään ja nistit ja muut ei niin hyväosaiset elätetään.
Vai maksatteko te hesalaiset jotain landeveroa myös?
Mä olen koko ikäni maalla asunut ja ilman tukia hengissä pysynyt ja omakotitalon omistan ilman yhteiskunnan tukia. Ja moni muukin tuntemani .

Joo maksetaan landeveroa. Sen nimi on ”valtionosuudet kunnille”, joka on valtion budjetista muistaakseni noin 8 miljardia euroa 50 miljardin euron valtionbudjetista. Se on siis helsinkiläisten ja muutaman muun kaupungin maksama subventio siitä, että esimerkiksi sinä voit asua landella. Tästä olen muutaman kerran keslustellut ja aina se on ihmisille yllätys. Ja mulla ei ole tässä mitään tunteita mukana enkä syytä ketään. Tämä on vain fakta. Jos muuttaisit Helsinkiin, se olisi halvempaa minulle :)

Kepu on siis tämän asian takia hallituksessa, että valtionosuuksia kunnille kasvatettaisiin jatkossa enemmän eli helsinkiläisen sari sairaanhoitajan selkää ruoskitaan
 
Helsinkihän kansainvälistyy kovaa tahtia. Jos en nyt väärin ulkoa muista, niin 25% peruskoululaisista Helsingin alueella ei ole suomalaista syntyperää. Ja kun taustoja katsoo, niin pian täällä kukaan ei elätä ketään.
 
Ja kalliimmaksi se tulisi muuttaa Helsinkiin työttömäksi nistiksi kalliimmalla asumaan. Eli ainoastaan siinä tapauksessa tulisi halvemmaksi, jos työtön muuttaisi Helsinkiin ja saisi töitä.
 
Back
Ylös Bottom