PTVGYM Jooel Vatanen

Olen monesti kuullut että potentiaaliset asiakkaat eivät tule meille sen takia kun luulevat että meillä joutuu treenatessa vain jonottamaan laitteisiin.

Olen itse vaihtanut ruuhkaiselta salilta hieman tasoltaan huonompaan, mutta väljempään saliin. Kaiken maailman hilavitkuttimia ei tietysti ole lähellekkään sitä määrää, kuin aikaisemmalla salilla, mutta toisaalta peruslaitteisiin ei tarvitse jonottaa juurikaan. Mun mielestä salien pitäisi ensisijaisesti panostaa peruslaitteisiin, riittävästi power-rackeja, penkkejä, taljoja yms., kuin niihin sadan variaation rintalaitteisiin. Jos ruuhkaisella salilla on yksi power-rack ja smith niin voi olla, että lennosta joutuu koko treenin suunnittelemaan uusiksi salille tullessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaatko Turrikka sanoa, onko näiden aamupäiväkorttien ostajien profiili jotenkin erilainen kuin normaalikorttien ostajilla? Siis enemmän eläkeläisiä, enemmän naisia tms.? Mietin että vaikuttaako tähän myös se, että vetääkö se salille sellaista väkeä, joka ei ole PTV Gymin toiminnan ytimenä.

Verrokkina vaikka Zumba. Epäilemässä PTV Gymillä olisi mahdollista vetää zumbatunteja taloudellisesti kannattavasti. Mutta on varmaan selvää, että tämä vaikuttaisi salin imagoon ja jollain aikavälillä tekisi siitä vähemmän houkuttelevan niille ihmisille, jotka on se homman varsinainen pihvi.

Osaatko Turrikka sanoa, onko näiden aamupäiväkorttien ostajien profiili jotenkin erilainen kuin normaalikorttien ostajilla? Siis enemmän eläkeläisiä, enemmän naisia tms.? Mietin että vaikuttaako tähän myös se, että vetääkö se salille sellaista väkeä, joka ei ole PTV Gymin toiminnan ytimenä.

Verrokkina vaikka Zumba. Epäilemässä PTV Gymillä olisi mahdollista vetää zumbatunteja taloudellisesti kannattavasti. Mutta on varmaan selvää, että tämä vaikuttaisi salin imagoon ja jollain aikavälillä tekisi siitä vähemmän houkuttelevan niille ihmisille, jotka on se homman varsinainen pihvi.

Aika laidasta laitaan ovat päiväkorttilaisetkin. En mä välttämättä usko että sellainen kortti mitenkään lisäarvoa toisi ptvgymeille mutta meillä on tälläiseen päädytty, yhteny syynä myös se että kilpailijallakin on päiväkortti myynnissä. Lähinnä toin vaan oman näkemyksen tuosta kun sanottiin ettei saleilla voi käydä "liikaa" väkeä.

Olen itse vaihtanut ruuhkaiselta salilta hieman tasoltaan huonompaan, mutta väljempään saliin. Kaiken maailman hilavitkuttimia ei tietysti ole lähellekkään sitä määrää, kuin aikaisemmalla salilla, mutta toisaalta peruslaitteisiin ei tarvitse jonottaa juurikaan. Mun mielestä salien pitäisi ensisijaisesti panostaa peruslaitteisiin, riittävästi power-rackeja, penkkejä, taljoja yms., kuin niihin sadan variaation rintalaitteisiin. Jos ruuhkaisella salilla on yksi power-rack ja smith niin voi olla, että lennosta joutuu koko treenin suunnittelemaan uusiksi salille tullessa.

Kyllä kaikki lähtee perusvehkeistä ja vapaista painoista. Reissussa käynyt monella salilla ja aina pistää vähän ihmetyttämään ns. vapaapaino alueet kun on esim yksi kyykkyräkki ja käsipaino alueella on kaksi säädettävää vinopenkkiä wtf? Monesti löytyy vain yksi ylätalja ja yksi ristikkäistalja. Meillä on tosi aktiivista väkeä asiakkaina, ilman neljää kyykkypaikkaa ja useaa taljaa ei ruuhka-aikana tulis treenaamisesta mitään. Taljoja meillä on ristikkäistaljan lisäksi 5kpl + ylä- ja alataljat.

Itse tykkään treenata salilla missä käy muitakin, sitä jotenkin itsekkin suoriutuu hieman paremmin kun moni muukin vääntää rautaa ihan tosissaan.

Pitäjänmäen ptvgym täytyy käydä vielä katsastamassa.

Hienoa kuulla, että jollain salilla ihan oikeasti on joskus ahdastakin. Harvemmin olen itsekään ruuhkiin törmännyt. Riippuu tietysti paljon paikkakunnan kilpailutilanteestakin. Itse olen käynyt vakituiseen vain isoilla saleilla, tyyliin 800 neliöö ja yli. Täällä päin suurin taitaa olla jotain 1300 neliötä. Huhupuheiden mukaan, itse en ole käynyt, ruuhkaa on paikallisella fit 24/7.lla. Penkkipaikkoja tulisi olla esim. kolme, niin harvemmin tarvii paljoa odotella. Penkkitelineetkin on niitä halvimpia hankkia. Todellista kävijämäärää on vaikea ulkopuolisen arvioida nykyisten 24/7 korttien aikana, porukkaa käy hissuksiin pitkin vuorokautta, näin, imo, omalla salilla. Mutta joo, pakko on olla paljon niitä "haamukävijöitä", ihmisiä joilla on kortti mutta eivät sitä käytä.

Koska "Turrikka", lienet yksityisyrittäjä, niin missä menee mielestäsi kuukausikortin minimihinta? Yksityisiä kun olen täällä katsellut, niin kaikilla se liikkuu siinä 40-50 egen välillä. Muissa korteissa( 10-kortti, 3, kk, 6 kk), on enemmän vaihtelua. Kävijämäärät vaihtelevat myös vuodenajan mukaan ja monellahan on kesätarjouksia. Eläkeläiset, opiskelijat, työttömät saavat korttinsa usein halvemmalla ilman aikarajoituksia. Miksi muuten jotkut hinnoittelevat kertamaksun niin korkeaksi. Toiset taas antavat ensimmäisen kerran jopa ilmaiseksi.

Hienoa kuulla, että jollain salilla ihan oikeasti on joskus ahdastakin. Harvemmin olen itsekään ruuhkiin törmännyt. Riippuu tietysti paljon paikkakunnan kilpailutilanteestakin. Itse olen käynyt vakituiseen vain isoilla saleilla, tyyliin 800 neliöö ja yli. Täällä päin suurin taitaa olla jotain 1300 neliötä. Huhupuheiden mukaan, itse en ole käynyt, ruuhkaa on paikallisella fit 24/7.lla. Penkkipaikkoja tulisi olla esim. kolme, niin harvemmin tarvii paljoa odotella. Penkkitelineetkin on niitä halvimpia hankkia. Todellista kävijämäärää on vaikea ulkopuolisen arvioida nykyisten 24/7 korttien aikana, porukkaa käy hissuksiin pitkin vuorokautta, näin, imo, omalla salilla. Mutta joo, pakko on olla paljon niitä "haamukävijöitä", ihmisiä joilla on kortti mutta eivät sitä käytä.

Koska "Turrikka", lienet yksityisyrittäjä, niin missä menee mielestäsi kuukausikortin minimihinta? Yksityisiä kun olen täällä katsellut, niin kaikilla se liikkuu siinä 40-50 egen välillä. Muissa korteissa( 10-kortti, 3, kk, 6 kk), on enemmän vaihtelua. Kävijämäärät vaihtelevat myös vuodenajan mukaan ja monellahan on kesätarjouksia. Eläkeläiset, opiskelijat, työttömät saavat korttinsa usein halvemmalla ilman aikarajoituksia. Miksi muuten jotkut hinnoittelevat kertamaksun niin korkeaksi. Toiset taas antavat ensimmäisen kerran jopa ilmaiseksi.

Kyl mun mielestä se kusiraja menee 39€ kuukausikortissa, sanoisin että enemmänkin täytyisi saada. Jos pitäisi halpaketjujen hinnalla myydä täytyisi potentiaalinen asiakasvolyymi olla viisin kertainen nykyiseen nähden.

Itseä ainakin henkilökohtasesti vituttaa reenata PTVgymillä pitskussa siinä 18-19 aikaa.. ei vaa kiiinosta siihen rysään mennä treenaamaan arkisin :)

Tossa salilla missä ite käyn on kanssa aamupäivä kortti erikseen. Juurikin 5-15 välille. Noilla korteilla melkoinen ero hinnassa, liekkö koitetaan pikkusalille saada enemmän sakkia tuonne "ei niin yleiselle" ajalle..

Mulle sopinut aina hyvin tuo 5-15 kortti, kun omat työt loppuu 12 aikaan ja siitä suoraan salille. Tuo sali on todella pieni, 1 penkki paikka, 1 kyykkyhäkki, 1 Smith ja Prässi jne. En ole ikinä tuossa klo 15 aikaan mennyt edes tuonne, kun kuuleman mukaan melko täysi. Siihen päälle lisätään joku vanhusten jumppa klo 17, niin varmasti on ahdasta.

Minä pyöritän salia pienellä n.11 000 asukkaan paikkakunnalla ja me myymme myös aamu/päiväkorttia 05.00-15.00 aikavälille edullisempaan hintaan nimenomaan sen takia että saisimme tasattua/vähennettyä kävijöitä ruuhka ajalta. Loka-maaliskuu välillä lähes joka arki ilta 17-19.30 meillä on sisällä 20-30hlö ja tuo 30hlö on jo sellainen määrä että 450m2 salilla sitä voi sanoa jo ruuhkaksi. 30hlö oli viime talvena jo ihan viikottaista. Olen monesti kuullut että potentiaaliset asiakkaat eivät tule meille sen takia kun luulevat että meillä joutuu treenatessa vain jonottamaan laitteisiin. Täytyis varmaan rakentaa joku pressuhalli parkkipaikalle ettei ihmiset näe paljonko meillä on autoja pihassa, ruuhka-aikaan kun vielä on suosittu ryhmäliikuntatunti menossa saattaa autojakin olla pihassa reilu 30kpl. Eli voi ne suuret asiakasmäärät olla "ongelma" salille.

Alalla on paljon saleja missä on todella kallis kalusto ja perustettaessa tehty isot viimeisen päälle remontit sit siellä on ruuhka-aikaankin meidän mittapuulla hiljaista, millä ne yrittäjät elää? Vai onko niillä sit vaan hyvät myyjät tekemässä vuoden sopparia asiakkaille ketkä siellä ei koskaan käy.

Täytyy kyllä Vataselle hattua nostaa salibisneksistä.

Harvassa on ruuhkaiset salit kun tarjontaa on niin valtavan paljon. Hieno homma kun sulla riittää porukkaa. Mikä paikkakunta, mietin olenko mahdollisesti käynyt sun salilla? Ja onko aamukortit vähentäneet ruuhkaa illasta? Kun suurin osa ilta-treenaajista käy töissä ja tulevat töiden jälkeen treenaamaan..

Minkähän takia Vatasella on rajoitetut jäsennmäärät salilla, kun yhdelläkään salilla ei ole LIIKAA porukkaa IKINÄ, vaikka myisi rajattomasti kortteja. On se Vatanen höpsö.

Fakta on se, että aamukorteille on usein paikkansa sekä yrittäjän, että asiakkaan näkökulmasta. Ei niitä muuten noin monilla saleilla myytäisi.

Kukaan ei ole vinkunut, että tarvitsee PTV:lle aamukortin, custom garage nyt vain päätti niin. Ainoastaan yksi esitti asiallisesti kysymyksen onko tälläisiä saatavilla.
Oletko satavarma että siellä on rajoitettu määrä kortteja myynnissä vai onko se mahdollisesti markkinointikikka kun salia ollaan avaamassa.. ;) oon kymmenen treeniä vetänyt ptv:llä ja tosi paljon ollut tilaa joka kerta ja hyvä niin.
En ole väittänytkään että tarvitsee juuri vatasen salille aamukortin, vaan aamukortin ylipäätään. Kyllä niitä tuolla on jos jaksat selata viestejä.

Harvassa on ruuhkaiset salit kun tarjontaa on niin valtavan paljon. Hieno homma kun sulla riittää porukkaa. Mikä paikkakunta, mietin olenko mahdollisesti käynyt sun salilla? Ja onko aamukortit vähentäneet ruuhkaa illasta? Kun suurin osa ilta-treenaajista käy töissä ja tulevat töiden jälkeen treenaamaan..

Hämeenkyrössä täs tampereen pohjoispuolella. Kyllä se on jonkin verran vaikuttanut vähentäen mutta ollaan oltu vasta melkein kaks vuotta auki ja myynti kasvoi koko talven niin oikeastaan samaa tahtia kun päiväkorttia meni tuli lisää treenaajia ruuhka-aikaan.

Aktiivitreenaajien salilla on mun mielestä oikein positiivinen juttu tuo rajoitettu jäsen määrä jos esim salilla millä on 500 jäsenyyttä rajana myytäisiinkin reilusti yli esim 700 niin kyllä siellä piru vie ahdasta on ja pahimmassa tapauksessa paikka saa sellaisen ruuhkarysän maineen mitä on sit vitun vaikea saada korjattua. Vuoden saattais pyöriä sillä isolla asiakasmäärällä jonka jälkeen alkais porukkaa tippua pois ja uusia vaikea saada maineen takia.

Kyllä nuo jäsenmäärä rajoitukset on ihan paikallaan joissain tapauksissa. Suurin osa käy kuitenkin siinä klo. 16-19 aikaan salilla, niin on se kivempi kun ei tarvi joka laitteeseen jonottaa. Omalle salille ei ainakaa huvita mennä ruuhka-aikaan treenaamaan kun on aivan tukossa sillon.

Aamusaleilla ja aamupäivän aikaan saleilla käyvät yleisesti käytännössä treenaamassa joitakin poikkeuksia lukuunottamatta vain eläkeläiset ja siimat joiden tapauksessa on käytännössä ihan yksi ja vitun sama onko sali hc sali vai jokin kylpylän pieni fittness center muutamalla kuppaisella laitteella kun teenipainot ja ulkoinen habitus näillä janttereilla on jokatapauksessa vuodesta toiseen yleisesti täysin sama. Jos kuntosaliyritys tuottaa riittävästi voittoa ilman erillistä panostamista aikaisiin vuoroihin niin ei siinä vain ole vähäisintäkään järkeä muutaman narun takia alkaa enemmän paukkuja lyömään salinpyörittämiseen.

Voisin kuvitella, että näillä HC saleilla jengi vähemmän vaan ostaa jäsenyyksiä ja jättää kuitenkin käymättä. Monella perussalilla ei todellakaan riittäisi tila jos kaikki tai edes suuri osa jäsenistä kävisi säännöllisesti salilla. Ymmärrän rajoituksen siis. (y)

Aamusaleilla ja aamupäivän aikaan saleilla käyvät yleisesti käytännössä treenaamassa joitakin poikkeuksia lukuunottamatta vain eläkeläiset ja siimat joiden tapauksessa on käytännössä ihan yksi ja vitun sama onko sali hc sali vai jokin kylpylän pieni fittness center muutamalla kuppaisella laitteella kun teenipainot ja ulkoinen habitus näillä janttereilla on jokatapauksessa vuodesta toiseen yleisesti täysin sama. Jos kuntosaliyritys tuottaa riittävästi voittoa ilman erillistä panostamista aikaisiin vuoroihin niin ei siinä vain ole vähäisintäkään järkeä muutaman narun takia alkaa enemmän paukkuja lyömään salinpyörittämiseen.
Luulisi että siellä olisi aamupäivisin salin pukkarin naulakko täynnä gaspin pilottia ja sadoilla vetoketjuilla varustettuja farkkuja kun kaikki sikaniskat, jotka yöt kukkuvat anniskeluravintoloiden ovilla, ovat treenaamassa.

Luulisi että siellä olisi aamupäivisin salin pukkarin naulakko täynnä gaspin pilottia ja sadoilla vetoketjuilla varustettuja farkkuja kun kaikki sikaniskat, jotka yöt kukkuvat anniskeluravintoloiden ovilla, ovat treenaamassa.
Provo kai tämä mut ois silti interesting jos vetäsisit tän analyysin jollekin ovella .. ja eiköhän se päivä ole pulkassa pidemmän yövuoron jälkee. Varmaa joku tehdastyöläinenkään valvoo aamupäivään yövuorosta et vois käydä treenaa samoil silmil.. sattuu päähän jo pelkkä ajatuskin. oikeesti toi on paskaa settii provoksiki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom