PTVGYM Jooel Vatanen

Mihin laitat rajan kritiikissä? 50 tuhanteen viestiin? 100 tuhanteen? Rikollisiin väitteisiin? Mihin? Miksi se joka ikinen kerta on niin, että kritiikin kohde ei kestä sitä ja tätä? Oletko koskaan miettinyt. että se voisi olla toisinpäin, se kritiikin jakaja ei kestä kohdettaan?

Jos luit edellisen viestini ajatukselle, niin sanoin myös näin : palautteen voi myös antaa asiallisesti. Sillä tarkoitan nimenomaan sitä ettei mennä asiattomuuksiin, väitetä jotain mikä ei ole totta tai mennä turhaa henkilökohtaisuuksiin. Sekin voi toki olla, että kritiikin jakajat eivät kestä kohdettaan. Mutta väitätkö että kaikki kritiikki on aina turhaa ja kritisointi johtuu vain siittä, että ei kestä kritiikin kohdetta? Minä en usko. Minä myös kirtisoin, mutta otan myös kritiikkiä vastaan. Niin elämässä tai vaikkapa työelämässä. Itse koen että kritiikin kautta kehittyy parhaiten. Ei pelkästään kehumalla kehity. Et sinäkään.

On jotenkin kummallista kuvitella, että aina pitäisi vain saada kehuja ja kaikkien pitäisi taputtaa sinua olalle. Ei se oikeassa elämässäkään mene sillä tavalla ja eikä se mene niin missään muuallakaan keskustelupalstalla. Miksi sen pitäisi edes mennä sillä tavalla? Mitä hyötyä on pitää keskustelupalstaa, jos kaikkien pitäisi olla jokaisesta asiasta samaa mieltä tai ettei asiallista kritiikkiä saa antaa? Edelleenkin : jos haluat julkisuutta, seuraajia ja jonkunlaisen maineen, niin on aika lapsenuskoista ajatella kaikkien pitävän sinusta. Minun mielestäni asioihin pitää aina suhtautua järkevällä kriittisyydellä.

Miksi kriittisyys ja palautteen antaminen sitten tekee jostakin ihmisestä "vihaajan"? Tai joskus kuulee puolustuksena "tämä kirjoittaja on vain kateellinen". Ei varmasti kaikki kritisoijat tai palautteen antajat ole kateellisia toisen elämästä tai menestyksestä. Niillä keskustelupalstoilla missä minä kirjoittelen, niin kritiikkiä annetaan paljon enemmän kuin täällä. Erinlaiset mielipiteet herättää keskustelua ja se on minun mielestäni erittäin hienoa asia. Edelleenkin : voit hyvin tehdä sellaisen keskustelupalstan jossa kaikki on samaa mieltä, sensuroida viestit ja julkaista vain positiiviset viestit. Sinulla on siihen oikeus.

Mitä sanoit minun viestihistoriastani, niin voi hyvin olla että olen kriittisesti vastannut muutamaan ketjuun. Se ei kuitenkaan minusta tee negatiivista ihmistä tai vihaajaa ketään kohtaan. Ja jos en kestäisi esim. sinun kritiikkiä, niin en tällä hetkellä vastaisi sinun viestiisi. Sinulla on täysi oikeus omaan mielipiteesi minusta tai kenestä tahansa. Ei se minulta vie yöunia tai en ala lainaaman jokaista viestiäsi tästä lähtien. Osasta asioista saatan olla sinun kanssa samaa mieltä ja osasta en. Niin se vain menee.

Eli asiallinen kritiikki on minun mielestäni aina tervetullutta. On täysin eriasia keksiä toisesta ihmisestä valheellisia väittämiä kuin kritisoida asiaa minkä toinen ihminen on tehnyt. Ja edelleen : kritiikin voi antaa asiallisesti ja rakentavasti. Mutta tämä minun osaltani tässä. Saat olla vapaasti minun kanssani erimieltä ja se ei minua haittaa. Varmasti moni muukin on minun kanssani erimieltä tästä asiata ja hyvä niin.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On jotenkin kummallista kuvitella, että aina pitäisi vain saada kehuja ja kaikkien pitäisi taputtaa sinua olalle
Ja missä vaiheessa näin on KUKAAN koskaan sanonut? Nyt sä oikeasti hoet niitä epätotuuksia ja jos sun "kritiikki" perustuu niihin iänikuisiin vääriin oletuksiin, niin kannattaa tarkistaa ihan se sisälukutaito.

Jos sä lähdet kritisoimaan, niin siihen saattaa kohde vastata, kuten minä nyt kritisoin kirjoitustasi. Ei se ole mitenkään kummallista, mutta joka ikinen kerta muistetaan mainita ettei kritiikkiä saa antaa antaen sitä parhaillaan.

Ja missä vaiheessa näin on KUKAAN koskaan sanonut? Nyt sä oikeasti hoet niitä epätotuuksia ja jos sun "kritiikki" perustuu niihin iänikuisiin vääriin oletuksiin, niin kannattaa tarkistaa ihan se sisälukutaito.

Jos sä lähdet kritisoimaan, niin siihen saattaa kohde vastata, kuten minä nyt kritisoin kirjoitustasi. Ei se ole mitenkään kummallista, mutta joka ikinen kerta muistetaan mainita ettei kritiikkiä saa antaa antaen sitä parhaillaan.

Ei minua pelota, vaikka kohde vastaakin minulle. Mutta kiitos omasta mielipiteestäsi. Näemme asian eritavalla ja se ei varmasti muutu, vaikka hakkaamme näitä viestejä seuraavan vuorokauden putkeen. Elämää on kuitenkin tämän keskustelupalstan ulkopuolellakin varmasti molemmilla. Nyt on aika siirtyä niiden juttujen pariin.

Asiasta viidenteen, Vatasen videota katsellessa osui silmään, että ilmeisesti kokonainen kerros talosta on gymille osioitu. Sinne siis on tulossa ainakin kelkkarata, mut mites sen säkin kanssa? ;)

Näemme asian eritavalla ja se ei varmasti muutu,
No ei muutu ennenkuin itse olet vuosia omalla naamalla netissä ja teet materiaalia sinne. Sitten ehkä saatat, siis saatat ymmärtää että kritiikki on vain mielipide, ei mitään muuta. Ja niitä mielipiteitä on hurjasti, ei ne ole vääriä eikä oikeita, ne on mielipiteitä. Mutta valitettavasti osa pitää sitä mielipidettään ainoana oikeana totuutena.

Esim jos me nyt sun viestihistoriaa katsotaan tosiaankin, niin ei sulla kamalasti mitään positiivista sanottavaa ole kertaakaan ollut, joten mä haluaisin vain tietää mistä kumpuaa väite, että pitäisi vain taputella selkään?

No ei muutu ennenkuin itse olet vuosia omalla naamalla netissä ja teet materiaalia sinne. Sitten ehkä saatat, siis saatat ymmärtää että kritiikki on vain mielipide, ei mitään muuta. Ja niitä mielipiteitä on hurjasti, ei ne ole vääriä eikä oikeita, ne on mielipiteitä. Mutta valitettavasti osa pitää sitä mielipidettään ainoana oikeana totuutena.

Esim jos me nyt sun viestihistoriaa katsotaan tosiaankin, niin ei sulla kamalasti mitään positiivista sanottavaa ole kertaakaan ollut, joten mä haluaisin vain tietää mistä kumpuaa väite, että pitäisi vain taputella selkään?

En tule tekemään videoita tai päivittele somea montaa kertaa päivässä. Se ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta. Nostan toki hattua niille jotka jaksaa videoita tehdä ja päivittää somea. Pääosin esim. videoita on erittäin mukava katsoa ja esim. Vatasen videoista olen varmasti katsonut kaikki. Kuten katson myös melkein kaikki sinun tekemäsi videot youtubeen. Ja rehellisesti esim. omaan pienimuotoiseen saliharrastukseen olen saanut myös hyvin vinkkejä. Jotkut hommat on toiminut ja jotkut ei. Mutta enpä ole koskaan kritisoinut "että tuo treeni on paska, koska mulla ei se toiminut".

En jaksa sinun viestihistoriaasi alkaa katsomaan tai alkaa kommentoimaan kuinka positiivisia sinun viestisi ovat. En näe tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin. Mutta eiköhän nyt @Mike palata ketjun aiheeseen ja seurataan miten esim. Vatasen uuden salin rakentaminen etenee. Sitä varmasti mielenkiinnolla seurataan molemmat.

Anteeksi kysymykseni, mutta miten sun viesti voi olla täällä vielä jos ei mielipiteitä sallita? Josko ton saisi loppumaan, on meinaan niin lapsellinen väite joka ikinen kerta. hyvin moni "kriitikko" vois ensiksi katsoa peiliin ennenkuin kiipeää sinne kaapin päälle jeesustelemaan.

Ja kun siellä kaapin päällä sitten huudellaan sitä kritiikkiä, niin onko se nyt kiellettyä siihen vastata? Ilmeisesti on, koska kriitikko on kaiken muun yläpuolella ja aina oikeassa, ihan sama vaikka olisi kuin väärässä.

Ja kun sun lyhyttä viestihistoriaa katsoo, niin ei yhtäkään positiivista viestiä, joten miten sä edes kehtaat väittää ettei täällä saa antaa kritiikkiä?
Sattui ilmeisesti jäämään Konaalta huomaamatta tuo viesti. Tai sitten konaalla on myös muuta elämää eikä ehdi kaikkia viestejä poistamaan, mutta mitä nyt itse olen tänne kirjoitellut tänään niin kaikki viestit ollaan poistettu, noin 2-3 kappaletta, en muista tarkalleen montako kirjoitin ja todella monen muunkin viestit ollaan tästä ketjusta päivän mittaan poistettu. Että tuo on ihan paska puhetta etteikö viestejä poisteltaisi. Ja lähes kaikki viestit olivat vielä ihan asiallista keskustelua.

Kuinka antaa kritiikkiä kritiikin sietämisestä henkilölle joka ei siedä krittikkiä

Tässä ketjun nimeä kantavan henkilön tapauksessa on jo varmaan enemmän kyse siitä, kuinka omaan arviointivirheeseen suhtauduttiin, kuin siitä mitä oli tapahtunut. Sisältö poistettiin ja hyvä niin, mutta asiaan olisi kyllä mielestäni pitänyt suhtautua muutoin, kuin valittamalla miten "ilmaiseksi pitäisi teille ilmeisesti videoita tehdä". Niin Vatasen kuin Matiaksenkin kohdalla ainakin henkilökohtaisesti olen pitänyt herrojen intohimosta lajia kohtaan. Nyt alkanut molempien kohdalla videot jo tuntua enemmän ostos-tv:n katselulta, kuin siltä minkä vuoksi niitä on seurattu.

Kuinka antaa kritiikkiä kritiikin sietämisestä henkilölle joka ei siedä krittikkiä

Tässä ketjun nimeä kantavan henkilön tapauksessa on jo varmaan enemmän kyse siitä, kuinka omaan arviointivirheeseen suhtauduttiin, kuin siitä mitä oli tapahtunut. Sisältö poistettiin ja hyvä niin, mutta asiaan olisi kyllä mielestäni pitänyt suhtautua muutoin, kuin valittamalla miten "ilmaiseksi pitäisi teille ilmeisesti videoita tehdä". Niin Vatasen kuin Matiaksenkin kohdalla ainakin henkilökohtaisesti olen pitänyt herrojen intohimosta lajia kohtaan. Nyt alkanut molempien kohdalla videot jo tuntua enemmän ostos-tv:n katselulta, kuin siltä minkä vuoksi niitä on seurattu.

Aijaaha :D Linkitä mulle jokainen video jossa on millään tapaa huomiota herättävästi mainostamista. Nyt älä ala änkyttämään vaan linkitä tänne ne videot koska menit asiasta ”syyllistämään”. Sitten me jatketaan tästä keskustelua.

Voit myös listata muissa someissa tapahtuvan mainonnan niin voin niihin ottaa kantaa myös.

Just lueskelin tota Niemen ketjua ja täällä tänään rekisteröitynyt Pihviniilo jakaa krittiikkiä:hyper:

Nimimerkin takana elävä ihminen ei koskaan ymmärrä esillä olevan ihmisen näkökantaa/ajatuksia ja se on ihan täysin ymmärrettävää. Siksi vetäydyn keskusteluista yleensä hyvissä ajoin pois koska seinälle on turha puhua.

Mun puolesta täällä saa jauhaa mitä huvittaa mutta mun läsnäolo riippuu että mitä täällä jutellaan.

Vatanen on likipitäen ainoa bodiskenen heppu jonka soolo videoita tulee jossain määrin seurailtua, lähinnä siksi että varsinkin tuo saliproggis on ihan mielenkiintoista seurattavaa. Kiitos siis näistä paikoitellen jopa informatiivisista pätkistä.

Muuten tulee lurkittua muilta noita haastispätkiä, missä sattuu joku hauska tai mielenkiintoinen bodiukko vierailemaan ja suurimman osan skippaan jo ihan siitä syystä, että mulla on parempaakin käyttöä vapaa-ajalle.

Punainen lanka mulla lienee se, että sikäli kun jokin asia/henkilö/tms. ei napostele, niin mie ainakin jätän ne mediat katselematta. Ei aiheuta mielipahaa kenellekkään tuo ratkaisu. Vähän sama homma esim. musiikin kanssa, omasta mielestä paska luritus ei päädy soittoon ja yhtälailla mulla ei oo tarvetta asiasta sen enempää kommentoida tai perustella. Heleppoa, simppeliä ja ei vie kenekään aikaa tai vaivaa.

Mistä kumpuaa tuo sisällöntuottajan ”hyväntekeväisyys”. Otetaan nyt esimerkkinä ketjun Vatanen ja foorumin Mike. Molemmat tuottavat sisältöä omasta elämästään, treeneistään yms. Videot ovat mielenkiintoisia ja niitä tykätään seurata. Jossain vaiheessa päänsä pilkottaa kumminkin tämä hyväntekeväisyys ja tapahtuu uhriutumista tyylillä ”minä teen teille ilmaiseksi videoita ja kehtaatte valittaa”.

Fakta on kumminkin molempien kohdalla (koskee myös muita sisällöntuottajia, nämä ovat vain esimerkkitapauksina), että se teidän tuottama sisältö tuo teille leivän pöytään. Esim Vatanen:
Jos et olisi tehnyt sisältö videoitden ja somepäivitysten avuilla, ei olisi todennäköisesti PtvGymiä samalla suosiolla olemassa, ei olisi aiemmin ollut yhtä kovaa PT-suosiota eikä myöskään ohjelmien ja vaatteiden myyntiä. Kyllä videot ovat käyttäjille ilmaisia, mutta seuraajat ovat ne, jotka tuovat tässä tapauksessa leivän pöytään.

Esim Mike:
Paljon hyvää sisältöä eri kilpailijoista ja omasta elämästä. Useamman kerran tosiaan tullut lauseita ”teen tätä hyvää hyvyyttäni teitä varten”. Sen verran otan tuohon kantaa, että kyllä, teet ilmaiseksi, mutta jos et tekisi sisältöä, saattaisi tämä foorumi olla täysin kuollut. Kävijämäärät nollassa niin mistä ne elämiseen vaadittavat tulot tulisivat? Et saa youtube-videosta palkkaa, mutta koko tämä sivusto pyörii ainoastaan käyttäjien takia ja jos kaikki käyttäjät katoaa, ei tuolla sisällöllä ole enää mitään merkitystä.

Tämä avautuminen on kumminkin kirjoitettu hyvässä hengessä ja tuomaan sitä näkökulmaa kritiikin antajiin. Kyllä teette ilmaiseksi näitä juttuja, mutta ilman meitä kritisoivia kitisijöitä ei olisi myöskään teitä. Moni haluaa antaa oman näkökulmansa asioihin ja mielestäni kritiikkiä pitäisi kestää. Ja kritiikkiä pitäisi myös saada antaa vaikkei olisi itse käynyt lavalla näyttämässä kisakuntoa ja tehnyt jonkinnäköistä voimasuoritusta kisoissa.

Peace and one love, eiks nii
Kuningasidea - Enemmän duoo ku sooloo

Lasten hiekkalaatikko eipäs juupas palsta ollut jo monia vuosia, ja alaspäin menee vuosi vuodelta, tämäkin on ilmeisesti sitä kritiikkiä
Douppi puoli sentää vielä ihan hyvällä mallilla, mutta täällä lapset ja "aikuiset" väittelee päivästä toiseen.

Esim Mike:
Paljon hyvää sisältöä eri kilpailijoista ja omasta elämästä. Useamman kerran tosiaan tullut lauseita ”teen tätä hyvää hyvyyttäni teitä varten”. Sen verran otan tuohon kantaa, että kyllä, teet ilmaiseksi, mutta jos et tekisi sisältöä, saattaisi tämä foorumi olla täysin kuollut. Kävijämäärät nollassa niin mistä ne elämiseen vaadittavat tulot tulisivat? Et saa youtube-videosta palkkaa, mutta koko tämä sivusto pyörii ainoastaan käyttäjien takia ja jos kaikki käyttäjät katoaa, ei tuolla sisällöllä ole enää mitään merkitystä.

Monet kisaajat voivat allekirjoittaa sen, että mä ihan puhtaasti jelppaan heitä. Annan auliaasti mainokset heidän toimilleen ja tuen heidän uraa. Kysy keltä vain jonka kanssa videoita olen tehnyt. että teenkö sitä myös heidän etua ajatellen. Tottkai saan videoista edes jotain, mutta se ei ole oikeassa suhteessa siihen määrään, mitä työtä niiden eteen teen. Saan tehdä niitä jatkuvasti tasaisesti, että niistä on jotain hyötyä ja jos ajattelet, että ajan esim Porvooseen tekemään Podcastin Vatasen kanssa, matkoihin menee 1,5 tuntia, äänistys vajaa 2 tuntia, editointi ja uppaus 2 tuntia. Se on 5 ja puol tuntia töitä sen videon eteen, katsojia varten. Ja näissä pätkissä sitten aina otetaan esiin myös vieraan mahdolliset bisnekset ja tarpeelliset linkitykset tehdään.

Kerran pari viikossa tehdyt mediatuotokset tuskin tätä forumia yksin kantaa, sitä kantaa sen käyttäjät ja keskustelu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom