Kiitos videosta Jooel! Mielenkiintoista on seurata kuntosaliprojektisi etenemistä. Sellainen alkoi askarruttamaan ihan pienesti, että onko se tavoitteena oleva 260 kuukausikorttilaista per kk laskettu mahdolliseksi, kun ottaa huomioon kuntosalin koon ja laitekannan? Nyt oli se 130 kk-kävijää, niin onko vielä syntynyt ruuhkia/ruuhka-aikoja? Yritin päässä laskea, että jos on 260 kk-korttilaista, niin onko ruuhka-aikana kuinka monta kymmentä treenaaja yhtaikaa salilla, mutta en osannut arvioida. :D Varmaan jokaisella salilla pitkällä aikavälillä tulee sellainen luontainen maksimikävijämäärä, kun kaikki eivät voi yhtaikaa treenata. Parasta kaikille tietenkin ois, jos osa porukasta tykkäis treenata heti aamulla, ja osa vielä yömyöhään. Salilla jossa itse käyn pääsee kyllä aika rauhaksiin treenaamaan aamulla ja yömyöhään ja ruuhka-aika on se perus klo 16-19 abauttiarallaa. Yks keino voi olla myydä erikseen aamukortteja vähän halvemmalla, jos ei jo oo myynnissä. Itse olen DI, ja muka riskienhallinnasta pitäis tietää paljonkin, mutta enpä menis sanomaan.
Mutta varmaan joo, noiden edellä mainittujen lisäksi maineriskit on pidettävä hallinnassa ja siihen uskon vakaasti, että ne pysyykin kunnossa. Tavallaan simppelin kuulosta koko kuntosalihomma, ja että riskitkin näyttää olevan selviä. Mutta kannattaa niitä aika ajoin miettiä mahdollisimman laajasti ns. laatikon ulkopuolelta käsin. Itse en ole yrittäjä, eikä minusta ehkä koskaan tulekaan. Kumpikin vanhempani omistavat omat yrityksensä (ovat eronneet 15 v. sit, jos sillä on väliä) ja kun olen kahdelta eri alalta pk-yrittämisen arkea nähnyt monta vuotta, niin
Ei kiitos! Tämän kokemukseni vuoksi toivotan Jooelille tosi isot tsempit yrittämiseen!