Jokelan koulussa Tuusulassa ammuttu

Pakkohan sen Vanhasen oli jotain väläyttää. Onhan se nyt ihan mahdoton ja hullu ajatus lisätä niitä lasten- ja nuorisopsykiatrian määrärahoja.

Jos ei pystytä/haluta puuttua pahoinvointiin, niin täytyy kieltää jotain.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...

Onko mahdollista säätää sellasia mielekkäitä sääntöjä tohon luvan saamiseen, jotka olis estänyt Pekkaa saamasta aseen, mutta jotka ei estäis ihan "viattomia" harrastajia saamasta asettaan. Väitän, että aika vaikeeta on.

Ei oikeastaan, ellei jotain pällitestiä sitten. Sekin on kallista ja helppo kiertää.

...
Ainahan sen luvan saamisen voi tehdä vaikeammaksi ja hitaammaksi, mutta olisiko se muuttanut lopputulosta?

Eipä juuri.

Ja vielä tuohon kalibeeriasiaan...

... sillä ei ole juurikaan väliö onko kyseessä .22 vai 44:n. Itse asiassa 22:n on helpompi hallita, ammukset on 10 kertaa halvempia etc. Eli väittäisin että luvan myöntäjät vähättelee .22:n vaarallisuutta ja liiottelee suurempien.

Suomessa tehdään jo siinä mittakaavassa myös asunto -ja kesämökkimurtoja jota kautta aseita kulkeutuu myös rikollisten käsiin.

Nimen omaan, eli pyssyn saa oli lupaa tai. ei. Itse vastustan mitään rajoituksia nykyiseen aselupa käytäntöön. Ei sitä luvalla ammuta vaan... olipa huono.

heh, en tiedä saako tätä sanoa mutta eipä ole vaikea saada OSTETTUA asetta suomesta ilman lupia. kenenkään kyselemättä. ne ketkä noita aseitä käyttää tuohon tarkoitukseen tuskin ottavat/hakevat mitään lupia. tämä nyt oli vähän erikoinen tapaus mutta silti.

JOHTOPÄÄTÖS!! Osuma rintaan ei ole siis oikein mitään... Ihmettelenkin että mitä ne oikein Alienissa venkoili ku se allu kurkkas lastasta läpi.

Niin no tee sä ihan omia johtopäätöksiä. :david:
En ole missään vaiheessa puhunut ampumisesta jalkaan tai rintaan. Kerroin vain työtapaturmasta jossa meni reisivaltimo.

1+2=3
110+220=330

2*330+2*3=666!

:D

No joo, tiedetään että noita lukuja saadaan väännettyä mistä vaan, mutta tuossa osui aikahyvin kohilleen ilman suurempia kommervenkkejä. Ellei olisi osunut niin eiköhän se 666 oltaisi sieltä saatu vaikkapa säätämällä ammutuilla laukauksilla ja ampumatta jääneillä padeilla etc.

Minusta on. Aika hyvin tuntuu niitä "massoja" hämäävän se että lukiopoika osaa kirjoittaa muutamia sivistyssanoja kielioppivirheiden kera.

Tämä sairas poika yritti ajatella itselleen vähän liian vaikeita ajatuksia. Äly ja psyyke eivät sitten riittäneet ja hän päätyi tekemään erittäin tyhmiä tekoja. Niiden viimeistään pitäisi kertoa hänen ajatustensa tasosta tyhmemmillekin. Mitään uutta hän ei keksinyt eikä mitään hyvää saanut aikaan. Toivottavasti hän saisi "ajatuksineen" pian levätä rauhassa, ettei tässä nyt ruvettaisi luomaan mitään "massojen" kaipaamaa myyttiä "hullusta nerosta" tai "marttyyristä".

Kyllä, tämä kaveri on ollut täysin pihalla, kun noita juttuja lukee.

http://misc.nybergh.net/pub/jokela/sturmgeist-suomi24.txt

Loppuun "se" on vielä kirjoittanut, että "Olen itsenäinen ajattelija, enkä kannata mtään ideologiaa tai uskontoa. Ajattelen asiat järjellä itse."

Kuitenkin "se" kertoo aiemmin avoimesti kannattavansa liberaalia markkinataloutta, jonka hyväksyminen sellaisenaan sisältää huomattavan määrän ideologisia valintoja.

18-vuotiaan surkimuksen teiniangstin kuorruttamaa pseudofilosofista pohdintaa.

En tiedä täyttäisikö tuo vasemmistolaisuuden pelko jo jonkinasteisen paranoidin skitsofrenian tunnusmerkit.

Niin ja missä puhun ampumisesta rintaan tai jalkaan. Sanoin vain,että reisivaltimon katkeamisesta voi selvitä ja en verrannut sitä missään vaiheessa ampumiseen. Mike sanoi "Reisivaltimoon kun osuu jalassa, niin se on menoa, pahempi kuin osuma rintaan."
Ja kerroin vain,että jos jalan Reisivaltimoon osuu niin siitä voi selvitä. Ja jos ampumisesta puhutaan niin otan mielummin .50 desert eagelin osuman jalkaan kuin keskelle rintaa. Se on vaan mun mielipide.

Tiedän, että on muitakin tärkeitä asioita joiden puolesta kokea empatiaa kuin tämä. Ja kyllä sulla on hyviä pointteja tuossa. Oon jo vähän kyllästyny aiheeseen niin voidaanko jättää turhanpäiväinen väittely tähän, koska ei nämä nettivänkäämiset koskaan johda yhtään mihinkään.
Jätä toki, jos kyllästyttää. Ehkä hyväkin jättää, jos kokee turhaksi. Minä en jaa näkemystäsi, etteivät väittelyt johda mihinkään. Minä kyllä kirjoitan aiheesta riippumatta sinun motivaatiostasi.

No joo, tiedetään että noita lukuja saadaan väännettyä mistä vaan, mutta tuossa osui aikahyvin kohilleen ilman suurempia kommervenkkejä. Ellei olisi osunut niin eiköhän se 666 oltaisi sieltä saatu vaikkapa säätämällä ammutuilla laukauksilla ja ampumatta jääneillä padeilla etc.

joo simppelisti eli kaikilla peruslaskutoimenpiteillä eli on vaan 4^13 erilaista laskutapaa noillekin kirjaimille (naurettavat 67 miljoonaa erilaista lopputulosta) plus tieten jos ite lyö jotain taikalukuja sekaan vaikka kertoimiks.. tosiaan enemmän spooky että joku viittinyt noistakin jotain "järkevää" vääntää :D

e: sen verran sanoja takasin että ei ole 67milj. erilaista lopputulosta, pelkästään 67milj lopputulosta saadaan eri vaihtoehdoilla.

Niin, no en usko että toi luku mikään mäihä on, mutta ei se mitenkään mahdotonta ole, että Pekka on itse suunnittellut ajankohdan noin. Vaikken ihan tohon uskokaan, niin ei se mahdotonta kyllä ole...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom