Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tätä olikin odottanut.....nyt se siis on tapahtunut suomen ensinmäinen ja toivottavasti ainoa koulumurha.Suomikaan ei enää näköjään ole mikään lintukoto josta sain jo viitteitä myyrmäen pommi jupakan yhteydessä
Ihan asiaa puhut. Nietsche esimerkiksi voi saada emotionaalisesti ja henkisesti epävakaan henkilön täysin sekaisin, ja yleensä hiukan oudohkot ihmiset näiden henkilöiden tuotoksia lukevat ja tulkitsevat. Imo filosofia pitäisi olla harrastus, ei oppiaine kouluissa. Mielummin sitten humanismia.
Ihan asiaa puhut. Nietsche esimerkiksi voi saada emotionaalisesti ja henkisesti epävakaan henkilön täysin sekaisin, ja yleensä hiukan oudohkot ihmiset näiden henkilöiden tuotoksia lukevat ja tulkitsevat. Imo filosofia pitäisi olla harrastus, ei oppiaine kouluissa. Mielummin sitten humanismia.
Tuota hitleriä mukailevaa tulkintamallia lukiossa opetetaan. Harvempi siellä viitsii alkaa sen syvällisemmin lukemaan, ja perustasolla kun ollaan (siis filosofisen ajattelun tasolla) niin tuskin edes kovin laajasti pystyy noita prosessoimaankaan vaikka lukisikin. Oikeat opiskelijat on sitten asia erikseen.
Wikipedian mukaan on vielä säilössä:
Nykyään
Rikoslehti Alibin marraskuun 2006 numerossa julkaistiin toimittaja Mika Lahtosen tekemä haastattelu Murasen kanssa, jossa Muranen kertoi muun muassa tulevaisuudensuunnitelmistaan.[8] Muranen istuu nykyään tuomiotaan Laukaan avolaitoksessa. Murasella on tytär.
Muranen on anonut armahdusta presidentiltä, mutta anomus hylättiin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Muranen
Just niin. Ammutaan vielä filosofian opiskelijat julkisesti ja kielletään ajattelu ihan yleisellä tasolla. Tuo Hitleriä mukaileva tulkintamalli Nietschestä on vain yksi -ja aika väärä- tapa lukea Nietscheä. Mutta ihan kiva että tiedätte asiasta noin paljon. Ehkä voisitte valaista tyhmiä lisää? Oletteko muuten ihan oikeasti koskaan lukeneet N.:n teoksia? Iloinen Tiede tai Näin Puhui Zarathustra, anyone?
Mä en viitsi enää palata aiheeseen, tuo on jo niin naurettavaa sontaa.
Nimim. Neljättä vuotta yliopistossa filosofiaa lukeva :jahas:
joku taliaivo voi ottaa tuosta mallia...
Ampujan äidin kotisivut http://www.mikaelavuorio.fi/
kyseiseltä sivulta löytyy linkki myös isän esittelysivulle.
Melkoisesti on pojan näkemykset poikenneet äitinsä vastaavista.
No nyt se sitten alkoi. Alkujärkytyksen jälkeen ryhdytään pohtimaan mitä tulisi kieltää, jotta vastaavilta vältyttäisiin.
Ihan vakavia ehdotuksia joita olen tähänmennessä kuullut tämän asian saralta: ateismin kieltäminen, evoluutio-opetuksen kieltäminen, koulujen limu- ja välipala-automaattien kieltäminen, käsiaseiden kieltäminen, netin yhteisöpalvelujen kieltäminen ja nyt filosofian kieltäminen oppiaineena.
Äidin suosikkilinkeistä löytyy näköjään Pentti Linkola, luonnonvalinnan puolestapuhujia.Ampujan äidin kotisivut http://www.mikaelavuorio.fi/
kyseiseltä sivulta löytyy linkki myös isän esittelysivulle.
Melkoisesti on pojan näkemykset poikenneet äitinsä vastaavista.
Eikös se ole Nietzsche (näin puhui pilkunnussija).. Ja olen lukenut lyhennelmät kirjoista "Näin puhui Zarahustra" ja "Ecce Homo", vaikken filosofiaa opiskelekaan. Mullakin pisti silmään, kun luin miten Nietzscheä tulkitaan (jälleen kerran) "Hitleriä mukailevan tutkintamallin" mukaan, kuten sanoit. Nietzschen konsepti "übermensch" tais ilmaantua jossain muodossa myös tän Jokelan ammuskelijan teksteissä, vaikkakin täysin väärin ymmärrettynä.Just niin. Ammutaan vielä filosofian opiskelijat julkisesti ja kielletään ajattelu ihan yleisellä tasolla. Tuo Hitleriä mukaileva tulkintamalli Nietschestä on vain yksi -ja aika väärä- tapa lukea Nietscheä. Mutta ihan kiva että tiedätte asiasta noin paljon. Ehkä voisitte valaista tyhmiä lisää? Oletteko muuten ihan oikeasti koskaan lukeneet N.:n teoksia? Iloinen Tiede tai Näin Puhui Zarathustra, anyone?
Mä en viitsi enää palata aiheeseen, tuo on jo niin naurettavaa sontaa.
Nimim. Neljättä vuotta yliopistossa filosofiaa lukeva :jahas:
Voi olla myös opiskelijassa itsessäänkin vikaa. Itse ainakin olen niin suoraviivainen ihminen ja varsinkin noihin aikoihin olin, joten tämä käsitys minulle jäi. Minä siis EN ole filosofian opiskelija enkä koskaan voisi sellaiseen orientoituakaan.Missäs lukiossa niin opetetaan? Tiesin kyllä, että monessa paikassa on filosofianopetus perseellään, mutta huh. Itse olen lukiotasolla käynyt Nietzscheä sekä filosofiassa että et:ssä ja molemmissa oli kyllä hieman pätevämpi opettaja.