Jokelan koulussa Tuusulassa ammuttu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan käsittämätöntä :( Jos on paha olo, niin ei tarttisi sitä purkaa ampumalla muita, vaan tappaisi sitten vaan itsensä jos niin haluaa :(

Joku koulukiusattu luuseri joka yrittää peittää tekonsa 'ylevän' darwinistisen aatteen taakse. ''Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, suurin osa teistä on liian ylimielisiä ja mieleltään sulkeutuneita, jotta voisitte ymmärtämää… Luultavasti sanotte, että olen ”mielenvikainen”, hullu”, ”psykopaatti”, ”rikollinen” tai muuta tämän tapaista roskaa. Ei, totuus on että olen vain eläin, ihminen, yksilö, toisinajattelija.'' Suora lainaus tekijän duunaamasta manifestista. :david:

Joku koulukiusattu luuseri joka yrittää peittää tekonsa 'ylevän' darwinistisen aatteen taakse. ''Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, suurin osa teistä on liian ylimielisiä ja mieleltään sulkeutuneita, jotta voisitte ymmärtämää… Luultavasti sanotte, että olen ”mielenvikainen”, hullu”, ”psykopaatti”, ”rikollinen” tai muuta tämän tapaista roskaa. Ei, totuus on että olen vain eläin, ihminen, yksilö, toisinajattelija.'' Suora lainaus tekijän duunaamasta manifestista. :david:

jotaki helvetin kieroa ja sairasta.

Voi vittu...
Ton tyypin youtube-profiilihan linkitettii tänne pakkikselle joskus + puoltoist kuukautta(?) sit ja katottii et mikä seko. Tänää sitten koitti päivä ja kilahti koko paska.

En tiedä tästä linkityksestä mitään enkä ketään halua syyllistää henkilökohtaisesti, mutta mun mielestä on outoa etteivät ihmiset reagoi sellaisiin sivuihin/teksteihin, jotka ovat selkeästi lainvastaisia tai joiden kirjoittaja vaikuttaa niin sekopäältä, että hänen voisi kuvitella tekevänkin jotain tämän kaltaista. Siis sellaisiin kirjoituksiin, jotka menevät selkeästi "yli". Toki netissä on paljon tämän kaltaista ja osa on laitettu tänne "vitsinä". Ymmärrän myös sen, kuinka vaikeaa "valvominen" tai asian todellisen laidan ymmärtäminen voi olla. On siis vaikeaa ajatella sitä, milloin joku juttu "pitää" ottaa tosissaan.

En sitten tiedä, onko tämän ampujan nettiin laittamia sivuja käyty katsomassa ennen tapahtumaa ja kuinka paljon. Enkä edes tiedä mitä kaikkea sivuilla oli ollut. Toivon vaan, että joku olisi reagoinut ajoissa, mutta sepä on tällä hetkellä myöhäistä.

Varmaan on ainakin se, että tekijä saisi aikamoiset fiilarit siitä, jos hän tietäisi kuinkamoni hänen sivuillaan on käynyt ja suuri määrä olikin varmaan se tarkoitus.

En tiedä tästä linkityksestä mitään enkä ketään halua syyllistää henkilökohtaisesti, mutta mun mielestä on outoa etteivät ihmiset reagoi sellaisiin sivuihin/teksteihin, jotka ovat selkeästi lainvastaisia tai joiden kirjoittaja vaikuttaa niin sekopäältä, että hänen voisi kuvitella tekevänkin jotain tämän kaltaista. Siis sellaisiin kirjoituksiin, jotka menevät selkeästi "yli". Toki netissä on paljon tämän kaltaista ja osa on laitettu tänne "vitsinä". Ymmärrän myös sen, kuinka vaikeaa "valvominen" tai asian todellisen laidan ymmärtäminen voi olla. On siis vaikeaa ajatella sitä, milloin joku juttu "pitää" ottaa tosissaan.

En sitten tiedä, onko tämän ampujan nettiin laittamia sivuja käyty katsomassa ennen tapahtumaa ja kuinka paljon. Enkä edes tiedä mitä kaikkea sivuilla oli ollut. Toivon vaan, että joku olisi reagoinut ajoissa, mutta sepä on tällä hetkellä myöhäistä.

Varmaan on ainakin se, että tekijä saisi aikamoiset fiilarit siitä, jos hän tietäisi kuinkamoni hänen sivuillaan on käynyt ja suuri määrä olikin varmaan se tarkoitus.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=1741694#post1741694

Ekana kanssa tuli mielee että miksi tollasien ihmisten ongelmiin ei puututa ajoissa, vaan pitää odottaa lopputulosta. Muttä tämähän on sananvapauden ja individualismin aikaa eli kaikenmaailman sekopäät ingnoretaan. Se että ihmisellä on tollanen sairas filosofia ja ylimieliset ajatukset johtuu siitä että juuri syrjityt haluaa olla tämän maailman hallitsijoita. Ihminen ei vihaisena ja masentuneena enää ajattele että millään elävällä ole arvoa vaan ajatellaan että kaikki on vain sielutonta atomia.

Jaa, yksi syy näille aatteille voi olla just tuo jos on jatkuvasti saanut kuulla/tuntea olevansa luuseri, friikki ja epänormaali. Epätoivo ja turhautuminen sitten naamioitu uhoksi ja vihaksi.

Järkyttäväähän tuo on. Pojan itsensä ja uhrien vanhemmille ja muille läheisille varmasti järkyttävän paha paikka.

Tällaisia tapauksia pitäisi kyllä jotenkin pyrkiä ennalta ehkäisemään. Vastaavan sorttisena esimerkkinä Myyrmannin pommittaja. Kummatkin tyypit käsittääkseni hieman "ulkopuolisia" normaalien ihmisten menoista. Kyllähän tuon tyyppiset henkilöt jossain määrin "katukuvasta" erottuu, mutta niitä taidetaan sitten pitää hieman outoina reppanoina (tai ehkä koulukiusattuina luusereina?!!), joihin ei viitsitä kiinnittää huomiota...

edit: Yllä olevassa postissa paremmin sanottu se mitä itsekin tarkoitin...

Ehkäpä tolla ajattelutavalla tulee juuri näitä tapauksia.
Itse olen käynyt peruskoulun kovimman mukaan, jokapäivä vittuilua, alistamista ja muiden edessä pilkkaamista. Tähän voisi lisätä vielä köyhyyden ja alkoholistiperheen.
Kaiken vihan kasasin sisään ja fantasioin välillä, että jokupäivä tapan pahimmat tapaukset luokan edessä ja näytän ettei vittuilla enää.
Tällä kertaa asiat jäi vain ajatuksiksi, mutta pistää miettimään, että ihan samalla tavalla olisin voinut kilahtaa.
Sitä ahdistusta ei tajua,ennenkuin sen on kokenut.

En missään nimessä puolustele tätä tekoa, kerroin vaan tämmöisen näkökannan, ja näitä tapauksia on todennäköisesti useita.

Tuommonen wannabe-fiksu kaveri joka on nostanut itsensä hieman turhan korkeelle jakkaralle ollakseen itse noin helvetin jakkara.

Ihan mielenkiintoisia ajatuksia sinänsä, mutta että käytäntöön pitää viedä.. Ois vaan joku kuunnellut tuotakin torveloa ja keskustellut siitä mitä elämä oikeasti on. Mutta hankala siihen on ulkopuolisten puuttua tuosta vain, ja harvalla mielenkiintoa onkaan ennenkuin on oikeasti uhka että jotain tapahtuu.

Eiku jopa neljä kuukautta sitten se olikin..

Sanalla luuseri pyrin vain painottamaan tän teon raukkamaisuutta. Tiedän kyllä itsekki miltä koulukiusattuna oleminen tuntuu, mutta vihanpuuskassa on vaikea ajatella ampujaa uhrina. On vaan niin totaalisen käsittämätöntä miksi niitä viattomia sitten pitää lahdata jos ajatuksena on oman elämänsä päättäminen. Varsinkin jos hän valitsi kohteensa ihan arpapelillä.

''Kauan eläköön vallankumous... vallankumous järjestelmää – joka orjuuttaa paitsi heikkomieliset massat, myös älykkäiden yksilöiden pienen vähemmistön – vastaan! Jos haluamme elää erilaisessa maailmassa, meidän tulee toimia. Meidän tulee nousta orjuuttavia, korruptoituneita ja totalitaarisia hallintoja vastaan ja syrjäyttää tyrannit, gangsterit ja idiokraattinen valta. En yksin voi muuttaa asioita paljon, mutta toivottavasti tekoni inspiroi kaikkia maailman älykkäitä yksilöitä jonkinlaiseen maailmanlaajuiseen sotaan ja vallankumoukseen vallitsevia järjestelmiä vastaan. Järjestelmä, joka kriminalisoi luonnollisuuden ja oikeudenmukaisuuden, on viholliseni. Ihmiset, jotka elävät harhamaailmassa ja kannattavat järjestelmää, ovat vihollisiani.'' Aikamoiset motiivit :david:

Sanalla luuseri pyrin vain painottamaan tän teon raukkamaisuutta. Tiedän kyllä itsekki miltä koulukiusattuna oleminen tuntuu, mutta vihanpuuskassa on vaikea ajatella ampujaa uhrina. On vaan niin totaalisen käsittämätöntä miksi niitä viattomia sitten pitää lahdata jos ajatuksena on oman elämänsä päättäminen. Varsinkin jos hän valitsi kohteensa ihan arpapelillä.
Pitikös tämä ampuja näitä uhrejaan "viattomina"? On kiusaamista ja kiusaamista, jos kaveri vähän nälväisee niin se on eri asia kuin vuosikausien kollektiivinen syrjintä (johon ei välttämättä edes liity fyysistä eikä myöskään sanallista kiusaamista vaan "henkistä" ulkopuoliseksi jättämistä). Jos on joutunut tuollaisen kollektiivisen (eli kaikkien) kiusauksen/syrjinnän uhriksi, niin siinä ei enää välttämättä ala ihmisiä yksilöimään. Tämä nyt vain omaa teorisointia, mutta pitänee osittain paikkaansa tällaisissa tapauksissa.

Noista motiiveista nyt sen verran, että tuo mahtaa olla vain jotain uhoa (eläköön vallankumous) jota se on pienessä päässään siellä yksinäisyydessään miettinyt jottei itseään tuntisi niin surkeaksi ja ulkopuoliseksi, mutta taustalla olevat todelliset motiivit mahtaa olla jotain ihan muuta.

Ei luoja. En olisi ikinä uskonut että tällaista tapahtuisi myös suomessa. Vaikka tuolta suunnasta ei yhtään tuttua olekaan niin silti on sellainen fiilis että melkein silmät kostuu. Ihan mielettömän kamalaa. Osanotot sukulaisille, kavereille jne. Täältäkin löytyy varmasti jotain jota tuo koskettaa lähemmin.

Todella kamala juttu. Osanotot kaikille läheisen menettäneille. Ikävä kyllä tämä liippasi meidänkin perhettä, ei onneksi läheltä.:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom