Jojo / yo-yo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tauros
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tuossa pari päivää sitten heräteostoksena ostettua jojo :D tuommoinen halpa joka on tarkoitettu aloittelioille.
Tuolla olen nyt ahkerasti leikkinyt pari päivää ja jotkin perus temput alkaa olla jo ihan kohtalaisesti hallussa.

Itseäni kiinnostaisi tietää vähän lisää noista jojoista, netistä kyllä varmaan löytyy ihan hyvin tietoa, mutta itse en löytänyt muulla kun englannin kielellä niin se ei paljon minua auta.
Varsinkin kiinnostaisi tietää mitä eroa noilla eri jojoilla on ja mitä temppuja on aluksi hyvä oppia tekemään kunnolla ennen kuin rupeaa harjoittelemaan jotain vaativampia temppuja.

Löytyykö pakkikselta muita "jojoilioita"?

Eli tänne keskustelua kyseisestä harrastuksesta.

http://www.youtube.com/watch?v=knYCilujrFM

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itelläni oli pikkupoikana joku projojo?! muistan et niit myytiin ärril ja mainoksia puski telkkarista

Pro-Yo oli ala-asteella. Siinä huomas kyllä vanhaan Coca-Cola-jojoon jo eroa, kun oli sen verran liukkaampi akseli, että pysty jättämään sen jojon alas ja vielä saamaan ylöskin. Siis perusvaatimus Walk The Dogille jne. Tuli kyllä aika ahkerasti leikittyä kavereidenkin kesken kunnes naru katkes enkä löytäny kaupasta toista yhtä hyvää. Olivat jotenkin liian paksuja tai karheita varanarut, joten ei pysyny alhaalla.

Tämmöstä historiaa äkkiseltään muisteltuna kymmenen vuoden takaa.

edit. Mitkähän helkatin avaruusteknologialaakerit noilla on noissa vehkeissä noilla proilla? Vuosia sitten jo asiaa ihmettelin, mutten sitten ottanut asiakseni tutkia asiaa.

Täytyy kyl sanoa etten odottanu mitään tollasta kun videon laitoin pyörii. Ei jumalauta. :eek:

Mulla on vielä tallella kaikki jojot, mitä kouluaikoina tuli hankittua. Paskamainen juttu, on että jojo-naruja ei saa mistään, eli ne pitäis itse pyöritellä narusta ja mä oon jo niin ikäloppu, että mulla ei ole aikaa siihen. Kyllä muuten onnistui vielä maailmanpyörät ja muut kun vähän aikaa sitten kokeilin.

Jojo on vähän niinkuin pandemia, että se tulee muutaman vuoden välein muotiin. Sitä mä en ikinä ymmärtänyt, minkä takia opettajat vihasi jojoja.

Mitä hemmettiä? Taasko ne tulee? Mä muistan sen yhden jojovillityksen kun oli Coca-Colan jojoja, ja oliko vielä Sprite tms? Silloin jojoilla leikittiin ihan hulluna ja harjoiteltiin kaikkia temppuja. Oli mun muistin mukaan sitä aikaa kun olin ala-asteen viimeisillä luokilla, eli tyyliin 1990-1992...

Ihan siistejä temppujahan noilla saa tehtyä mutta ei kyllä enää jaksaisi innostua jojoilusta :)

Mitä hemmettiä? Taasko ne tulee? Mä muistan sen yhden jojovillityksen kun oli Coca-Colan jojoja, ja oliko vielä Sprite tms? Silloin jojoilla leikittiin ihan hulluna ja harjoiteltiin kaikkia temppuja. Oli mun muistin mukaan sitä aikaa kun olin ala-asteen viimeisillä luokilla, eli tyyliin 1990-1992...

Ihan siistejä temppujahan noilla saa tehtyä mutta ei kyllä enää jaksaisi innostua jojoilusta :)

Coca-Cola, Fanta ja Sprite jojoja oli ainakin. Sit oli niitä Projojoja yms. muuta hienoo.

Mullakin oli proyo joskus, mutta hermo meni parissa päivässä, kun naru oli skilleistä johtuen jatkuvasti solmussa sormien ympärillä.

Joo mullakin oli sellainen Pro-yo joskus ala-asteella! Ja sen kanssa tuli silloin leikittyä tosi paljon, mutta taisin luovuttaa sen mun pikkuveljelle tossa joskus vuosi sitten. Pitäsköhän taas kysellä siltä jos sais sen takaisin ja pääsis leikkimään:D

Coca-Cola, Fanta ja Sprite jojoja oli ainakin. Sit oli niitä Projojoja yms. muuta hienoo.

Joo niinpä olikin :) Mulla oli Coca-Cola koska se oli coolein. Fantakin tais löytyä... :D En enää muista mitä temppuja tehtiin, mutta ei läheltäkään tuota tasoa kuin aloituspostin videossa...

EDIT: Mike, susta tulee ihan übercool jos alat jojoileen... :lol2: ;) On Osirikset ja pelit ja vehkeet ja JOJOtemput! Näen vielä enteenä skeittilaudan! Sopis sulle :)

Kuka muistaa kultaisen Coca-Cola -jojon? Se oli spesiaali-jojo, keräilyharvinaisuus. Muistaako joku, mikä tuo Kokis, Sprite & Fanta-jojo keissi oli? Paikallisesta Rabatti:sta sai silloin 90-luvun alulla.

Kuka muistaa kultaisen Coca-Cola -jojon? Se oli spesiaali-jojo, keräilyharvinaisuus. Muistaako joku, mikä tuo Kokis, Sprite & Fanta-jojo keissi oli? Paikallisesta Rabatti:sta sai silloin 90-luvun alulla.

Sprite, Coca Cola ja Fanta jojot olivat tosiaan villitys joskus 90-luvun alussa. Coca Cola jojojakin oli ainakin kolmea erilaista, kuten noita muitakin ja osa niistä oli ilmeisesti toisia harvinaisempia. Jojon mukana tuli pieni lappunen, jossa oli kuvia ohjeita tempuille.
Täälläpäin kyseisiä jojoja myytiin R-kioskeilla ja joku (noita limuja valmistava virvoitusjuomayhtiö?) järjestivät "pro-jojottelijoiden" vetämiä kilpailuja lapsille. Parhaat voittivat niissä tuotepalkintoja ja esimerkiksi kultaisia kokis jojoja.

Itse en osannut kuin sen jojontalutus-tempun ja jonkun keinun.

Tulee ihan ala-aste ajat mieleen. :D Oli kokis jojot ja sitten ala-asteen loppupuolella tuli pro-yo, olikohan toi juuri se missä oli violetti ja vihreä puoliskot akselin ympärillä. Saattaa vielä jopa löytyä toi pro-yo porukoitten luota. Muistelisin että joku tyyppi kävi jopa kiertueella näyttämässä noita temppuja tuolloin kouluilla.

Tuo oli kyllä mahtavaa aikaa :D Ja sitten oli niitä yoyo-kisoja paikallisilla ostareilla, joista voitti jotain pieniä palkintoja. Itelle ei kyllä menestystä herunut.

Tuleeko muistoja mieleen:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom