Kohtaaminen vartiokoiran kanssa:
Menin kerran töissä eräälle tuotantoalueelle suorittamaan työtehtävää, tuotantoalue oli puomin takana ja minulla tietysti avain siihen puomiin. Ajelin autolla perille ja katselin josko siellä olisi paikanpäällä joku joka neuvoisi minulle paikat. No, ketään ei näy vaikka siellä piti olla joku. Noin 30m päässä omasta autostani oli pakettiauto jonka takaovi oli auki ja olin näkevinäni jotain liikettä siellä, niinpä lompsin katsomaan että purkaako siellä joku jotain tavaraa tms. Kävelin pakettiauton luokse ja kurkkaan takaovesta sisään, samantien meinaan paskoa housuuni kun urosdobermanni pistää rähinän päälle!
Mielessä vilahtaa vain että "Vittu, vartiokoira! Nyt käy kusisesti!" No, en sen kummempia miettinyt vaan laitoin juoksuksi omaa autoa kohti, koira tulee perässä hirveän murinan ja haukunnan kanssa ja meikäläinen kiljuu tyttömäisesti jotain siinä.
Mun auton ja tuon pakettiauton välissä oli onneksi peräkärry joka pelasti mut, pääsin siihen kärryn luo sen verran nopeasti että pystyin välttelemään koiraa juuri ja juuri juoksemalla kärryä ympäri, ja vaihtamalla suuntaa aina kun koirakin vaihtoi suuntaa. Onneksi tyhmä rakki ei tajunnut hypätä kärryn yli mun kimppuun! Aikani siinä kärryn ympäri juostua, oli pakko tehdä päätös että nyt juostaan omalle autolle niin vitun kovaa ettei ikinä, ampaisin matkaan ja rakki eikun mun perään, hampaat louskui ihan lahkeissa loppumatkasta mutta pääsin kuin pääsinkin hyppäämään autoon ilman että koira sai otetta, ehkä pelastus oli se että olin jättänyt oven auki ja pääsin sukeltamaan nopeasti autoon. Sydän hakkas jonkin verran nopeasti tuossa vaiheessa.
Huonostihan tuossa olisi käynyt jos koira olisi saanut hampaat kiinni, onneksi olin vikkelä kintuistani! Ja epäilenpä että koirakaan ei ollut mikään kokenut vartiokoira kun ei minua saanut kiinni, mutta kova yritys sillä oli. Varmaan nykypäivänä erittäinkin kova vartiokoira.
Annoin myöhemmin sitten hieman kovaäänistä palautetta sinne tuotantolaitokselle vartiokoirakylteistä ym. "pikku asioista" joita kannattaa kertoa kun on miehiä tulossa hommiin.