Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Palatakseni aikaisempaan, nyt on joku aika tullut tehtyä Wim Hof hengityksiä + kylmiä suihkuja/kylpyjä niin suosittelen kyllä kaikille! Kolme kaveria houkuttelin myös mukaan, joista varsinkin yksi on äärimmäisen skeptinen ja piti lähes pakottaa testaamaan ja niin vaan samat jutut kaikki huomanneet. Kannattaa testata, ei ainakaan mitään menetä. Kärsivällisyyttä vaan vähän, hetki menee että oppii tuon hengittämisen, itsellä oli astmaatikkona aluksi hyvinkin vaikeaa enkä tehnyt 30 sarjoja, vaan 3x20.
Omia kokemuksia:
- Unen tarve vähentynyt ja paljon energisempi olo, henkisesti ja fyysisesti. Monta kertaa kaverit joita en ole nähnyt vähään aikaan kysyvät että mitä sä olet tehnyt kun näytät noin energiseltä.
- Kaks kertaa kuumepöhä iskenyt ja lähtenyt ~päivässä pois kun lisännyt hengitysharjoituksia.
- Krapulasta pääsee eroon n. 20 minuutissa hengittelemällä. :D
- Normaalisti raskas treeni menee naurettavan kevyesti.
- Palautuminen, lihaskivut ja säryt aika pitkälti poissa.
- Ei mitään astmaoireita.
Jännä miten noihin kylmiin suihkuihin ja sitten kylpyihin tottuu nopeasti. Nykyisin usein en peseydy kun kylmässä vedessä, eikä noi kylvytkään enää juuri saa edes haukkomaan henkeä.
En minä tiedä johtuuko nämä asiat hengityksistä, kylmistä suihkuista vai pelkkää placeboa, mutta kuten sanoin, kannattaa kokeilla.
Palatakseni aikaisempaan, nyt on joku aika tullut tehtyä Wim Hof hengityksiä + kylmiä suihkuja/kylpyjä niin suosittelen kyllä kaikille! Kolme kaveria houkuttelin myös mukaan, joista varsinkin yksi on äärimmäisen skeptinen ja piti lähes pakottaa testaamaan ja niin vaan samat jutut kaikki huomanneet. Kannattaa testata, ei ainakaan mitään menetä. Kärsivällisyyttä vaan vähän, hetki menee että oppii tuon hengittämisen, itsellä oli astmaatikkona aluksi hyvinkin vaikeaa enkä tehnyt 30 sarjoja, vaan 3x20.
Omia kokemuksia:
- Unen tarve vähentynyt ja paljon energisempi olo, henkisesti ja fyysisesti. Monta kertaa kaverit joita en ole nähnyt vähään aikaan kysyvät että mitä sä olet tehnyt kun näytät noin energiseltä.
- Kaks kertaa kuumepöhä iskenyt ja lähtenyt ~päivässä pois kun lisännyt hengitysharjoituksia.
- Krapulasta pääsee eroon n. 20 minuutissa hengittelemällä. :D
- Normaalisti raskas treeni menee naurettavan kevyesti.
- Palautuminen, lihaskivut ja säryt aika pitkälti poissa.
- Ei mitään astmaoireita.
Jännä miten noihin kylmiin suihkuihin ja sitten kylpyihin tottuu nopeasti. Nykyisin usein en peseydy kun kylmässä vedessä, eikä noi kylvytkään enää juuri saa edes haukkomaan henkeä.
En minä tiedä johtuuko nämä asiat hengityksistä, kylmistä suihkuista vai pelkkää placeboa, mutta kuten sanoin, kannattaa kokeilla.
Mä olen yrittänyt tehdä heti aamusta heräämisen jälkeen nuo hengitykset, sen jälkeen onkin aika hyvin hereillä. Sit jos tuntuu vähän köhää jne, niin teen kahdesti päivässä että lähtee. Mitä tulee kylmiin suihkuihin/kylpyihin, niin suurimmaksi osaksi vaan niin kylmää kun suihkusta tulee, sit pari kertaa käynyt kylmäaltaassa (ihan helvetin hyvä fiilis ton jälkeen).
Pään mä aina suojaan, eli ei päälakeen, kurkku myös. Nykyisin tosin noi kylmät suihkut ei enää oikeastaan tunnu miltään, tosi nopeasti kroppa tottuu.
Itse metodi on simppeli, Roganihan teki ne hengitykset podcastissa kun Wim oli ekan kerran vieraana. Alla vielä video jonka löysin + Rogan. Itse teen näin:
Hyvä asento, aina istuen (eikä missään altaassa tms jos sattuisi pyörtymään). Silmät kiinni ja yrittää vähän keskittyä ja blokata taustamelut pois. Sit 30x syvään hengitys nenän kautta ja aina nopeasti vaan päästä ilman ulos (fully in, let go). Viimeisellä uloshengityksellä pidättää hengitystä niin pitkään kun pystyy ja kun ei enää pysty, hengittää keuhkot täyteen ja pidättää n 15s. Tätä sit kolme sarjaa, eri 3x30. Noita aikoja kannattaa ottaa talteen niin voi seurata kehitystä.
http://www.livingflow.net/wp-content/uploads/2014/11/Wim-Hof-Breathing-intro.mp4?_=1
jos linkitys kusee, niin alkaa tossa 8min kohdalla.
e. Androidille/IOSille on myös Wim Hofin appi, maksaa femman. Ostin eilen, siitä löytyy ohjeet ja työkalut kehityksen seuraamiseen.
ee. Niin ja olkaa sitten järkeviä, esim. hengityksen pidätys lopetetaan kun tulee se tunne että pakko saada happea. Jengi kilpailee noilla ajoilla ja pyörtyilee jne. :D Hengittämisen aikana normaalia huimaus, tärinä kropassa jne. Kun oppii ton rutiinin, niin sit kannattaa lukea lisää vinkkejä.