Joe Rogan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä saa naureskella näille jutuille. Roganin jossain podcastissä viime vuonna puhuivat että joku Gracien suvusta oli perustanu sivun missä sai netistä tilata sinisen vyön. "Amerikkalaiset senseit hakee Brasiliasta mustat vyöt", "Amerikassa ei jaeta vöitä niin ku Euroopassa" :woot::D:D:D:D

Kyllä saa naureskella näille jutuille. Roganin jossain podcastissä viime vuonna puhuivat että joku Gracien suvusta oli perustanu sivun missä sai netistä tilata sinisen vyön. "Amerikkalaiset senseit hakee Brasiliasta mustat vyöt", "Amerikassa ei jaeta vöitä niin ku Euroopassa" :woot::D:D:D:D

joo :) ehkä 1% jenkkien mustavöisistä on käynyt vyön pokkaamassa brasiliassa.

BJ Penn & Drysdale & Rafael Lovato jr Jenkeistä
Joao Roque Angolasta

Kaikki loput kullat onkin sitten mennyt noista BJJ kisoista brasseille (16)
TArkoitatko nyt mundial kultamitaleita?
Niitä nyt on jaettu mustien vöiden adulta sarjassakin satoja vuosien varrella ja niitä on jenkkien lisäksi mennyt japaniaan ja ympäri Eurooppaa. Myös Suomeen.

Meinasin eka vastata pulsarille noista BJJ vyömyöntöasioista ja vapaaottelun suhteesta siihen, mut sit tajusin et sehän on trolli. :D

TArkoitatko nyt mundial kultamitaleita?
Niitä nyt on jaettu mustien vöiden adulta sarjassakin satoja vuosien varrella ja niitä on jenkkien lisäksi mennyt japaniaan ja ympäri Eurooppaa. Myös Suomeen.

Meinasin eka vastata pulsarille noista BJJ vyömyöntöasioista ja vapaaottelun suhteesta siihen, mut sit tajusin et sehän on trolli. :D

Mundialeja meinasin. No tossa oli noi vuodesta 96 lähtien miesten puolelta (mustavöisten sarjasta). En laskenut myöskään naisten mitaleja, joten Venla+suomi ei päässyt listalle.
Eikö painoluokkia oo kuitenkin se 9 + absolute joten mistä ne sadat mitalit tulee? En oo tosiaan mikään BJJ ekspertti joten mulla ei oo mitään tietoa kuin se vähä mitä kaveri kertoo ja mitä itse tulee seurattua + tutkittua

Mundialeja meinasin. No tossa oli noi vuodesta 96 lähtien miesten puolelta (mustavöisten sarjasta). En laskenut myöskään naisten mitaleja, joten Venla+suomi ei päässyt listalle.
Eikö painoluokkia oo kuitenkin se 9 + absolute joten mistä ne sadat mitalit tulee? En oo tosiaan mikään BJJ ekspertti joten mulla ei oo mitään tietoa kuin se vähä mitä kaveri kertoo ja mitä itse tulee seurattua + tutkittua
Miehissä 10 sarjaa (avoimet mukana) 20 vuoden ajalta se on 200 mundial mestaria. Siihen ne naisten sarjat päälle vielä. Satoja on ihan oikein.
Naisten puolella muun kuin Brasilian kansalaisia mestareina onkin Ranskasta, RUotsista, Suomesta, Liettuasta, Japanista, Kanadasta, Etelä AFrikasta ja Yhdysvalloista.

Miehissä 10 sarjaa (avoimet mukana) 20 vuoden ajalta se on 200 mundial mestaria. Siihen ne naisten sarjat päälle vielä. Satoja on ihan oikein.
Naisten puolella muun kuin Brasilian kansalaisia mestareina onkin Ranskasta, RUotsista, Suomesta, Liettuasta, Japanista, Kanadasta, Etelä AFrikasta ja Yhdysvalloista.

Huomasin vasta nyt ton oman 16 brassia numeron, noh nii.

No eipä nuo senseist (10 asteen punamustavyö) elossa Gastao Gracie Jorge Gracie Oswaldo Gracie paljoa ole euroopaan vyöitä jaelleet? Graciet ei vyöitä paljoa ole jaelleet muita kuin OIKEASTI ne ansainneille koville mastereille joista voi joskus kehittyä senseitä. Rickson Graciellakin vain 7 asteen vyö vaikka lyömätön mma ura. Rigan Machadoki 365 voittoa ja 2 tappiota 8 asteen vyö euroopassa noilla meriiteillä olissi varmaan aste jo 100. Eipä nuita kymmene dan judokoitakaan ole suomessa hiippailut kaikki japanista. Kyllä sen tiesin etttä internetistä voi tilailla sinisiä puhuinkin mustista ja ihan erilainen asia saada musta vyö senseiltä esimerkiksi judossa Yoshimi tai Toshirolta (10 Dan) kuin joltain masterilta se euroopassa jossa masteri saattaa pitää tasoa aivan erilainsena kuin mitä se olisi senseillä ja mennä sekaisin julkisuutta tuovasta menestyksestä esimerkiksi mma ja ajattelee salinsa pisnestä siinä sivussa kun taas nuita senseitä ei kiinnoosta pisnes vaan osaaminen.

no ei se kyllä nyt noin edelleenkään mene, että valmentajat hyvikseen heittelee niitä vöitä. Edelleenkin se on huono asia sekä valmentajalle että valmennettavalle jos niitä vöitä huvikseen heitellään.
Eihän niitä täysin huvikseen heitellä, mutta on päivänselvää, että osa valmentajista antaa mustia vöitä heppoisin perustein vapaaottelijoille. Kyse on Gracie-suvun erikoisosaamisesta eli markkinoinnista, eikä se todellakaan ole huono asia valmentajalle. Vapaaottelijan saadessa mustan vyön myös hänen valmentajansa ja seuransa nimi nousee parrasvaloihin. Viesti, joka potentiaalisille asiakkaille välittyy on seuraavanlainen: "minä valmensin tämän vapaaottelijan UFC:n huipulle, eli olen itse huipputason valmentaja ja pystyn valmentamaan teistäkin huippuja."

Muutama vapaaottelija on esimerkiksi saanut vyönsä octagonissa UFC-ottelun voitettuaan.

conor.jpg

http://www.bjjee.com/videos/conor-mcgregor-promoted-to-bjj-brown-belt-after-ko-win-over-poirier/
Miksi McGregor sai ruskean vyön kehässä voitettuaan Poirierin tyrmäyksellä? Koska se on hyvää ja ilmaista markkinointia SBG:lle.

Painitaustaisille vapaaottelijoille myönnetään usein liian nopeasti ja välillä suoraan musta vyö. Nämä vyöt annetaan lähes aina juuri ennen ottelua tai heti ottelun jälkeen, jolla taataan vyöpromootion saama näkyvyys. Esim. Velasquez, Cormier ja Evans ovat varmasti helvetin kovia painijoita, mutta miten heille kävisi gi/no-gi kisoissa omissa vyöluokissaan?
http://www.bjjee.com/interview/romulo-barral-on-buying-belts-jiu-jitsu-is-learned-by-training/
http://www.fightline.com/cain-velasquez-luke-rockhold-given-black-belts-aka/

Heitetään loppuu vielä pari päinvastaista juttua.
http://www.mmamania.com/2015/4/16/8...itsu-white-belt-coach-refuses-promote-mma-ufc
http://www.mmafighting.com/2014/1/3...s-more-than-a-win-at-ufc-169-to-receive-black

Nämä nyt ei muuten taas liity Joe ROganiin mitenkään mutta...
Martin Aedma joka on ihan legit musta vyö ja hyvinkin kriittinen arvioidessaan ihmisten tasoa jiu-jitsussa sanoi, että kyllä McGregor on ihan legit ruskea vyö. Hankala sviipattava ja omaa hyvän beissin. Ei tietenkään mikään jiujitsun erikoismies kun treenaa vapaaottelua eikä jiujitsua, mutta ihan hyvä.

Mulla oli jäänyt välistä episodi 524 ja sen lisäsetit. todella hyvää kamaa.

Mitkä muut wanhat podcastit ovat kovaa kamaa ja mahollisesti voineet jäädä näkemättä? En minä ainakaan voi väittää, että olisin katsonut edes joka kymmenettä roganin podcastia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom