Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Japanissa judossakin todella vaikea musta saada ja suomessa paljon helpompi.
Kyllä saa naureskella näille jutuille. Roganin jossain podcastissä viime vuonna puhuivat että joku Gracien suvusta oli perustanu sivun missä sai netistä tilata sinisen vyön. "Amerikkalaiset senseit hakee Brasiliasta mustat vyöt", "Amerikassa ei jaeta vöitä niin ku Euroopassa" :D:D:D:D
joo ehkä 1% jenkkien mustavöisistä on käynyt vyön pokkaamassa brasiliassa.
TArkoitatko nyt mundial kultamitaleita?BJ Penn & Drysdale & Rafael Lovato jr Jenkeistä
Joao Roque Angolasta
Kaikki loput kullat onkin sitten mennyt noista BJJ kisoista brasseille (16)
TArkoitatko nyt mundial kultamitaleita?
Niitä nyt on jaettu mustien vöiden adulta sarjassakin satoja vuosien varrella ja niitä on jenkkien lisäksi mennyt japaniaan ja ympäri Eurooppaa. Myös Suomeen.
Meinasin eka vastata pulsarille noista BJJ vyömyöntöasioista ja vapaaottelun suhteesta siihen, mut sit tajusin et sehän on trolli. :D
Miehissä 10 sarjaa (avoimet mukana) 20 vuoden ajalta se on 200 mundial mestaria. Siihen ne naisten sarjat päälle vielä. Satoja on ihan oikein.Mundialeja meinasin. No tossa oli noi vuodesta 96 lähtien miesten puolelta (mustavöisten sarjasta). En laskenut myöskään naisten mitaleja, joten Venla+suomi ei päässyt listalle.
Eikö painoluokkia oo kuitenkin se 9 + absolute joten mistä ne sadat mitalit tulee? En oo tosiaan mikään BJJ ekspertti joten mulla ei oo mitään tietoa kuin se vähä mitä kaveri kertoo ja mitä itse tulee seurattua + tutkittua
Miehissä 10 sarjaa (avoimet mukana) 20 vuoden ajalta se on 200 mundial mestaria. Siihen ne naisten sarjat päälle vielä. Satoja on ihan oikein.
Naisten puolella muun kuin Brasilian kansalaisia mestareina onkin Ranskasta, RUotsista, Suomesta, Liettuasta, Japanista, Kanadasta, Etelä AFrikasta ja Yhdysvalloista.
Eihän niitä täysin huvikseen heitellä, mutta on päivänselvää, että osa valmentajista antaa mustia vöitä heppoisin perustein vapaaottelijoille. Kyse on Gracie-suvun erikoisosaamisesta eli markkinoinnista, eikä se todellakaan ole huono asia valmentajalle. Vapaaottelijan saadessa mustan vyön myös hänen valmentajansa ja seuransa nimi nousee parrasvaloihin. Viesti, joka potentiaalisille asiakkaille välittyy on seuraavanlainen: "minä valmensin tämän vapaaottelijan UFC:n huipulle, eli olen itse huipputason valmentaja ja pystyn valmentamaan teistäkin huippuja."no ei se kyllä nyt noin edelleenkään mene, että valmentajat hyvikseen heittelee niitä vöitä. Edelleenkin se on huono asia sekä valmentajalle että valmennettavalle jos niitä vöitä huvikseen heitellään.
Joo, ainakin MMA Houri tuli eilen jo seiskalta, eli kai ne kelloja siirteli siellä.