Jim-tv Poliisit 26.1. alkaen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Poliisi kuvaa moottoripyöriä Oulun alueella ja kerää rekisteriä jälkikäyttöä varten. Tätä tapahtuu erään yleisen moottoripyöräparkin ympärillä. Oma pyöräni kuvattiin ympäriinsä, viitisen kuvaa sillä välin kun toinen konsta piti mua mondeossa. Mitään selitystä en saanut kuville, joka tietysti kertoo valonarasta käytöstä. Laitonta, milläs todistat. Jälkikäteen sain vastauksen että kyse on "opetusmateriaalin" hankinnasta. Jepjep.
Onkos tosta sulle sitten jotain haittaa kun otetaan pari kuvaa sun pyörästä? Ei kuitenkaan oo kuvattua sua missään suihkussa tatti tanassa vaan sun pyörää? Tai tietty onhan siitä haittaa jos satut ajamaan valvontatolppaan 200 lasissa ja sut saadaan siitä tilille kuvien perusteella..Onko jotain muita syitä vetää tosta hernettä nenään?

Eli sun mielestä se ois hieno että vähän satut pitämää kovempaa ääntä, naapuri tulee ja vetäsee sua pesarilla päähän koska se nyt sattuu olee laillista omankäden oikeutta kuin että poliisi tulee sulle sanomaan "tullut valitusta kovemmasta metelistä että jos pitäisit metelit alhaalla ni ei tarvis enään tulla tänne"...jos on näin ni onneksi olkoon.
Mutta alkaa menee aika ot:ksi joten jos jatketaan keskustelua poliisit sarjasta eikä omankäden oikeuksista.

No tässä tapauksessahan poliisit ei tule sanomaan mitään. Mieti että jossain Lapissa voi poliisilla olla yli 2 tunnin matka. Ja poliiseja on ehkä 1 + koira koko piirissä. Eli ihan turha soittaa ja sanoa että naapurissa äijä pistää just nyt puukolla muijaa silmään, ehdittekö aamuksi tulemaan jos ei tule muuta?

Mutta joo, palataan takaisin sarjaan. Ihq on se nuori konsta ja voi kun söpö muija :kuola::kuola::kuola: Vähän hyvää läppää tulee tamperelaisilta jee :worship::hyvä:

Olisko mitään jos tälle kaikelle paskanpuhumiselle tehtäis oma threadi ja tässä keskityttäis ihan tohon sarjaan? Onhan teitä ihan kiva kattoa ja välillä heittää itekkin kommenttia sinne väliin mutta alkaa mennä vähän ohi ku 2/3 on täynnä kinastelua.

Onkos tosta sulle sitten jotain haittaa kun otetaan pari kuvaa sun pyörästä? Ei kuitenkaan oo kuvattua sua missään suihkussa tatti tanassa vaan sun pyörää? Tai tietty onhan siitä haittaa jos satut ajamaan valvontatolppaan 200 lasissa ja sut saadaan siitä tilille kuvien perusteella..Onko jotain muita syitä vetää tosta hernettä nenään?
Alkaa imo mennä siihen että haittaako jos poliisi kuuntelee sun puheluita ja valvoo kaikkee mitä teet, koska jollet riko lakia niin eihän siitä ole _HAITTAA_ vai onko?

Olisko mitään jos tälle kaikelle paskanpuhumiselle tehtäis oma threadi ja tässä keskityttäis ihan tohon sarjaan? Onhan teitä ihan kiva kattoa ja välillä heittää itekkin kommenttia sinne väliin mutta alkaa mennä vähän ohi ku 2/3 on täynnä kinastelua.

Samaa mieltä. Tämän threadin voisi pyhittää sille, millä ABC:lla konstaapelismiehet Juuso ja Pertti käyvät, ja henkevämmän keskustelun voisi siirtää toisaalle.

Alkaa imo mennä siihen että haittaako jos poliisi kuuntelee sun puheluita ja valvoo kaikkee mitä teet, koska jollet riko lakia niin eihän siitä ole _HAITTAA_ vai onko?
No kyllä mä näen vielä aika ison eron siinä että ottaako poliisit kuvan mun skodasta tossa pihalla vai kuunteleeko ne mun puheluita. Mun puolesta ihan kuka tahansa saa tulla ottamaan kuvia mun autosta tai vaikka polkupyörästä ihan miten paljon huvittaa eikä siitä ole mulle mitään konkreettista haittaa eikä muutakaan mielipahaa. Tarkoitus kun ei ole sitä pirssiä mihinkään rikolliseen käyttää..

No kyllä mä näen vielä aika ison eron siinä että ottaako poliisit kuvan mun skodasta tossa pihalla vai kuunteleeko ne mun puheluita. Mun puolesta ihan kuka tahansa saa tulla ottamaan kuvia mun autosta tai vaikka polkupyörästä ihan miten paljon huvittaa eikä siitä ole mulle mitään konkreettista haittaa eikä muutakaan mielipahaa. Tarkoitus kun ei ole sitä pirssiä mihinkään rikolliseen käyttää..

...eli toisin sanoen, jos olet sitä mieltä että poliisit saavat tulla viemään rahasi ja tuhkat pesästä, niin se on ihan ok että poliisit vievät kaikkien rahat? Suomessa poliisin(kin) toimintaa valvoo kuitenkin sellainen vähemmän tunnettu homma kuin laki, ja jos poliisi rikkoo sitä ainoaa asiaa vastaan, mitä varten heitä veronmaksajien elättinä pidetään, niin mitä helvettiä?

Eikös tuo koko ajatusmalli ole suoraa sukua tuolle lain omiin käsiin ottamiselle? Vai onko lain rikkominen sallittua ainoastaan poliisille?

Joo ei tässä oo tarkotuskaan jeesustella että itse tekisin aina kaiken sääntöjen mukaan.. Lakeja on moneen lähtöön ja osa on melko paskoja eikä mua tollasen homman laillisuus kiinnosta juuri paskankaan vertaa.

Itseä vaan vähän nyppii/naurattaa tollanen että ollaan ihan pää punasena kun poliisit ottaa vähän kuvia pyörästä kun tosiasia on se että ainoa syy että se nyppii on se että poliisi saattaa niiden avulla saada pyörällä ajajan kiinni rikoksista. Eli ois vaan kiva ajella tolppaan helvetisti ylinopeutta mutta nyt sikapoliisi ottikin etukäteen kuvan pyörästä niin ei nyt uskallakaan, LAITONTA HEI, APUA, POLIISIVALTIO!

Samaa mieltä. Tämän threadin voisi pyhittää sille, millä ABC:lla konstaapelismiehet Juuso ja Pertti käyvät, ja henkevämmän keskustelun voisi siirtää toisaalle.
No on sekin parempaa ku katella miten sun kaltaset kaverit jauhaa "poliisi on kusipää" asennetta täällä eteenpäin. Jos vituttaa poliisit niin tehkää se vitun henkevä threadi johonkin missä on niitä henkeviä ihmisiä. Oletin että tämä threadi käsittelisi itse sarjaa ja mitä siinä tapahtuu, en tiedä oletko itse edes katsonu jaksoja, mutta nykyään täällä käydään läpi mikä on oikein ja väärin poliisin työssä ja mikä pitäis olla toisella tavalla.
Niitä jotka tätä sarjaa katsoo pilke silmäkulmassa kiinnostaa varmaan aivan saatanasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
...eli toisin sanoen, jos olet sitä mieltä että poliisit saavat tulla viemään rahasi ja tuhkat pesästä, niin se on ihan ok että poliisit vievät kaikkien rahat? Suomessa poliisin(kin) toimintaa valvoo kuitenkin sellainen vähemmän tunnettu homma kuin laki, ja jos poliisi rikkoo sitä ainoaa asiaa vastaan, mitä varten heitä veronmaksajien elättinä pidetään, niin mitä helvettiä?

Eikös tuo koko ajatusmalli ole suoraa sukua tuolle lain omiin käsiin ottamiselle? Vai onko lain rikkominen sallittua ainoastaan poliisille?
Pakko kysyä että paljonko poliisi on sulta varastanu (sakottanu) ? :hyper: Tiettyyn pisteeseen asti tää touhu menee vielä järkevänä mutta ihan oikeasti ellei tahalteen riko jatkuvasti lakia ni ethän sä nyt oikeesti hirveesti poliisienkaa joudu asioimaan

Pakko kysyä että paljonko poliisi on sulta varastanu (sakottanu) ? :hyper: Tiettyyn pisteeseen asti tää touhu menee vielä järkevänä mutta ihan oikeasti ellei tahalteen riko jatkuvasti lakia ni ethän sä nyt oikeesti hirveesti poliisienkaa joudu asioimaan

Oma poliisien kanssa asioimiseni rajoittuu yhteen n. 10 vuoden takaiseen ylinopeussakkoon, joka oli mielestäni ihan ok ja hyvin hoidettu. Rikos ja rangaistus jne.

Sen jälkeen poliisien kanssa kohtaamiset ovat olleet lähinnä rikosten tapahduttua seurannutta dialogia (en ole ollut missään tekijäpuolella osallisena), joista niistäkin kaiketi suurin osa ihan virkamiesmäisesti, osa hyvin hoidettua. Osa täysin paskaa kuittailua ja provoamista.

Edelleen, olen täällä puhunut lähinnä poliisien palkkauksesta.

Niin, tuosta prätkien kuvaamisesta. Ei se ole mitenkään laitonta. Kuka tahansa saa yleisellä paikalla ottaa kuvia ihmisistä, esineistä ja lähes mistä lystää. Poliisilla sitten tietenkin vielä hiukan laajemmat valtuudet jonkin tutkittavana olevan seikan selvittämiseksi.

Kuvitelkaa tilanne: Tapahtunut pahoinpitely, tekijät poistuneet ja asianomistaja viety sairaalaan, tuntomerkit tiedossa. Tapaatte useitakin vaihtoehtoja sopivaksi tekijäksi. Otatte heiltä henkilötiedot ja näppäätte valokuvan. Myöhemmin asianomistaja tunnistaa kuvien perusteella tekijän, tai ainakin rajaa epäiltyjä pois. Mitä väärää tuossa nyt on? Varmaan muutama valopää täälläkin tulisi mouhoamaan kuinka he TIETÄVÄT että poliisi teki väärin ja tuo on ihan perseestä.

Tuossa prätkien valokuvaamisessakin saattaa olla takana jokin tutkinnallinen seikka, esim. törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, jossa prätkästä on tuntomerkit, mutta ei esim. koko rekisteritunnusta. Jos, ja kun ei tiedä miksi poliisi jotain asiaa tekee, niin ei kannata metelöidä niin kauhean kovaan ääneen poliisien virkavirheistä tai muista, kun niihin poliisin tekemisiin kuitenkin aika usein löytyy jokin syy...Se, ettei sinulle välttämättä kerrota syytä, ei tarkoita että poliisi toimisi väärin.

Poliisin toimivaltuudet ovat kuitenkin laajemmat kuin varmaan 90% ihmisistä kuvittelee. Siinä voi vaan ihmetellä sitä kaikkea vastaankinnaamista jolla ei voi saada aikaiseksi mitään muuta kuin pientä lisäharmia itselleen. Nyt ollaan kuitenkin Suomessa, jossa poliisi ei oikeastaan saa puuttua juuri mihinkään ja aina pitää olla vahvat epäilyt ja perusteet.

Tiedoksi sitten niille pikku veijareille jotka kuvittelevat että minä poistan tästä ketjusta kommentteja: en poista, en ole poistanut yhtään koska osallistun itse keskusteluun.

Ja viestien poistamista koskeva keskustelu ei kuulu ketjuun, sitä varten on sitten omat kanavansa eikä aiheesta keskustella tässä enää sanaakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom