Jim-tv Poliisit 26.1. alkaen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkäs rotuinen koira neidiltä löytyy?

tuolta aiemmin jo löytyy tietoa siitä millaisesta kodista olen kotoisin ja minkälaisten koirien kanssa olen sitä kautta tekemisissä. sikäli olen kiihkoton tässä asiassa, että se joka meillä siellä suojelukentällä (ja jäljellä, hakumetsässä, tottiskentällä, agilityssä, rotu-racessa jne) käy on äitini, en minä. mutta lyhyenä tiivistelmänä, tällä hetkellä elossa olevia hundeja meillä on 2 kpl käyttölinjaista tervua (toinen menestyy ihan kohtuullisesti suojelussa ja toinen "harrastelee" mutta on liian lapanen), 1 kpl malikka, 1 näyttelylinjainen tervu (lauman johtaja) ja taivaassa tallustelee 1 kpl groeneja. siis suomennettuna, erilaisia belgian paimenkoiria.

no sanoisin, että koirapartiossa toimivan poliisin sana painaa mulle enemmän kuin moderaattorin, joka myönsi itse ettei tiedä asiasta mitään.

Toki kaveria on kiva puolustaa.

Aijaa, kuka mode ja missä?

Edelleen, sanoisin että ei oikeasti kannata uskoa kaikkea mitä kerrotaan.

Aijaa, kuka mode ja missä?

Edelleen, sanoisin että ei oikeasti kannata uskoa kaikkea mitä kerrotaan.
In the heat of the moment katoin väärin mitä asiaa quotesit.

Mut jokatapauksessa ihanaa, että nostat itsesti jalustalle ja koet olevasi "tarpeeksi kokenut" kertomaan 28-vuotiaalle, että "ei oikeasti kannata uskoa kaikkea mitä kerrotaan". Alentuva asenne on mahtavaa varsinkin modelta.

Joka tapauksessa uskon ennemmin poliisia kuin sinua.

En edes jaksa lukea koko ketjua mistä kinaatte mutta kaverini on poliisi ja kertoili aikoinaan että kun poliisikoiralla on "tilanne päällä", siihen ei saa mennä kukaan muu väliin kuin koiran ohjaaja vai millä nimellä sitä sanotaan. Näin sanoo vissiin ohjesäännöt. Ja koira ei todellakaan päästä irti edes ohjaajan lempeällä "Sesse irti" komennolla vaan ohjaajan pitää saada koira "irti tilanteesta".

Siviilissä koira on varmasti eri koira kuin silloin kun "tilanne on päällä". Jokainen joka on touhunnut metsästyskoirien kanssa on nähnyt kuinka eri otus on kyseessä metsässä tai kotona (no ajokoirat on ehkä samanlaisia luupäitä jokapaikassa :D )...

Tällasta siis poliisilta kuultuna, itsellä ei ole koulutuskokemusta koirista juurikaan...

Edit: Eli en kyllä todellakaan usko että poliisikoira loksauttaa leuat kiinni ja pysyy paikoillaan hellästi puristaen siihen asti kunnes poliisi käskee sen irroittaa. Tosiasiassa luulisin että koira ottaa tilanteen niin sanotusti haltuun ja kun voro on tarpeeksi alistetussa asemassa koirakin saattaa hieman rauhoittua...

Hmm sen perusteella, mitä itse olen koiramiesten kans rupatellu, seurannu harjoituksia sekä ollu keikoilla jossa koira on ollut messissä väittäisin, että Karpo tässä pahemmin kujalla on ku Rankkuri. Kannattais tosiaan tajuta, että se suojelukoulutus on piikasen eri asia kun koiran kouluttaminen voimankäyttövälineeksi.

Suojelukoulutus on toki eriasia kuin poliisin koulutus. Kuitenkin kumpikin perustuu pitkälti yhteen asiaan ja se on koiran vietin hyväksi käyttö ja sitä kautta koiran ehdollistaminen tiettyihin tapoihin ja tiettyihin toimintoihin (kuten jo perus istumakäsky). Koiran koulutuksen lopputulos riippuu pitkälti siitä mitä siltä halutaan vaatia. Koska suojelukoulutus on harrastus ja pitkälti vapaaehtoistoimintaa niin onkin viisasta että koirat koulutetaan iskemään hihaan tai muihin kehoa suojaaviin asusteisiin.
Uskoisin että poliisikoirakin opetetaan hihaan, mutta jossain vaiheessa hiha peitetään ja kyseessä onkin käsi. Koiraa ei sen jälkeen kiinnosta kumpi se on.
EN kuitenkaan suosittele kokeilemaan suojelukoirankaan usuttamista omaan käteen, jälki on joka tapauksessa pahaa.

Se mikä tekee poliisikoirista niin erikoisia on se että ne todellakin koulutetaan voimankäyttövälineeksi tai työhön. Se että onko ne kovempia kuin suojeluharrastajan koirat niin mahdoton sanoa.

Luultavasti kuitenkin kummassakin koulutuksessa pääasia on koiran ja isännän saumaton yhteistyö. Niin tottelevaisuudessa kuin siinäkin kuinka koira koulutetaan "hyökkäämään".

suojelukoirathan on täysiä lapasia poliisikoiriin nähden. tosin omistajiensa mielestä maailman kovimpia.

Suojekoirat ovat aivan yhtä lapasia kuin mikä tahansa koira jonka viettiä ei käytetä. Koiran toimintaa ohjaa pitkälti sen vietti. Kun kyseinen ominaisuus saadaan esille koirasta niin voidaankin miettiä mihin sitä käytetään. Hyvin usein poliiseille tulevat koirat tulevat aivan samoista kenneleistä kuin ne joita on suojeluharrastajilla. Miksi siis suojelukoira olisi pahempi lapanen? Koska isäntä/emäntä ei siitä ole viettiä ottanut käyttöön tai sillä ei kyseistä asiaa ole.
Siihen miten kova tai löysä joku koira on vaikuttaa myös erittäin kovasti sukulinjat. Tietyt kennelit jalostavat tietystä linjasta koiria ja niillä on helpommin sopiva luonne ja riittävä vietti poliisikoiraksi tai suojelutoimintaan.

Uskon että suojeluharrastuksessa käytettävistä koirista erittäin useat olisivat oikein koulutettuina poliisikoiriksi sopivia yksilöitä. Se että mitä mieltä omistajat ovat koiristaan onkin tois arvoista.

Tämä vain oma mielipiteeni ja toivottavasti en sillä kenenkään varpaille astu.

Mitenkään muuten aiheeseen kantaa ottamatta, Rankkuri on kyllä siinä oikeassa, että jos sulla on Sakemanni tai muu poliisikoira kiinni pohkeessa tai handussa niin siinä ei kyllä YKSKÄÄN jätkä pysty olemaan täysin paikallaan. Aika moni alkaa vaistomaisesti varmasti riuhtomaan ihan jo siitä syystä että sulla on aika isot ja vahvat hampit siinä pohkeessa, se kipu on varmaan aika kova.

En edes jaksa lukea koko ketjua mistä kinaatte mutta kaverini on poliisi ja kertoili aikoinaan että kun poliisikoiralla on "tilanne päällä", siihen ei saa mennä kukaan muu väliin kuin koiran ohjaaja vai millä nimellä sitä sanotaan. Näin sanoo vissiin ohjesäännöt. Ja koira ei todellakaan päästä irti edes ohjaajan lempeällä "Sesse irti" komennolla vaan ohjaajan pitää saada koira "irti tilanteesta".

Ööööh, se koira lähtis irti vaikka "Johanna Tukiainen" -komennolla, jos se ois niin opetettu.

http://www.youtube.com/watch?v=NiXq1O3Z-wk polliisikoiraa israelin tapaan.. rennostippa tuo ottaa, kunnes käsky käypi.

http://www.youtube.com/watch?v=EC7ln917oiU&feature=related ei nuo aina ihan herkästikkään päästä irti ja kouluttajaaki välistä maistaa..

Ja se kun poliisikoira täydestä vauhdista iskee hanskaan kiinni, ni saattaapi se tuntua. Joku 20-30 kiloo kun ottaa äkkipysähyksen pelkkien leukojen varassa ~neljän kympin vauhista, on siinä kudos kovilla. Ja pitää siinä leuoissa olla pitookin..

Siis mun alkuperäinen ajatus noista koirista oli just toi et ne on hallittuja jne. mutta kun katselin tossa eilen noita Poliisit jaksoja ja Lainvalvojien toisen jakson (en nyt ole varma kummassa se koiran koulutusosuus näytettiin) mutta siitä vaan nous karvat pystyyn ku se koira melkein roikku sen kaverin kädessä ja sillä sentään oli suojapuku koska harjoituksesta oli kyse. Niin siis siinä ei ollut mistään nopeasta tilanteesta kyse vaan se koira oli siinä kiinni pitkään.

Katsoin itse saman jakson ja siinähän se kouluttaja lopuksi sanoi, ettei tarkoituksella käskenyt koiraa irti, koska koiralle tekee hyvää välillä ns. "voittaa" tuollainen taistelu. Tarkoituksena oli, että se koira saa irroitettua sen suojapuvun hihan ja ottaa sen palkinnoksi voitosta.

Itsekin ensin vähän ihmettelin sitä kohtaa, koska se kouluttaja vielä sanoo että "eikö meinaa irrota" tms. Katsoin pätkän uudestaan ja tajusin, että se tarkoittikin sitä hihaa, joka ei meinannut irrota maalihenkilön päältä.

Kyllä siinä vie koira voiton jampasta ku jampasta, ja jälki on varmasti rumaa mitä jää jäljelle.
Lainvalvojat on mielenkiintosempi. Poliisit sarjassa meno on aika rentoa välillä tyyliin: käydään torumassa perustuksiin kusijoita ja puhalluttamassa autoilijoita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turussa ollu kunno matsi nähtäväst meneillää, kaasua jaettu ja sit joutunnu mennä veskiin piiloon.

[edit] "ei nyt välttämättä oo mistää vitusta kysymys" :D hyvä väläytys

jep ja poliiseilla on yleensäki koko ajan syyte päällä ku narkit ja muu pohjasakka tekee ilmotuksen kaikesta mahdollisesta.
Loppujen lopuksi tällaisia on aika harvoin. Kyllä ne välillä uhkailevat rikosilmoituksella, mutta harvoin ne sellaisia tekevät.
not what i´ve heard
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kylillä kuulee. Aika moni kuulluista jutuista sattuu nimittäin sisältämään 75% paskaa ja 25% värikynää.
http://www.alpoylitalo.com/89

"..viimeisen kymmenen vuoden aikana poliisista tehdyt rikosilmoitukset ovat lisääntyneet 45 %. Sen arveltiin johtuvan madaltuneesta kynnyksestä tehdä rikosilmoitus..."

Rankkuri, kai sä tajuat että sä väittelet kahden poliisin kanssa? Luulis heillä olevan se ensi käden tieto esimerkiksi noista ilmotuksien määrästä, omakohtaisen kokemuksen kautta.

Tulee vähän samanlainen fiilis, kun keskustellaan poliisien työttömyystilanteesta ja joku linkittää Paateron tai Holmlundin lupauksia iltalehdestä.

Rankkuri, kai sä tajuat että sä väittelet kahden poliisin kanssa? Luulis heillä olevan se ensi käden tieto esimerkiksi noista ilmotuksien määrästä, omakohtaisen kokemuksen kautta.

Tulee vähän samanlainen fiilis, kun keskustellaan poliisien työttömyystilanteesta ja joku linkittää Paateron tai Holmlundin lupauksia iltalehdestä.
Nyt tiedän toki Sumun olevan poliisi. Olen myös irl jutellut poliisin kanssa näistä asioista. Itse asiassa mä en linkittäny mitään lupauksia vaan tilastofaktaa. Mut toki jos jonkun mielestä 45 % kasvu ilmoitusten määrässä ei ole mitään niin eihän tässä sit kannata vääntää.

edit. ja en mä varsinaisesti väittele asiasta, kerroin vain mitä olen kuullut ja postasin sitä tukevan tilastofaktan. sehän on vaan helvetin hyvä jos poliisit kokee, ettei näin ole. kyllä niillä riittää varmaan tekemistä ilman tollasia turhanpäiväisiä rikosilmotuksiakin.

Mut toki jos jonkun mielestä 45 % kasvu ilmoitusten määrässä ei ole mitään niin eihän tässä sit kannata vääntää.

edit. ja en mä varsinaisesti väittele asiasta, kerroin vain mitä olen kuullut ja postasin sitä tukevan tilastofaktan. sehän on vaan helvetin hyvä jos poliisit kokee, ettei näin ole.

Tuossa sun laittamassa linkissä kerrottiin, että tällä vuosikymmenellä (juttu kirjoitettu 2008 maaliskuussa) rikosilmoituksia tai tutkintailmoituksia on tehty 687 kappaletta (kanteluita en ota tähän mukaan). Siitä voi sitten laskea, kuinka monta ilmoitusta tehdään vuotta kohden.

Tästä linkistä taas voi vetää suuntaa-antavan arvion siitä, kuinka paljon poliiseja on ylipäätään Suomessa: http://budjetti.vm.fi/indox/indoxse...nta/pl26/pl26ml75.xml#/1&documentrole=tae2006

Se, että rikosilmoitusten määrä on kasvanut 45% viimeisessä kymmenessä vuodessa, ei tarkoita vielä sitä että niitä ilmoituksia tehtailtaisiin määrällisesti paljon. Tietysti tässä kohtaa pitää tietysti pohtia sitä, mikä on kenenkin mielestä paljon? Itse koen, että niitä ei tehdä paljoa. Eikä asia stressaa siksikään, koska moni niistä tehdyistä ilmoituksista on ihan höpö-höpöjä.

Tuossa sun laittamassa linkissä kerrottiin, että tällä vuosikymmenellä (juttu kirjoitettu 2008 maaliskuussa) rikosilmoituksia tai tutkintailmoituksia on tehty 687 kappaletta (kanteluita en ota tähän mukaan). Siitä voi sitten laskea, kuinka monta ilmoitusta tehdään vuotta kohden.

Tästä linkistä taas voi vetää suuntaa-antavan arvion siitä, kuinka paljon poliiseja on ylipäätään Suomessa: http://budjetti.vm.fi/indox/indoxse...nta/pl26/pl26ml75.xml#/1&documentrole=tae2006

Se, että rikosilmoitusten määrä on kasvanut 45% viimeisessä kymmenessä vuodessa, ei tarkoita vielä sitä että niitä ilmoituksia tehtailtaisiin määrällisesti paljon. Tietysti tässä kohtaa pitää tietysti pohtia sitä, mikä on kenenkin mielestä paljon? Itse koen, että niitä ei tehdä paljoa. Eikä asia stressaa siksikään, koska moni niistä tehdyistä ilmoituksista on ihan höpö-höpöjä.
Se on hienoa, että ei stressaa. Eihän siinä mitään, riippuu varmasti paljonki missä hommissa poliisivoimissa on, että miten noita ilmotteluja osuu omalle kohdalle. Joku mopojentutkaaja varmaan ei hirveästi joudu tekemisiin niiden kanssa eli painottuu aika paljon varmasti tuohon järjestypoliisin ?puolelle nuo.

Ja tottakai ne on höpöhöpöjä suurin osa, en mä siihen ottanutkaan kantaa, ovatko ilmoitukset/kantelut aiheellisia vai ei.

Mutta mainiota, että poliisivoimat ei pidä kyseistä kehitystä huonona ja voimia riittää hommien tekemiseen.

En puhunut poliisivoimien puolesta, vaan esitin oman mielipiteeni. Tässä organisaatiossa työskennellessäni en ole kokenut, että myöskään kollegani stressaisivat.

En puhunut poliisivoimien puolesta, vaan esitin oman mielipiteeni. Tässä organisaatiossa työskennellessäni en ole kokenut, että myöskään kollegani stressaisivat.
No itsesi puolesta sitten. Eikä tässä mistään stressitasoista ollutkaan kyse.

Mut jos ei ole ongelmaa, ni sehän on vaa hyvä.

Suositut

Back
Ylös Bottom