Jim-tv Poliisit 26.1. alkaen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin mielenkiinnosta rankkurille, omistatko kenties jotain poliisikoira taustaa kun tunnut tietävän kuinka hyvin ne toimivat? taikka suojelukoira tms, "kuulin tuttavalta" ei nyt käy vaan ihan konkreettista omaa kokemusta.

Ja ei, en nyt väitä että TLP/KARPO/Rankkuri kukaan tiestä nyt olisi 100% oikeessa mut haiskahtaa vaan siltä että TLP/KARPO olisi ollut vähän enempi koirien kanssa tekemisissä ja tietäisivät paremmin kun sie, vaikka tän asian tietää 100% varmuudella joku ihan poliisi joka työskentelee näitten koirienkaa että miten ne käyttäytyy kotona/töissä jne mitä taas teistä kukaan ei ole.

Viimeksi muokattu:
Näin mielenkiinnosta rankkurille, omistatko kenties jotain poliisikoira taustaa kun tunnut tietävän kuinka hyvin ne toimivat?

Vahvaa sisäpiiritietoa.

Ja ei, en nyt väitä että TLP/KARPO/Rankkuri kukaan tiestä nyt olisi 100% oikeessa mut haiskahtaa vaan siltä että TLP/KARPO olisi ollut vähän enempi koirien kanssa tekemisissä ja tietäisivät paremmin kun sie, vaikka tän asian tietää 100% varmuudella joku ihan poliisi joka työskentelee näitten koirienkaa että miten ne käyttäytyy kotona/töissä jne mitä taas teistä kukaan ei ole.
Et tietenkään, eikä mielipiteellä ole mitään tekemistä sen kanssa että olin sun kanssa aikaisemmin erimieltä.

Et tietenkään, eikä mielipiteellä ole mitään tekemistä sen kanssa että olin sun kanssa aikaisemmin erimieltä.
Joo en mä nyt siintä mitään nokkiini ottannu, et se ei liity tähän mitenkään.

Vai että oikee "vahvaa sisäpiiri"-tietoa, taitaa aika top-sikrettii olla, kelpuuttaisin ennemmin tähän ihan sen oman kokemuksen poliisikoirienkaa enkä mitn "sisäpiiri" tietoa.

Joo en mä nyt siintä mitään nokkiini ottannu, et se ei liity tähän mitenkään.

Vai että oikee "vahvaa sisäpiiri"-tietoa, taitaa aika top-sikrettii olla, kelpuuttaisin ennemmin tähän ihan sen oman kokemuksen poliisikoirienkaa enkä mitn "sisäpiiri" tietoa.
Oon erittäin hyvä kaveri koirapartiossa työtä tekevän poliisin kanssa.

Oon erittäin hyvä kaveri koirapartiossa työtä tekevän poliisin kanssa.
Niin, mutta et itse koiran omistaja eli et tiiä siintä yhtä hyvin kun koiran itse omistaja. Muttajoo, en miekää lähtis silittelee poliisikoiraa, ovat ne verta erillaisia kun normaalit perhekoirat, mutta en nyt sotkeudu enempää tähän koira keskusteluun kun en tiedä niistä paljon mitään.

Kyl sä tonppae vuoden päästä tiedät jo paljon enemmän, etkös sä sikaopistoon sisälle päässyt? :) Eipä siinä, kyllä noita koiria kotioloissa silitellä voi, mutta siinä vaiheessa kun se lämmitetään voimankäyttöä varten, niin tilanne onkin hetkessä aivan toinen. Siinä vaiheessa ei kannata koiran ja kohdehenkilön väliin eksyä, eikä se koira odottele hiljaa ja kiltisti käskyä ohjaajan vierellä vaan käy melkoisilla kierroksilla.

Ja olipa se koira ja sen ohjaaja miten valioyksilöitä tahansa, koira ei välttämättä saa heti kunnon purentaa, joutuu korjaamaan sitä, saattaa vaihtaa kohdetta jne. Kaikki ei käy aina kuten elokuvissa.

Kyl sä tonppae vuoden päästä tiedät jo paljon enemmän, etkös sä sikaopistoon sisälle päässyt? :)
Kiitos kohteliaisuudesta mutta en ole edes hakennut sinne, että pääseminen voi olla vaikeeta, sekoitat nimen "tonppaa":n, virheitä sattuu :)

Wuhuu! Soittelin tuossa valintayksikköön, niin se olis 9.11 tampereelle lähtö! :) Aivan loistava fiilis! :dance:

Millä tavalla se, että sä ensin sanot KARPOn, joka on suojelukoiraharrastaja ja puhuu siltä pohjalta, olevan täysin oikeassa ja seuraavassa postissa sanot, että et tiedä asiasta mitään, on asiayhteydestä irrottamista?

Se, että mä poistin turhan hölinän ympäriltä ei muuta itse sanomaa mihinkään. Tosin kiusallistahan se varmasti on.

No niin, koira on koira, teki se sitten mitä tahansa.
Suojelukoira on suojelukoira, seisova koira on seisova koira. Loppupelissä tuossa on yksi yhteinen tekijä, joka itseasiassa ratkaisee kaiken... se on koira. Karpo puhui noista asioista miten koiran tulee käyttäytyä, jotta se pääsee edes sinne virkaatekeväksi koiraksi, kokolailla oikein. Se, etten minä kouluta suojelukoiraa ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että koulutan koiraa. Se onko suojelukoiraharrastajan sana milläkin tasolla, voitaneen katsoa ilmeisesti meriiteistä. Miten oot kouluttanut millekin tasolle. Polisiikoira ja suojelukoira ei loppupelissä eroa juurikaan toisistaan, periaatteessa samat asiat niille koulutetaan ja samoja jalostettuja vaistoja ehdollistetaan. Poliisikoiriksi pääsee tosin vain todella kovan rundin jälkeen. Koska koiraa käytetään työtehtävissä, josta voi tulla jonkinasteisia korvausvelvotteita, niin tottakaihan sen yksilön on oltava suht' erinomaisista lähtökohdista henkiseltä-/ruummilliselta kantilta. Nämä koirat taatusti testataan myös ennen varsinaisen koulutuksen aloitusta. Suojelukoiraharrastaja ottaa sen mitä saa, tai joutuu ottamaan ja yrittää tehdä siitä parasta mahdollista lopputulosta koemielessä, mikäli kokeisiin painottaa hommansa. Jollei painota, niin toivottavasti edes tekee sen muussa kuin egomielessä tuon koiran koulutuksen. Jos haluaa koiran joka taatusti repii kaiken mitä vastaan tulee, niin eikun taistelupuolelta huntti ja kouluttaa sen käymään jokaiseen alle 5m lähemmäksi tulevaan kiinni. Sitten on teillä lapasessa 'kova' koira, joka tappaa kissat, männynkävyt, mummot ja lapset siellä puistossa, jos sattuu vapaaksi pääsemään. Onko se tervettä, ei todellakaan.

Se jos omistaja painii koiransa kanssa kertoo vain siitä kontatista mitä koirien kanssa otetaan. Itse harrastan tätä pentuaikana aktiivisesti, sillä se on ehdottomasti paras systeemi tehdä pennun kanssa mielekkäästi oikean aseman haku. Asemansa tietävä koira ei todellakaan pure lujaa sitä arvoasteikossa ylempänä olevaa johtoyksilöä, joka nyt sattuu olemaan se ihminen. Jos näin tapahtuu, niin jossain on mätää. Koulutustavoissa, koiran henkisellä puolen tmv., syitä voi olla monia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin, mutta et itse koiran omistaja eli et tiiä siintä yhtä hyvin kun koiran itse omistaja.
Enhän toki, mutta enemmän ku random-keskustelija palstalla.

Siis mun alkuperäinen ajatus noista koirista oli just toi et ne on hallittuja jne. mutta kun katselin tossa eilen noita Poliisit jaksoja ja Lainvalvojien toisen jakson (en nyt ole varma kummassa se koiran koulutusosuus näytettiin) mutta siitä vaan nous karvat pystyyn ku se koira melkein roikku sen kaverin kädessä ja sillä sentään oli suojapuku koska harjoituksesta oli kyse. Niin siis siinä ei ollut mistään nopeasta tilanteesta kyse vaan se koira oli siinä kiinni pitkään.

Karpo puhui noista asioista miten koiran tulee käyttäytyä, jotta se pääsee edes sinne virkaatekeväksi koiraksi, kokolailla oikein.

Koirapa koira. Virkaatekevän koiran valintakriteereistä me ei puhuttukaan.

Se, etten minä kouluta suojelukoiraa ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että koulutan koiraa.

Ei, mutta se kertoo sen, että et tiedä suojelukoiran kouluttamisesta mitään, minkä itsekin myönsit.

Minähän en loppupelissä tiedä mitään palveluskoirien koulutuksesta.

Se onko suojelukoiraharrastajan sana milläkin tasolla, voitaneen katsoa ilmeisesti meriiteistä. Miten oot kouluttanut millekin tasolle.

Okei.

Polisiikoira ja suojelukoira ei loppupelissä eroa juurikaan toisistaan, periaatteessa samat asiat niille koulutetaan ja samoja jalostettuja vaistoja ehdollistetaan.

Kuin suojelkoirakouluttajan suusta. Tosin ei sen enempää todenmukaista.

Poliisikoiriksi pääsee tosin vain todella kovan rundin jälkeen. Koska koiraa käytetään työtehtävissä, josta voi tulla jonkinasteisia korvausvelvotteita, niin tottakaihan sen yksilön on oltava suht' erinomaisista lähtökohdista henkiseltä-/ruummilliselta kantilta. Nämä koirat taatusti testataan myös ennen varsinaisen koulutuksen aloitusta. Suojelukoiraharrastaja ottaa sen mitä saa, tai joutuu ottamaan ja yrittää tehdä siitä parasta mahdollista lopputulosta koemielessä, mikäli kokeisiin painottaa hommansa. Jollei painota, niin toivottavasti edes tekee sen muussa kuin egomielessä tuon koiran koulutuksen.

Okei.

Jos haluaa koiran joka taatusti repii kaiken mitä vastaan tulee, niin eikun taistelupuolelta huntti ja kouluttaa sen käymään jokaiseen alle 5m lähemmäksi tulevaan kiinni. Sitten on teillä lapasessa 'kova' koira, joka tappaa kissat, männynkävyt, mummot ja lapset siellä puistossa, jos sattuu vapaaksi pääsemään. Onko se tervettä, ei todellakaan.

Ei ole tervettä, mutta ei liity poliisikoiriin mitenkään.

Se jos omistaja painii koiransa kanssa kertoo vain siitä kontatista mitä koirien kanssa otetaan. Itse harrastan tätä pentuaikana aktiivisesti, sillä se on ehdottomasti paras systeemi tehdä pennun kanssa mielekkäästi oikean aseman haku. Asemansa tietävä koira ei todellakaan pure lujaa sitä arvoasteikossa ylempänä olevaa johtoyksilöä, joka nyt sattuu olemaan se ihminen. Jos näin tapahtuu, niin jossain on mätää. Koulutustavoissa, koiran henkisellä puolen tmv., syitä voi olla monia.
Ihanaa että leikit pennun kanssa. Poliisikoiriin tai keskusteluun se ei taas liity mitenkään.

Siis mun alkuperäinen ajatus noista koirista oli just toi et ne on hallittuja jne. mutta kun katselin tossa eilen noita Poliisit jaksoja ja Lainvalvojien toisen jakson (en nyt ole varma kummassa se koiran koulutusosuus näytettiin) mutta siitä vaan nous karvat pystyyn ku se koira melkein roikku sen kaverin kädessä ja sillä sentään oli suojapuku koska harjoituksesta oli kyse. Niin siis siinä ei ollut mistään nopeasta tilanteesta kyse vaan se koira oli siinä kiinni pitkään.
Koira on kiinni niin kauan kun partio saa tilanteen "haltuun" eli ei oo mikää sekunnin purasu

Koira on kiinni niin kauan kun partio saa tilanteen "haltuun" eli ei oo mikää sekunnin purasu
Mut kyllähän siinä paikoillaan toki on. Leikkisästi vaan näykkäsee.

Niin jos ei käy tätä ihanteellista tilannetta missä ensimmäinen ajatus on kaatua maahan ja olla tekemättä mitään niin sehän on minun oma vika? edelleenkin ottaisin sen luodin mikä ei tappaisi kun sen koiran kimppuuni.

Ei kannata uskoa kaikkea mitä kylillä kuulee. Aika moni kuulluista jutuista sattuu nimittäin sisältämään 75% paskaa ja 25% värikynää.
no sanoisin, että koirapartiossa toimivan poliisin sana painaa mulle enemmän kuin moderaattorin, joka myönsi itse ettei tiedä asiasta mitään.

Toki kaveria on kiva puolustaa.

nooh, hyvä että on keskustelua. koirat ja koiraharrastus nyt aina herättää runsaasti tunteita. itse pidän suojelua harrastavaa kotikoiraa ja poliisikoiraa huomattavasti miellyttävämpänä "keskustelukumppanina" kuin esim. mitä tahansa pit bullia tms. muuta terrieriä. mutta tämäkin mielipide kertoo jotain mun omista ennakkoasenteistani ja tästä nousee puolestaa karvat pystyyn joltain enemmän aiheeseen perehtyneeltä terrieriharrastajalta.

mielenkiintoinen keskustelu!

nooh, hyvä että on keskustelua. koirat ja koiraharrastus nyt aina herättää runsaasti tunteita. itse pidän suojelua harrastavaa kotikoiraa ja poliisikoiraa huomattavasti miellyttävämpänä "keskustelukumppanina" kuin esim. mitä tahansa pit bullia tms. muuta terrieriä. mutta tämäkin mielipide kertoo jotain mun omista ennakkoasenteistani ja tästä nousee puolestaa karvat pystyyn joltain enemmän aiheeseen perehtyneeltä terrieriharrastajalta.

mielenkiintoinen keskustelu!

Minkäs rotuinen koira neidiltä löytyy?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom