Jim-tv Poliisit 26.1. alkaen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Poliisin työhön kuuluu sakottaminen. Ei se ole mitään ylimääräistä työtä, joka saa alkaa vituttamaan. Poliisin työ ei ole sävelradion kuuntelu ja lunkistiottaminen.

Vittuileminen on turhaa sakotustilanteissa ja mielestäni homma pitäisi pystyä hoitamaan neutraalisti.

Sakkotulot on käsittääkseni kyllä budjetoitu, joka ei välttämättä ole niin hyvä homma.

Oman kokemukseni mukaan poliiseista ei ole mitään iloa jos:
- jos omaa auta on vandalisoitu (ikkunat särjetty yms.), ei ole aikaa tulla paikanpäälle (tosin miksi tullakaan, rikosilmoituksen voi täyttää konttoriaikaan ja vakuutusyhtiö hoitaa korvauksen)
- oma auto on varastettu (sama homma)
- soitetaan poliisi apuun tapelutilanteeseen, jossa toinen verissäpäin alakynnessä ("onko kättäpidempää mukana? Ai ei, no katotaan josko ehtisi jossain vaiheessa ajaa ohi") No terve...
- lähestymiskiellot, uhkaukset ja pahoinpitelyt = ei pystytä tekemään mitään

Ylinopeudet ja mopojen kyttääminen = 85% resursseista?

= Käytetään resursseja niihin asioihin jotka parhaiten / varmimmalla todennäköisyydellä saadaan hoidettua sen sijaan että tuhlattaisiin aikaa tapauksille joille ei yleensä mahdeta mitään.
Ylinopeuksia valvomalla kun ehkäistään sitten paljon muutakin.
 
Tehtävillä on kiireellisyysluokitukset, ja jos tulee kiireellisempää keikkaa niin noi tutkaamiset keskeytetään (järjestyspoliisissa siis.) Eikä poliisilla tosiaan oo tarpeeks resurssia. Viikonloppuisin varsinkin kun sattuu ja tapahtuu, niin joka paikkaan ei ehdi. Jos samaan aikaan sattuu hirvikolari, jossa ihmishenget on vaarassa, niin ei siihen baarin jälkeiseen tappeluun välttämättä oo irrotettavissa partiota.
 
Ja mopojen kyttääminen on iha hyvä asia, ne muovikasat kun ei saa kulkea yli 45km/h (tosin tässäkin jotkut tehtaalta tulevat menevät vakiona yli) ja mopoikäsillä ei kauheen hyvin ole vielä noi ajotavat ja liikenteen seassa ajaminen kohillaan, tietty tässäkin on poikkeuksia. On se sit hyvä kun se muovikasa menee 90km/h ja ei osata liikennemerkkejä ja yleisesti liikenteessä ajaa ni on vaa ajan kysymys millon kolahtaa ja sitku kolahtaa se sattuu sitä mopoilijaa.

Eilen viimeksi meinasin ajaa mopotyttöä päin millä oli kaveri kyydissä, itelläni vauhtia 60 ja tää mopoilija pysähtyi ennen suojatien ylittämistä (ajoi itse jalkakäytävällä mikä oli sallittu mopoille), tottakai katoin että pysähtyy siihen ja oottaa että menen siitä ohi kun olin jo niin lähellä sitä suojatietä, mutta ei, päätti sitten ajaa suoraa etee, kyllä alko jarrujalka toimimaan ja hikipisaraa tulemaan itelleni, ei kauheen kaukana ollut että kolahti, jos oisin ajannu vähän kovempaa ni ois tytöt ja mopo lentänny.
 
Poliisin työhön kuuluu sakottaminen. Ei se ole mitään ylimääräistä työtä, joka saa alkaa vituttamaan. Poliisin työ ei ole sävelradion kuuntelu ja lunkistiottaminen.

Vittuileminen on turhaa sakotustilanteissa ja mielestäni homma pitäisi pystyä hoitamaan neutraalisti.

Sakkotulot on käsittääkseni kyllä budjetoitu, joka ei välttämättä ole niin hyvä homma.

Oman kokemukseni mukaan poliiseista ei ole mitään iloa jos:
- jos omaa auta on vandalisoitu (ikkunat särjetty yms.), ei ole aikaa tulla paikanpäälle (tosin miksi tullakaan, rikosilmoituksen voi täyttää konttoriaikaan ja vakuutusyhtiö hoitaa korvauksen)
- oma auto on varastettu (sama homma)
- soitetaan poliisi apuun tapelutilanteeseen, jossa toinen verissäpäin alakynnessä ("onko kättäpidempää mukana? Ai ei, no katotaan josko ehtisi jossain vaiheessa ajaa ohi") No terve...
- lähestymiskiellot, uhkaukset ja pahoinpitelyt = ei pystytä tekemään mitään

Ylinopeudet ja mopojen kyttääminen = 85% resursseista?

Iloa tai ei, poliisi toimii vain ja ainoastaan ylempien "kravaattikaulojen" asettamien ja päättämien asetusten ja pykälien mukaan. Josta taas poliisi saa toimivaltansa tekemiseen..

Toisin sanoen aiemmat viittaukset jäävät usein heikoille resurssien ja toimintalinjojen takia. Poliisin vaikea ylittää toimintalinjoja, vaikka se saattaa tuntua kansalaisen silmistä aika kohtuuttomalta..
 
Weeboom tuossa ehdotteli että suomen motareilla voisi olla 140km/h rajoitukset. Ok, otetaan sadan kuskin joukko, osa noista sadasta hanskaa sen auton tuossa 140 vauhdissa enemmän kuin hyvin. Mutta suurin osa on näitä jotka ei todellakaan hallitse tollasia nopeuksia, ja sitä kautta ne onnettomuudet sitten tulee. Amisviikset sitten ajaa vielä sen 10-20km/h yli sallitun, ja kun sekaan heitetään pappara joka ei uskalla ajaa edes sitä satasta, niin ongelmia on tiedossa varmasti.
Niin en kyllä ole ehdottanut tota 140, sekoitit varmaan seuraavaan vastaajaan.

Peräänkuulutan maalaisjärkeä, en mitään typeriä rajoituksia. Näilläkin on paikkansa ja aikansa, mutta mitä järkeä on tutkailla hiljaiseen aikaan puolityhjillä valtateillä kun aurinko paistaa ja tie on kuiva ja puhdas. Onko joku nähnyt kyttien tutkaavan pienessäkään saderopinassa? En minäkään, joten yleensä ajan vähän reippaammin vielä pienessä sateessa, jos muuten on edellytyksiä isompaan vauhtiin.

Sopii miettiä hetken seuraavia skenaarioita, arvoittaa näiden tapahtumien rikkeiden vakavuus ja jakaa sanktiot:

1) Ajan duunista lähtiessä tosta koulujen edestä ja osun muksuun suojatiellä. Muksu kuolee.
2) Vetäsen kolmion takaa moottoripyörän eteen, motoristi loukkaantuu.
3) Pääsen tohon oulun motarille ja väännän 141km/h lasiin, laitan aurinkolasit päähän ja kuuntelen eppu normaalia.

Jokseenkin olen hiukan tyytymätön liikenneturhaan ja lp:n johtoon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Valtio saa rahaa sakoista, ei sitä välitetä ihmisistä kun se ei tuota sitä massia. Rahalla pystytää tuottamaan ihmisille apua (jos on ylimääräistä) mutta ihmisten auttamisella ei pystytä tuottamaan sitä olennaisinta, eli rahaa.
 
Valtio saa rahaa sakoista, ei sitä välitetä ihmisistä kun se ei tuota sitä massia. Rahalla pystytää tuottamaan ihmisille apua (jos on ylimääräistä) mutta ihmisten auttamisella ei pystytä tuottamaan sitä olennaisinta, eli rahaa.
Kyllä mä vaan edelleen väitän että kentällä yhtään konstua (varsinkaan järjestyspuolen) ei vittuakaan kiinnosta päivän sakkomäärä vaan ihan oikeasti se ihmisten auttaminen. Ei se sakkojen määrä näy kenttämiesten palkoissa tai työssä.
 
Kyllä mä vaan edelleen väitän että kentällä yhtään konstua (varsinkaan järjestyspuolen) ei vittuakaan kiinnosta päivän sakkomäärä vaan ihan oikeasti se ihmisten auttaminen. Ei se sakkojen määrä näy kenttämiesten palkoissa tai työssä.

Ite virkamieshommia tehneenä voin sanoa, että ihmisiä tai jotakin tiettyä ihmisryhmää alkaa vihaamaan, kun on joka päivä hyväksikäyttäjien ja muitten hörhöjen kanssa tekemisessä. Jokaisesta *asiakkaasta* tulee potentiaalinen uhka. Kun on tarpeeksi monta vuotta tehnyt paskahommia, niin siitä kyynistyy todella paljon. Luultavasti suurinta osaa konstaapeleista on oikeasti motivoinut ihmisten auttaminen joskus uran alkuvaiheilla, mutta kun huomaa, että ihmisen käytökseen ei voi vaikuttaa millään tavalla vaikka tekisi mitä, niin kyynistymisen riski on suuri.

Et epäilen vahvasti, et jotakin vanhempaa konstaapelia kiinnostaisi kenenkään auttaminen. Realistisemmaksi poliisiin hommassa kyllä tulee.
 
Niinpä. Kolmonen on ainoa josta selviää päiväsakoilla...
Oulussa kolmosesta lentää kortti ja päiväsakkoa pukkaa 20+, ruuhka-aikaan enemmän. Joskohan paikallinen poliisipäällystö tajuaisi että suomen hitaimman motarin rajoitus on ehkä vähän nafti kun 95% autoilijoista ajaa siinä ylinopeutta ja muut onkin sitten kännissä, mustalaisia tai pappoja.

Kakkosesta on tapauksia josta on tullut rikesakot, muistais vaan mistä noita luki, perusperiaate kuitenkin 10 päiväsakkoa. Ykkösestä en tiä, oli täysin fiktiivinen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom