Jim-tv Poliisit 26.1. alkaen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kai ne poliisit vähän voi vittumaisia ollakin kun niitä luulis vituttavan sitä sakkoa kirjoittaa. Joo joo onhan se duunia mutta ylimääräistä sellasta. Kyllä ne varmaan kelaa just niin että jos jengi vaan ajais kiltisti niin nekin vois tuolla lunkisti huristaa pitkin kyliä ja kuunnella iskelmäradiota.

Mitäs esim. verovirastossa, jos virkailijalla on ollut vähän huono päivä ja muutenkin kiirettä, voiko sitä alkaa vähän vittuilemaan asiakkaille? Osaa tosiaan tuo työhön olennaisesti liittyvien tointen hoito vituttaa.

No mun mielestä toi sakon kirjoittaminen on sama asia kuin kaupassa vaikka sitten siivota jotain asiakkaan huolimattomuuttaan / tahallaan aiheuttamaa sotkua. Duunia se on joo mut periaatteessa sitä ei pitäis joutua tekemään. Aina kun poliisi kirjoittaa sakkoa niin se tarkoittaa että joku on ryssinyt ja aiheuttanut täten ylimääräistä hommaa.

Ja mun mielestä olisi ihan helvetin huolestuttavaa, jos poliisit jollain tasolla "nauttisivat" tietyistä asioista työssään. Vaikka esim. voimankäyttötilanteista.

Poliisi hymy suin käyttämässä etälamautinta asiakkaaseen virne päällä?:david:

Ei siitä mun mielestä kuulu tykätä, mutta silti se kuuluu niiden duuniin. Propsit siitä.

No mun mielestä toi sakon kirjoittaminen on sama asia kuin kaupassa vaikka sitten siivota jotain asiakkaan huolimattomuuttaan / tahallaan aiheuttamaa sotkua. Duunia se on joo mut periaatteessa sitä ei pitäis joutua tekemään. Aina kun poliisi kirjoittaa sakkoa niin se tarkoittaa että joku on ryssinyt ja aiheuttanut täten ylimääräistä hommaa.

Poliiseillahan on jonkinlainen sakkokiintiökin, joka pitäisi saada muistaakseni vuoden aikana täyteen (näin olen ainakin kaverin puheista ymmärtänyt), joten eiköhän se kuulu työhön.

Pienemmällä jengillä pitää tehdä entistä enemmän... kuulostaa varmaan tutulta kaikille työelämässä oleville.

http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/files/TuSo2008-LP/$file/TuSo2008-LP.pdf

Noita suoritteiden määriä löytyy sivulta 5. Kyllä siis kyttiäkin kytätään.

Scientific management -koulukunta ja kaiken mittaaminen... 'nuff said.

Pienemmällä jengillä pitää tehdä entistä enemmän... kuulostaa varmaan tutulta kaikille työelämässä oleville.

http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/files/TuSo2008-LP/$file/TuSo2008-LP.pdf

Noita suoritteiden määriä löytyy sivulta 5. Kyllä siis kyttiäkin kytätään.

Scientific management -koulukunta ja kaiken mittaaminen... 'nuff said.

Hieno homma LP:n tavotteet ja tilastointi. Tota voi lukea niin, että jos sakkoa ei paljon tule ja ihmiset ajelevat rauhallisesti -> lasketaan rimaa ja jaetaan penaltia pienemmistäkin asioista -> pysyy tilastot kunnossa. Ehkä tossa yksi syy miksi LP on ihmisten silmissä sitä mitä on...

Hieno homma LP:n tavotteet ja tilastointi. Tota voi lukea niin, että jos sakkoa ei paljon tule ja ihmiset ajelevat rauhallisesti -> lasketaan rimaa ja jaetaan penaltia pienemmistäkin asioista -> pysyy tilastot kunnossa. Ehkä tossa yksi syy miksi LP on ihmisten silmissä sitä mitä on...
Mä en ainakaan saa tommosta mielikuvaa kun tuota luen...

Keskeiset toimenpiteet ja hankkeet

Valvonta

Pidetään kiinnijäämisriski mahdollisimman korkeana kohdistamalla liikennevalvonnan pääpaino ylinopeuksiin, rattijuopumukseen ja turvalaitteiden käytön laiminlyöntiin. Lisäksi raskaan liikenteen valvontaa lisätään ylijohdon linjausten mukaisesti. Raskaan liikenteen valvonnassa yhteis-työtä tiivistetään Tullin ja Rajavartiolaitoksen kanssa.

Liikennevalvonnassa tarvittavaa analyysitoimintaa sekä uutta valvontatekniikkaa ja –taktiikkaa kehitetään aktiivisesti yhteistyössä paikallispoliisin kanssa. Pitkäkestoista valvontaa jatketaan ja nopeusvalvonnan kohteeksi valitaan pitkiä tieosuuksia ja valvontaan liitetään aktiivinen tiedotus. Valvonnan vaikuttavuutta arvioitaessa käytetään Tiehallinnon seurantatietoja. Rattijuopumusta valvotaan sekä teemaluontoisesti että kaikille pysäytetyille kuljettajille tehtävillä puhalluskokeilla

Ei taida oikein jotku tajuta että LP:n hommaa on nimenomaan valvoa liikennettä ja puuttua siinä havaittaviin rikkeisiin enemmän kuin normaalin JP:n, ei mua ainakaan yhtään haittaa että puuttuvat, helvetin hyvä että puuttuvat tiukasti rikkeisiin.

Kah, parit sakot päästiin antamaan, enää vajaa 85 miljoonaa euroa jäljellä sakotettavaa tälle vuodelle niin liikenne on turvallisempaa. Toivottavasti ovat pysyneet budjetissaan.

Ja onhan noi suomen nopeusrajotukset kyllä hiukan alakanttiin. Esim. motarilla vois olla ihan hyvin 140 ja monilla 80 kohdilla vois olla 100. Mut kun ei niin ei.

Idiootille joka ajelee reilua ylinopeutta tutkaan saisi mun puolesta vittuilla puolet enemmän.
Oot kyllä niin vitun stereotyyppinen omankädenoikeusnatsipakkislainen kuin olla ja voi. :david: Ei taida kuulua minkään lain tai työnkuvan mukaan vittuilla kenellekään. Missä tahansa ammatissa tulee käyttäytyä sen mukaan ja varsinkin poliisin myös arvolleen sopivasti.

Onneks joillakin on laitteistoa, millä vältetään suurin osa tutkaan ajeluista. Vituttaako? ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oot kyllä niin vitun stereotyyppinen omankädenoikeusnatsipakkislainen kuin olla ja voi. :david: Ei taida kuulua minkään lain tai työnkuvan mukaan vittuilla kenellekään. Missä tahansa ammatissa tulee käyttäytyä sen mukaan ja varsinkin poliisin myös arvolleen sopivasti.

Onneks joillakin on laitteistoa, millä vältetään suurin osa tutkaan ajeluista. Vituttaako? ;)

Hienoa provoa lentää taas odotetulta suunnalta :lol2:

No oon kyllä ihan samaa mieltä että ei poliisin kyllä kuulu vittuilla kenellekkään , mutta jos poliisi ei vittuile sulle siitä ylinopeudesta niin ei sunkaan sit kuulu vittuilla siitä sakosta.
Eiks jeh ;)

Onneks joillakin on laitteistoa, millä vältetään suurin osa tutkaan ajeluista.

Ylimääräinen elektroniikka saattaa tosin tietyissä tapauksissa maksaa 20 päiväsakkoa... ja yhdistettynä kohtuulliseen/kovaan ylinopeuteen on melko varma kortinkuivattaja. :pano:

No oon kyllä ihan samaa mieltä että ei poliisin kyllä kuulu vittuilla kenellekkään , mutta jos poliisi ei vittuile sulle siitä ylinopeudesta niin ei sunkaan sit kuulu vittuilla siitä sakosta.
Eiks jeh ;)
Sanoo mies jonka nickin alla lukee think like a criminal...

Jos sulle meni se pointti tuosta mun aiemmasta viestistä hukkaan, niin se oli se, että mua vituttaa kuunnella ihmisiä jotka vikisee kun saavat sakon, kun se sakon saanti on ihan pelkästään itsestä kiinni. Sitä sakkoa ei yksinkertaisesti saa, kun seuraa vähän nopeusrajoituksia. Sinähän se muistaakseni olit tuolla aiemmin vouhottamassa että poliisille saa kyllä vittuilla ihan vapaasti, mutta sakotettavalle ei missään tapauksessa. En todellakaan sano että poliisin pitäisi vittuilla joka tilanteessa, mutta esim. satasen alueella 170km/h tutkaan ajavalle pieni piilovittuilu kortin menettämisestä on enemmän kuin paikallaan.

Mulle on ihan sama jos sulla on tutkanpaljastin autossa.:haart:

Weeboom tuossa ehdotteli että suomen motareilla voisi olla 140km/h rajoitukset. Ok, otetaan sadan kuskin joukko, osa noista sadasta hanskaa sen auton tuossa 140 vauhdissa enemmän kuin hyvin. Mutta suurin osa on näitä jotka ei todellakaan hallitse tollasia nopeuksia, ja sitä kautta ne onnettomuudet sitten tulee. Amisviikset sitten ajaa vielä sen 10-20km/h yli sallitun, ja kun sekaan heitetään pappara joka ei uskalla ajaa edes sitä satasta, niin ongelmia on tiedossa varmasti.

Se, että tarvitsee jotain tutkanpaljastimia kertoo kyllä aika paljon, rivien välistä, henkilön ajotavasta. Muutenkin pistää vähän huvittamaan tämä tapa valittaa poliisin vittuilusta, kun on itse rikkonut lakia.

Ei siinä mitään, kaikki tyylillään. Muistakaa pitää Aku Ankka -naamaria päässä peltipoliisien varalta, jos vaikka laitteistot pettäisi.. :hyvä:

Poliisin työhön kuuluu sakottaminen. Ei se ole mitään ylimääräistä työtä, joka saa alkaa vituttamaan. Poliisin työ ei ole sävelradion kuuntelu ja lunkistiottaminen.

Vittuileminen on turhaa sakotustilanteissa ja mielestäni homma pitäisi pystyä hoitamaan neutraalisti.

Sakkotulot on käsittääkseni kyllä budjetoitu, joka ei välttämättä ole niin hyvä homma.

Oman kokemukseni mukaan poliiseista ei ole mitään iloa jos:
- jos omaa auta on vandalisoitu (ikkunat särjetty yms.), ei ole aikaa tulla paikanpäälle (tosin miksi tullakaan, rikosilmoituksen voi täyttää konttoriaikaan ja vakuutusyhtiö hoitaa korvauksen)
- oma auto on varastettu (sama homma)
- soitetaan poliisi apuun tapelutilanteeseen, jossa toinen verissäpäin alakynnessä ("onko kättäpidempää mukana? Ai ei, no katotaan josko ehtisi jossain vaiheessa ajaa ohi") No terve...
- lähestymiskiellot, uhkaukset ja pahoinpitelyt = ei pystytä tekemään mitään

Ylinopeudet ja mopojen kyttääminen = 85% resursseista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom