Jessica, 7v ja 222kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kritz
  • Aloitettu Aloitettu
niinni sitä vaan pitää kommentoida kun pelkäätte jotain täysmaitoa. ite oon dieetillä vedellyt suu hymyssä kun se on niin hyvää...maitohyllyssä lähimpänä luonnollista maitoa.

Itse asiassa mäkin olen ihmetellyt tätä punaisen maidon hysteriaa.
Kun eihän siinä ole kuitenkaan rasvaa kuin 2%, mikä kuulostaa vähältä.
Olen kyllä niin tottunut rasvattoman maidon makuun, etten itse kyllä punaista alkaisi juomaan, ihmettelenpä täällä muuten vaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasvojen epäterveellisyysnäkemyksissä on epäilemättä menty rytinällä metsään viimeiset 20 vuotta, mutta niiden energiasisältö ei ole muuttunut miksikään. Toisin sanoen, jos haluaa juoda punaista maitoa vaaleansinisen sijasta, täytyy joko kuluttaa enemmän tai vähentää lisärasvan tuoma lisäenergia jostain muusta -mielellään huonoista hiilareista.

totta. tiedän kyllä hyvin että rasvassa on huomattavasti enemmän energiaa kuin hiilihydraateissa. mieluummin otankin energian rasvasta :kuola: kuin syön jotain nuudelia puol kiloa per päivä... paljon tiiviimmässä muodossa ja mikä tärkeintä: maku on paljon parempi kuin rasvattomissa versioissa..

ja oon kyllä hyvin tietoinen että ihmisten kulutus on nykyään olematonta jos se entisaikaan oli suurimmillaan talvella metsureilla jotain 5000-6000kcal. mutta tosiaankin ei se pelkkä punainen maito tuo ongelmia vaan se, ettei ole mitään hajua paljon on oikea määrä ruokaa per päivä mikä kannattaisi kitusiinsa tunkea. ja minkälaista ruokaa kannattaa suosia.

Hyvä bulkki. Pakko tuossa on olla rutkasti lihaakin alla, kevyt dieetti tuohon ja lavalle.

;)

Olen kyllä niin tottunut rasvattoman maidon makuun, etten itse kyllä punaista alkaisi juomaan, ihmettelenpä täällä muuten vaan.

Enempi ku 2% ;) http://www.fineli.fi/food.php?foodid=689&lang=fi

Ja tosta Jessicasta, ei voi ymmärtää.

3,5% ;)

Litrassa täysmaitoa on energiaa 630kcal, kevytmaidossa 460kcal ja rasvattomassa 340kcal.

Litra joka päivä niin viikossa eroa täysmaidon ja rasvattoman välille tulee jo 2030kcal.

edit: hidas

Tulee vähän mieleen se tannoin tullut dokumentti lihavista lapsista. Niillä lapsosilla oli joku geenihäiriö, jonka takia jatkuva nälän tunne. Kävi kovin sääliksi lasta ja myös vanhempia, jotka joutuivat katsomaan vierestä kun lapsi itkee jatkuvasti kovan nälän tunteen vuoksi.

Tulee vähän mieleen se tannoin tullut dokumentti lihavista lapsista. Niillä lapsosilla oli joku geenihäiriö, jonka takia jatkuva nälän tunne. Kävi kovin sääliksi lasta ja myös vanhempia, jotka joutuivat katsomaan vierestä kun lapsi itkee jatkuvasti kovan nälän tunteen vuoksi.

väistämättä tuosta tulee mieleen geenimanipuloitu maissi, mäkkändönäldsin "pienet" rikkeet ym...

geenihäiriö tarttunut maissista vai...:rolleyes:

eikös niissä ole todettu löytyvän jotain ihan uusia proteiinejä yms? jotain sellaisia mitä ei luonnosta löydy mistään ihan vaan jalostuksen ja geenimanipuloinnin sivutuotteena..

e: vähän epäselvästi sanottu. siis sellaisia proteiinejä ilmaantunut manipuloinnissa joita ei luonnollisesti esiinny...

ja tutkijat puhuvat että jos noita uusia proteiinejä vetää napaansa niin kukaan ei voi ennustaa mitä siitä seuraa. ehkä ei mitään, ehkä mutaatioita jne...

Kyseessä oli Prader-Willi-syndrooma, joka on geenivirhe perimässä. Ei tartu mistään maisseista tai tule muualtakaan ulkopuolelta, vaan on synnynnäinen ominaisuus. En tiedä tätä Jessicaa, voi olla PWS-lapsi.

Vain amerikassa..

Tuossahan voisi olla selityksenä vanhempien idioottimaisuuden lisäksi se vaurio tms, jonka vuoksi ei vatsalaukun täyttyminen laukaise aivoissa niitä härpäkkeitä, jotka puolestaan aiheuttavat täydenolontunteen. Joku asiantuntija voisi tähän nyt laukaista tieteelliset termit.

Joku jo taisi tätä tarjota selitykseksi..?

Tuosta läski vanhempi - läski lapsi: ei vain pysty käsittämään, että jos ei itsellä ole tahdonvoimaa niin sitten syötetään lapset samaan kuntoon. Tukehtukaa suklaaseen, saatana.

Edit. Ainiin, ne olikin ne geenit aina, mun moka.

Voi meitä.. Geenit ne pakottaa valaaks..;) Geenit on siin mielessä paska selitys, koska edelleenkään kellään ei ole kykyä yhteyttää lisäenergiaa, eikä kenenkään vatsassa ole pientä ydinreaktoria, ja harvemman kaverin korvat toimii tuulivoimalanakaan..:)

ps. Voiko laiskuutta ja tahdottomuutta sanoa geneettiseksi?

Voi meitä.. Geenit ne pakottaa valaaks..;) Geenit on siin mielessä paska selitys, koska edelleenkään kellään ei ole kykyä yhteyttää lisäenergiaa, eikä kenenkään vatsassa ole pientä ydinreaktoria, ja harvemman kaverin korvat toimii tuulivoimalanakaan..:)

ps. Voiko laiskuutta ja tahdottomuutta sanoa geneettiseksi?

ei tietenkään kun huonoilla geeneillä lihoo jo kun katsoo kaupassa herkkuja!!!!

Tuossahan voisi olla selityksenä vanhempien idioottimaisuuden lisäksi se vaurio tms, jonka vuoksi ei vatsalaukun täyttyminen laukaise aivoissa niitä härpäkkeitä, jotka puolestaan aiheuttavat täydenolontunteen.

Nimenomaan vanhempien idioottimaisuudesta on kyse. Vaikka lapsella olisikin PWS taustalla, on vanhempien tehtävä kontrolloida niitä syömisiä, ei syöttää lisää...

Ne härpäkkeet on hypotalamus aivoissa, jossa sijaitsee mm." nälkäkeskus"

Nimenomaan vanhempien idioottimaisuudesta on kyse. Vaikka lapsella olisikin PWS taustalla, on vanhempien tehtävä kontrolloida niitä syömisiä, ei syöttää lisää...

Ne härpäkkeet on hypotalamus aivoissa, jossa sijaitsee mm." nälkäkeskus"

Jotain tällaista muistelinkin, kiitos.

Joo, kyllä menee hieman yli tuo amerikkalaisten ruokakulttuuri. Vituttaa oikein kun kauppaankin suomessa menet niin mitä paskaa siellä tarjotaan. Karkille näin esimerkiksi on kokonainen oma hylly, tai parikin isommissa kaupoissa. Ei saatana. Jos tämä porvarihallitus osaisi nyt hoitaa asian sellaiseen jamaan, että ruvettaisiin kansalaisten syömistä vahtimaan / rajoittamaan, edes pahimmasta päästä, niin olisin tyytyväinen. (älkää käsittäkö tätä niin, että en pitäisi tästä hallituksesta..)

Ööh, tuollainen holhoaminen ei kuulu porvarillisuuden ihanteisiin ja mielestäni sen lopettaminen olisi ihan toivottava kehityssuunta täälläkin. Ei se siitä vahtimisesta parane, kyllä ne ihmiset pilaavat elämänsä jotain kautta kuitenkin jos taipumus on. Se oli offtopicia, siitä ei enempää.

Miten suomalaiset karkkihyllyt liittyvät amerikkalaiseen ruokakulttuuriin?

Ööh, tuollainen holhoaminen ei kuulu porvarillisuuden ihanteisiin ja mielestäni sen lopettaminen olisi ihan toivottava kehityssuunta täälläkin. Ei se siitä vahtimisesta parane, kyllä ne ihmiset pilaavat elämänsä jotain kautta kuitenkin jos taipumus on. Se oli offtopicia, siitä ei enempää.

Miten suomalaiset karkkihyllyt liittyvät amerikkalaiseen ruokakulttuuriin?

joo mutta asukkaiden ostosvalintoja ohjaamalla(eli holhoamalla) voitaisiin esimerkiks säästää isot rahat terveydenhoidossa etupäässä 2. tyypin diabeteksen yleisyyden laskiessa...

mun mielestä vois karkkiin ja herkkuihin lätkästä haittaveron (vaikka nimellä diabetesriskivero) ja kunnon ruokiin huomattavat verohelpotukset....

e: ja porvarithan olisivat iloisia kun voitaisiin esimerkiksi yritysten ja yksityisten verotusta löysätä kun ei ole tarvetta enää niin suurille tulonsiirroille terveydenhuoltoon

Suomessa sentään on "vaan" hylly tai pari karkeille ja sipseille. Amerikassa on puoli kauppaa.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom