Jenkkipoliisit

Marcules sanoi:
No oma mielipide on sellainen, että jos tuollaista toimintaa harrastaa, niin menettää kaikki oikeudet lääketieteelliseen apuun.
Tuossa on se ongelma, että tällöin poliisi/kansalainen/lääkäri, joka ei apua tarjoa, ottaa mielestäni tuomio- ja rangaistusoikeudet omiin käsiinsä ja toimii täten itse laillisen yhteiskuntajärjestyksen vastaisesti. Oikeusvaltiossa rangaistus tulee vasta kun tuomiot on luettu ja valitukset käsitelty järjestelmän toimesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dippi sanoi:
Tuossa on se ongelma, että tällöin poliisi/kansalainen/lääkäri, joka ei apua tarjoa, ottaa mielestäni tuomio- ja rangaistusoikeudet omiin käsiinsä ja toimii täten itse laillisen yhteiskuntajärjestyksen vastaisesti. Oikeusvaltiossa rangaistus tulee vasta kun tuomiot on luettu ja valitukset käsitelty järjestelmän toimesta.

Olen oikeastaan ihan samaa mieltä, mutta tässä mennään jo mielestäni liian pitkälle. En vaan voi ymmärtää sellaista tilannetta, että joku tahallaan tekee tuollaista ja sitten joku valittaa, että poliisit/lääkärit eivät tarjonneet tarpeeksi nopeasti apua. Varsinkin kun oikeus on sokea puolin ja toisin.

Dippi sanoi:
Jos poliisi alkaisi toimia tuolla tavalla yleisestikin eli ottaa tuomio valtaa omiin käsiin, niin minä ottaisin myös vastaavat oikeudet käyttöön omassa elämässäni moraalisen ylemmyyden tunteen vallitessa ja uskon, että moni muukin ottaisi itselleen enemmän tuomiovaltaa.

Oikeus valtion toiminta kun perustuu aika pitkälti siihen, että se on tasapuolinen kaikkia kohtaan tai ainakin siihen pitäisi pyrkiä. Oli sitten epäiltynä minkälaisesta rikoksesta, raiskauksesta tahansa samat oikeudet hoitoon ovat kaikilla.

Demoritus sanoi:
Jos poliisi alkaisi toimia tuolla tavalla yleisestikin eli ottaa tuomio valtaa omiin käsiin, niin minä ottaisin myös vastaavat oikeudet käyttöön omassa elämässäni moraalisen ylemmyyden tunteen vallitessa ja uskon, että moni muukin ottaisi itselleen enemmän tuomiovaltaa.

Jos mä olisin poliisi ja joku juntti yrittäis tappaa mut rynkyllä, niin voit olla varma etten auttais kyseistä sankaria millään tavalla.

EDIT: Etenkään jos tilanne on vielä päällä ja henki edelleen uhattuna esim. toisten ryöstäjien toimesta.

Masa76 sanoi:
1m betoniseinän läpi?? Näit unta. :D
Normaali 308. menee kokovaippaluodilla esim. tiekarhun terästä läpi 100m matkalta, vaikka onkin vielä "mopo" kivääriksi, mutta metrin betonia ei läpäise kuin sinko. ;)

Joo enpä väittänytkään että siitä betonista ois mennyt läpi,mutta joku kommentaattori tai jotakin höpötti sellaista..ihmetytti kovasti et on niil tykit jos metrisestä betonista läpi ampuvat...ei muuta..opetellaan ymmärtämään luettua..minäkin :rolleyes:

Oliko elokuvan nimi 44 minutes: shootout in north?

Oisko 44 minutes: shootout in north Hollywood.

Hyvä leffa ja Michael Madsen vetää asia roolin kuten myös Mario Van Peebles.

Leffassa toista ammuttiin muistaakseni päähän ja toista sen jälkeen auton alta jalkoihin, jonka jälkeen antautui. Otaksun, että päähän ammuttu kuoli. Voi olla vaikeeta toimittaa sille ensin ammutulle apua, kun toinen ryöstäjä lasettaa menemään samalla kadulla AK-47:lla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom