Jenkit taas vauhdissa :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaNi-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hyvä että rauhoittavat Deep Ellumin aluetta ja kuskaavat isoimmassa humalassa olevat putkaan nukkumaan. Muutenkin poliisien näkyvyys Dallasin baarialueilla on mukavasti lisääntynyt viimeisen vuoden aikana ja siitä ei ole kuin positiivista sanottavaa. :thumbs:

Nuo 30 julkihumalaista on kaikenlisäksi todella pieni luku verrattuna ihmismäärään mitä Dallasin baarialueilla viikonloppuna näkee. Julkihumala toki on Texasissa laitonta, mutta eipä siihen poliisit puutu ennenkuin on nuokku/riehumiskunnossa.

Saiskohan Hesariin artikkeleita kaikista niistä humalaisista mitä viikonloppuna Suomessa pistetään putkaan, heitetään baareista pihalle, jne. Ylittyisiköhän luku 30? Dallasissa pelkästään on 1.1 miljoonaa asukasta ja nk. suur-dallasin (DFW Metroplex) alueella on yli 6 miljoonaa.

Normaalisti olen täällä puolustellut USA:ta palstan bolsevikkeja vastaan, mutta nyt on kyllä pakko todeta siellä olevan aika helvetin vitusti josjonkinnäkösiä kieltoja siihen nähden että se on kuulemma "land of FREEDOM".

eiköhän tämä laki ole kohta suomessakin, tosin sillä edellytyksellä, että norjassa ja ruottissa ekaksi. Ensin tupakka pois ja sitten viina. Jäljelle jää vain muisto kapakasta ja "seurantalo" missä olo on viihtyisän väljä kaiken maailman nipottajille.

taas raukat itkee täällä. moniko teistä on oikeasti käynyt jenkeissä? tietää mistä puhuu ja tuntee aitoja kansalaisia? nii-i.
vanha laki pätee taas ettei kaikkea pidä ottaa ihan tosissaan mitä lukee.
ja mulle on turha alkaa vonkumaan tästä asiasta enempää.

Ratu sanoi:
No mutta tää kansa ei aikanakaan ole enää kännissä. Enemmän olisin huolissani venäjän ydinaseista. :D

No, eiköhän "terroristit" ihan lähiaikoina taas nukettele jenkkilässä. ;)
Ja sit voi tehä ihan mitä vaan haluaa. Vaikka hyökätä Iranin mullaheiden kimppuun. Mutta selvinpäin toki. :D

bush_drunk.jpg

Pantera sanoi:
taas raukat itkee täällä. moniko teistä on oikeasti käynyt jenkeissä? tietää mistä puhuu ja tuntee aitoja kansalaisia? nii-i.

En sitten vongu tai edes vingu, totean vain olleeni viime vuonna 3 kuukautta keskilännessä. Kapakassa sai olla kännissä, ulkona ei, muuten olisi tullut palkinnoksi putkareissu "public intoxicationista" - siis vaikkei olisi aiheuttanut mitään häiriötä kenellekään.

Kerran kun olin lenkillä siellä, käski miliisi mut nähtyään pysähtymään autonsa mökäfoonilla, ajoi sitten mun viereen ja kyseli, että kukas sinä olet ja mitäs täällä jolkottelet.

Eräs paikallinen tuttuni, vähän päälle parikymppinen jätkä, käveli kerran ulos kadulle isoäitinsä talosta. Miliisi sattui huomaamaan hänet ja päätti suorittaa ruumiintarkastuksen.

Tossa nyt vaan muutama esimerkki omista ja paikallisten tuttujeni kokemuksista land of freedomissa.

Pantera sanoi:

Ai väität sää että tuo juttu ei pidä paikkaansa? :david:

Mut varmaan lynkataan, mutta esim. AM:n selityksen jälkeen homma ei kuulosta niin älyyömän idioottimaiselta.

Sitä typerämpiähän asioista saadaan, mitä selkeämmin ne erotetaan alkuperäisestä asiayhteydestä. Yltiötypeiä niistä saa liittämällä ne sitten ihan toiseen systeemiin. Kuten esim. tässä ajattelemalla tilannetta täysin suomalaisesta näkökulmasta.

AM sanoi:
Jos julkisella paikalla humalassa olo on laitonta, miten hankkiutua kotiin illan päätteksi ?

jos siellä julkisella paikalla humalassa olo on laitonta ni sehän on jo idioottimaisempaa, ku toi baari homma. kyllähän nyt kotiin pitäs saada vaikka kävellä humalassa.. toihan tarkottaa, ettei saa juoda muualla kuin omassa/kaverin kämpässä.

toi älytön baarilaki on siis seurausta vielä älyttömämmästä laista.

mage sanoi:
Ja mitäs sen jälkeen?.....

Sen jälkeen sodat, nälänhädät sekä luonnonkatastrofit loppuvat ja kaikilla on kivaa kiinalaisten ja venäläisten hallitsemassa maailmassa :)

Edgar sanoi:
En sitten vongu tai edes vingu, totean vain olleeni viime vuonna 3 kuukautta keskilännessä. Kapakassa sai olla kännissä, ulkona ei, muuten olisi tullut palkinnoksi putkareissu "public intoxicationista" - siis vaikkei olisi aiheuttanut mitään häiriötä kenellekään.

Mäkin olin viime vuonna yli 6 kk samaisessa keskilännessä. Kokemukseni olivat kyllä täysin päinvastaisia kuin Edgarilla. Poliiseja toki näkyi partioimassa joka puolella, mutta lähempään kontaktiin en heidän kanssaan joutunut. Iltaisin oli itse asiassa varsin mukavaa, kun hiljaisilla kaduilla ajeli poliiseja, jotka iloisesti vilkuttelivat autoistaan. Ja alkoholin vaikutuksen alaisena tuli käveltyä ympäriinsä viikottain. Joskus jopa tölkki kädessä :eek: Poliiseja ajoi ohi, mutta koskaan ei tullut sanomista. Kaverit myös järjestivät parikin kertaa viikossa bileitä, joiden aikana musiikki pauhasi ja ihmiset juopottelivat ja polttivat pilveä koko lähikorttelin alueella, mutta poliiseja ei koskaan näkynyt.

Kännissä ajaminen on kyllä mun kokemukseni mukaan erittäin iso ongelma jenkeissä, tai ainakin mun asuinpaikassani. Kavereistani (normaaleja yliopistossa opiskelevia tyttöjä ja poikia) lähes kaikki ajelivat huoletta parin oluen jälkeen ja varmaan 1/5 heistä oli saanut tuomion rattijuopumuksesta. Mielenkiintoista oli myös se, että sielläpäin rattijuopumus ei ole moraalisesti kovin tuomittavaa. Että sinällään jotain pitäisi tehdä, mutta tuo laki on kyllä aika älytön.

Rattijuopomus on mielenkiintoisesti kaksiteräinen miekka (ainakin Teksasissa)... monikaan ei pidä pahana vetää muutamaa kaljaa ja karauttaa ratsullaan (nykyratsuna pickup) kotiin illan päätteeksi. Näinhän jo isoisoisoisoisoisoisä teki aikoinaan. Samaan aikaan lainsäätäjät tuomitsevat sen kovalla kädellä, ja kolmannesta rattijuopumuksesta heilahtaa häkki. Ja ei mitään 3x tietyn ajan sisällä, vaan 3. kerta elämäsi aikana... se tilasto ei nollaannu. Toki toisestakin kerrasta saa jo mukavan sakon (yleensä 5000-10000).

Edit: http://www.1800duilaws.com/states/texas_punishment_dwi.asp siinä olisi hyvää mallia Suomeenkin rattijuopumustuomioiksi...

Ja toisekseen... tuo kävellen kotio baarista kommentti huvitti melkoisesti. Keskustan alueella asuvilta se vielä sujuukin, mutta valtaosalla väestöstä ei ole mitään halua kävellä kymmentä tai kymmeniä maileja baari-illan päätteeksi kotio. Kävely paikasta A paikkaan B ei todellakaan ole vaihtoehto. :(

Mutta esimerkkinä samaisesta Dallasin alueesta, josta tuo alkuperäinen baariuutinenkin oli. Kaksi nuorehkoa mieshenkilöä oli kävelemässä konsertista baarialueelle ja poliisiauto pysähtyi kohdalle utelemaan mitäs miehet. Lyhyen keskustelun jälkeen, poliisit ottivat känniset ukot kyytiin ja ajoivat tuon muutaman mailin matkan baarialueelle, jättäen miehet baarin oven eteen. :D "To serve and protect..." veljeni oli hyvinkin yllättynyt moisesta hyvästä palvelusta.

johtuukohan toi kännissä ajaminen mitenkään holliwoodleffoista?!? siinähän aina sankarit käy parilla neuvoa antavalla ennenkuin lähtevät pahiksia jahtamaan... autolla.

selene sanoi:
Kännissä ajaminen on kyllä mun kokemukseni mukaan erittäin iso ongelma jenkeissä, tai ainakin mun asuinpaikassani. Kavereistani (normaaleja yliopistossa opiskelevia tyttöjä ja poikia) lähes kaikki ajelivat huoletta parin oluen jälkeen

Miksi eivät ajaisi, eikös jenkeissä ole tuo rattijuopumusraja useimmissa osavaltioissa promille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom