Jenkeissä asustelevat pakkislaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bourne
  • Aloitettu Aloitettu
Asuuko taalla kuinka moni Floridassa?

Oon miettinyt tuonne muuttamista. Tarkoitus olisi joku viikonloppu kayda kamppia katselemassa Tampa, Orlando, Miami alueilta.

Mama asuu Lake Worthissa (... yay suomalaisia) ja itse Fort Piercessä. Kun olin pieni, meillä oli asunto St. Petersburgissa Gulfin puolella, mukava paikka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään tietoa miten (suomalaisia) insinöörejä arvostetaan jenkeissä? Kiinnostais kovasti tuonne Los Angelesin seuduille lähtiä. Auto- ja kuljetustekniikan puolelta valmistun tässä vuoden sisään varmaankin. Toinen mikä kiinnostaisi olisi joku liikunta- tai elokuva-alan koulutus kyseisestä maasta :D

Ei taida tuolla alalla natsata. Tosin riippuu siitä, mitä toi koulutus nyt oikeasti tarkoittaa ja millaisiin hommiin voi työllistyä. Tuolta voi tavata tarkempia vaatimuksia H1B Visa Requirements

Opiskelijaviisumi ja siitä muunnos työviisumiksi valmistumisen jälkeen lienee se paljon todennäköisempi tie onnistumiseen.
http://www.h1base.com/content/f1visa
http://www.immihelp.com/visas/studentvisa/f1-visa-documents.html

Suunnittelin just matkaa, tänään tuli tieto että esta meni läpi. Kattelin tossa NY hotelleja ja aivan törkeän kalliita, viimeksi olin niin paskassa "hotellissa" että en ole edes thaikkulassa törmännyt niin huonoon. Nyt olisi sitten suunnitelmissa että otan hotellin New Jerseystä, Atlantic Citystä, onko kellään tietoa/kokemusta miten liikkuminen tapahtuu jos haluaa käydä Nykissä ostoksilla? Onko jotain suoraa kätevää junalinjaa ja mitä taksi maksaa jos ottaa ? Katsoin että matkaa on noin sata kilsaa. Ajattelin olla 3-4 päivää NY liepeillä ja sitten 10-12 päivää Floridassa.

Niin mä vähän itsekin epäilen. Kyllähän meillä on pohjalla ihan perus kone- ja tuotantotekniikan hommia, mutta sitten erikoistutaan autopuolelle enemmän. Lähinnä normaalia tekniikkaa, hybriditekniikkaa jonku verran, projektihommia tehdään. Suomessa ainakin olen ollut töissä työnjohdossa korjaamolla ja vakuutusyhtiössä autovahinkotarkastajana(eli lunastin autoja yms.)

Kiitti noista linkeistä. Pitää selailla ja tutkia vähän mahdollisuuksia, kun aika on oikea.

Ei taida tuolla alalla natsata. Tosin riippuu siitä, mitä toi koulutus nyt oikeasti tarkoittaa ja millaisiin hommiin voi työllistyä. Tuolta voi tavata tarkempia vaatimuksia H1B Visa Requirements

Opiskelijaviisumi ja siitä muunnos työviisumiksi valmistumisen jälkeen lienee se paljon todennäköisempi tie onnistumiseen.
F1 Visa to Study in USA - Latest F1 Visa Requirements and Rules - Student F1 Visa to H1B Visa for USA Work and Employment - How to apply for student visa in america - study and work on OPT and H1B visa
F1 (Student) visa application documents

Mama asuu Lake Worthissa (... yay suomalaisia) ja itse Fort Piercessä. Kun olin pieni, meillä oli asunto St. Petersburgissa Gulfin puolella, mukava paikka.

Ok. Pitaa kayda ensiksi vahan tutustumassa ymparistoon, kaupunkeihin ja sen jalkeen tehda paatokset, etta minne pain sita muuttaa vai muuttaako minnekaan. Lammin ilma ja meren laheisyys on se mika houkuttelee kaikkein eniten Floridassa.

Suunnittelin just matkaa, tänään tuli tieto että esta meni läpi. Kattelin tossa NY hotelleja ja aivan törkeän kalliita, viimeksi olin niin paskassa "hotellissa" että en ole edes thaikkulassa törmännyt niin huonoon. Nyt olisi sitten suunnitelmissa että otan hotellin New Jerseystä, Atlantic Citystä, onko kellään tietoa/kokemusta miten liikkuminen tapahtuu jos haluaa käydä Nykissä ostoksilla? Onko jotain suoraa kätevää junalinjaa ja mitä taksi maksaa jos ottaa ? Katsoin että matkaa on noin sata kilsaa. Ajattelin olla 3-4 päivää NY liepeillä ja sitten 10-12 päivää Floridassa.

Atlantic citysta New Yorkiin on hiukan enemman kuin 100km. Lahemmas 200km on oikea matkanpituus.

Amtrakilla paasee katsevasti liikkumaan ita-rannikkoa pitkin
Train & Bus Tickets - National Railroad - USA & Canada | Amtrak

Tai sit vuokraat auton, ajat sen Newarkin lentokentalle ja siita otat junan Penn stationille. Taksi tulee kalliimmaksi jos sille meinasit monta paivaa tai kilometria huristella.

Mahdollisesti loppuvuodesta liityn tähän joukkoon. Sopimukset hoidettu jo, ainoastaan viisumia odotellaan.

Firman sisällä olisi tarkoitus siirtyä, eli ilmeisesti komennusviisumi on kyseessä(Firma hoitaa viisumia, joten en itse ole ihan perillä). Tietysti tuo government shutdown saattaa myös hidastaa käsittelyä.

Olen kuitenkin tarpeeksi pessimisti että en herättele turhia toiveita ennenkuin viisumin saan...
Tänään tuli tytäryhtiöstä jenkeistä tietoa että viisumihakemus oli mennyt läpi. Kuulemma ensi viiikolla tulee viralliset paperit.

Ilmeisesti vielä haastattelu konsulaatissa edessä? Minkälainen tuo on? Muitakin vinkkejä voi antaa. Eikös haastattelun virkailijalla ole vielä oikeus hylätä viisumi?

Ei vielä iloita. Vielä on mahdollisuus itse pilata koko homma :D

Tänään tuli tytäryhtiöstä jenkeistä tietoa että viisumihakemus oli mennyt läpi. Kuulemma ensi viiikolla tulee viralliset paperit.

Ilmeisesti vielä haastattelu konsulaatissa edessä? Minkälainen tuo on? Muitakin vinkkejä voi antaa. Eikös haastattelun virkailijalla ole vielä oikeus hylätä viisumi?

Tuo haastattelu konsulaatissa riippuu varmasti pitkalti siita, etta minkalainen pohjatyo viisumin eteen on tehty. Itsella kyseiseen toimenpiteeseen meni alta 5min. 4 kysymysta ja leima viisumiin.

Jos tyonkuvasi esim on jotain mika vaatii erikoisosaamista, niin ei ne siella konsulaatissa hirveesti kysele, kun ei niilla itsella ole asiasta mitaan hajua

V..ttu. Sa...nan... Prr....ele.

En voi muuta sanoa kun että olen kateellinen :D

Pistäkää ny vielä kuvia sieltä Floridasta :puntti:

Tuo haastattelu konsulaatissa riippuu varmasti pitkalti siita, etta minkalainen pohjatyo viisumin eteen on tehty. Itsella kyseiseen toimenpiteeseen meni alta 5min. 4 kysymysta ja leima viisumiin.

Jos tyonkuvasi esim on jotain mika vaatii erikoisosaamista, niin ei ne siella konsulaatissa hirveesti kysele, kun ei niilla itsella ole asiasta mitaan hajua

Kiitos vastauksesta. Netistä asiaa katsoin ja pelkäsin että sieltä tulee se noin 50 kysymystä.

Pohjatyöstä en tosiaan tiedä. Itse en ole mitään kirjoitellut, tytäryhtiön controller tehnyt koko hakemuksen. Luultavasti selviää kunhan paperit saapuvat. Sen tiedän että erikoisosaamista hakemuksessa painotettiin.

Ei pitäs tulla ongelmia haastattelussa. Varaa aika nettisivun kautta. Mene ajoissa paikalle, eivät anna armoa, jos olet myöhässä. Kaikki paperit mukaan ja ajanvarmistusläystäkkeen viivakoodin on syytä olla kuosissa. Eka kerran kun kävin konsulaatissa yhdellä jannulla oli viivakoodi sutussa, kone ei lukenut viivakoodia ja eivät päästäneet sälliä sisälle. Vartija sanoi että no can do, jos kerkeet printtaan jossain uuden lapun pääset sisälle, muuten urho matti ja varaa uusi aika. Aikoja webisivulle vapautuu silloin tälläin. Eli jos ei heti saa mieleistä aikaa niin varaa joku aika, väijy parempaa rakoa ja jos sellainen löyty niin iske kiinni (ja peru edellinen aika tietenkin)

Ainakin mulle prosessi oli seuraava
Pistä kaikki paperit pinkkaan ja tuplavarmistu, että on varmasti kaikki tarvittava matsku oikeassa muodossa mukana kuten se kirjattu kirje missä lähettävät sun passin takaisin(+kuitit maksuista ja tota... kaikki ne muut paperit mitä siellä lähetystön sivulla käsketään ottamaan mukaan)

* Odottele konsulaatin edessä. Vartija tsekkaa paperit ja skannaa viivakoodin. Odottele lisää
* Kutsuvat nimellä sisään ja turvatarkastus samaan tapaan kuin lentokentällä. Ottavat kännykän ja repun ainakin talteen
* Kävele toiseen taloon vartijan perässä
* Paperit yhdestä luukusta sisään, odottelua
* Kutsuvat toiselle luukulle, pläräävät papereita ja ottavat sun sormenjäljet
* Tulee pari helppoa kysymystä "missä olet töissä, mitä tulet tekemään"
* Sanovat jotta your visa is approved
* Odottelua
* Saattavat porukan takaisin ensimmäiseen rakennukseen missä saa kamat takaisin ja pääsee lähtemään pois
* Passi tulee viisumin kera takaisin sulle postissa sitten joskus

Jos ne pitää edelleen haastattelut helsingin konsulaatissa niin prosessi lienee sama. Eka keralla lähetystössä oli aika jack bauer fiilikset, kun vartijat ja prosessi tuntui kovin sotilaallisen tarkalta.

Tuli vielä yks juttu mieleen noista viisumiasioista. Jos kuvittelee joskus hakevansa green cardia niin kannattaa sitä varten hommata virkatodistus englanniksi jo suomessa ollessa. Ei tarvi sitten myöhemmin sitä jenkeistä käsin alkaa onkimaan. Pikkujuttu, mutta säästää vaivaa tulevaisuudessa. Samoin jos on jotain muita lappuja mitä voi kuvitella tarvivansa kuten rokotustodistus niin ne kannattaa onkia etukäteen :)

manux:lle isot kiitokset.

Enköhän noilla tiedoilla selviä haastatteluista. Tulen kuitenkin kysymään vielä tyhmiä varmasti myöhemmin, mikäli viisumin saan. Esimerkiksi mitä kaikkea tehdä ennen muuttoa pois suomesta.

Ai jackass on Miamissa. Olis suunnitelmissa vuokrata talo West Palm Beachilta. Asutko lähellä?
Voisin tulla ottaa kyydit Rangella :D
Asun pohjoisessa, mutta meillä on "talvimökki" etelässä. Jos tuut pohjoseen pääset koeajamaan rangen.

Edit. Paljon muuten vetoa, se hajois kun sä tulisit lähelle...saatais tilata hinaus pajalle samantien.

Ei pitäs tulla ongelmia haastattelussa. Varaa aika nettisivun kautta. Mene ajoissa paikalle, eivät anna armoa, jos olet myöhässä. Kaikki paperit mukaan ja ajanvarmistusläystäkkeen viivakoodin on syytä olla kuosissa. Eka kerran kun kävin konsulaatissa yhdellä jannulla oli viivakoodi sutussa, kone ei lukenut viivakoodia ja eivät päästäneet sälliä sisälle. Vartija sanoi että no can do, jos kerkeet printtaan jossain uuden lapun pääset sisälle, muuten urho matti ja varaa uusi aika. Aikoja webisivulle vapautuu silloin tälläin. Eli jos ei heti saa mieleistä aikaa niin varaa joku aika, väijy parempaa rakoa ja jos sellainen löyty niin iske kiinni (ja peru edellinen aika tietenkin)

Ainakin mulle prosessi oli seuraava
Pistä kaikki paperit pinkkaan ja tuplavarmistu, että on varmasti kaikki tarvittava matsku oikeassa muodossa mukana kuten se kirjattu kirje missä lähettävät sun passin takaisin(+kuitit maksuista ja tota... kaikki ne muut paperit mitä siellä lähetystön sivulla käsketään ottamaan mukaan)

* Odottele konsulaatin edessä. Vartija tsekkaa paperit ja skannaa viivakoodin. Odottele lisää
* Kutsuvat nimellä sisään ja turvatarkastus samaan tapaan kuin lentokentällä. Ottavat kännykän ja repun ainakin talteen
* Kävele toiseen taloon vartijan perässä
* Paperit yhdestä luukusta sisään, odottelua
* Kutsuvat toiselle luukulle, pläräävät papereita ja ottavat sun sormenjäljet
* Tulee pari helppoa kysymystä "missä olet töissä, mitä tulet tekemään"
* Sanovat jotta your visa is approved
* Odottelua
* Saattavat porukan takaisin ensimmäiseen rakennukseen missä saa kamat takaisin ja pääsee lähtemään pois
* Passi tulee viisumin kera takaisin sulle postissa sitten joskus

Jos ne pitää edelleen haastattelut helsingin konsulaatissa niin prosessi lienee sama. Eka keralla lähetystössä oli aika jack bauer fiilikset, kun vartijat ja prosessi tuntui kovin sotilaallisen tarkalta.

Joo noinhan se menee. Hyvin tiivistetty manuxilta. Paperityot kun on kunnossa ja ne myos mukana haastattelussa niin ongelmia ei pitaisi olla. Toki kannattaa vahan prepata ja katsoa sita materiaalia mita se controller on tehnyt.

Noi konsulaatin haastattelut oli ainakin vielä kesällä rempan vuoksi Kaisaniemessä, eikä itse embassyssa. Sisään rakennukseen ei saanut mennä kuin vasta tasan kun oli aika varattu.

Suositut

Back
Ylös Bottom