Jenkeissä asustelevat pakkislaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bourne
  • Aloitettu Aloitettu
Hyva thredi. Kohta vajaa pari vuotta tullut taalla viihdyttya. Kolmessa osavaltiossa kerenny asumaan. Tyonkuva pitkalti matkustamista ja kohta on jo kerenny jokaisen osavaltion kiertamaan lapi. R L1 visalla mennaan etipain.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä toi jenkkien maantieto rajoittuu melkosen paljon oman maan sisälle :D kaikki haluaa käydä Euroopassa, mutta ei kukaan tiedä mitään sieltä.

Kyllä toi jenkkien maantieto rajoittuu melkosen paljon oman maan sisälle :D kaikki haluaa käydä Euroopassa, mutta ei kukaan tiedä mitään sieltä.
Mulle yksi nainen hehkutti, että hän on aina halunnut käydä suomessa, koska haluaa nähdä hollannin....

Luen, kirjoitan ymmärrän hyvin englantia. Puhumisesta voi olla montaa mieltä. Toimiston tytöt väittää, että kuulostan ihan tältä sesame streetin hahmolta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
jackass ei olis paremmin voinu sanoa, puhuminen tuottaa vaikeuksia, kirjoittaminen ja ymmärtäminen helpompaa :D

Hmm, jos kerta osalla teistä englannin kielen taito on paska, niin miten te olette sitten pärjänneet sosiaalisissa kanssakäymisissä paikallisten kanssa? Tankero-englannilla?

Englantia puhun toisena äidinkielenä.

36H LÄHTÖÖN!!!

Voin kyllä rehellisesti sanoa olevani kateellinen tuosta englannin kielestä. Varsinkin, kun oma englannin kielen tuotos on kaikkea muuta kuin kaunista ja sulavaa. Harmi, kun itse asui lapsuutensa niin syrjässä, ettei ollut mahdollisuutta IB-lukioihin tai muuhun vastaavaan.

Jenkeissä on vitusti laittomia maahanmuuttajia jotka ei osaa muutamaa sanaa enempää englantia ja pärjäävät kyllä :-) Yläasteen englanti riittää, kyllähän sen siellä sitten oppii puhumaan. Ei Suomenkaan muuttaneet pakolaiset suomea nyt valmiiksi osaa :-D

Varmaan sillä maailman paskimmallakin englannilla pärjää kun muistaa kolme muistisääntöä.

Muijat hymyilee vaikka ne ei haluaiskaan viedä sua sänkyyn. Uskomatonta mutta palvelu ja jengi on päällepäin todella ystävällistä melkein joka paikassa. Small talkiin oppii myös nopeasti.

Älä koskaan osta sitä isoa vaihtoehtoa ja älä varsinkaan pyydä tuplalihaa ruokaa tilatessa ellet ole oikeasti superänälkäinen tai tiedä paikan annoskoon olevan riittämätön(harvinaista).

Ääntä syntyy kun aukoo suuta. Ei ne natiivit naura päin näköä vaikka vetäs meneen tankeroenglannilla. Nopeeseen oppii meneen ohi niistä sanoista tms. mitä ei muista/tiedä. "you know that thing you do that other thing with" ja kyl sieltä joku sit sanoo "oh, you mean foobar?"

Yks tuttu veti esitystä ja homma eteni mukavasti. Lopussa alkoi sitten selittään sudenkuopista "these are the wolf holes you should avoid". Siellä tipahti natiivit ihan täysin kyydistä, kun ei ne voineet käsittää mitä on sudenkuopat :D Kaveri ei hoksaa tätä ja jatkaa ja toistaa niitä sudenkuoppia mitä voi kohdata ja natiivit on koko ajan entistä enemmän kujalla. Mulla nauratti aika kovasti siinä, kun seurasin yleisön reaktioita.

Perusleipä togo:sta. 450g lihaa. Tohon kun olis erehtynyt pyytään tuplalihan tms. Lista tosin jo antoi olettaa, että on jotain massiivista tulossa, kun hinta oli vähän kalliimpi(12$) ja luki "triple dip" hinnastossa. Olis kyllä perusnälkään riittänyt puolikaskin tuosta.
leipa.jpg

Mahdollisesti loppuvuodesta liityn tähän joukkoon. Sopimukset hoidettu jo, ainoastaan viisumia odotellaan.

Firman sisällä olisi tarkoitus siirtyä, eli ilmeisesti komennusviisumi on kyseessä(Firma hoitaa viisumia, joten en itse ole ihan perillä). Tietysti tuo government shutdown saattaa myös hidastaa käsittelyä.

Olen kuitenkin tarpeeksi pessimisti että en herättele turhia toiveita ennenkuin viisumin saan...

Onko kellään tietoa miten (suomalaisia) insinöörejä arvostetaan jenkeissä? Kiinnostais kovasti tuonne Los Angelesin seuduille lähtiä. Auto- ja kuljetustekniikan puolelta valmistun tässä vuoden sisään varmaankin. Toinen mikä kiinnostaisi olisi joku liikunta- tai elokuva-alan koulutus kyseisestä maasta :D

Asuuko taalla kuinka moni Floridassa?

Oon miettinyt tuonne muuttamista. Tarkoitus olisi joku viikonloppu kayda kamppia katselemassa Tampa, Orlando, Miami alueilta.

Suositut

Back
Ylös Bottom