Jeep Compass

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kavin tanaan katselemassa kyseista autoa. Varsin mukavan ja mielenkiintoisen oloinen eikä hintakaan kovin paha, noin 35 keuroa. Onko kokemuksia kyseisestä pelistä? Tilat (varsinkin perakontti) vaikutti jotenkin vahan ahtaalta. Ajamaan en tänään päässyt.

Nissan X-Trail on hieman tuota Compassia edullisempi (noin 30 keuroa), laatikkomaisempi, mutta vastaavasti tilaa on huomattavasti enemman. Kavin ajamassa automaattivaihteisela 2.0 litraisella bensavehkeella. Hyvan tuntuinen, tosin tehoa saisi olla enemman. Korkean oloinen, nakee todella hyvin.

Kolmas vaihtoehto mita katselin oli Dodge Caliber, mutta sillakaan ei paassyt nyt ajamaan. Erilaisen nakoinen, ei varsinainen citymaasturi, mutta varsin edullinen, alle 30 keuroa. Jotenkin ihmetyttää tuo edullisuus. Kokemuksia?

Alle 35 keuron citymaasturia olen katselemassa. Osaako joku suositella jotain muita kuin yllaolevia? Kaikki kommentit ja kokemukset tervetulleita.

Keep on pumping!

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
..tuota..kannattais varmaan tehä ittelle seleväksi minkälaiseen käyttöön auto tulee.Esim nuista aikaisemmasta kolomesta Caliberihan on pelekästään etuvetonen jossa maavararraa kylläkin on ihan mukavasti. Muistaakseni Compassissa ja Caliberiissa oli jopa sama alusta. Jeeppi on oikiastaan ainut ns.kaupunkimaasturi jossa on jonkinlaisia "maasto ominaisuuksia" lukkojen ja maavaran puolesta. Toki karkiammat renkaat täytyy olla alla tietenkin.

No joko on Compass koeajettu?

Mä olen ajanut ihan kaikilla citymaastureilla, mitä Suomessa on myynnissä. X-Traililla ja Subaru Foresterilla vähän enemmänkin. Ja tällä hetkella laittaisin ne seuraavaan järjestykseen (hintaluokka 30-36k€):
1. Jeep Compass
2. Subaru Forester
3. Toyota RAV4
4. Hyundai Tucson
5. Nissan X-Trail

Tossa viisi parasta mun mielestä. Compass 2.4 CVT Sport oli todella maukas koeajo! Siinä on 36 kiloeurolle vastinetta. Ainoa pieni miinus on aika pieni tavaratila, mutta ei ainakaan mulle mikään kynnyskysymys.
Subaru Forester on kanssa laatutuote, vaikka onkin jo vanha malli. Ainoa, jossa on jatkuva neliveto. On myös ihan hyvin tilaa ja hyvät ajo-ominisuudet.
Kyllä se Caliberkin on ihan kiva erilainen auto. Maavaraa 19cm, mutta etuvetoinen (mikä kyllä hyvän maavaran kanssa useimmiten riittää). 2.0 CVT SXT kiva ajella, varustetaso hyvä, laatu hyvä (vaikkakin halvan näköinen sisältä).
Mielestäni Jeep ja Dodge ovat hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyviä autoja. Ja mikä parasta, ne erottuvat tästä muuten niin harmaasta massasta.

No joko on Compass koeajettu?

Mä olen ajanut ihan kaikilla citymaastureilla, mitä Suomessa on myynnissä. X-Traililla ja Subaru Foresterilla vähän enemmänkin. Ja tällä hetkella laittaisin ne seuraavaan järjestykseen (hintaluokka 30-36k€):
1. Jeep Compass
2. Subaru Forester
3. Toyota RAV4
4. Hyundai Tucson
5. Nissan X-Trail

Tossa viisi parasta mun mielestä. Compass 2.4 CVT Sport oli todella maukas koeajo! Siinä on 36 kiloeurolle vastinetta. Ainoa pieni miinus on aika pieni tavaratila, mutta ei ainakaan mulle mikään kynnyskysymys.
Subaru Forester on kanssa laatutuote, vaikka onkin jo vanha malli. Ainoa, jossa on jatkuva neliveto. On myös ihan hyvin tilaa ja hyvät ajo-ominisuudet.
Kyllä se Caliberkin on ihan kiva erilainen auto. Maavaraa 19cm, mutta etuvetoinen (mikä kyllä hyvän maavaran kanssa useimmiten riittää). 2.0 CVT SXT kiva ajella, varustetaso hyvä, laatu hyvä (vaikkakin halvan näköinen sisältä).
Mielestäni Jeep ja Dodge ovat hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyviä autoja. Ja mikä parasta, ne erottuvat tästä muuten niin harmaasta massasta.

Tanaan tilasin tuon jeep compass 2.4 CVT sport higlinen. Kavin myos testaamassa nuo kaikki ylla mainitsemasi. X-trail oli mielestani hyva muuten, mutta tehon puute vaivasi, testasin 2.0 litran automaattia. Toytan RAV4 oli mielestani myos hyva. Subaru kiinnitti niin ikaan huomioni, erittain hyva varustetaso tuolla hinnalla. Subarulla en valitettavasti ajanut.

Compassin tavaratilat haviavat vastaavan kokoisille lajikumppaneilleen, mutta eikohan tuonne mahduta. Varsinkaan kun takapenkilla ei ole ketaan.

Nyt sitten odotellaan!

Kolmas vaihtoehto mita katselin oli Dodge Caliber, mutta sillakaan ei paassyt nyt ajamaan. Erilaisen nakoinen, ei varsinainen citymaasturi, mutta varsin edullinen, alle 30 keuroa. Jotenkin ihmetyttää tuo edullisuus. Kokemuksia?
Compassissa on paljon samaa kuin Caliberissa, tuo kannattaa lukee: http://www.ajovalo.net/Koeajot/Compass.html
Eli halvemmalla pääsee kun hankkii Caliberin, vaikka neliveto puuttuukin.

Kyllähän noista sisäkuvista paljon samaa löytyy:
http://static.blogo.it/autoblog/dodge_caliber_07.jpg
http://www.jeep.fi/img/gal/gallery_compass_8.jpg

Käsittämätöntä että Compassissa ei ole ratin syvyyssäätöä. Autolla kuitenkin hintaa pitkälti yli 30ke.

Edullisuudelle on kyllä syynsä. Halvan ja muovisen oloinen sisältä, eikä kyllä vakuuttanut minua alkuunkaan. Ajettavuus ja ulkonäkö ok(voisivat toki olla paremmat), mutta ei siinä muuta olekaan. Tuli vähän sellainen olo kuin olisi istunut lego-autoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom