Jauhot ja verensokeri

Ikä
43
Eli...ihmettelyn aihe on seuraava! Otin tossa tavaraa jossa oli maltoa, dextroosia ja heraa...tässähän pitäis olla paljon hiilareita eikö?? noh, sitten tapahtu seuraavaa, verensokeri tippu neljään (omistan mittarin) iski hirveen hien ja tärinän.....ja kysymys kuuluu..kuinka tää onmahdollista ku otti juoman jossa on hiilareita??? dextroosissa sanotaa että se käynnistää tehokkaasti insuliinin tuotannon ja olisko tässä käyny niin että insu ois ns. "varastanu" sokerit (tiiätte mitä meinaan)ja niin saanut sokerit samalla tippumaan?? otin juoman siis tyhjään vatsaan!!...tää oli kyl vika kerta ku tankkaan treeniin pelkällä juomalla ja pienella safkalla!!:mad:

Edit: selvennän: eli siis olisiko insun suhde verensokeriin ollut väärä vai oonko ihan hakusessa??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No oli kyllä hävyttömän nopeita hiilaraeita ku sai näinki ison jätkän jalat tärisemään sadassa hertsissä alta kymmenen minuutin!

Noh...tavara ainakin toimii!:p

Tuttu ilmiö...Malto ja dekstroosi imeytyy todella nopeasti kuten myös hera ja siinä mahdollisesti olevat laktoosit tai sen pilkotut muodot...

Mä lisään joko kaseiinia tai soijaa palautusjuomaankin, koska muuten ennenkuin ehdin kotiin on täys sheik sheik päällä jaloissa ja käsissä. Autolla ajaminen on lähes mahdotonta tossa tilassa..

Joillakin ihmisillä tuntuu olevan vaan taipumusta isompiin insuliinipurskeisiin, niinkuin mulla...siksi pidän yleensä aina jotain hiilaria mukana ettei pääse käymään kuten yhdelle salitutulle.

Tämä tuttava meni koiraa ulkoiluttamaan treenin ja palutusjuoman jälkeen metsään ja kun sokerit romahti niin hänen piti konttailla marjoja etsien useita kymmeniä minuutteja ennenkuin pääsi sen verran tolpilleen että kotimatka saattoi jatkua.

Varmaan aika pelottava näky jostain mummosta jos marjametsässä konttailis vastaan tärisevä bodari joka vaatisi sokeria! ;)

Itse olen myös huomannut, että kehoni ei oikein siedä nopeita hiilihydraatteja. Treenin jälkeen kun olen vetänyt palautusjuomana whey3:sta ja maltoa, niin hyvin pian sen jälkeen on tullut sellainen väsynyt ja energiaton olo, kun verensokeri on hypännyt ensin ylös ja sitten tullut vauhdilla alas. Bull's basic proteiinista ja maltosta taas ei tule ollenkaan niin voimakasta reaktiota, koska se kuitenkin imeytyy paljon hitaammin ja tasaisemmin. Ja koska itse otan Bull's basicia myös noin tunnin ennen treeniä, niin ei niillä palautusjuomasta saatavilla proteiineilla enää ole niin kiire, vaan hitaammin imeytyvää sekoituskin toimii. Dekstroosia en nykyään viitsi käyttää ollenkaan.

juup....mulla taitaa olla sama ongelma noitten nopeitten hiilareitten kanssa! pitää sit vissii alkaa lisää palautukseen reilusti soijaakin....tätä mä vähän pelkäsin et joudun tekemisiin kulinaristisien makuelämysten kanssa!!:hmmm:

Originally posted by Erik-loka
juup....mulla taitaa olla sama ongelma noitten nopeitten hiilareitten kanssa! pitää sit vissii alkaa lisää palautukseen reilusti soijaakin....tätä mä vähän pelkäsin et joudun tekemisiin kulinaristisien makuelämysten kanssa!!:hmmm:

Kokeile Bull's basic proteiinia. Mielestäni ihan ok-makuista, ja koostumus on 60% heraa, 20% kaseiinia ja 20% soijaa, mikä ei kyllä maistu läpi. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon ja sitä meneekin normaaliruokien lisäksi n. 200 g päivässä. Tarkemmat tiedot voi katsoa tuolta LRP:n sivuilta.

Piru ku noi "paremmat on vaan niin suolasen hintasia et ihan opiskelijaa itkettää! noh...ehkä laitan enemmän rahaa sit jatkossa kiinni noihin ku noi "fibat" ei ollu kovin mieltä kohentavia!:rolleyes:

Kaikki on suhteellista, jopa lisäravinteiden hinnat. Itse olen sitä mieltä, että laadusta kannattaa maksaa, siis lisäravinteissakin.

Eli kun vaan löytyy se itselleen toimiva tuote, niin sitä koneeseen ja jostain sitten rahaa hommaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom